Marmot Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Tytuł: Resource ProtectorGatunek: zestaw zabezpieczającyOpis: Finalna wersja Resource Protectora. Dla tych co nie wiedzą, czym ten program jest, pokazuję opis z poprzedniego tematu: Jest to zestaw narzędzi służący zabezpieczaniu zasobów zewnętrznych. Każdy wie, że wczytywanie zasobów podczas gry z zewnętrznych plików, a nie ładowanie ich od razu do pamięci z pliku EXE bardzo przyśpiesza ładowanie gry. Jednak, można zauważyć po wypowiedziach co niektórych osób (np. w temacie z GM Extractorem), że nasze zasoby nie są bezpieczne, bo są osoby, które z chęcią by wykorzystały je w swoich grach. Tutaj na ratunek przychodzi RESOURCE PROTECTOR. Składa się on z dwóch części - aplikacja zabezpieczająca oraz DLL do obsługi plików. Nowa wersja w porównaniu do 0.1 publikowanej na forum została poszerzona o możliwość kodowania DOWOLNYCH formatów plików, oraz są od dziś dwie metody zabezpieczające - pierwsza znana ze starej wersji (rozszerzona o obsługę plików BMP) oraz druga umożliwiająca kodowanie plików każdego rodzaju. Także zmieniona została dokumentacja - zamiast PDFa jest plik TXT, dzięki czemu całość zajmuje mniej miejsca na dysku :) .Download:Rozmiar: 372KBMirror 1 (http://halve.pdg.pl)Mirror 2 (Rapidshare) Autorzy: Za całością stoi Halve Studio w składzie: Programowanie: Marmot (z małą pomocą Pietera, przy rozwiązywaniu problemów z działaniem pierwszej wersji DLLa)Pomysł: MarmotGrafika: Marmot Screen: (jeden jest wystarczający, bo program cały czas wygląda tak samo) Proszę o oceny. Jeżeli są błędy, to także prosiłbym o ich wychwycenia. Aha, jeszcze jedna sprawa - nie róbcie tak jak pokazał Tuxman w poprzednim temacie czyli nie wypakowywujcie samego example.gm6, tylko jak już chcecie zobaczyć sam przykład działania, to także pozostałe pliki, poza exekiem. Poza tym, jak znowu by było, że DLL ma mało funkcji, to się pytam -> a co miałby mieć niby więcej :huh: ? Rysowanie kolorowego słonia :/ ? Swoje zadanie spełnia jak powinien i to powinno wystarczyć. Z góry dzięki za oceny oraz za korzystanie z programu (co gorąco polecam każdemu twórcy gier :) ). EDIT: Pierwszy link nie działał, ale już poprawiłem to :P . EDIT2: Jak wspomniałem dwa posty niżej, proszę nie porównywać tego programu do Game Protectora autorstwa Snake'a, bo te dwa programy się diametralnie różnią - mój zabezpiecza to co poza plikiem EXE, a Game Protector zabezpiecza plik EXE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaxxis Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Snake był szybszy. Szczerze, to nie wiem w ilu % to zapewni mi bezpieczeństwo. Dlatego nie oceniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Nie, program Snake'a a mój to dwie różne rzeczy. Snake'a program zabezpiecza tylko i wyłącznie plik EXE, a mój program tylko i wyłącznie zasoby zewnętrzne, więc te dwa programy nie są dla siebie konkurencją, prędzej się uzupełniają. Korzystając z programu Snake i przynajmniej czytając opis Resource Protectora sam powinieneś do tego dojść. Dlatego też, nie porównujcie tego do programu Snake'a bo to czysty bezsens. To tak jakbyście porównywali Painta z Notatnikiem. A co do zapewnienia bezpieczeństwa -> zakoduj i sprawdź sam, czy potrafiłbyś coś zrobić by przywrócić do pierwotnej postaci, a potem oceń swoje haxorskie możliwości i sam odpowiedz sobie na to pytanie. Ja mogę powiedzieć tyle na temat bezpieczeństwa - pierwsza metoda jest na typowych script kiddies, proste zabezpieczenie i równie szybkie odkodowywanie, jednak zaawansowanym użytkownikom komputera, nie powinna ona sprawić większych trudności. Jednak druga metoda jest dużo silniejsza i sądzę, że bardziej problematyczna dla zaawansowanych użytkowników, jednak tutaj ciężko mi jest ocenić, bo to też zależy od umiejętności danej osoby. EDIT: Noo, czekam na sensowne komentarze i oceny w dalszym ciągu xd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Zobaczyłem pewną zależność przy cięższym kodowaniu, ale jakoś nie udało mi się jej odkodować. Kudosy za program, przyda się. Daję 5. PS. Halve studio? Fani Valve czy chałwy? