Skocz do zawartości

feeling przy strzelaniu


Rekomendowane odpowiedzi

próbuję zrobić fajny feeling przy strzelaniu do gry top down.

kombinuję z "shake screenem", view_anglem, zoomem viewa, ale zamiast feelingu wychodzi mi taki rozdrażniacz i rozpraszacz :/

macie jakieś praktyczne rady? funkcje których warto użyć? (GMS1.4) sprawdzone sposoby? patrzyłem też na yt ale dalej nie umiem odwzorować nic dobrego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie problem w tym, że nie wiem co jest dobre. W gry nie gram już od hoho a teraz trendy są inne niż 20 late temu. Od strony technicznej mam silnik zrobiony raczej i teraz zabieram się za ten cały "feeling i jusicy" i zaczynają się schody. Nie wiem nawet jaki rodzaj kamery zrobić? gracz w centrum, czy kamera po okręgu dookoła gracza a wartość promienia stała? czy centrum między pozycją celownika a pozycją gracza? jak teraz się te topdowny w skrócie robi bo ja to sie na Crimsonlandzie zatrzymałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu nie gra... Jako stary wujek GMClanu mający wiele ciężkich projektów na karku dam Ci radę :)

Jeżeli sam nie czujesz gameplay'u, to tego po prostu nie rób, spróbuj zrobić może inny projekt?

Sprawa jest prosta, dobra gra musi wyjść w całości od Ciebie, a z tego co widzę, to próbujesz się posiłkować informacjami jak ma wyglądać Twoja gra. Ja jak robiłem "Alien Territory" ( strzelanka multiplayer - top down ), to nikogo się nie pytałem, tylko robiłem tak, jak chciałem żeby było. To Ty masz czuć tę grę, robisz ją taką w jaką chciałbyś grać, nigdy nie rób gier pod kogoś. Oczywiście opinia innych jest bardzo ważna, ale opieraj się na opinii jak już coś stworzysz, a nie jak zaczynasz tworzyć.

 

Jednak odpowiadając stricte na Twoje pytanie, możliwości jest kilka. W top down nie jest łatwo o efekt strzelania, bo możemy manipulować tylko kamerą przy odrzucie broni podczas strzelania. Pamiętaj jednak, że trzęsienie kamery musi być delikatne, bo graczy zacznie to męczyć, bardzo dużą rolę odgrywają dźwięki, spadające i turlające się łuski ( odbijające od ścian np. ), ogień z lufy ( losowy ), trochę dymu, postać musi mieć lekki odrzut ( tylko żeby się nie cofała bez sensownie, a raczej wizualnie ) itp. Możesz zastosować lekkie oddalenie lub przybliżenie kamery podczas strzelania, albo po prostu przed strzelaniem lekki zoom kiedy gracz próbuje celować prawym przyciskiem myszki.

 

Generalnie musisz to poczuć, kombinuj dodając różne efekty i zobacz czy Ci się podoba, w którą iść stronę, czy efektów nie jest za dużo lub za mało, zainspiruj się innymi grami, niekoniecznie 2D. Ja pamiętam, że nad efektem uderzania kul o ścianę pracowałem ok. 2 tygodni :) Non stop coś poprawiałem i mi nie pasowało, ale robiłem do skutku aż w pewnym momencie siadłem... i stwierdziłem... tak! to jest to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tutaj gość fajnie opisuje jak wygląda dobry dźwięk broni, z mojej strony dodam że ważny jest zawsze rozbłysk wokół strzelającego na podłodze i (w innych rzutach) na ścianach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Mi się podobała broń w Killzone czy Black, bo w przeciwieństwie do PCtowych strzelanek gdzie biegasz z prędkością rozpędzonego auta i strzelasz z karabinu z jednej ręki, tam broń jest ciężka, masywna i powolna. Zrobili to tak, że mimo iż to tylko obrazki wyświetlane na monitorze, fizycznie w dłoniach czujesz, że coś dźwigasz.

Kto grał w Alien Territory Borka pamięta, że jak się rzuciło granatem, czy strzelało z shotguna, to był odpowiedni odrzut, wstrząs ekranu, latające magzynki i odłamki itd. i mimo, ze to gra 2D z widokiem z góry to też było czuć pewien ciężar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...