Skocz do zawartości
PDesigner

GameMaker Studio 1.4 Professional czy warto kupic?

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,chcialem sie zapytac czy oplaca sie jeszcze kupic GameMaker Studio 1.4 Professional w ktorym dostaje wszystkie exportery mimo ze program nie jest juz wspierany, poniewaz wyszla nowsza wersja 2.0. Mimo tego jest wiele osob ktore wersje 1.4 posiadaja i nie chca juz raczej inwestowac kasy poniewaz sa przyzwyczajone do starszej wersji.

 

Jak to wyglada z wydawaniem gier na GMS 1.4 bo o to mi glownie chodzi. Czy majac wersje 1.4 mam jeszcze mozliwosc wydawania gier na platformy Windows, Android, Apple, itp czy jest z tym problem, poniewaz z wersja 1.4 otrzymuje licencje na exportery czy moze jest inaczej?

 

Ogolnie to szukalem tych informacji na necie ale nic konkretnego nie znalazlem, wiec postanowilem sie zapytac osob ktore posiadaja wersje 1.4

 

Poza tym myslalem aby kupic wersje 2.0 jednak sporo musialbym zainwestowac aby miec wszystkie zawarte eksportery a zalezy mi na Android i iOS w ktorym w wersji standardowej ich nie ma i trzeba je extra dokupic.

 

Za info bede bardzo wdzieczny :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1.4 nie tworzy aplikacji 64 bitowych więc tworząc coś na Androida nie będziesz mógł wrzucić tego do sklepu Google Play. Inne sklepy wciąż wchodzą w grę... ale sam możesz siebie zapytać ile takich znasz.

1.4 utracił wsparcie i nie będzie już rozwijany. Poza tym nie da się kupić już z legalnego źródła 1.4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam zarówno z 1.4 jak i 2 ( w 1.4 bardziej podoba mi się sprite editor oraz IDE ) . Jeśli chodzi tworzenie  gier na widowsa oraz gry webowe to wersja 1.4 wciąż działa. Natomiast co do eksportów mobilnych, no to niestety, tak jak pisał Threef, tu jedynym wyjściem jest przejście na gms2. Jesli masz możliwość kupienia 1.4 za kilka dolców to kup, pobaw się  tym kilka tygodni, naucz podstaw języka itd. ,  a  na black friday albo święta bożego narodzenia kupisz sobie gms2 - wtedy będą promocję, obstawiam rabat pomiędzy 25 a 50 % . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, PDesigner napisał:

Ogolnie to szukalem tych informacji na necie ale nic konkretnego nie znalazlem

Jakbyś wszedł na stronę GameMakera to byś zauważył, że nie da się kupić 1.4...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, nowy_user napisał:

Jesli masz możliwość kupienia 1.4 za kilka dolców to kup

Jedyna szansa teraz to kupić od resselerów kluczy. Czy ktoś kupił klucze jak były na Humble Bundle i teraz trzyma licząc że ktoś kupi i zarobi na tym. Nie ma sensu kupowować od takich osób. Niech ich pieniądze pozostaną tam gdzie są. Przekazane na środki charytatywne

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tak jak piszą chłopaki, nie da się oficjalnie kupić klucza do gms1.4. Można od kogoś odkupić - jeśli ktoś nie wykorzystał. Na necie jest jednak sporo miejsc z ofertami resellerów, więc to nie powinien być problem.

 

Inną opcją jest po prostu wypróbowanie triala. Jak ci się spodoba, to akurat za ok miesiąc będą pewnie promocje, więc kupuisz gma za mniejsze pieniądze. Polecam jednak  trochę cierpliwości, bo jak kupisz teraz, to za miesiąc będziesz żałować, że nie poczekałeś, a zaoszczędziłbyś jakieś 200 - 400 zł. ( w zależności od eksportów, które zamierzasz kupić)

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2020 o 13:54, Threef napisał:

1.4 nie tworzy aplikacji 64 bitowych więc tworząc coś na Androida nie będziesz mógł wrzucić tego do sklepu Google Play. Inne sklepy wciąż wchodzą w grę... ale sam możesz siebie zapytać ile takich znasz.

