bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 A więc zronbie gre podobna do kurki wodnej lecz zamiast kuczaków latac będą helikoptery i samoloty i mam kilka pytań do was: 1.Mam taki problem mam celownik ktury chodzi za myszką lecz wziąż widoczny jest kursor i za pomoca kursora a nie celownika sie strzela jaka jest "komenda" na to aby strzelało sie celownikiem? 2.Jak zrobic naliczanie pkt.tzn. np. za zestrzelenie helikoptera5 pkt. a za samolota 10 pkt. 3.Jak zrobic to żeby po pewnym czasie zmieniala sie "plansza"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 1. Zajrzyj do game controls. :glare: 2. Skrypt score+=5 Score to liczba punktów. 3. Chodzi o to, że po sekundach? Jeśli tak, to: alarm[0]=room_speed*sekundy W sekundach wstaw tą liczbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 A gdzie wpisać to: score+=5 do stepu obiektu zestrzeliwanego? a to: alarm[0]=room_speed*sekundy to gdzie ?? Sorry ale dopiero zaczynam zabawe z GM więdz jeszcze nie wiem dokładnie co gdzie wpisywać... :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Wyjaśnię ci: score+=5 musisz wpisać przy objekcie wroga w evencie left pressed. alarm[0]=room_speed*danyczas, przy tym musisz utworzyć objekt, który musi posiadać ten alarm, ale najczęściej wsadza się to w objekcie interfejsu. W objekcie interfejsu w evencie alarm 0 wstawiasz: room_goto_next() I tyle. :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 OK ale co zrobic aby te punkty były liczone np. w prawym górnym rogu była by suma tych punktów? p.s:Wiem że duzo pytam:P :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Stwórz nowy obiekt np. draw. W evencie DRAW dajesz z (zakładki SCORE) DRAW THE VALUE SCORE (takie trzy kulki na żółtym tle). x=(tu wpisujesz pozycję poziomą licznika) y=(tu wpisujesz pozycję pionową licznika) caption=(tu wpisujesz tekst przed wynikiem, np. 'Wynik:' lub 'Punkty:') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Mam ciągle problem z moim pierwszym pytaniem czyli: Mam taki problem mam celownik ktury chodzi za myszką lecz wziąż widoczny jest kursor i za pomoca kursora a nie celownika sie strzela jaka jest "komenda" na to aby strzelało sie celownikiem? Napiszcie jak to zrobic :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Z tego co wiem to wchodzisz w edit, albo file i tam masz game setting... powinienes odznaczyc pole show cursor czy takie cos... na to nie ma komendy :] O wlasnie... tam u gory ktos ci napisal przeciez <_< slepy czy co... do GAME CONTROLS zajrzyj!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Mam to zrobione tylko że celownik mi nie strzela!! :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Jak ma strzelać?! Trzeba napisać tyko kod który będzie niszyczył obiekty pod celownikiem w czasie kliknięcia (już podawałem kod). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 NIe tymon bo mam celownik i kursor kture są od siebie troche oddalone i mój kursor rozwala obiekty a ja chce zeby to celownik robił! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 ... Nie możesz tak odrzau? Przesuń originy w spricie na środek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Tymon możesz jaśniej?? Nie wiem co to jest a ni jak to zrobic:PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Ustawiasz to w nastepujacy sposob: Otwierasz sprites swojego celownika (pierwsza grupa po lewej). Pojawia sie Tobie okno z Twoim rysunkiem. Nastepnie w okienku o nazwie Origin podajesz liczby w X i w Y np. jesli Twój celownik ma wymiary 32x32 to liczby powinny sie pojawic X - 16, Y - 16. Po wpisaniu zauwaz, ze na obrazku przesunal sie krzyzyk. W tej calej zabawie chodzi oto, aby ten krzyzyk byl zsynchronizowany z srodkiem celownika. Po tym wszystkim zapisujesz i juz masz. Nie wiem jak prosciej to opisac. Wiem, ze jestes poczatkujacym i dlatego musisz troche wiecej czasu poswiecic na program. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Spoko tymczasowo wszystkie problemy rozwiązane:PP Teraz musze wziąść sie za grafike:) Jak będę mial znowu jakis problem to na pisze w tym temacie :] A propo grafiki jakiego programu używacie do robienia pokoj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 3 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 I znowu mam pytania:) Po 1: Jak mam zrobić żeby moje helikoptery latały np w lewą strone bo ja mam teraz tak: direction+=random(30) direction-=random(30) i ta komenda powoduje że moje helikoptery latają w wszystkie strony a jak zrobie np. direction+=left(30) direction-=left(30) to wyskakuje błąd. Nie jestem pewien czy ta komenda odpowiada za to w kturom strone przesuwa sie postać poniewarz wogule nie umiem