Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatniej godziny
  2. Temat zbiorczy na drobnostki

    Hej tworzę sobie dla rozluźnienia gierkę w module HTML5 (gm 1.4) i mam jeden problem. Korzystając ze smartfona i otwierając gierkę na stronce, bardzo łatwo jest nieopatrznie kliknąć przycisk wstecz (ten wbudowany w telefonie, w prawym dolnym rogu urządzenia) i stracić cały zapis gry . Czy jest jakiś sposób, aby zablokować taką możliwość, albo aby pojawił się pop-up w stylu: “Czy na pewno chcesz cofnąć stronę? “Albo coś w tym stylu? Podejrzewam, że nie , bo to już zależy od oprogramowania telefonu, ale warto zapytać. Innym sposobem byłoby zapisanie stanu gry, i nawet niechcący klikniemy sobie wstecz, to szybko moglibyśmy pwrócić do poprzedniego momentu, ale problemem jest to, że gierkach htmll5 nie można zapisać stanu gry
  3. Wczoraj
  4. czemu nie pracujesz w branży

    Zawsze znajdą się jednak Janusze biznesu żerujący na młodych nieobytych programistach. No i ja programuje w PHP bo lubię
  5. czemu nie pracujesz w branży

    Hobby zamienione w pracę przestaje być hobby. Zapieprzanie po 10+h dziennie w biurze potrafi każdą rzecz obrzydzić. Ale ogólnie tak - gamedev ma kijowe stawki w porównaniu do reszty IT właśnie ze względu na ten mityczny status "dream job". Nie idziesz do korpo klepać pehapa, bo to kochasz, tylko bo szukasz dobrze płatnej, stabilnej roboty. Do gamedevu idziesz, bo o jprdl będę robił wiedźmin island 4 mogą mi płacić nawet w orzechach!!! Choć pewnie wraz ze starzeniem się kadr i nagłaśnianiem różnych patologii sytuacja się poprawi. Nawet od moich początków dużo już się zmieniło.
  6. czemu nie pracujesz w branży

    chciałbym tyle zarabiać robiąc to, co lubię
  7. czemu nie pracujesz w branży

    To dobry kierunek rozwoju. W biurze w Łodzi masz holokratyczne zespoły i przejrzyste formy podwyżek, nie ma na co czekać
  8. czemu nie pracujesz w branży

    Laravel, fuuuu. Magento 2, ale chciałbym uciec do Syliusa (Symfony).
  9. czemu nie pracujesz w branży

    to są stawki seniorskie, przekrój płacowy jest znacznie szerszy. Przejrzyj sobie https://justjoin.it/ @gnysek Działasz w Magento, czy Laravel/Symfony?
  10. czemu nie pracujesz w branży

    Aż dziwne, że jest taka rozbieżność pomiędzy GameDevami, a resztą programistów. Jak przeglądam Linkedina, to jeśli chodzi o programistów to widzę tam tylko oferty z widełkami 15k - 20k na miesiąc lub więcej (ja sam niestety nie jestem z zawodu programistą, więc mogę o takich zarobkach pomarzyć ).Także szacun dla tych, którzy crunchują za te 2.5k - 6k, bo pewnie gdyby chcieli, to spokojnie mogliby się przebranżować na inżynierów oprogramowania i żyć w dostatku. Ale to są pasjonaci, zwykły Kowalski tego nie zrozumie. Dla nich, stworzenie gry to coś więcej niż tylko sposób na zarobek. To są życiowi poszukiwacze, tak jak Propaganja , Japanstache czy też Quetzacotl, którzy nie poszli stabilną i wygodną ścieżką utartą przez Tymona czy Marmota, ale poszli szukać swojego powołania. Równie dobrze, mogliby zamieszkać w beczce niczym diogenes, spożywać tylko suchy chleb ze słoną wodą, a i tak - gdyby mieli możliwość tworzyć gry przez cały dzień - byliby szczęśliwi.
  11. czemu nie pracujesz w branży

