Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Września 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Właśnie. U mnie w pracy nawet Menu Triberiana zamula :/ Skoro działa na lapku ze zintegrowaną kartą, to jest Si i po co marnować czas na coś, czego i tak 90% nie doświadczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Dopóki działa szybko nie ma co optymalizować i tu oczywiście masz racje ale kiedy gra będzie w bardzo zaawansowanym stadium możesz się trochę zdziwić ;p No ale cóż skoro tak uważasz to z niecierpliwością czekam jak to będzie wyglądało za kilka miesięcy. Tak więc życzę miłej pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Gra już w tej chwili jest w mocno zaawansowanym stadium. Wszystkie czary działają, w zasadzie da się już grać, efekty latają jak szalone, a gra działa płynnie. Wręcz ostatnio dodałem jeden "droższy" bajerek (wiatr wzbija tumany kurzu na arenie), bo uznałem, że nie ma co się szczypać ;). Pojedynek jest najbardziej zasobożernym fragmentem gry, więc nic co dodam później nie powinno znacząco wpłynąć na performance. Jeśli już, to raczej będziemy optymalizować. Oczywiście nie wszystkie efekty specjalne są gotowe i może się potem okazać, że jak już kompletnie wszystko pójdzie na raz, to gra zamuli na słabszym kompie, ale to raczej mało możliwa sytuacja i zamuł nie powinien być ani długi, ani duży. Na razie wymagania minimalne oscylują w okolicach 1GHz na CPU, 128-256 RAMU i karty rzędu GeForce'a 5500. To jak na współczesne maszyny graczy naprawdę niedużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Gra już w tej chwili jest w mocno zaawansowanym stadium. (...) Na razie wymagania minimalne oscylują w okolicach 1GHz na CPU, 128-256 RAMU i karty rzędu GeForce'a 5500. No całkiem nieźle, powinno pójść na moim gracie :D btw skoro gra jest już w tym zaawansowanym stadium, to kiedy można się spodziewać demka? Bo chyba niedługo :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Mam nadzieje, że wszystko pójdzie ok i będe w stanie przetestować jakąś wersje beta. Może to rzeczywiście było dobre wyjście skorzystać z gm chociaż szczerze pisząc ja bym się nigdy na to nie zdecydował przy tak rozbudowanej grze, szczegolnie, że zamierzam startować na programistę więc skróty są niedopuszczalne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 btw skoro gra jest już w tym zaawansowanym stadium, to kiedy można się spodziewać demka? Bo chyba niedługo Pamiętaj, że gra to nie tylko funkcjonalność, ale i grafika, muza, kupa tekstu itd. Gra se może działać perfekcyjnie, ale nadal jest sporo roboty i demka prędko nie będzie. Mam nadzieje, że wszystko pójdzie ok i będe w stanie przetestować jakąś wersje beta. Może to rzeczywiście było dobre wyjście skorzystać z gm chociaż szczerze pisząc ja bym się nigdy na to nie zdecydował przy tak rozbudowanej grze, szczegolnie, że zamierzam startować na programistę więc skróty są niedopuszczalne Jasne, że dobre wyjście :). W niecałe 2 miesiące pracy w wolnych chwilach mam działającą i całkiem grywalną grę, która na dodatek ładnie wygląda. To nie do przebicia. Poza tym ArcMagi wcale nie jest jakoś przesadnie rozbudowane pod względem programistycznym - to nie Almora. Tu jest jeden solidny gameplay, funkcjonalność czarów, AI, menusy i sporo particli. Reszta to ładne rysunki, muzyka, pomysł i solidny projekt - a to na skomplikowanie kodu nie ma wpływu. He he - swoją drogą - dobrego programistę można poznać po tym właśnie, że potrafi korzystać ze skrótów i nie próbuje od nowa wynaleźć koła za każdym razem ;). Choć oczywiście żartuję - GM to żaden biznes dla programisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Ale wiesz do roboty nikt mnie nie przyjmie jak powiem, że jestem pro w gm ;D No tak ale zawsze można wynaleźć lepsze koło. A tak w ogóle lepiej stworzyć to koło niż używać gotowego bo to nikt nie uzna za nic godnego uwagi. edit: Pisząc godnego uwagi mam na myśli reakcje członków forów związanych z gd. Oj nie patrzą Oni przychylnie na programy typu gm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Kurde, aż tak kiepską mam kartę graficzną, że pasuje do 1ghz i 256 ramu? Chyba czas na zmiany :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Ale wiesz do roboty nikt mnie nie przyjmie jak powiem, że jestem pro w gm ;D Ano, tak jak pisałem, żartuję - wiadomo, że dla programisty bycie pro w GM to żadna rekomendacja. Choć już