Tymon Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 A ja mówię że to g-prawda. I potrafię to udowodnić, ale próbujcie dalej. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 chyba zmierzasz abyśmy przypisali id i depthy do map, sle nic z tego! Tymuś sam sobie przypisuj, bo takie mapy mogą być nie wydajne. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Tutaj nic po za operacjami na obiektach i zmienną nie jest potrzebne. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 obiekt najbardziej pod spodem mógł byś sprawdzić poprzez instance_position(..) a tak to już nie ma pojęcia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 GML var best,idbest; idbest=noone; best=100000; with(obj0) if collision_point(...) and depth<=best { best=depth; idbest=id; } :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 heh, dobre :D. tylko best i idbest powinny być globalne bo tak to je tylko definiujesz dla tego właśnie obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 A założysz się, że nie? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Października 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 To ja wam teraz utrudnię. W create roomu zróbcie tak: GML instance_create(64,64,obiekt); instance_create(32,32,obiekt); instance_create(48,48,obiekt); Zakładamy, że obiekt ma rozmiar 32,32, kolizje w sprite ma zaznaczone jako nieprecyzyjne i orgin na full image, brak transparent. Depth ustawiony na 0. Jak sprawdzicie który z nich ma większy depth, skoro wszystkie mają ten sam, ale w roomie widać jednak, że jeden z nich jest wyżej od reszty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 To ja wam teraz utrudnię. W create roomu zróbcie tak: GML instance_create(64,64,obiekt); instance_create(32,32,obiekt); instance_create(48,48,obiekt); Zakładamy, że obiekt ma rozmiar 32,32, kolizje w sprite ma zaznaczone jako nieprecyzyjne i orgin na full image, brak transparent. Depth ustawiony na 0. Jak sprawdzicie który z nich ma większy depth, skoro wszystkie mają ten sam, ale w roomie widać jednak, że jeden z nich jest wyżej od reszty? To wtedy bierzesz id, ale jako że with sprawdza wg idów to mój kod będzie działać i w tym przypadku. Oto dowód https://gmclan.org/up2052_11_jakniedzialajakdziala.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 @Harrrry: No właśnie o to mi chodziło xD Teraz jeszcze trudniejsze: załóżmy, że klikniesz obiekt, który jest pod innym: jak zrobić, żeby wylądował na samiutkim wierzchu? Zmiana własnego id na 100000 i innych na +1? Ale to nie możliwe :/ HEEEELP!! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 po co zmieniać id? przecież się nie da ;P zmień temu klikniętemu depth. Chodzi o to aby ten spod spodu był na wierzchu? GML if ( id = instance_position( mouse_x , mouse_y , obj0 )depth = - instance_find( obj0 , instance_number( obj0 )) +1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 @Marek.S: Prawie :D Poprawiłem: GML if (id=instance_position(mouse_x,mouse_y,object1)) {depth=-instance_find(object1,instance_number(object1))+1} Po podstawieniu do przykładu do event Left pressed object1 działa jak ta lala :D Dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 a przecież Ty im tak nadajesz wyższy depth, a powinien być najniższy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Faktycznie :D Już poprawione Tylko mały problem: sprite już nie przesuwa się na wierzch. (jest w draw: draw_sprite(sprite,sprite,x,y) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 mała poprawka, powinno być: GML if ( id = instance_position( mouse_x , mouse_y , obj0 )) depth = - ( instance_find( obj0 , instance_number( obj0 )) +1 ) no i jeszcze draw_sprite wygląda tak: GML draw_sprite( sprite_index , image_index , x , y ) ale nie wiem czy to coś zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Nie zmienia - image_index zresztą nie jest od tego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Nie wytrzymam :| ! CO MA PIERNIK DO WIATRAKA?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 @Pental: A o czym mówisz? I piernik do wiatraka ma to, że jest z mąki, a mąka jest z wiatraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 A no, chodzi mi o to, że image_index jest tam tylko po to, żeby wyświetlić odpowiednią klatkę sprite'a. Równie dobrze możesz je zamienić na 0, -1 lub inną dowolną liczbę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 @Pental: A o czym mówisz? I piernik do wiatraka ma to, że jest z mąki, a mąka jest z wiatraka. dupa! Piernik nie ma nic do wiatraka... nie myl wiatraka z młynem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 4 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Ano rację masz, ale w przeszłości wiatraki spełniały także rolę młyna ;P Problem, który się pojawia jest taki, że przy zmianie depth obiekt zmienia swoje położenie względem innych, ale sprite już nie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się