angielskiego a to to sie domyśliłem ale nie wiem czy moje domyślenia są poprawne:) Po 2: Chce zrobic coś takiego że jest se zegar i powiedzmy że jeden level bedzie trwał 2 min i i jeśli ośiągnie sie wynik np.1000 pkt. to załancza sie 2 level a jeśli w tym czasie sie nie przekroczy takiej ilości pkt to jest Game Ower:P To tyle: ;) prosze pomuszcie wierze w was :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Może x(-30) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 NIe tak nie działa :( To pomoże mi ktos czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 Po pierwsze: direction() - to kierunek w który jest zwrócony objekt, podaje się w stopniach, np. 90 stopni to będzie w górę odwrócony, 0 w prawo, 180 w lewo itd. x - to kierunek poziomy. Jak będziesz odejmować wartość, to będzie objekt lecieć w lewo, a gdy dodawać, to w prawo. Dlatego, proponuję tak: xxx=random(30); xx=round(xxx); x-=xx xxx i xx to zmienne zdefiniowane przeze mnie, a x to położenie objektu na osi x. W zmiennej XXX losuję liczbę z 30, w XX ją zaokrąglam, żeby nie było części dziesiętnych, a w końcowym kodzie, przesuwam objekt o wylosowaną ilość pikseli. EDIT: Ta pierwsza metoda to przeteleportuje objekt. Teraz ci powiem jak zrobić, żeby się przesunął. xxx=random(30); xx=round(xxx); move_towards_point(x-xx,y,speed); Myślę, że będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 do 2 ja bym to napisał w ten sposub w stepsah; if (room=room0) // jesili room = nazwa twojego rooma umie jest room0 { if score > 999 // wynik potrzebny do pszejsicia dalej { room_goto_next() // komenda pszejsicia do nastempnego rooma } } a w alarmie room_goto( ) //pomiendzy nawiasami klamrowymi napisz nazwe rooma do kturego ma isić np game over albo do pierwszego roma niestety nieznak komendy na pokazanie skoruw ni i ostatnie w room start znajdzesz to w events other if (room=room0) // po wyrzej jest wyjasinione co ta komenda znaczy alarm[0]=room_speed*10 // no i ile ma czasu na skonczenie levelu powino działaci jak bysi czegosi niekumał pytaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 16 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Mam jeszcze jedno pytanie chyba juz ostatnie :P Mianowicie jak zrobć coś takiego aby po pewnym czasie powiedzmy 20 sekund pojawiał się jakis obiekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Podpowiedź: Poszukaj na tym forum o alarmach... Bo te alarmy to takie cusie, co... No właśnie poszukaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Do tego trzeba wykorzystać alarmy. Czyli np: W create: alarm[0]=x //to w nawiasach [ ] to numer alarmu,a zamiast x wpisz czas, po jakim alarm ma być uruchomiony W Alarm 0: instance_create(x,y,jakisobiekt) I to tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Jak chcesz ilość tam sekund, to dajesz szybkość rooma * ilość sekund. Czyli alarm ustawiasz tak alarm[a]=room_speed*b // a to numer alarmu, b to ilosc sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Kurde nie wiem czemu ale nie dziala mi to :blink: Powiedzcie czy robie to tobrze jak nie to mnie poprawcie :boxed: W crate obj_helikopter pisze alarm[0]=1 Tworze alarm0 w obj_helikopter i pisze instance_create(x,y,obj_helikopter) No i zalanczam gre i nic sie nie dzieje :crying: Powiedzcie co i jak źle robie :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Lutego 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 dzieje się, dokładnie w tym samym miejsu powstaje nowy obiekt, zatem się nakładają. Zrób naprzykład instance_create(x+random(100),y+random(100),obj_helikopter); i zobaczysz że działa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Nooo teraz działa :) Ale odrazu po rozwiązaniu problemu nasuwa sie 2 mianowicie jak zobić aby obiekty które sie pojawiają pojawiały sie w wyznaczczonym obszarze bo teraz to po pewnym czasie obiekty te robią sie na trawie :P Powiedzcie jak to zrobić :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 instance_create(x_wartosc,y_wartosc,obj_helikopter); Gdzie: x_wartosc - jest to wartość współrzędnej x, y_wartosc - jest to wartość współrzędnej y. Trzeba pamiętać, że współrzędne osi zaczynają się od lewego górnego rogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 No ok doszłem już do tego :) Ale gdy dotego doszłem niestety pojawił sie kolejny problem mianowicie jeśli zestrzele ten objekt przed tym jak objekt sie "sklonuje" to potem już nic sie nie dzieje :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Wcale nie dziwie się, że nie powstaje nowy, ponieważ alarm odwołuje się do nieistniejącego już objektu. Musisz zrobić to w inny sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się