np. dla designera to duży plus. Mi na pewno ukończona gra bardzo pomogła w zdobyciu pracy i nikogo nie interesowało na czym ją zrobiłem. Zresztą pamiętam, że ostatnio widziałem ogłoszenie o pracy dla designera, w którym w plusach była wymieniona umiejętność robienia prototypów na klikach/GM. To dobrze kiedy projektant ma jako takie pojęcie o ogólnym procesie kodzenia gry i potrafi swoje pomysły pokazać na prototypie. Pisząc godnego uwagi mam na myśli reakcje członków forów związanych z gd. Oj nie patrzą Oni przychylnie na programy typu gm. To niby fakt - na takim Warsztacie nikt Cię za GMa nie pochwali, ale zwróć też uwagę, że tam ogólnie mało kto ma faktycznie ukończone gry na koncie. To głownie programiści zakochani w pisaniu fajnych rozwiązań i bajeranckich silników. Natomiast na trochę poważniejszych forach i ogólnie wśród twórców indie GM to żaden wstyd - liczy się dobra gra i jej ukończenie. Na takim TIGSource mnóstwo gier jest w GM, bo to pozwala szybko je kończyć i skupić się na gameplayu. Zresztą pamiętam, że na gamedev.net też wszyscy byli pod wrażeniem MAGI i nikt nawet nie pytał o narzędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Moim zdaniem sprawa wygląda tak. Jeśli znasz c++,c# czy inny język+ jakaś biblioteka graficzna D3D9 czy OGL nauka gm to banał, odwrotnie jednak już to nie działa ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 To prawda. Do pewnego stopnia oczywiście, bo GM jednak bardzo dobrze wykłada pewne ogólne podstawy programowania i pisania gier. No i nie każdy musi być programistą, a dzięki takiemu GMowi może robić fajne gry :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 W sumie to ja też zaczynałem od gm ale dość szybko mi przeszło, przede wszystkim dlatego, że gm jest wysoce nieoptymalny. A że już od początku chciałem tworzyć aplikacje 3d szybko zrezygnowałem z gm i wcale nie żałuje. Chociaż muszę przyznać, że tworzenie prostych gier w gm ma sens szczególnie jeżeli zależy nam głównie na grze a nie na zdobyciu nowych umiejętności a ,że mi zależy na tym drugim więc. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Września 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Ta nieoptymalność GM ma swoje zalety - szukanie dróg, jak uczynić grę szybszą i równie dobrą w inny sposób :) Pobudza to do kreatywnego myślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Chociaż muszę przyznać, że tworzenie prostych gier w gm ma sens szczególnie jeżeli zależy nam głównie na grze a nie na zdobyciu nowych umiejętności a ,że mi zależy na tym drugim więc. He he, zależy jakie umiejętności chcesz zdobyć. Pisanie gier to naprawdę nie tylko programowanie. A przy okazji - nowy screen: Starałem się trochę zmniejszyć efekt "naklejenia" postaci na tło poprzez dodanie bardziej widocznych cieni, wygładzenie konturów i zmniejszenie nasycenia. Wygląda lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Będą tylko 2 główne postacie? (czarodziej i wiedźma, nie wliczając tego impa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Jak dla mnie lepiej, aczkolwiek wciąż z tym efektem nie jestem przekonany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 No już jest znacznie lepiej a co za czar wykonuje czarownica? Kurde jest świetnie :) Powodzenia :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Będą tylko 2 główne postacie? (czarodziej i wiedźma, nie wliczając tego impa) Będzie 10 lub 15. To chyba oczywiste, że po prostu na razie mam grafiki tylko do tych dwóch. Jak dla mnie lepiej, aczkolwiek wciąż z tym efektem nie jestem przekonany. Ok, dzięki. Efekt na razie nie jest ważny, bo i tak w ruchu wrażenie jest inne. Na razie interesuje mnie tylko relacja postacie - tło. No już jest znacznie lepiej a co za czar wykonuje czarownica? Kurde jest świetnie Powodzenia Dzięki. Widoczny efekt to pozostałość po czarze Doombolt, którym czarownica właśnie oberwała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Września 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Hmm, może po prostu to podłoże nie sprawia wrażenia płaskiego ? Najbardziej u Impa się rzuca w oczy, że jest taki "odstający" od podłoża... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Popieram gnyska. A co to za zapalniczkę trzyma ten imp? Zippo? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Na razie interesuje mnie tylko relacja postacie - tło. Jak dla mnie jest ok ;) Widoczny efekt to pozostałość po czarze Doombolt, którym czarownica właśnie oberwała. Na samym screenie, jakoś dziwnie to dla mnie wygląda, ale znając życie w trakcie rozgrywki jest lepiej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 @TeeGee Przegiąłeś z wymaganiami... Saqqara chodziła mi nienaturalnie jak na mojego kompa szybko(a Magi 2 ma chodzić jeszcze lepiej) :P(ehh przyzwyczaiłem się do powolnej rozgrywki) to skąd wiozłeś 1ghz i geforca 5500 :o? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Wygląda lepiej ale wciąż nie wystarczająco dobrze. Szczególnie, że jak dojdzie ruch to będzie jeszcze bardziej widoczne. He he, zależy jakie umiejętności chcesz zdobyć. Pisanie gier to naprawdę nie tylko programowanie. No wiem, właśnie dlatego od niedawna pisze własny render a potem jakaś prosta gra. Ogranicza mnie głównie czas bo po maturze trzeba będzie robotę znaleźć a czasu mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Hmm, może po prostu to podłoże nie sprawia wrażenia płaskiego ? Najbardziej u Impa się rzuca w oczy, że jest taki "odstający" od podłoża... Dzięki. Spróbuję go jeszcze może trochę przyciemnić, bo moim zdaniem to może po części chodzić o to - Imp się wybija, bo jest "rozświetlony". Popieram gnyska. A co to za zapalniczkę trzyma ten imp? Zippo? Ruska podróba. W piekle dobre zapalniczki mają tylko poważniejsze diabły na wysokich stanowiskach. Przegiąłeś z wymaganiami... Saqqara chodziła mi nienaturalnie jak na mojego kompa szybko(a Magi 2 ma chodzić jeszcze lepiej) (ehh przyzwyczaiłem się do powolnej rozgrywki) to skąd wiozłeś 1ghz i geforca 5500 ? Przegiąłem w dorbym czy złym sensie? 1ghz i GeForce5500 "wiozłem" z domu ;). To mój stary komp i na nim ArcMagi działało ładnie. Nie wiem czy to się jeszcze nie zmieni, ale raczej będę się starał być możliwie oszczędnym. Wygląda lepiej ale wciąż nie wystarczająco dobrze. Szczególnie, że jak dojdzie ruch to będzie jeszcze bardziej widoczne. Ech... jakieś pomysły na ulepszenie? W ruchu jest raczej mniej widoczne - nikt nie ma czasu się wgapiać przez kwadrans i szukać problemów jak na screenach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Ech... jakieś pomysły na ulepszenie? W ruchu jest raczej mniej widoczne - nikt nie ma czasu się wgapiać przez kwadrans i szukać problemów jak na screenach. I to jest właśnie powód, abyś ukazał nam jakiś króciutki filmik z rozgrywki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Wierz mi takie niedoróbki odstraszają :P Może jakieś prerenderowane tło? Wyrenderować co trzeba w 3D na jakimś smoku i powinno być lepiej. hmm.. albo lepiej dołóż jakąś mgłę lekką i po sprawie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 I to jest właśnie powód, abyś ukazał nam jakiś króciutki filmik z rozgrywki ...i potem odpowiadał na tysiąc postów z cyklu "czemu ten w oczywisty sposób niedokończony fragment wygląda źle?! zomg!!!" ;). Poza tym odpowiada mi, że marudzicie do oporu i macie okazję doszukać się na screenach każdego niedociągnięcia. Ja to wszystko powoli poprawiam i gra dzięki temu będzie lepsza (a sam już nie jestem obiektywny). Wierz mi takie niedoróbki odstraszają Może jakieś prerenderowane tło? Wyrenderować co trzeba w 3D na jakimś smoku i powinno być lepiej. hmm.. albo lepiej dołóż jakąś mgłę lekką i po sprawie ;] Wiem, że odstraszają, dlatego pytam i poprawiam. Ale zaraz... o jakiej niedoróbce teraz mówimy ;)? Mgła i kurz już są - owszem dodają sporo głębi. Żadnego paskudnego pre-renderu - to już nie lata 90, żeby wstawiać brzydkie 3d tylko dlatego, że renderowanie jest trendy. Mając takiego grafika naprawdę nie trzeba się uciekać do sztuczek - wystarczy zidentyfikować problem i dać mu do poprawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Września 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 @TeeGee Przegiąłeś z wymaganiami... Saqqara chodziła mi nienaturalnie jak na mojego kompa szybko(a Magi 2 ma chodzić jeszcze lepiej) :P(ehh przyzwyczaiłem się do powolnej rozgrywki) to skąd wiozłeś 1ghz i geforca 5500 :o? Saqqara nie była w Game Makerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 renderowane tla dopiero by sie gryzły z postaciami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Jeśli byłyby odpowiednio zrobione to nie. A poza tym już jestem za drugim rozwiązaniem, mgła to dużo lepsze rozwiązanie + jeszcze będzie fajny klimacik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się