    Ja jako programista PHP mam podobnie. Ale bez crunchy i to jest własnie ta różnica. W YYG miałem dwa razy crunch a następnego dnia ktoś stwierdział, ze wydajemy za miesiąc, bo cośtam. I przez miesiąc nic nie poprawialiśmy już... także gamedev jest do bani
  12. czemu nie pracujesz w branży

    Pensje w gamedevie są generalnie takie sobie poza stanowiskami z topki. Małe firmy płacą od 2.5k do 6k na rękę (zwykle na umowie o dzieło). W dużych widełki są większe, ale stawka godzinowa może wcale nie wychodzić tak dobrze ze względu na crunch. Jak ktoś ma ochotę, to CDP jakiś czas temu robił badania na ten temat. Wynagrodzenia są gdzieś w drugiej połowie PDFa.
  13. Hosting dla GM'owego programu

    Nie wiem jakiej biblioteki używasz, ciężko zgadywać. Może brakuje jakiegoś rozszerzenia PHP ? masz włączone wyświetlanie wszystkich błędów ? może np. za nowy PHP i trzeba starszej wersji ?
  14. Hosting dla GM'owego programu

    Tak, przy konfiguracji wysyłki muszę podać następujące dane: define("MAIL_SYSTEM", "1"); // 1,2,3,4,5 define("MAIL_DEBUG", TRUE); define("MAIL_HOST", "smtp.gmail.com"); define("MAIL_SECURITY", "ssl"); // ex ssl or tls define("MAIL_PORT", 465); // ex 465 or 587 define("MAIL_USERNAME", " nowy_user@gmail.com"); define("MAIL_PASSWORD", "ToNieJestMojePrawdziweHaslo"); define("MAIL_REGISTER_EMAIL", " nowy_user@gmail.com"); define("MAIL_REGISTER_EMAIL_NAME", "nowy_user Robot"); define("MAIL_REPLY_EMAIL", "nowy_user@gmail.com"); define("MAIL_REPLY_EMAIL_NAME", "nowy_user Robot"); Wszystko powinno działać, i działa na dhostingu ale w przypadku devilnetu niestety nie wysyła. Dopiero gdy zmienię adres mailowy na ten z końcówką usermd.net to maile są wysyłane, ale trafiają do spamu.
  15. czemu nie pracujesz w branży

    W gamedevie najgorsze jest to, że wiele firm po zrobieniu gry zwalnia sporą część ekipy (nawet całą), albo się zwija (bo jakaś spółka na dotacji i otwierają nową). W zwykłym devie faktycznie takie rzeczy to rzadkość.
  16. czemu nie pracujesz w branży

    pracuję, ale klepiąc front i backend, ostatnio głównie w JS. Gamedev to ciężki temat, bo jest trudniejszy, gorzej płatny i się tam o wiele więcej robi nadgodzin, niż w przypadku zwykłego developmentu.
  17. czemu nie pracujesz w branży

    To w takim razie musi być Maximal, ktoś na M Teraz wyszło, że nie wiem z kim byłem rok temu na piwie
  18. Hosting dla GM'owego programu

    No trafi do spamu, bo host nadający jest pewnie na spamliście. Musiałbyś mieć własną domenę. Co do wysyłania z gmaila - rozumiem, że robisz to przez SMTP ?
  19. Tłumaczenie w grze na inne języki

    Rozszerzenie jest płatne, wiec ciężko mi zgadywać, ale strzelam, że nie trzeba wcale robić tego add_text(), a wczytanie z pliku to: intro=gmt("intro"); Aczkolwiek bez kodu źródłowego tylko zgaduję.
  20. czemu nie pracujesz w branży

    Nope, mylisz mnie z kimś (z Teegee?). Daleko mi do CDP, bo obecnie w ogóle w branży gamedev nie siedzę, ale dalej programuję. Tak BTW to się zdziwiłem że ktoś jeszcze mnie pamięta po tylu latach nieaktywności na GMClanie ;p.
  21. Hosting dla GM'owego programu

