Skocz do zawartości

nowy_user

Użytkownicy
  • Zawartość

    173
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana nowy_user w Rankingu w dniu 3 Marzec

nowy_user posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

16 Dobry człowiek

O nowy_user

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Ostatnie wizyty

1796 wyświetleń profilu
  1. json, ds_map i wartość undefined.

    Działa, że też na to sam nie wpadłem Dzieki Gnysek !
  2. Witajcie, Tworzę aplikację, w której do tej pory miałem zaimplementowany system savów oparty na pliku ini zawierającym szereg zmiennych, które były zaczytywane przy kolejnym uruchomieniu aplikacji. Jak wiecie przy użyciu funkcji ini_read_string oraz ini_read_real podajemy 3 wartości: (section, key, default). Ta ostatnia - default - jest prawdziwym zbawieniem, ponieważ w przypadku braku możliwości zaczytania danej wartości ( np. Z powodu usunięcia pliku, albo co bardziej istotne - z powodu aktualizacji aplikacji, gdzie dochodzą nowe zmienne) przypisuje wartość którą sobie ustalimy wcześniej. Działało to wyśmienicie i byłem zadowolony z mojego systemu. Muszę ten system jednak zmienić, ponieważ chce przechowywać dane w chmurze, i najlepszy do tego jest skorzystanie z ds_map i wygenerowanie stringa json. Problem pojawia się, gdy próbuję odczytać dane. Po użyciu funkcji json_decode otrzymujemy ds_mapę, z której możemy dowolnie sczytywać zmienne, ale niestety funkcja ds_map_find_value(id,key) , nie daje możliwości wpisania zmiennej default. Okazuje się, że gdy nie uda się znaleźć danego ‘key’ to przypisana wartość to ‘undefined’ co ma druzgocące skutki i potem crashuje aplikację. I teraz pytanie, czy ja muszę ręcznie , po wczytaniu zmiennych pozmieniać wszystkie ‘undefined’ czyli napisać kod w stylu: var _default=0; If zmienna1 == null zmienna = _default; If zmienna2 == null zmienna2 = _default; If zmienna3 itd.. Czy może jest jakiś szybszy sposób na przypisanie domyślnej wartości dla zmiennej, która nie znalazła ‘keya’ przy wyszukiwaniu z mapy?
  3. HTML5 i przycisk "wstecz"

    Wygląda na to, że działa! obyło się bez setInterval - samo setTimeout wystarczyło Wielkie dzięki za pomoc! Teraz już nikt nie wyłączy mojej aplikacji przypadkowo pozdrawiam nowy_user
  4. HTML5 i przycisk "wstecz"

    hm.. otworzyłem konsolę, i wpisałem window.onbeforeunload, wyszło coś takiego: Jak dla mnie to losowy ciąg znaków, ale może Gnysek ty coś więcej tu widzisz?
  5. HTML5 i przycisk "wstecz"

    @gnysek , sprawdziłem konsolę, mam coś takiego : Rzeczywiście dopisało do </script> == $0 . Co to może oznaczać?
  6. HTML5 i przycisk "wstecz"

    Robiłem testy, niestety ale ten kod: <!-- Run the game code --> <script type="text/javascript" src="html5game/f1_mobile.js?NLHYB=419161947"></script> <script>window.onload = GameMaker_Init;</script> sprawia, że kod z wyświetlającym się okienkiem nie pojawia się przy kliknięciu wstecz... czy mam jakieś alternatywy dla tego rozwiązania? Pozdrawiam, nowy_user
  7. HTML5 i przycisk "wstecz"

    ale ja testuję nawet na chromie desktopowym i jest to samo, gdy kod jest wpisany do pustego pliku indexu, to pop-up jest, jak wpisuje kod do pliku index z całym inwentarzem wygenerowanym przez GMa, to wtedy pojawia się problem i okienko się nie wyświetla
  8. HTML5 i przycisk "wstecz"

    Mi też działa, jak nie ma tam GMowej gry, też ten pop-up się pojawia. Problem gdy kod chcę umieścić w pliku index stworzynym przez GMa, wtedy przeglądarka nie reaguje na ten kod
  9. HTML5 i przycisk "wstecz"

    Hmm no to nie wiem co jest nie tak, przedstawiam poniżej kod: <!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <!-- Generated by GameMaker:Studio http://www.yoyogames.com/gamemaker/studio --> <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge" /> <meta http-equiv="pragma" content="no-cache"/> <meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes" /> <meta name ="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, maximum-scale=1.0, user-scalable=0" /> <meta name="apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="black-translucent" /> <meta charset="utf-8"/> <!-- Set the title bar of the page --> <title>Created with GameMaker: Studio</title> <!-- Set the background colour of the document --> <style> body { background: #000000; color:#cccccc; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; } canvas { image-rendering: optimizeSpeed; -webkit-interpolation-mode: nearest-neighbor; -ms-touch-action: none; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; } :-webkit-full-screen #canvas { width: 100%; height: 100%; } div.gm4html5_div_class { margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; } /* START - Login Dialog Box */ div.gm4html5_login { padding: 20px; position: absolute; border: solid 2px #000000; background-color: #404040; color:#00ff00; border-radius: 15px; box-shadow: #101010 20px 20px 40px; } div.gm4html5_cancel_button { float: right; } div.gm4html5_login_button { float: left; } div.gm4html5_login_header { text-align: center; } /* END - Login Dialog Box */ :-webkit-full-screen { width: 100%; height: 100%; } </style> </head> <body> <div class="gm4html5_div_class" id="gm4html5_div_id"> <!-- Create the canvas element the game draws to --> <canvas id="canvas" width="1511" height="850"> <p>Your browser doesn't support HTML5 canvas.</p> </canvas> </div> <!-- Run the game code --> <script type="text/javascript" src="html5game/f1_3.js?NWHAC=158296150"> </script> <script>window.onload = GameMaker_Init;</script> <script> function myConfirmation() { return 'Are you sure you want to quit?'; } window.onbeforeunload = myConfirmation; </script> </body> </html> Tutaj dodałem ten kod prawie na samym końcu, ale próbowałem też na samym początku i bez skutku...
  10. HTML5 i przycisk "wstecz"

