Skocz do zawartości

Obracanie


CuB3

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie obracania sprite'ów.

Mam sprite który ma orgin x:10 y:12 i obraca się wokół orginu.

A ja chciałbym aby ten sam sprite (z tym samym orginem) obracał się w innym punkcie, niezależnie od orginu.

Dla przykładu orgin to x:10 y:12 a punkt wokół którego obraca się sprite to x:12 y:14...

 

Możliwe jest zrobienie czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Przestaw orgina na tą pozycję i obracaj.

A jak chcesz, aby orgin obracał się razem z obrazkiem, to skorzystaj z takich magicznych funkcji jak xx=x+r*sin(degtorad(direction)); yy=y+r*sin(degtorad(direction)); czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie, bo dawno tego nie używałem, ale z lenghtdir chyba też się da).

oczywiście xx, yy to współrzędne tej pozycji wybranej, a r to średnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem gnysku, iż bumping na tym forum jest dozwolony... A, że zbumpowałem dzień od ostatniego posta nie powinno być warna... No ale dobra :(

 

@Topic: Wytłumaczę to tak... Cały obiekt sie obraca non stop o 360 stopni. I jest on zbudowany w animacji szkieletowej. Ogółem jest 7 części obiektu (2xdłonie, 2xręce,2xramiona i głowa) I teraz chciałbym aby dla przykładu dłonie obracały się wokół rąk/łokci a nie wokół głowy... (Na głowę ustawiony jest origin...) A orginu nie zmienię tak aby nie rozwalić całego szkieletu... Próbowałem z lenghtdir, lecz nie dało to takich rezultatów jakie bym chciał. Dłoń obracała się za każdym razem wokół głowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ustaw rękom inny origin i rysuj je gdzie indziej...

 

A co do twojego bumpingu... Jeden post późnym wieczorem, kiedy większość użytkowników przygotowywała się do następnego dnia, a drugi o 7 rano, gdy większość była w pracy/szkole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawie inny origin to cały szkielet się rozsypie... Myśl zanim coś napiszesz...

 

Co do bumpingu to nie słyszałem o jakichś śmiesznych różnicach czy jest to wieczór czy wcześnie rano...? Może byś pomyślał po ludzku i stwierdził, iż w innych porach nie mogłem napisać tych postów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz originy i ogólnie szkielet to chyba zrobisz to tak, żeby wszystko działało poprawnie. Jeżeli masz taki problem, to znaczy, że wziąłeś sobie przykład. Według mnie przykłady są po to, żeby je przeanalizować i się z nich uczyć, a nie pozmieniać parę rzeczy i cieszyć się, że się zrobiło grę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha w taki sposób ;) Czyli trygometria+direction+współrzędne = animacja szkieletowa... Dobrze rozumiem? Ewentualnie jakbyś mógł to zarzuć jakimś przykładem/skryptem który dla przykładu kręcił by dłoń wokół ramienia ;)

 

Oczywiście jak chcesz i masz czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

A ja słyszałem gnysku, iż bumping na tym forum jest dozwolony... A, że zbumpowałem dzień od ostatniego posta nie powinno być warna... No ale dobra :(

 

 

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=3332 - nic nie widzę. Może mnie wzrok myli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...