CuB3 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Mam pytanie odnośnie obracania sprite'ów. Mam sprite który ma orgin x:10 y:12 i obraca się wokół orginu. A ja chciałbym aby ten sam sprite (z tym samym orginem) obracał się w innym punkcie, niezależnie od orginu. Dla przykładu orgin to x:10 y:12 a punkt wokół którego obraca się sprite to x:12 y:14... Możliwe jest zrobienie czegoś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 nie możesz zmienić orginów podczas działania gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Nie... Nie da rady ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 BUMP... Czy nie ma nikogo kto wiedziałby w jaki sposób można to wykonać? Doublepost. Warn gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Przestaw orgina na tą pozycję i obracaj. A jak chcesz, aby orgin obracał się razem z obrazkiem, to skorzystaj z takich magicznych funkcji jak xx=x+r*sin(degtorad(direction)); yy=y+r*sin(degtorad(direction)); czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie, bo dawno tego nie używałem, ale z lenghtdir chyba też się da). oczywiście xx, yy to współrzędne tej pozycji wybranej, a r to średnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 A ja słyszałem gnysku, iż bumping na tym forum jest dozwolony... A, że zbumpowałem dzień od ostatniego posta nie powinno być warna... No ale dobra :( @Topic: Wytłumaczę to tak... Cały obiekt sie obraca non stop o 360 stopni. I jest on zbudowany w animacji szkieletowej. Ogółem jest 7 części obiektu (2xdłonie, 2xręce,2xramiona i głowa) I teraz chciałbym aby dla przykładu dłonie obracały się wokół rąk/łokci a nie wokół głowy... (Na głowę ustawiony jest origin...) A orginu nie zmienię tak aby nie rozwalić całego szkieletu... Próbowałem z lenghtdir, lecz nie dało to takich rezultatów jakie bym chciał. Dłoń obracała się za każdym razem wokół głowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 To ustaw rękom inny origin i rysuj je gdzie indziej... A co do twojego bumpingu... Jeden post późnym wieczorem, kiedy większość użytkowników przygotowywała się do następnego dnia, a drugi o 7 rano, gdy większość była w pracy/szkole... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Ustawie inny origin to cały szkielet się rozsypie... Myśl zanim coś napiszesz... Co do bumpingu to nie słyszałem o jakichś śmiesznych różnicach czy jest to wieczór czy wcześnie rano...? Może byś pomyślał po ludzku i stwierdził, iż w innych porach nie mogłem napisać tych postów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 @UP: A orginu nie zmienię tak aby nie rozwalić całego szkieletu... A co do bumpingu, ja zbumpowałem po tygodniu, i skasowali mi temat Dx Edit, nie było tego posta wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 W takim razie musisz zrobić sobie nowy szkielet... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 @UP: Gejalne... To jest żadne rozwiązanie... Co mi da, iż zrobię nowy szkielet z innymi originami skoro będzie to ten sam problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Jak zmienisz originy i ogólnie szkielet to chyba zrobisz to tak, żeby wszystko działało poprawnie. Jeżeli masz taki problem, to znaczy, że wziąłeś sobie przykład. Według mnie przykłady są po to, żeby je przeanalizować i się z nich uczyć, a nie pozmieniać parę rzeczy i cieszyć się, że się zrobiło grę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Tzn. wytłumacz jak wygląda twój szkielet? Wszystko obraca się na jednym wspólnym orginie? Odradzam taki sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Yoda coś takiego robił masz link https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=8909 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 @UP: Nie... Ten system działa bardzo podobnie do mojego :( @Yoda: A jaki radzisz? I jak go ewentualnie wykonać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 A jaki radzisz? I jak go ewentualnie wykonać? Odsuwaj obiekty przy pomocy sinusów/cosinusów a orgin będziesz miał tam gdzie chcesz ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Aha w taki sposób ;) Czyli trygometria+direction+współrzędne = animacja szkieletowa... Dobrze rozumiem? Ewentualnie jakbyś mógł to zarzuć jakimś przykładem/skryptem który dla przykładu kręcił by dłoń wokół ramienia ;) Oczywiście jak chcesz i masz czas ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 http://www.gmclan.org/up2576_11_cos_sin.html masz tu coś o sinusie/cosinusie - musisz się pobawić trochę funkcjami trygonometrycznymi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Dzięki Yoda ;) Przyda mi się ;) Pokombinuje i jak coś nie będę wiedział to ewentualnie napiszę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 A ja słyszałem gnysku, iż bumping na tym forum jest dozwolony... A, że zbumpowałem dzień od ostatniego posta nie powinno być warna... No ale dobra :( https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=3332 - nic nie widzę. Może mnie wzrok myli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się