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 PS. Halve studio? Fani Valve czy chałwy? :Plol dopiero teraz zobaczyłem zbieżność ;p Co do programu i dll'a. Jest przedni :D szczególnie, że miałem jakiś wkład do 0.1 wersji :P 5/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 lol dopiero teraz zobaczyłem zbieżność ;p Rotfl :D ! A ja przeciwnie - dopiero teraz zobaczyłem, że tam pisze Halve, a nie Valve :D . A program dobry, w praktyce raczej go nie wykorzystam, chyba że w końcu ukończę jakiś projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Szczerze mówiąc, co do nazwy to zbieżność przypadkowa, nie mam zamiaru klonować, naśladować czy konkurować z Valve ;p . Prędzej chodziło mi o znaczenie słowa - halve - dzielić na dwie różne części, co ma oznaczać w teorii, że taką grę jaką my mamy, dostają i potencjalni gracze, ale jak to w praktyce będzie to nikt nie wie :D . Poza tym jak widać, znaczeniowo "dzielenie w pół" to co innego niż "kurek" :) . Swoją drogą, dzięki za oceny :P . Teraz tylko czekam, aż ktoś skorzysta z mojego narzędzia w swojej produkcji, tym samym najlepiej zobaczę czy program zdał egzamin i nadaje się najlepiej do zamierzonego celu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Ja mam pytanie... Kilka dni temu akurat pracowałem nad wczytywaniem zewnętrznych zasobów... i wykorzystuje wczytywanie z archiwum 7zip które jest zabezpieczone hasłem... (niby jest to najbardziej bezpieczny format archiwum jaki jest) I teraz co jest bezpieczniejsze ? Paczka 7zip zabezpieczona długim hasłem (cyfry i litery) czy zasoby zabezpieczone Twoim programem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Czy bezpieczniejszy? Nie wiem... Czy szybszy? Na pewno ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Hmm... przeanalizowałem Twój program i niestety w ciągu 5 minut dowiedziałem się jak to zabezpieczenie złamać ;p chodzi mi tu o drugą metodę. Niestety nie jest zbyt bezpieczna ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Cóż, wiedziałem, że prędzej czy później ktoś dojdzie do tego. Ale cóż, nie ma zabezpieczeń idealnych, a ciężko też coś zrobić, żeby było i mocne, i szybkie za razem. Czasami indywidualne rozwiązania pod konkretną grę się okazują lepsze, bo twórca może sam sobie przeanalizować na jaki stopień zabezpieczania zasobów może sobie pozwolić, żeby nie zwalniać gry. Jednak i tak uważam, że Resource Protector mimo wszystko drugą metodą może w pewnym stopniu powstrzymać zapał kradnących zasoby, a na pewno sporą część z nich. Może z czasem znajdę jakieś szybsze i jeszcze mocniejsze zabezpieczenie i wydam nową wersję programu :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Hmm i weź tu teraz się zabezpieczaj :) Mimo wszystko brawa Marmot za chęci :thumbsup:, po drugie jestem pewien, że większość i tak sobie nie poradzi z tym, np. ja :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Za to jak Snake wyda grę, to nikt jej nie rozwali bo na razie to on jest tu mastah w zabezpieczeniach :P Ja to widze hexedytor i mi się zez robi i na tym kończę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Wiesz... może być mocniejsze jeśli nie będziesz używał samego XOR ;] Szyfrujesz tylko 128 bajtów więc możesz użyć lepszych algorytmów ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Dzięki za tak szybkie ujawnienie :P . Zresztą, mogę jeszcze pokombinować nad wzmocnieniem zabezpieczenia, nic tu mi nie stoi na przeszkodzie ;p . I tak pracuję nad jakimś indywidualnym zabezpieczeniem dla samego siebie, to efekty swojej pracy trochę zmienione mógłbym dać jako