1.4 utracił wsparcie i nie będzie już rozwijany. Poza tym nie da się kupić już z legalnego źródła 1.4

 

Threef

Nie bardzo rozumiem z tym wrzucaniem na google play, jakbys mogl bardziej mi to wytlumaczyc, bo na tym glownie mi zalezy. Myslalem ze jak kupie program w wersji 1.4 to majac licencje na exportery bede mial mozlliwosc wrzucania wlasnych apek do roznych sklepow legalnie oczywiscie. Jezeli GM 1.4 nie ma mozliwosci tworzenia apek 64 bit, ale w 32 bit tak to jaki jest problem z wrzucaniem na google play.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2020 o 22:25, nowy_user napisał:

Ja korzystam zarówno z 1.4 jak i 2 ( w 1.4 bardziej podoba mi się sprite editor oraz IDE ) . Jeśli chodzi tworzenie  gier na widowsa oraz gry webowe to wersja 1.4 wciąż działa. Natomiast co do eksportów mobilnych, no to niestety, tak jak pisał Threef, tu jedynym wyjściem jest przejście na gms2. Jesli masz możliwość kupienia 1.4 za kilka dolców to kup, pobaw się  tym kilka tygodni, naucz podstaw języka itd. ,  a  na black friday albo święta bożego narodzenia kupisz sobie gms2 - wtedy będą promocję, obstawiam rabat pomiędzy 25 a 50 % . 

 

nowy_user

Wersje 1.4 Pro mam mozliwosc kupna za 15€ od resselera i wiem ze nie jest dostepna juz nigdzie. zalezy mi wlasnie z robieniem apek na androida a wersja 2.0 to spory wydatek tym bardziej, ze bez eksporterow za ktore musimy osobno placic. Czy jak posiadasz wersje 1.4 mozesz robic apki na androida i wrzucac je do sklepu google posiadajac wersje 2, czy niestety musze posiadac wersje 2 aby wrzucac apki na google play bo wylaczyli mozliwosc wrzucania apek. Jak to wyglada w twoim przypadku. Czy aby wrzucac wlasne apki moge to zrobic przez strone yoyo czy bezposrednio przez google play.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę, to możesz robić wciąż w gms1.4 robić apki i eksportować je na androida, ale po prostu nie wrzucisz ich na sklep GooglePlay. Jeśli znasz rynek gier i aplikacji mobilnych, to pewnie wiesz, że dystrybucja idzie głównie przez Google Play i AppStore. Ciężko będzie Ci namówić potencjalnych klientów, aby zapłacili i pobrali twoją apkę  bezpośrednio z Twojej strony internetowej. Będą się obawiać o wirusy itd. Chociaż jak produkt jest dobry, to i klient może wykonać niestandardową akcję. 

 

Tak jak pisałem, poczekaj chwilę, zaniedługo będą promocje. Może uda się wyhaczyć na black friday GMS2+eksport Mobile za ok 1000 zł lub mniej. Jak resseler sprzedaje za 15 euro to już raczej nie ma sensu, lepiej poczytaj w tym czasie manuala, a jak koniecznie chcesz już wypróbować gml-a w praktyce to możesz sobie pokodzić tutaj: https://yal.cc/r/gml/ 

 

p.s. ja korzystam z 1.4 ale głównie do html5, tu ten eksport działa znośnie (tzn jest zabugowany ostro, ale z tego co mi wiadomo to w gms2:html5 nie poprawili tych bugów, więc nie ma potrzeby przesiadki na gms2). Do wersji PC korzytsam z gms2, a eksport mobile może kupię, zobaczymy w jakiej cenie będą  w nadchodzących promocjach: jak 50% to raczej wezmę, jak 25% to się zastanowię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, nowy_user napisał:

Z tego co kojarzę, to możesz robić wciąż w gms1.4 robić apki i eksportować je na androida, ale po prostu nie wrzucisz ich na sklep GooglePlay. Jeśli znasz rynek gier i aplikacji mobilnych, to pewnie wiesz, że dystrybucja idzie głównie przez Google Play i AppStore. Ciężko będzie Ci namówić potencjalnych klientów, aby zapłacili i pobrali twoją apkę  bezpośrednio z Twojej strony internetowej. Będą się obawiać o wirusy itd. Chociaż jak produkt jest dobry, to i klient może wykonać niestandardową akcję. 

