Gawlas96 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Witam zrezygnowałem z tamtego projektu i chce zrobić teraz najprostrza Czyli przedostać sie z pkt A do pkt B I tu rodzi się kilka pytań 1. Jest jakiś Poradnik dotyczący zrobienia takiej gry :) Jeśli nie ma to tu moje pytania 1. Jak zrobić żeby ludzik chodził i skakał tego z Faq nie rozumie.. 2. Jak zrobić przeciwnika który chodził by tam i spowrotem... 3. Jak strzelać..? 4. Jak zrobić portal na końcu mapy żeby przejść do następnego etapu :) Jak widzicie Jestem kompletnie zielony w Game Makerze ale chce się nauczyć w nim robić gierki narazie proste z czasem coraz lepsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Na wszystkie pytania jest odpowiedź już na forum i faq. Jeżeli nie rozumiesz kodu na chodzenie i skakanie z faq to czytaj go do skutku. Bo jest to najprostrzy i chyba najlepszy do tego typu gry kod. O przeciwnikach również jest gdzieś na forum, i nie jest to takie trudne jak może się wydawać, nadajesz początkową prędkość przeciwnikowi i po zetknięciu z przeszkodą dajesz zmianę kierunku. Strzelanie również jest bardzo proste, wybierz jakiś przycisk jako strzał, przy czym tworzysz obiekt nadajesz mu prędkość i kierunek. I oczywiście ostatni punkt jest tak samo prosty jak reszta powyżej tworzysz obiekt i w chwili zetknięcia z bohaterem dajesz kod na przejeście o room dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Kolega wyżej ma całkowitą rację. Wszystko znajdziesz w pytaniach ( faq ) na tym forum, oraz także zajrzyj na YoYo Games GameMaker w zakładkę "Examples" Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...