Easeful Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 witam! gdy dam taki kod w create roomu: GML while(1) { sleep(1000/30); draw_text(0,0,"lolwat"); screen_redraw(); screen_refresh(); } to "lolwat" nigdzie nie widac; w ogole drawowanie nie dziala. czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Może view jest ustawiony gdzieś indziej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 "while(1)"? Raczej: "while(zmienna = 1) { /coś tam/ /i tutaj coś, żeby zmieniło wartość zmiennej, bo pętla będzie bez końca/ }" Choć nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 mi właśnie o to chodzi żeby byla bez konca... wlasny framework ; d bo z tym gotowym gm'owym frameworkiem opartym o step itd źle mi się pracuje e: może poczekam aż ktoś kto wie o co chodzi wejdzie tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 "while(1)"? Raczej: "while(zmienna = 1) { /coś tam/ /i tutaj coś, żeby zmieniło wartość zmiennej, bo pętla będzie bez końca/ }" Choć nie jestem pewien. while(true)==while(1) czyli zapętlenie aż do przerwania breakem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 lol, ale o to mu chodzi. Zawiesza gm wywołując i odświeżając tylko draw. draw_text(0,0,"lolwat"); jesteś pewien, że create roomu obsługuje funkcje rysujące? moim zdaniem musisz zrobić to na jakimś obiekcie, któremu w dopiero w draw dasz to draw_text(..), a Twoja pętla to odświerzy i narysuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 jesteś pewien, że create roomu obsługuje funkcje rysujące? Od tego właśnie są te 2 funkcje: screen_redraw(); screen_refresh(); On sam wymusza ponowne rysowanie ekranu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 to torche tak jak by dawać draw_text w step. Też nie pójdzie. Od rysowania jest draw. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=9989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 to torche tak jak by dawać draw_text w step. Też nie pójdzie. Od rysowania jest draw. A od tego jest screen_refresh(); by wymusić odświeżenie w dowolnym momencie kodu. Również w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 no ale stosowanie funkcji draw_ w step nic Ci nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Owszem da! Jeśli tylko użyjesz screen_refresh(); Zresztą sam sobie sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Wymusza odświeżenie Draw, nie rysuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Si. Ale działają wszelki funkcje rysujące nie będące w draw. Przynajmniej w 6.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Działają, na surface'ach. W innym przypadku jest tak jak mówi gnysek. A, i nie używaj screen_refresh(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Co wy mi ludzie wmawiacie skoro osobiście tak ich używałem -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 "while(1)"? Raczej: "while(zmienna = 1) { /coś tam/ /i tutaj coś, żeby zmieniło wartość zmiennej, bo pętla będzie bez końca/ }" Choć nie jestem pewien. while(1) rysuje w nieskończoność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 11 Lutego 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 while(true)==while(1) czyli zapętlenie aż do przerwania breakem. while(1) rysuje w nieskończoność... no way Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 zamiast pisać text w create room' ie rysuj go w draw jakiegoś obiektu a tam tylko zmienną ustaw na przykład global.freme Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Wiem! Użyj samego screen_refresh(); Tę drugą funkcję wywal. Wtedy musi działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Dając taki skrypt i tak dalej musisz przejść do następnego stepa. Zawieszasz program w pierwszej klatce przed jej wyrysowaniem. To tak jak byś użył GML room_speed = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Dając taki skrypt i tak dalej musisz przejść do następnego stepa. Bo inaczej zawiesisz program w pierwszej klatce przed jej wyrysowaniem. To tak jak byś room_speed = 0; Cierp! Proszę nie zabierać głosu gdy się nie wie o czym się mówi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 1. Pisanie "własnego" "frameworka" nie ma najmniejszego sensu. 2. Będzie to w hooy niewydajne. 3. Nie zrobisz dobrego podziału na klatki - gmowe funkcje odmierzające czas lubią sobie raz na parę sekund podać wynik trochę opóźniony - a użycie dlla nie wchodzi w grę, bo stracisz wydajność już totalnie. Zresztą, powiedz, skąd Ci przyszło do głowy takie coś : / ? To jest główną zaletą gma, że masz sobie wszystko ładnie porozdzielane (obiekty/eventy, instancje), a Ty chcesz poświęcić to na rzecz pisania tego samemu, gdzie i tak nie osiągniesz takiego efektu (rozbić w kodzie obiektów/eventów nie masz szans, chyba, że na osobne skrypty, ale to i tak będzie się miało nijak do gma). Jak masz takie ambicje stary, to bierz się za jakiś "normalny" język :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 no dobra, ale na przykład sam chcę mieć swój framework w pętli while bo kurde.. no dobra: bo kur**a przecież nie będę kombinował jak zrobić np postęp wczytywania pliku. musiałbym wtedy wczytywanie pliku na etapy podzielić, i wtedy założmy że 100KB to: Step 1: wczytywanie 50KB z pliku, ukonczone=50%; Step 2: wczytywanie kolejne 50KB z pliku, ukonczone=100%; itp. i to trzeba kombinować, a tak wszystko będzie płynnie, z resztą prawdopodobnie użyję tej pętli tylko jednorazowo własnie by wczytać ten plik, a to zmniejszenie wydajności może jest spore, ale i tak to taka mała skala że komputer tego prawie nie odczuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Próbowałeś wywalić screen_redraw();? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się