 

Tak jak pisałem, poczekaj chwilę, zaniedługo będą promocje. Może uda się wyhaczyć na black friday GMS2+eksport Mobile za ok 1000 zł lub mniej. Jak resseler sprzedaje za 15 euro to już raczej nie ma sensu, lepiej poczytaj w tym czasie manuala, a jak koniecznie chcesz już wypróbować gml-a w praktyce to możesz sobie pokodzić tutaj: https://yal.cc/r/gml/ 

 

p.s. ja korzystam z 1.4 ale głównie do html5, tu ten eksport działa znośnie (tzn jest zabugowany ostro, ale z tego co mi wiadomo to w gms2:html5 nie poprawili tych bugów, więc nie ma potrzeby przesiadki na gms2). Do wersji PC korzytsam z gms2, a eksport mobile może kupię, zobaczymy w jakiej cenie będą  w nadchodzących promocjach: jak 50% to raczej wezmę, jak 25% to się zastanowię.

 

Czy mozesz wyjasnic jeszcze dlaczego nie jest mozliwe wyeksportowanie wlasnie apki w gms 1.4 na androida i wrzucenie go na Google Play bo to mnie wlasnie zastanawia. Czy Apki ktore stworze wrzucam przez moja strone yoyo na google czy jest do tego inna aplikacja ktora obsluguje tylko 64 bit apki. Bo naprawde az ciezko jest mi to zrozumiec. Tak wiem ze Google play i AppStore to najwieksi i glowni dystrybutorzy. Myslalem ze mimo iz nie wspierany jest gm 1.4 to nadal mozna wrzucac apki na google i appstore. W takim razie przyznam sie ze to skok na kase, aby osoby ktore posiadaja wersje 1.4 musialy sie przesiasc na wersje 2.0.

 

Jeszcze jedno jak to jest ze sprzedaza wlasnych assetow, ktore widzialem na stronie yoyo.

 

Czy 15€ to duzo za wersje 1.4 bo mysle jest jest warto jezeli kompletny program kosztuje 1000zl. Ogolnie to mysle ze apki bylyby darmowe na poczatku.

 

Szukajac informacji dowiedzialem sie ze wiekszosc ludzi ma problem z eksportowanie na Androida i ogolnie z eksporterami ale to juz inny temat moze w przyszlosci

 

posiadam Clickteam fusion 2.5 i bardzo sobie cenie ten program bo jest latwy i eksportowanie na Androida dziala  bez problemu.

 

Dzieki za wszystkie wstepne informacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, PDesigner napisał:

Czy mozesz wyjasnic jeszcze dlaczego nie jest mozliwe wyeksportowanie wlasnie apki w gms 1.4 na androida i wrzucenie go na Google Play bo to mnie wlasnie zastanawia.

 

Google aktualizuje co jakiś czas swoje API, wychodzą też nowe wersje Androida. Ostatni raz jak GMS 1.4 wyszedł, to był pewnie Android 9, więc kod od YYG nie obsługuje już nowszych. Do tego, jeśli jakiekolwiek stare API dostanie aktualizację, eksporter od YYG może nie być kompatybilny, bo nie będzie np. obsługiwał jakieś nowej metody w kodzie wymaganej do rekompilacji. Gra po prostu się nie wyeksportuje do androida.

