Mnóstwo ogarniania rozmaitych przykładów ale w końcu coś zaczyna mi wychodzić. Łódką można na razie sterować i sprawić żeby zaczęła tonąć/przewróciła się na bok.
Napisałem też w końcu własnoręcznie vertex shader, czyli to co widać na wodzie. Blenduję dwie tekstury w zależności od wysokości vertexa i jednej z nich dodatkowo zmieniam pozycję mapy uv żeby się poruszała lekko w kierunku fali. Teksturki na razie trochę robocze, chyba dodam też jaśniejsze szczyty fali.
Pomysł @gnysek może się sprawdzić, ale zamiast with i place_meeting spróbuj użyć collision_circle w step event obj_pocisk:
var potwor = collision_circle(x, y, 8, obj_potwor, true, true);
if (potwor != noone) {
if (z < 24) {
with (potwor) {
instance_destroy();
}
}
}
Wartość parametru rad = 8 możesz modyfikować wedle uznania, żeby dostosować promień kolizji.