Skocz do zawartości
gnysek

Almora: Początek

Rekomendowane odpowiedzi

logo.png


Almora: Początek

(tytuł roboczy, ale jakoś od Almora Online musi się odróżniać, sama Almora jest zbyt często mylona właśnie z onlinenową wersją).

Trailer:
(polecam oglądać w HD).

Gra ukaże się w drugiej połowie roku, na PC, a potem na iPada (możliwe, ze będzie to pierwsza produkcja w GameMaker:Studio 2).

Będzie zawierać wszystko to, co widzieliście w wersji Online, plus dodatki, jak questy z prawdziwego zdarzenia, dwa różne zakończenia na podstawie naszych wyborów, czy możliwość zawalenia questów (zatem niekoniecznie wszystkie uda wam się zakończyć pozytywnie). Będą też questy występujące tylko jakiś czas - np. skończenie questa A i B otwiera quest C na drugim końcu mapy, ale przejście questu D zamyka go na zawsze. Zadań fabularnych będzie ok. 20, mini-questów/side-questów typu: zabij 10 wilków itp. będzie kilkanaście. Sama fabuła nie jest jeszcze zamknięta, ale zaczynam ją ubierać w całość - w skrócie, będzie to historia konfliktu Alebry i Triberii (Alebra to jedyne miasto z wersji Online). Ponieważ nie są to duże miasta, nie mają wojsk, do tego konflikt trwa już tak długo, ze jest to raczej nienawiść niż wojna - ale... zobaczycie sami :) Jeśli chodzi o rozwidlanie akcji, całość przemyślałem tak, że dla mnie jest to dodanie jednego if/else w danym queście (sprawdzenie, jak zakończył się inny quest), więc aż szkoda byłoby nie dodawać czegoś takiego - zawsze to odczucie większego wpływu na świat i pewnej nieliniowości.

Poza questami, pojawią się np. losowe Dungeony (chociaż jeszcze nie wiem jak bardzo losowe - możliwe, że będzie to kilkanaście losowanych przy wejściu do podziemi etapów, a możliwe, ze będzie to coś więcej - nie chciałbym przesadzić i opóźnić gry o pół roku).
Będzie trochę motywów ekonomicznych - np. ceny itemów w różnych miastach mogą być inne (ale i sprzedaży, to warto wiedzieć) i zmieniać się w trakcie gry. W grze będzie prosty crafting (zbierając odpowiednie księgi, będzie można stworzyć samemu niektóre bronie czy potiony, a nawet piwo).
Pojawią się nowi przeciwnicy (planuję przynajmniej jeden gatunek smoka), a ci których znacie, dostaną nowe umiejętności (np. niektóre pająki będą pluć pajęczyną, itp.).
W grze będzie ok. 400 - 500 itemów.
Będą dwa języki do wyboru: PL i ENG
Do wyboru będzie kilka poziomów trudności:
- Casual: energia odnawia się 2x szybciej, przeciwnicy są słabsi, szybciej dostajemy EXP, po śmierci nic nie tracimy - poza respawnem
- Normalny: po śmierci tracimy małą część kasy i exp
- Trudny: po śmierci tracimy kasę, exp i losowy item, przeciwnicy są trudniejsi, energia odnawia się wolniej, zapis gry wymaga zużycia całej many
- Hadkorowy: po śmierci kończymy grę, przeciwnicy są 2x trudniejsi, itemy 2x droższe, nie ma odnawiania energii, aby zapisac grę trzeba mieć specjalny item, który dostajemy tylko za prawidłowo ukończone questy (zatem negatywne zakończenie itemu nam nie da).

I parę rzeczy których nie zapowiadam, bo jak będą z nimi problemy, to się w grze nie pojawią :P Wolałbym ją w końcu wydać, niż tworzyć w nieskończoność. A poza tym, coś trzeba zostawić na część 2.


Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

animacja chodzenia strasznie sztywna, strzelania z łuku to już w ogóle, nie podoba mi się pomysł z save'owaniem zrzerającym manę, czy tylko co questa(wiadomo, czasami trzeba odejść od komputera), w budynkach ręce zachodzą jej za ściany, co jest dziwne i w 0:52 ręce postaci rzucają cień na ścianę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

OMG, no nie oczekuj po wersji która nawet nie jest alphą że nie będzie błędów. A poziomy trudności sa po to, zeby mozna było wybrac, nie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tak, ale dziwne jest, że zapis stanu gry powoduje utrate many bohatera. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego i troche psuje klimat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To nie jest jeszcze ostateczne, to pomysł :) Poza tym, widocznie zasejvowanie wymaga "wielkiego wysiłku" :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

idac ta logika to wlaczenie gry powinno deda na starcie dawac

 

anyway

not bad gnysku szkoda ze przez tyle czasu to najwazniejszym osiagnieciem tutaj bylo usuniecie multi

dodaj jakies ogarniete animacje a nie telepaczke i popracuj nad prezentacja bo trailer nudny, dojenie krowy byloby ciekawszym widełem niz te twoje banialuki na ten moment

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
najwazniejszym osiagnieciem tutaj bylo usuniecie multi

Nie tylko. Mechanika gry i wydajność dużo poszły do przodu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nic nie usuwałem, kod jest calkowicie od zera. Btw. widzę, że nie ma sensu wam pokazywac nieukończonych rzeczy, bo przyczepicie się zawsze do tych elementów, które własnie są nieskończone... :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zauwazasz tutaj moja karnawalowosc i ironie w tym zdaniu

parafrazujac

 

szkoda ze multi usunales bo bylo fajne

 

facepalm po prostu... to są dwie różne gry, więc nic nie jest usunięte...

gnysek

 

dwie srozne

ale wiadomo ze sie porownuje do oryginalnego pomyslu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnym pomysłem jest Hidden Swords ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A mi się to bardzo podoba pomysł z save'owaniem zabierającym manę. Przedłuża to czas gry, dodaje nowy el. strategii i klimat na tym raczej nie ucierpi, wg. mnie wręcz odwrotnie. Ale to moja opinia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szczerze gnysek. Nie podoba mi się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@kt1117 - dokładnie, tym bardziej, ze to dopiero na trudniejszym poziomie trudności.