kolejna wersja Resource Protectora. Ale nad tym to muszę pomyśleć jeszcze ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Zmień to XORowanie z jedną liczbą losową na XORowanie z całą serią liczb losowych. Do hasha dodałbyś ziarno randoma i już jest troszeczkę ciężej to złamać ;p Dużo roboty z tym nie masz ;) Chociaż co ja mówię, "troszeczkę" nie robi różnicy ;D Trzeba by użyć czegoś znacznie lepszego ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Wiem, myślę nad czymś lepszym ;p . Czytam trochę o różnych zabezpieczeniach itd. może znajdę coś interesującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 myślałeś kiedyś o szyfrach asychronicznych? takich jak RSA? poczytaj ;> może Ci się przydać =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Tiaa, czytałem, tylko czytać a zrozumieć i zastosować w praktyce to dwie różne rzeczy :) . Spoko, pomyślę nad czymś silniejszym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Noooo musze przyznac ze ktos w koncu zrobil cos co sie bardzo przyda.... daje 5/5 P.S. Dawno mnie tu nie bylo, milo mi was widziec spowrotem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Programik rox, ale ja sam poczekam na jakas silniejsza wersje. Chcicalbym tylko abys nie zapomnial dac tez takiego 'luzackiego' szybkiego szyfrowania, mam pliki ktore potrzebuja silnego szyfrowania i takie ktore sa co jakis czas otwierane i nie chcialbym aby gra zwalniala przez zabezpieczenia, wiec potrzebny mi dobry, szybki szyfr :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Właśnie obmyślam szybki i bardziej skomplikowany szyfr od obecnie istniejącego. Już jestem na dobrej drodze, bo znalazłem parę ciekawych algorytmów, więc możliwe, że zajmę się już niedługo Resource Protectorem 2, który mam nadzieję, nie będzie złamany aż tak szybko :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 :lol: 5/5 Nic wiecej nie powiem. Przydatny programik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 wiem wiem odswiezanie starego tematu, ale tego nie moge tak zostawic: ten program ma mocnego buga, zamiast wyswietlac mi sprita ktorego wczytuje to wyskakuja mi grafiki ktore juz nie istnieja na dysku..... albo jeszcze lepiej, bierze je z innych folderow mimo ze nie ma tak napisane w skrypcie?. wszystko co kiedys zostalo nim zaszyfrowane wywala mi w programie, nawet w twoim przykladzie uzywania gdzie nic nie bylo zmieniane.... jak to wyjasnicie ;] ps. mam nadzieje ze to naprawicie bo mi ten program sie zaczynal przydawac.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 wygląda na to, ze masz zapisane pliki w jakimś domyślnym katalogu ... czyżby C:/Windows/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 wlasnie nie mam, on sam mi bierze z byle kad te grafiki... przeszukiwalem c: juz dawno jest cos takiego (pisze na przykladzie example.gm6 z resource): -wlaczam program pierwszy raz, jest ok -wlaczam drugi raz, juz sa jakies inne sprity zamiast halve itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Hm, prawdę mówiąc nie wiem w czym może być błąd. Przykład sprawdzałem wiele razy, program tak samo i błędów nie wykryłem. Zobacz, czy Ci prawidłowo działa, jak zrobisz wyświetlenie własnego zasobu. Jak nie da rady, to jeszcze raz zajrzę w kod i zobaczę w czym może być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 a wiec tak: przeinstalowalem windowsa, i all bylo ok - ale do czasu gdy nie dodalem kolejnych spritow.... efekt?? PIERWSZE ODPALENIE: lewy gorny rog jest zly.... klocek zamiast banera DRUGIE ODPALENIE 2 SEKUNDY POZNIEJ: zamiast klockow wciska mi blaty... nie wiem co jest zle, wszystko robie analogicznie tj w przykladzie - file_delete itp.... juz myslalem ze ten program jest naprawde super.... chyba ze to moja wina, ale jak narazie nie widze moich bledow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się