Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.10.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jest taki asset na yoyo, LINK ,spróbuj z niego zaczerpnąć.
    1 punkt
  2. I am Lord

    Nad czym aktualnie pracujesz?

    Możesz to zrobić przecież, po prostu narysuj tą mapę na surface zamiast czyścić ją jednym kolorem (czarnym pewnie)
    1 punkt
  3. Często o tym zapominam i wchodzę w wir robienia grafiki i stylów nie skończywszy silnika ani nawet prototypu. Cenne rady.
    1 punkt
  4. Chell

    ja pan§†ach

    chyba onlyground gmclanu
    1 punkt
  5. Wojzax

    ai Wroga

    https://www.yoyogames.com/blog/64/using-motion-planning http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/movement and collisions/motion planning/index.html Najprościej użyć do ruchu wroga wbudowanej funkcji mp_potential_step(xgoal, ygoal, stepsize, checkall) gdzie: xgoal, ygoal - współrzędne gracza stepsize - szybkość ruchu w pixelach na klatkę checkall - tutaj true (jeśli wróg ma omijać wszystkie obiekty po drodze) lub false (jeśli wróg ma omijać obiekty solid po drodze) Oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie, funkcja polega na tym że program sprawdza przeszkody w najbliższym otoczeniu i zmienia kąt wroga tak aby je omijał, ale nie ma tutaj ogólnego planu więc wróg będzie się często zacinał lub chodził w kółko. Plusem jest mało obliczeń na klatkę. użycie mp_potential_step daje niezłe wyniki przy prostych przeszkodach Lepsze jest użycie funkcji z serii mp_grid, za pomocą funkcji takich jak mp grid_add_cell, add_rectangle, czy add_instance tworzysz mapę kwadracików i dodajesz informację które kwadraciki omijać. Potem dzięki mp_grid_path ustalasz dla obiektu optymalną trasę omijającą przeszkody (oczywiście wróg będzie się poruszał wzdłuż kratek czyli w ośmiu kierunkach). To podejście jest trudne do zoptymalizowania, jak masz dużą mapę, dużo przeciwników i każdy z nich na poczekaniu aktualizuje sobie pozycję gracza i ciągle oblicza nową trasę może być to mocno niewydajne, ale z drugiej strony będziesz miał pewność że przeciwnik się nie zatnie (ew. uzna że np. nie ma możliwości dojścia do gracza)
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...