    Niestety kod nie działa, wpisałem go do sekcji <script> do strony index.html (tej która jest tworzona przy generowaniu gry w HTMLu), następnie wrzuciłem na serwer i cóż... wciskam wstecz i normalnie przechodzi mi do wcześniejszej storny.
  11. HTML5 i przycisk "wstecz"

    Hej tworzę sobie dla rozluźnienia gierkę w module HTML5 (gm 1.4) i mam jeden problem. Korzystając ze smartfona i otwierając gierkę na stronce, bardzo łatwo jest nieopatrznie kliknąć przycisk wstecz (ten wbudowany w telefonie, w prawym dolnym rogu urządzenia) i stracić cały zapis gry . Czy jest jakiś sposób, aby zablokować taką możliwość, albo aby pojawił się pop-up w stylu: “Czy na pewno chcesz cofnąć stronę? “Albo coś w tym stylu? Podejrzewam, że nie , bo to już zależy od oprogramowania telefonu, ale warto zapytać. Innym sposobem byłoby zapisanie stanu gry, i nawet niechcący klikniemy sobie wstecz, to szybko moglibyśmy pwrócić do poprzedniego momentu, ale problemem jest to, że gierkach htmll5 nie można zapisać stanu gry
  12. czemu nie pracujesz w branży

    Aż dziwne, że jest taka rozbieżność pomiędzy GameDevami, a resztą programistów. Jak przeglądam Linkedina, to jeśli chodzi o programistów to widzę tam tylko oferty z widełkami 15k - 20k na miesiąc lub więcej (ja sam niestety nie jestem z zawodu programistą, więc mogę o takich zarobkach pomarzyć ).Także szacun dla tych, którzy crunchują za te 2.5k - 6k, bo pewnie gdyby chcieli, to spokojnie mogliby się przebranżować na inżynierów oprogramowania i żyć w dostatku. Ale to są pasjonaci, zwykły Kowalski tego nie zrozumie. Dla nich, stworzenie gry to coś więcej niż tylko sposób na zarobek. To są życiowi poszukiwacze, tak jak Propaganja , Japanstache czy też Quetzacotl, którzy nie poszli stabilną i wygodną ścieżką utartą przez Tymona czy Marmota, ale poszli szukać swojego powołania. Równie dobrze, mogliby zamieszkać w beczce niczym diogenes, spożywać tylko suchy chleb ze słoną wodą, a i tak - gdyby mieli możliwość tworzyć gry przez cały dzień - byliby szczęśliwi.
  13. Hosting dla GM'owego programu

    Tak, przy konfiguracji wysyłki muszę podać następujące dane: define("MAIL_SYSTEM", "1"); // 1,2,3,4,5 define("MAIL_DEBUG", TRUE); define("MAIL_HOST", "smtp.gmail.com"); define("MAIL_SECURITY", "ssl"); // ex ssl or tls define("MAIL_PORT", 465); // ex 465 or 587 define("MAIL_USERNAME", " nowy_user@gmail.com"); define("MAIL_PASSWORD", "ToNieJestMojePrawdziweHaslo"); define("MAIL_REGISTER_EMAIL", " nowy_user@gmail.com"); define("MAIL_REGISTER_EMAIL_NAME", "nowy_user Robot"); define("MAIL_REPLY_EMAIL", "nowy_user@gmail.com"); define("MAIL_REPLY_EMAIL_NAME", "nowy_user Robot"); Wszystko powinno działać, i działa na dhostingu ale w przypadku devilnetu niestety nie wysyła. Dopiero gdy zmienię adres mailowy na ten z końcówką usermd.net to maile są wysyłane, ale trafiają do spamu.
  14. Hosting dla GM'owego programu

    Właściwie to na razie utknąłem na etapie wysyłki maila testowego — tu jest problem. Ich serwer nie chce mi wysyłać maili z konta gmail ( przy użyciu PHP'owego skryptu ). Maile są wysyłane tylko wtedy, jeśli ustawię skrzynkę wysyłającą na tę, którą mam domyślnie ustawioną od MyDevil ( z końcówką usermd.net) ... to nie byłby problem , gdyby nie fakt, że maile z tej właśnie skrzynki trafiają z automatu do spamu Co może być problematyczne zważywszy na to, że są to bardzo ważne maile jak np. aktywacja konta albo reset hasła i nie chciałbym, aby klienci je przeoczyli... Ktoś ma jakiś pomysł, jak sprawić , aby te maile nie trafiały do spamu tylko do skrzynki odbiorczej ?
  15. Hosting dla GM'owego programu

    Próbuję skonfigurować bazę danych pod GM Web-api i niestety mam problem w przypadku hostingu MyDevil (na dhosting działa bez zarzutu). Podejrzewam , że kwestia dotyczy błędnego hosta bazy danych. W panelu MyDevil pokazuje mi coś takiego: ale podejrzewam, że znak '%' to jakiś skrót myślowy i dlatego nie działa. Ktoś wie, jaki jest może host do baz danych mysql w MyDevil?
×