 

@Tymon - co konkretnie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kt dobrze mówi.

 

A z trailera mi się na razie tylko grafika bohatera nie podoba. W porównaniu z resztą otoczenia - jest brzydka. Ale poza tym nie mam zastrzeżeń ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Całokształt. Patrzę na to i kurcze, nic nowego. Gra oferuje nam teraz dokładnie to samo co pierwowzór sprzed 5 lat, nawet ten sam wygląd - minus multi, plus niewielkie zmiany i dobrze napisany kod. To nie są zmiany z których może cieszyć się przeciętny zjadacz chleba, który nie ma nic wspólnego z programowaniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale jak kod jest dobrze napisany to szybciej dodaje się nowe rzeczy. Przynajmniej ja tak to widzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niestety zgodzę się z Tymonem, ale i tak życzę powodzenia w wkońcu ukończeniu tego projektu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tymon, jeśli znasz kogoś, kto może mnie wesprzeć ciekawszą grafiką... to można pomyśleć nad usprawnieniami (btw. identycznej grafiki to tu jest z 5%).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie, że jeszcze nie zwróciłeś się z tym do Borka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłem się i on powiedział to samo: przydałby się ktoś dobry od grafy :P Ale może jak w akcji zobaczy, to jednak mu natchnienie wróci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy zauwazasz tutaj moja karnawalowosc i ironie w tym zdaniu

parafrazujac

 

szkoda ze multi usunales bo bylo fajne

 

facepalm po prostu... to są dwie różne gry, więc nic nie jest usunięte...

gnysek

 

dwie srozne

ale wiadomo ze sie porownuje do oryginalnego pomyslu

Waxx to taka nieśmieszna wersja Nikasa, hue hue :P .

 

Odczucia mam te same co Tymon. Nie znaczy to, że nie doceniam wkładu jaki w to włożyłeś. A potencjał jest olbrzymi. iPad jest przyszłością tego projektu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tylko spiesz się bo niedługo Baldur's Gate wychodzi na tablety ;)

 

Na PC nie oczekuj jakiegoś zysku.

Zresztą wiesz o co chodzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wcale nie zapowiadam już, że gra będzie płatna na PC. Może w wersji ang. ale polska będzie na 100% free, raz, że długo czekacie, dwa, że dla 100 złotych to nie warto zachodu sobie robić.

 

No nic, zabieram się do roboty, co by na kolejnym trailerze gra działała już lepiej i miała brakujące ficzery z Almory Online (a tych jest jeszcze ponad połowa).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest kilka bugów, ale wygląda ######ście, i znając twoje możliwości w kolejnych wersjach będzie wyglądać jeszcze lepiej. Powodzenia przy dalszych pracach.

5/5 oczywiście.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

co do sejwów

Dawniej w grach w ogóle nie było sejwów, albo jakieś passwordy co misje i nikt nie narzekał, myśle ze jak na najwyższy poziom trudności to elegancko. Nawet w hitman blood money jesli wyszlo sie z misji to sejwy przepadaly i caly etap trzeba bylo przechodzic od poczatku, daje to odrobine pozytywnego dyskomfortu, zwieksza starania gracza itp. sam myśle czy tak w tripie nie zrobić, bo efekt psychologiczny można takim prostym sposobem osiągnąć. Nie każda gra musi być casualowa, a jeśli w almorze tryb dla casuali jest to nie wiem o co sie spierać :

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waxx to taka nieśmieszna wersja Nikasa, hue hue :P .

A ty to taka łagodniejsza wersja Ziutta, czy innego Slasha, hm? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A ty to taka łagodniejsza wersja Ziutta, czy innego Slasha, hm? ;)

Nie wiem jak udało Ci się te dwie postaci skojarzyć ze sobą, a co dopiero ze mną :P . Choć fakt, że z obydwoma mam na dzień dzisiejszy kontakt ;) . Niemniej jednak, jesteś na złym tropie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bardzo dużo do napisania na cały ten temat, już zgromadziłem zdjęcia i filmy, bo chcę wyrazić swoją opinię i podsunąć kilka pomysłów oraz małych rad. Niestety teraz muszę wyjść na jakąś godzinę. Jak wrócę to wszystko napiszę :)

Czas chyba na małe rewolucje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

apropo filmiku jeszcze, na plus grafika otoczenia (klimatyczna noc), hud, inventory, minimapa (świetnie wygląda). Kiepskie za to animacje, szczególnie szaleństwa z łukiem, no i nie podobają mi się te wszystkie particle, cała almora ma raczej surową grafikę, bardziej mroczną/realistyczną, a przy uderzaniu mieczem fajerwerki jak w final fantasy. Chlapnięcia krwi ew. smugi miecza byłyby bardziej na miejscu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Od łuku to w sumie nie ma animacji zrobionej... na filmie to nawet łuku nie ma, gdzieś wcięło grafikę :P Ale dopiero wrzuciłem nowy plik itemów, moze tam coś zjadłem w nazwach grafik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×