pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 @Pablo:I co z tego że 54 mb/s? Łącza radiowe są wolniejsze niż kablowe. WTF? Co to ma do rzeczy? Jakie kable? To ja wiem, chodziło o dwa roomy na serwerze. Teraz jest podział na strefy, więc też dostajesz tylko potrzebnych graczy. Wiem, ale świat Almory u klienta to także jeden wielki room, chyba tylko jaskinie się wyklucza, choć i tego pewien nie jestem. @Tymon, skąd wiedziałeś, że siedzie w krzakach =o! Ale nie widziałeś co robie... no nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Co do kilku roomów to tak: Serwer: 1 room Client: x roomów Każdy gracz przesyła zmienne x, y, room. Po stronie serwera jest to obliczane i przetwarzane na 1 duży room np. od x=0,y=0 do x=500,y=500 jest pierwszy rom drugi od x=501,y=501 do x=1500,y=1500 i tak dalej. i np dla drugiego roomu obliczanie potwora if (monster.x > 0 and monster.y > 0) and (monster.x > 500 and monster.y > 500) monster_send_room = 1 i tak dalej i tak dalej :) To jest proste tylko trzeba pomyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Wiesz, tak jest już zrobione. pablo1517, tylko nie wyskocz na mnie! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 BoroCaso: po co robić to w osobnych roomach, skoro mozna wszystko dac w jednym i ładnie deaktywować? Nie ma co udziwniać, łatwiej zarządzać jak serwer i klient mają takie same plansze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 No ale po diabła duży room na serwie :/ to może nawet być 32x32, po co kazać programowi rysować taki duży obszar. X i Y może byc większe niż room, to niczemu nie szkodzi. Te wartości nie kończą się wraz z szerokością czy wysokością rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Tyle, że room nie jest rysowany w tych wymiarach jakie on ma, a w takich jakie jest okno, to samo z rysowaniem obiektów. I już stronę techniczną zostawcie GS, chyba nie jesteśmy grupą amatorów, nie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Deaktywacja deaktywacją ale te instancje i tak pozostają, to wał, że wtedy nic się z nimi nie dzieje tak jakby ich nie było. Gdyby tak się stało, nie szłoby ich przywrócić :P. Od kiedy Tymon jest w GS :P? A od kiedy to profesjonalnie zajmujecie się developerstwem (czy jakoś tak xD) :D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 I dlatego właśnie uważam, że jak siedzisz w krzakach i nie wiesz co się dzieje to powinieneś siedzieć cicho. :P Wystarczy, że instancje są w tablicy i te zdezaktywane są pomijane przy wywoływaniu zdarzeń. Przy aktywacji zmienia się tylko zmienną odpowiedzialną za aktywność obiektu na prawdę i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 No to pamięć nie zostaje zwolniona, tylko ograniczona jest liczba obliczeń :P? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Powiedzmy, że pamięć częściowo też jest zwalniana :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jakie to ma znaczenie przy tym, że instancja jest kontenerem na zmienne i przechowuje kilka bitów informacji? Dla porównania, pierwszy lepszy pixel jaki wziąłem na dysku ma 2506 bajtów. Co powiesz ludziom którzy pakują w gry więcej grafiki niż kodu? :) Do tego można jeszcze dodać, że grafiki nie są kompresowane jak są przechowywane w pamięci, tak więc to jeszcze dodatkowe bity ze straty kompresji. gnysek, z zasobów, tak. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 No tak, a tam gdzie obiekty były kasowane ? A zresztą, co ich to interesuje :P Koniec tematu xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Kilka bitów? O ile dobrze pamiętam, każda cyfra od 0-255 to cały BAJT, nie bit... Zmiennych w obiekcie takiego gracza jest dużo z reguły. Obiektów może być np. 500, to jakbyś musiał skasować polowe, myślę, że różnica byłaby znacznie większa niż kilka bitów... Przy kasacji, pamięć się zwalnia, przy dezaktywacji z tego co mówisz, już nie. ... 1 pixel ma 2 kb? oO WTF. Zaczarowany ołówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 gnysek. No to zasoby instancji są zwalniane z pamięci. pablo1517, a na czym polega dezaktywacja obiektu wg Ciebie? Może ma wywalić całą instancję z pamięci? I tak, kilka bitów. Jeśli myślisz, że 6 bitów dla liczby w porównaniu z grafiką mającą 30000 bitów nie licząc nagłówków etc. i zakładając, że to 24 bitowa grafika 100x100 to dużo to nie wiem na jakim świecie żyjesz. :) I ta grafika miała 120x150. Gif. Co daje wg Twoich obliczeń ~0.046 bajta na pixel. Nie licząc nagłówka. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 @UP, ale tylko przy kasacji, nie przy dezaktywacji ;>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja nie wiem po co ta rozmowa w ogóle. Almora jest w dobrych rękach i nie trzeba się martwić o to jak zostanie napisana. Jakoś przez kilka lat sam ją pisałem i do tej pory ludzie grają i zdobywają wysokie poziomy. Uczepiłeś się Pablo tego UDP cholernego, zwróciłem Ci honor publicznie, przyznałem Ci rację i jeszcze podziękowałem, a Ty zachowujesz się jakbyś nie mógł czegoś ścierpieć (cholera wie czego), nieładnie... Teraz będziesz w każdym poście GS pisał, że bez Ciebie UDP by nie istniało? Uświadomiłeś mi tylko, że można połączyć się na tych samych portach, a nie napisałeś mi skryptu, bo nie musiałeś. Druga sprawa czepiasz się cholernie (też publicznie) zdekompilowanego