Gawlas96 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Witam zrezygnowałem z tamtego projektu i chce zrobić teraz najprostrza Czyli przedostać sie z pkt A do pkt B I tu rodzi się kilka pytań 1. Jest jakiś Poradnik dotyczący zrobienia takiej gry :) Jeśli nie ma to tu moje pytania 1. Jak zrobić żeby ludzik chodził i skakał tego z Faq nie rozumie.. 2. Jak zrobić przeciwnika który chodził by tam i spowrotem... 3. Jak strzelać..? 4. Jak zrobić portal na końcu mapy żeby przejść do następnego etapu :) Jak widzicie Jestem kompletnie zielony w Game Makerze ale chce się nauczyć w nim robić gierki narazie proste z czasem coraz lepsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Na wszystkie pytania jest odpowiedź już na forum i faq. Jeżeli nie rozumiesz kodu na chodzenie i skakanie z faq to czytaj go do skutku. Bo jest to najprostrzy i chyba najlepszy do tego typu gry kod. O przeciwnikach również jest gdzieś na forum, i nie jest to takie trudne jak może się wydawać, nadajesz początkową prędkość przeciwnikowi i po zetknięciu z przeszkodą dajesz zmianę kierunku. Strzelanie również jest bardzo proste, wybierz jakiś przycisk jako strzał, przy czym tworzysz obiekt nadajesz mu prędkość i kierunek. I oczywiście ostatni punkt jest tak samo prosty jak reszta powyżej tworzysz obiekt i w chwili zetknięcia z bohaterem dajesz kod na przejeście o room dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Kolega wyżej ma całkowitą rację. Wszystko znajdziesz w pytaniach ( faq ) na tym forum, oraz także zajrzyj na YoYo Games GameMaker w zakładkę "Examples" Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Listopada 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Czym jest platWormówka ? Jakaś gra o Wormsach? :gnysek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Czym jest platWormówka ? Jakaś gra o Wormsach? :gnysek: to gra o tym, jak trudna do nauczenia się jest polska ortografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 napisał Jaklub popisując się łamaną polszczyzną w sygnaturze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 napisał Jaklub popisując się łamaną polszczyzną w sygnaturze... nawet trolle nie piszą takich głupich postów tak jak Ty w tym momencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 @offtop Napisał Mentoss z cytatem z warna z powodu ortografii w sygnaturce :P @topic ------------------------------ Faqqqquurcze blade.... ------------------------------ Masz tam jak strzelać i chodzić. Co masz dokładnie na myśli w pkt. 2? A co do portalu to robisz grafikę, jak już masz to robisz obiekt, robisz kolizję z obiektem, którym steruje gracz, w execute a piece of code piszesz GML room_goto_next() i tyle (przechodzisz do następnego rooma). Jak chcesz do konkretnego rooma to piszesz GML room_goto(nazwa_rooma) oczywiście w miejscu "nazwa_rooma" piszesz nazwę rooma a nie tekst, który podałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 22 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 napisał Jaklub popisując się łamaną polszczyzną w sygnaturze... lol, ty tak serio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Tak więc (wiem, nie zaczyna się od więc), o warna dot. ortografii nie widziałem. Jeżeli był - sory. WSZYSTKO w FAQ jest napisane w taki sposób, że (przynajmniej) ja nie miałem problemów ze zrozumieniem kodu. Sprawdź sobie np. ruch platformowy i zobacz w helpie, do czego służy która funkcja. Wystarczy odrobina logiki, aby skombinować tak prosty kod. Jeżeli chcesz - napisz, a ja wytłumaczę ci ten kod w dłuuuugim poście, krok po kroku. Jeżeli pisząc tego posta kogoś obraziłem - przepraszam. Przepraszam również wszystkich za offtopa w poprzednim poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Odpowiadam na twe pytania. Naciśnij "Add event" i w step (bohatera) daj: GML // grawitacja if place_free(x,y+1) {gravity=0.5} else {gravity=0} ///////////////////////////////// // chodzenie if keyboard_check(vk_right)// przesuwanie postaci w prawo { if place_free(x+4,y) { sprite_index=nazwaspritestronaprawa // zmiana sprite x+=4 // prędkość bohatera w prawą stronę } } if keyboard_check(vk_left)// przesuwanie postaci w lewo { if place_free(x-4,y) { sprite_index=nazwaspritestronalewa // zmiana sprite x-=4// prędkość bohatera w lewą stronę } } // skok if keyboard_check(vk_up)// klawisz skoku { if place_free(x,y-7) { y-=7// wysokość skoku } } Kolizja z platformą: GML { move_contact_solid(270,4) vspeed=0; // prędkość podczas kolizji } Z portalem: GML { room_goto_next()// przejście do następnego room-a } Strzelanie: Daj to w "Step" (obiekt