    Właściwie to na razie utknąłem na etapie wysyłki maila testowego — tu jest problem. Ich serwer nie chce mi wysyłać maili z konta gmail ( przy użyciu PHP'owego skryptu ). Maile są wysyłane tylko wtedy, jeśli ustawię skrzynkę wysyłającą na tę, którą mam domyślnie ustawioną od MyDevil ( z końcówką usermd.net) ... to nie byłby problem , gdyby nie fakt, że maile z tej właśnie skrzynki trafiają z automatu do spamu Co może być problematyczne zważywszy na to, że są to bardzo ważne maile jak np. aktywacja konta albo reset hasła i nie chciałbym, aby klienci je przeoczyli... Ktoś ma jakiś pomysł, jak sprawić , aby te maile nie trafiały do spamu tylko do skrzynki odbiorczej ?
  22. Ostatni tydzień
  23. Hosting dla GM'owego programu

    Cześć, podeślij jeszcze konfigurację GM Web-api. Znak '%' oznacza po prostu "dowolny ciąg znaków" w tym wypadku adres klienta kończący się na ".devil" (to pewnie jakiś wewnętrzny DNS MyDevila). Jeżeli @gnysek używał MyDevila to powinien wiedzieć jak odpowiednio skonfigurować bazę.
  24. Hosting dla GM'owego programu

    Próbuję skonfigurować bazę danych pod GM Web-api i niestety mam problem w przypadku hostingu MyDevil (na dhosting działa bez zarzutu). Podejrzewam , że kwestia dotyczy błędnego hosta bazy danych. W panelu MyDevil pokazuje mi coś takiego: ale podejrzewam, że znak '%' to jakiś skrót myślowy i dlatego nie działa. Ktoś wie, jaki jest może host do baz danych mysql w MyDevil?
  25. Cześć wszystkim, Od jakiegoś czasu walczę z tłumaczeniem tekstów w grze Przykładowo z angielskiego na polski. Korzystam z gotowego projektu w swojej grze,który zakupiłem tutaj: https://marketplace.yoyogames.com/assets/317/multilanguage-and-translate Dodany mam też język polski. Jeśli chodzi o tłumaczenie całego menu gry,to działa idealnie. problem natomiast występuje jak próbuje przetłumaczyć jakikolwiek tekst w grze. Załóżmy mam w intrze grze textbox który wyświetla Mi tekst po angielsku w Create tego obiektu mam tak: Create add_text('Hi Herro what is your name?.'); teraz rozumiem,żeby zadziałało tłumaczenie,to muszę wywołać przez użycie funkcji gmt to dodaje tekst niżej przetłumaczony i ma on taką ostatecznie formę Create add_text('Hi Herro what is your name?.'); intro=gmt("Hej Bohaterze jak masz na imie?"); Następnie w included files plikach english.lang i polish.lang dodaje do słowników następujący tekst english.lang intro=Hi Herro what is your name? polish.lang intro=Hej Bohaterze jak masz na imie? Niestety i teraz pomimo wyboru języka z angielskiego na polski nie che mi przetłumaczyć tekstu. Nie wiem co robię nie tak..Ktoś Mi podpowie jak ten problem rozwiązać? Dziękuje
  26. czemu nie pracujesz w branży

    @Uzjel ok, bo w trzecim poście padło "czemu nie pracujesz w branzy okolokomputerowej" i stąd myślałem, że pracujesz obecnie poza IT. Generalnie, na robieniu gier można zarobić nieźle, ale raczej nie robiąc je samemu (chyba, że masz fart i zrobisz tę grę 1/1000). Trzeba by zapytać... Marmota ? On chyba w CDP robi(ł).
  27. czemu nie pracujesz w branży

    Przez 7 lat sporo się zmieniło
  1. Pokaż więcej aktywności
×