 

I nie był to skok na kasę, bo 1.x został wydany w 2012 roku i po wyjściu 2.x support trwał prawie dwa lata, oraz była spora zniżka na nowego GMa. Większość marud kupiła GMS 1.4 na Humble Bundle za dolara i narzeka. To normalne, że co kilka lat trzeba płacić za licencję, sporo programów dlatego przeszło na subskrypcje, żeby nie być tak drogimi i nie musieć wspierać w nieskończoność starych wersji, tylko mieć jedną najnowszą.

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, PDesigner napisał:

Jezeli GM 1.4 nie ma mozliwosci tworzenia apek 64 bit, ale w 32 bit tak to jaki jest problem z wrzucaniem na google play.

Google Play w zeszłym roku wprowadził wymaganie że każde apk wrzucone do sklepu musi być 64bit. Dalej przyjmują 32bit ale tylko gdy jest obok niego już 64bit (masz wtedy 2 wersje dla kompatybilności wstecznej). GM:S1.4 nie ma możliwości kompilacji do 64bit więc to co zrobisz nie możesz zuploadować do Google Play Store.

 

18 godzin temu, PDesigner napisał:

Czy 15€ to duzo za wersje 1.4 bo mysle jest jest warto jezeli kompletny program kosztuje 1000zl.

Bardzo dużo za coś, co jest nielegalnie sprzedawane i może przestać działać z dnia na dzień. Support dla 1.4 skończył się już dawno temu. Wystarczy jeden pretekst, jaki pisał wcześniej gnysek i program przestanie działać całkowicie.

Nie ma najmniejszego sensu inwestować czasu i pieniędzy w 1.4, bo i tak trzeba będzie z czasem dokonać zmian w projekcie przenosząc go do 2.0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co będzie coraz trudniejsze, bo nawet między 2.2.5 a 2.3.0 ludzie mieli tonę problemów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Threef napisał:

Google Play w zeszłym roku wprowadził wymaganie że każde apk wrzucone do sklepu musi być 64bit. Dalej przyjmują 32bit ale tylko gdy jest obok niego już 64bit (masz wtedy 2 wersje dla kompatybilności wstecznej). GM:S1.4 nie ma możliwości kompilacji do 64bit więc to co zrobisz nie możesz zuploadować do Google Play Store.

 

Bardzo dużo za coś, co jest nielegalnie sprzedawane i może przestać działać z dnia na dzień. Support dla 1.4 skończył się już dawno temu. Wystarczy jeden pretekst, jaki pisał wcześniej gnysek i program przestanie działać całkowicie.

Nie ma najmniejszego sensu inwestować czasu i pieniędzy w 1.4, bo i tak trzeba będzie z czasem dokonać zmian w projekcie przenosząc go do 2.0

 

Threef

Rozumiem i dzieki za wszystkie wazne informacje. Wstrzymuje sie wiec i czekam na promocje aby kupic nowsza wersje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, gnysek napisał:

 

Google aktualizuje co jakiś czas swoje API, wychodzą też nowe wersje Androida. Ostatni raz jak GMS 1.4 wyszedł, to był pewnie Android 9, więc kod od YYG nie obsługuje już nowszych. Do tego, jeśli jakiekolwiek stare API dostanie aktualizację, eksporter od YYG może nie być kompatybilny, bo nie będzie np. obsługiwał jakieś nowej metody w kodzie wymaganej do rekompilacji. Gra po prostu się nie wyeksportuje do androida.

 

I nie był to skok na kasę, bo 1.x został wydany w 2012 roku i po wyjściu 2.x support trwał prawie dwa lata, oraz była spora zniżka na nowego GMa. Większość marud kupiła GMS 1.4 na Humble Bundle za dolara i narzeka. To normalne, że co kilka lat trzeba płacić za licencję, sporo programów dlatego przeszło na subskrypcje, żeby nie być tak drogimi i nie musieć wspierać w nieskończoność starych wersji, tylko mieć jedną najnowszą.

 

gnysek

Dzieki za wszystkie wazne informacje. Wstrzymuje sie wiec aby kupic nowsza wersje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×