Skocz do zawartości

kilka malych problemow - nie dziala


M1513Q

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ma takie male problemy:

1. jak hero uderzy w sciane to mam taki kod (chodzi mi o odejmowanie score)

GML
score=-2000
no i to nie dziala tzn. nie odejmuje sie.

2. Jak jest kolizja z meta to mam zeby dodawalo sie 4000 pkt ale to zamiast dodawac to ustawia score na 4000 pk mam taki kod:

GML
score=+4000

3.Jak hero uderzy w sciane to ujmuje mu sie zycie i to mi sie wyswietla w okienku (punkty i zycia, ale tam sie te zycia nie ujmuja, a pkt dzialaja)

 

To chyba na tyle, jak cos jeszcze bede mial to napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jak hero uderzy w sciane to mam taki kod (chodzi mi o odejmowanie score)

GML
GMLscore-=2000

2. Jak jest kolizja z meta to mam zeby dodawalo sie 4000 pkt ale to zamiast dodawac to ustawia score na 4000 pk mam taki kod:

GML
GMLscore+=4000

Powodzenia w tworzeniu gier. :thumbsup:

Edit:

ups

1. jak hero uderzy w sciane to mam taki kod (chodzi mi o odejmowanie score)

GML
score-=2000

2. Jak jest kolizja z meta to mam zeby dodawalo sie 4000 pkt ale to zamiast dodawac to ustawia score na 4000 pk mam taki kod:

GML
score+=4000

Powodzenia w tworzeniu gier. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kolicji kod jest wykonywany tak długo aż nie będzie kolicji.

Czyli jeśli mamy score+=1 to będzie cały czas dodawać 1 do punktów, więc kod chyba powinien być taki:

GML
{

score+=1

return (1)

}

Czy jakoś, ale chyba będzie działać.

Edit:

Co ja pisze.

Ehh, kod jest zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy stworzyć nową zmienną która będzie wyłączać podlicznie punktów podczas kolizji

 

Edytowane

 

w create: dodaj nową zmienną xx=1;

w kolizji:

GML
{

if xx=1 {score+=1; xx=0;}

}

 

Edit aha i dodaj w step:

GML
if position_empty(x,y) {xx=1;}
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HuderLord

wow, toć x jest wbudowaną zmienną lokalną która odpowiada za pozycję obiektu w roomie <_<

 

żeś palnął...

 

Edit:

Huder, twój edit mnie rozj.bał

napisałeś:

jeśli jeśli pozycja obiektu jest pusta to przenieś go do pozycji x=1 <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...