bohater) GML if keyboard_check_pressed(vk_control) // klawisz strzału { instance_create(x,y,o_strzala)// tworzenie strzału with(o_strzala) speed=5 // prędkość strzału } I platformówka gotowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 I jak nasi nowi użytkownicy mają się czegoś nauczyć i sami logicznie myśleć jak wszystko dostają podane na tacy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Cordoba : krokodyl ci zjadł spacje/tabulatory? Twój kod jest BARDZO nieczytelny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Czym jest platWormówka ? Jakaś gra o Wormsach? :gnysek: Może następnym razem się nie wymądrzaj i pomóż newbie tak jak to robi prawdziwy gnysek :gnysek: Ja bym pomógł, ale skoro już mu dali odpowiedzi na pytania. I Cordoba zamiast GML } } to lepiej GML }} Bardziej czytelne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Bardziej czytelneNie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Nie. Dlaczego nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Cordoba : krokodyl ci zjadł spacje/tabulatory? Twój kod jest BARDZO nieczytelny Myślę, iż teraz jest bardziej czytelny ten kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Nadal nie masz tabulatorów. To one sprawiają że kod jest czytelny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Moim zdaniem... ... kod jest nie czytelny i przydałoby się wyjaśnienie każdemu newbie -mu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 23 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Dlaczego nie? 100 razy mniej czytelne, tym bardziej jak się używa tych tabulatorów (ty zapewne tego nie robisz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawlas96 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Zacząłem robić to i starałem się pisać sam ale mi nie wyszło tzn wszystko działa tylko podczas skoku gdy naciskam powiedzmy 5 razy to kulka robi nie wiem jak to nazwać "multi jump" :P porostu odbija się od powietrza jak bym to mógł zrobić żeby działało? :) aha i czy da się zmniejszyć prędkość spadania kulki? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 1 Grudnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Daj warunek przed skakaniem: GML if( !place_free( x,y+1 ) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kataner Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jak strzelać? Bierzesz broń i strzelasz, o! A tak w ogóle, to pomocni jesteście. Mówi, że FAQ nie rozumie, a wy: "jest wszystko w faq". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 W dziale download jest przykład na platformówkę Skoro nie rozumiesz tego w FAQ to może ten zrozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawlas96 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Zakapowałem już... :) Nie wiem tylko jak zrobić żęby była przerwa miedzy strzałem 1 a strzałem 2 czyli leci mi teraz multum strzałów jak to zrobić żeby leciał strzał przerwa około 0.6 sekundy i nastepny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Add event - keypress lub GML keyboard_check_pressed(vk_control) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 2 Grudnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Add event - keypress lub GML keyboard_check_pressed(vk_control) A jak ktoś chce zrobić karabin w grze, a nie pistolet to też gracz będzie klikał cały czas? Daj w create: GML cooldown = 30; W step: GML cooldown -= 1; if( keyboard_check( vk_space ) and cooldown <= 0 ) { //strzelanie cooldown = 30; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawlas96 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Dzięki wam wszystkim już chyba wszystko wiem mam nadzieję że za niedługo będziecie oceniać moją grę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawlas96 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jednak mam jeszcze parę pytań ;] 1. Co zrobić żeby postać nie wychodziła za mapę (Tekstury) :) 2. Jak zrobić żeby potworek chodził tam i z powrotem... ;] 3. Jak zrobić żeby postać strzelała w lewo prawo itp :D 4. Jak zrobić żeby były pokazane życia i Score na ekranie :) Narazię chyba wszystko :) Dowiedziałem się że im więcej robię tym więcej problemów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 1. Ustaw tam jakieś kamienie lub daj jakiś kod : GML room_restart(); lub GML x=xstart; y=ystart; 2. Create Wroga daj: GML action_move("000101000", 4); lub klocka: Kategoria: "Move" pierwszy klocek po lewej. No i jak ma kolizję z jaką ścianą jakimś innym obiektem to go musi wracać, więc tu też może wykorzystać tego samego klocka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się