kodu Almory chociaż Twoje MBO nie jest zbyt pięknie napisane. Każdy człowiek się uczy, ale Ty mnie akurat uczyć nie musisz... Mam Ci newsa napisać publicznie z podziękowaniami czy co? Co do tematu, questy dobra sprawa, przede wszystkim trzeba napisać silnik dobrego wczytywania zasobów, bo w Almorze nie wszystko jest wczytywane i jeszcze jest to trochę dupnie zrobione :/ W Triberianie to chodziło luxio, ale wierzę w gnyska i Tymona, że zrobią to jeszcze lepiej. Almora chodzi na TCP oraz UDP, a nie na samym UDP jak to ktoś napisał wcześniej, to byłaby kompletna masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Tak, Tymon to takie wczytywanie zasobów zrobił, że teraz wszystkie JPG znikną xD Będziemy mogli w tajemnicy nowe grafiki zachować :) Potem tylko przerobić system wczytywania map na ten z Triberiana (już go ulepszyliśmy, bo trochę mulił) i będzie zasuwać aż miło. Dzisiaj cały dzień pisałem konweter kont do Almory (a dla mnie także edytor, a co tam, pooszukiwać muszę xD), wiec z questami nic nie ruszyłem dziś. Ale poćwiczyłem delphi xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Mam jedno pytanie co do systemu przedmiotow: bylby na tyle elastyczny by przedmioty mialy choc troche losowe parametry/bonusy? przyjemniej jest gdy nigdy nie wiadomo do konca co dostaniemy po zabiciu potwora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Wiesz co, trzeba by zapisywać na serwerze każdy detal na temat itemów, wiec poza opcją zdefiniowania tego samego itemu jako kilka różnych, z innymi parametrami raczej nie widzę opcji - bez sensu w lewo i prawo przesyłać takie pierdoły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja bym chętnie widział taką zmianę w systemie przedmiotów ;p szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja nie wiem po co ta rozmowa w ogóle. Almora jest w dobrych rękach i nie trzeba się martwić o to jak zostanie napisana. Jakoś przez kilka lat sam ją pisałem i do tej pory ludzie grają i zdobywają wysokie poziomy. Uczepiłeś się Pablo tego UDP cholernego, zwróciłem Ci honor publicznie, przyznałem Ci rację i jeszcze podziękowałem, a Ty zachowujesz się jakbyś nie mógł czegoś ścierpieć (cholera wie czego), nieładnie... Teraz będziesz w każdym poście GS pisał, że bez Ciebie UDP by nie istniało? Uświadomiłeś mi tylko, że można połączyć się na tych samych portach, a nie napisałeś mi skryptu, bo nie musiałeś. Druga sprawa czepiasz się cholernie (też publicznie) zdekompilowanego kodu Almory chociaż Twoje MBO nie jest zbyt pięknie napisane. Każdy człowiek się uczy, ale Ty mnie akurat uczyć nie musisz... Mam Ci newsa napisać publicznie z podziękowaniami czy co? :mellow: Co ...? :blink: EDIT: btw, chyba pisze się "ścierpieć" :D Poprawione :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jajko. Koniec tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ha pamiętam jedną wpadkę Borka, jak w jednym serverze czy kliencie zostawił Całe scripts.gml z Almory xD Udało nam się poznać cheaty przez to... wersje później - już ich nie było xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 A był jakiś temat? Nie rozumiem. Ktoś chyba też nie rozumie, i bardzo źle zrozumiał czyjeś dobre intencje... :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 A był jakiś temat? Nie rozumiem. Ktoś chyba też nie rozumie, i bardzo źle zrozumiał czyjeś dobre intencje... :huh: Pablo, podziękowałem za radę, ale nie musisz teraz wszędzie chwalić się, że dałeś dobrą radę Borkowi :) Co więcej wiszę Ci browara :P Tak to wszystko opisujesz, jakbyś wytknął błąd Markowi Overmarsowi i poprawił za niego strukturę GMa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Nie chwalę się wcale... :/ "O so choci?". Eh... Nie ważne. EDIT: jemu też wytknę :( tylko na razie palec mnie boli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Tak, Tymon to takie wczytywanie zasobów zrobił, że teraz wszystkie JPG znikną xD Będziemy mogli w tajemnicy nowe grafiki zachować :) Potem tylko przerobić system wczytywania map na ten z Triberiana (już go ulepszyliśmy, bo trochę mulił) i będzie zasuwać aż miło. Dzisiaj cały dzień pisałem konweter kont do Almory (a dla mnie także edytor, a co tam, pooszukiwać muszę xD), wiec z questami nic nie ruszyłem dziś. Ale poćwiczyłem delphi xD hej hej hej, czy ja to źle rozumiem, czy teraz nasze postacie będą szyfrowane zupełnie inaczej :blink: , jeżeli tak, to co z naszymi starymi postaciami :blink:, nie będą już działać pod nową almorą? ED: puki co w opisie masz tylko zadania i udp, więc jeżeli jeszcze nie zmieniasz tabeli exp, dropu i własności przedmiotów, to niema poco ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Gnysek przerzuci je przez swój konwerter :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Tak wczoraj siedziałem kilka godzin w delphi, żeby to dziadostwo napisać, ale to racja - postacie zostaną przerobione na nową wersję :) Nie będę was pozbawiał tego co już macie, dopiero gdy pozmieniamy całkowicie rozwój postaci i przebudujemy silnik, będzie potrzeba stworzenia nowych kont, ale to nie nastąpi raczej prędzej niż za miesiąc - półtorej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Ja tam się postaram, aby obecne postacie działały i po modernizacji Almory. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi