Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. Skalowanie obrazu na mobilki

    Każdą aplikację można odpalić na współdzielonym ekranie. Lepiej czy gorzej. Dopisać obsługę trzeba by działała w tle gdy focus ma druga aplikacja. Sam interfejs się zeskaluje odpowiednio źle w zależności jak ustawisz
  3. Krabonszcz

    50x70cm, olej na płótnie. W tym roku przechodzę całkowicie na farby olejne. Później jeszcze dojdzie sitodruk bo mam pracownię w nowym mieszkaniu i warunki. Od marca idę na kurs i zakupuję sprzęt. Po 1.5 roku emigracji wróciłem jakiś czas temu do kraju i w końcu mogę żyć z pasji. Mam nadzieję, że uda mi się już tak pozostać. W uj nauki przede mną, ale małymi kroczkami do przodu. Miłego dnia byki.
  4. Skalowanie obrazu na mobilki

    Nie każdej. Aplikacja musi mieć napisaną obsługę czegoś takiego. Niby spoko, tylko co z grami multiplayer? Moja gra ma najpierw powstać w wersji single player, a jeśli okaże się, że odniosła wystarczający sukces chcę ją przenieść do świata multiplayer. I wtedy pojawi się problem. Gracze z większą widocznością będą mieli przewagę nad pozostałymi.
  5. Skalowanie obrazu na mobilki

    Hmm, nie próbówałem jeszcze gry tak odpalać... zdaje mi się, ze nie kazda apka na to pozwala.
  6. Skalowanie obrazu na mobilki

    Drugie rozwiązanie to aby jedni mieli więcej widoczności niż drudzy :| Tam gdzie wchodzi w grę ratio urządzenia tam będą takie problemy. Rozwiązaniem jest niestety projektowanie gier w taki sposób aby zasięg widzenia nie grał istotnej roli. Ach chciałem tylko przypomnieć że dziwne ratio to nie wszystkie problemy Są też notche które wymagają "save zone" bo inaczej gra może rysować elementy tam gdzie jest akurat notch kamery, albo zaokrąglone boki Na to rozwiązanie jest jedynie designować tak aby nic nie było przy krawędziach (lol) albo zerkać na konkretną nazwę device i obsługiwać je specjalnie Edit: A niektóre telefony pozwalają na uruchomienie 2 aplikacji na podzielonym ekranie gdzie można regulować rozmiar. Wiec apka może mieć dowolne ratio xD
  7. Ostatni tydzień
  8. Szukam grafik do gry

    Dzięki za radę, mocno się rozpisałeś, jakby co nie tworzę platformówki. Podsumowując gra może być najlepsza ale jeśli nie jest dobrze zareklamowana to nic z tego nie będzie. Reklama to połowa sukcesu. Gdyby to było proste to by każdy dorabiał się milionów, a żeby zarobić miliony musi wyjść wszystko idealnie czyli m.in. gameplay i reklama.
  9. Szukam grafik do gry

    Ja nie zakładam, że nie da się. Ja tylko wiem, że osobom które nie mają odpowiedniego pomysłu na promocję, a założenie typu: "dać coś na fb ads, google adwords, trochę ad moba i innych reklam wykupię i będzie git" jest bardzo trudno wypromować grę. To trudny rynek. Powtórzę jeszcze raz - chodzi o to, by wywołać jak najwięcej emocji u jak największego grona odbiorców. W dodatku fajnie gdyby to były emocje związane z ciekawością która pcha leada do sprawdzenia produktu. Czasami da się to zrobić bez użycia nawet złotówki. Natomiast jeśli ktoś nie wie jak to robić, to na rynku gier nie pomoże mu żadna kwota(chyba, że będzie to na prawdę duża kwota, ale to nie są kwoty rzędu 10-20tyś, raczej kilka razy tyle, a i tak efekt może być porównywalny do dobrze zrobionej kampanii za grosze). Dlatego wskazałem Ci sposób myślenia. Nie ilość reklam, ani fundusze na kampanie reklamową, a to do ilu osób taka reklama dotrze i ile spośród nich zaciekawi, a nie przeleci przed oczami jak typowa reklama się liczy. Czyli generalnie na rynku gier liczy się nie konwencjonalność prowadzenia działań marketingowych. Później mnożysz efekt nastawiając się bardziej na influencerów niż klasycznych reklam(także w postaci organizacji i firm - choćby recenzentów gier czy portali o grach). To bardzo, bardzo trudny rynek. Polecałbym Ci nie lekceważyć tego. I nie chodzi o to, żebyś się poddał tylko przeprowadził dokładną analizę potencjalnych problemów w promocji i znalazł na nie rozwiązania. No i potrzebujesz osób które na prawdę wiedzą co robią jeśli chodzi o reklamę. Dodatkowym atutem gdyby sama gra też miała w swojej rozgrywce już potencjał do zrobienia szumu. Szum można robić na różne sposoby. Czymś co się sprawdza u wielu(i sięgają po to bardzo często nawet najwięksi giganci) to kontrowersyjność. Ale to nie jedyna droga. W każdym razie pamiętaj, żeby nie utopić pieniędzy w bezpłciowych reklamach, wyglądających jak każda inna i która nie wywoła w odbiorcy żadnej większej reakcji niż "niech się już skończy". I nie bój się zapłacić bardzo dużo odpowiedniej osobie która zrobi to dobrze, bo to może być kluczowy czynnik dla Twojego sukcesu. Tu też przestrzegam przed tym, że ktoś kto bierze dużo, albo jest pracownikiem dużej firmy nie koniecznie musi być najlepszy. Właściwie w marketingu unikał bym molochów. Oni działają proceduralnie, schematycznie i raczej już dawno zjadła takie duże firmy rutyna(oprócz małych wyjątków). Że nie wspomnę o tym, że potrafią brać z miejsca kolosalne stawki za coś, co nie jest tego wartę. Najlepiej poszukać jakiejś konkretnej osoby która wie co robi niż firmy. Upewnij się, że jeśli masz osobę od marketingu w teamie, to jest to to odpowiednia osoba. Jeśli chodzi o branżę gier to marketing to coś, co może okazać się kluczowe co do tego, czy Twoja gra odniesie sukces. A w marketingu nie ma przypadków. Są tylko związki przyczynowo-skutkowe i kreatywność + psychologia + socjologia + znajomość nowoczesnych + nieszablonowych metod docierania do klienta. Ty potrzebujesz kogoś kto ogarnia to wszystko. To nie jest branża jak większość. Choć pieniądze w stosunku do włożonej pracy potrafią być dużo, dużo większe niż w większości branż. Zakładam oczywiście, że masz na prawdę przełomowy i ciekawy gameplay, bo jak planujesz kolejną indie platformówkę, która ma przyciągać "klimatem" to prawdopodobnie może Ci się nawet ta inwestycja nie zwrócić mimo najlepszego marketingu i lepiej zainwestować w co innego.
  10. Chciałbym zrobić grę która jeśli to możliwe w wersji 1:1 będzie działała na Androidzie i iOSie i jeśli się da to tylko po zmianie GUI na desktop. Zapis gry Moja gra będzie posiadała otwarty świat i potrzebuję możliwości zapisu do pliku tekstowego save'ów. Mam w związku z tym takie pytania: Jakich funkcji użyć i do jakiej lokalizacji zapisywać grę żeby działał poprawnie i na iOS i na Androidzie? Czy takie zapisy będą zgodne z chmurą na Google Play(i odpowiednikiem na iTunes jeśli jest - wybaczcie nie mam iPhone'a)? Czy jest możliwe użycie jakiejś funkcji/biblioteki do ewentualnej kompresji i dekompresji takiego save'u, czy musi być w formie normalnej, żeby nie było problemu z kompatybilnością? Zakupy w aplikacji Czy zarówno w iOS jak i Androidzie jest opcja zakupów abonamentowych, tak żeby komuś kto podłączy kartę pobierało się automatycznie co miesiąc X pieniędzy? Czy w obu platformach da się ustalać różne ceny na różne regiony? Czy można stosować na tych platformach jakieś zewnętrzne/konkurencyjne rozwiązania bramek płatności niż te wbudowane w iTunes/Google Play? Czy gra, która pozwala tworzyć postać i grać nią tylko przez 14 dni za darmo, a potem wymaga założenia nowej, albo opłaty abonamentowej jest zgodna z regulaminem iTunes i Google Play? Zgodność GMS 1.4 z nowszymi Czy jeśli zrobię projekt na GMS 1.4, a potem gdy MVP projektu okaże się być wystarczająco skuteczny, to potem będę mógł przenieść projekt bez żadnych zmian z GMS 1.4 na nowszy? Czy wciąż da się testować gry w oparciu o GMS 1.4? Słyszałem, że Google Play już nie przyjmuje gier z GMS 1.4, a czy testować poza Google Play się da? Co z iOSem? Obsługa pada, a platformy mobilne Czy jeśli dodam obsługę pada z myślą o desktopy to będą działały także pady podłączane do mobilek(iOS i Android)? Czy dobrym rozwiązaniem jest dodanie obsługi pada, a następnie emulowanie gałek za pomocą GUI, czy lepiej rozwiązać to inaczej(np. poprzez dodanie osobnej obsługi gałek na GUI i na padzie)? Potencjalne hackowanie aplikacji W grze single player domyślam się, że nie da się w 100% zabezpieczyć przed hackowaniem. Ale jakie metody polecacie które utrudnią to zadanie? Chodzi mi głównie o dodawanie przedmiotów/zmianę gotówki wirtualnej/cheat engine itp. Czy dalej trzeba dalej kombinować z szyfrowaniem najważniejszych zmiennych np. mnożąc je przez jakiś ułamek w stosunku do tego co wyświetlamy? Co jeśli takich zmiennych których zmiana mogłaby mocno wpłynąć na rozgrywkę jest wiele. Wszystkie tak "szyfrować"? Czy tego rodzaju hacking dotyczy tylko destkopu czy są proste narzędzia do robienia tego na Androdzie i iOSie? Jakimiś bardziej skomplikowanymi metodami hackingu raczej nie ma i tak co walczyć. Ważne, żeby przeciętny user za pomocą prostego tutka na YT nie mógł sobie hackować gry, bo wtedy mikropłatności nie miałyby dla pewnej części graczy żadnego sensu, gdyby tylko informacja o tym jakie to proste się rozeszła. Inne problemy Czy tworząc grę na platformy mobilne i desktop, w dodatku planując multiplatformowość i zakupy w aplikacji, muszę o czymś jeszcze pamiętać?
  11. Szukam grafik do gry

    Moja reklama będzie dobra gdyż w moim zespole są osoby które wiedzą jak zareklamować grę z tym problemu, napewno nie będzie tak jak piszesz że będę pakował bezmyślnie pieniędzy, chciałbym tak jak każdy jak najwięcej zarobić najmniej inwestując. Powtórzę to kolejny raz, w każdej inwestycji jest ryzyko porażki i jestem tego świadomy, ale jakbym z góry tak jak ty założył że mi się nie uda to nawet bym nie próbował i bym się nie przekonał. Jak pierwsza gra się nie uda, to wyciągnę z tego lekcje i wypuszczę kolejną grę dużo lepszą. Zgodzę się z tobą że muszę dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Będzie strona internetowa, strona na Facebooku i ogólnie reklamy gry będą prawie wszędzie, a do ilu osób dam radę dotrzeć zobaczę, ciężko mi powiedzieć do ilu dam radę, bo to moja pierwszy duży projekt. Premiera gry ma być za parę miesięcy i wtedy się okaże.
  12. Skalowanie obrazu na mobilki

    U mnie gra nie będzie miała granic(otwarty świat generowany automatycznie) i przez charakterystykę gry raczej nic nie będzie mogło być nie zauważone(wystarczy podejść bliżej. Przez ten sposób który podajesz niektórzy gracze będą mieli jednak większą widoczność niż inni. Z drugiej strony lepsze to niż czarne paski, bo nie zgodzę się z tym, że wystarczą jedne proporcje. Teraz telefony wychodzą w różnych proporcjach. Jest jakiekolwiek alternatywne rozwiązanie, aby jedni nie mieli innej widoczności niż drudzy, czy to jedyny stosunkowo prosty i skuteczny sposób? <gui_width> = display_get_gui_width() ?
  13. Szukam grafik do gry

    @Konrad-GM w takim razie poczytaj czym są stsrtupy, a zrozumiesz, że Ci na prawdę dobrzy graficy wolą procent. Lepiej mieć udziały z dużych zysków niż jednorazowy, nie zbyt wygórowany zastrzyk gotówki. Dodatkowe obowiązki dla udziałowca to standardowa praktyka. @Kewin wybacz, ale wydaję mi się, że może Ci nie wyjść. Popełniasz podstawowy błąd zakładając, że promocja zależy od kwoty włożonej w reklamę. Mając do dyspozycji zaledwie 10tyś musisz mieć pomysł na na prawdę fajną promocje. Nawet gdybyś miał te pół miliona na promocję to i tak jeśli zrobisz ją na zasadzie "dużo włożę w reklamę to na pewno wyjdzie" to mogłoby nie wyjść. Promocja gier jest trudna. Jest mnóstwo twórców na rynku którzy mają duże kwoty na reklamę. Trzeba działać nie konwencjonalnie. Można zrobić lepszą reklamę mając do dyspozycji 2-3tyś niż 20-30tyś jeśli będziesz kreatywny i będziesz miał doświadczenie w tworzeniu szumu wokół Twojego "dziecka". Tradycyjne reklamy w przypadku gier mają bardzo, bardzo niewielką skuteczność. Dlatego wielu doświadczonych twórców gier sobie z tym nie radzi. Tutaj potrzebny jest ktoś, kto dobrze ogarnia promocję na rynku gier. Duże firmy pokroju EA mogą sobie pozwolić by robić to byle jak. Ty nie. Jeśli zrobisz to w ten sposób, że będziesz pompował coraz większe kwoty, zamiast zastanowić się jak robić to z głową, to podejrzewam, że możesz mieć małe szanse. Pamiętaj, że musisz dotrzeć do świadomości jak największej ilości potencjalnych odbiorców i to jest Twój cel. Za to Twoim celem nie jest wykupienie jak największej ilości reklam.
  14. Szukam grafik do gry

    Dlatego nie robię gry MMO bo ich jest pełno. Moja gra na pewno osiągnie sukces. Będzie ta gra na androida więc ma duże szanse na sukces. Ale nie dadałem tego tematu po to żeby dyskutować o tym czy moja gra osiągnie sukces. Chciałem się dowiedzieć trochę o grafice i na razie odpowiedzi mnie nie zadawalają więc wynajmę profesjonalnego grafika. Zawsze każdy mi mówił przy otwieraniu firmy że nie mam szans na sukces i że mam nie nastawiać się na duże zyski, ale ja jakoś się dorobiłem, a oni nie. Więc tym razem też nie zrezygnuję bo uważam że z tego będę miał duże pieniądze.
  15. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Dopóki nie chciałbym idealnego zgrania mowy z dźwiękiem, mockup jest bez sensu. Np. mockup z kinecta jest mega obszerny, mnóstwo klatek które trzebaby było dodatkowo wyczyścić z błędów ewentualnych. Dodatkowo trzeba przyznać że umiem trochę mockup ciała ale z mockupem twarzy byłby problem bez jakichś narzędzi. Chociaż w sumie do twarzy mogą być jakieś narzędzia z użyciem nagrań bez udziału kinecta. Ogólnie to nie są gry takiego kalibru żeby nie ogarnąć mowy blendshape'ami. @EDIT: W ostateczności sprzedam ten program producentom seks-lalek @EDIT: Trochę kobiet z nowymi modelami włosów (są trzy z regulacją długości)
  16. Nad czym aktualnie pracujesz?

    a kinectem nie zrobisz mocapu twarzy? z mowieniem nie pomoze, ale emocji bys mial milion edit: witam panow na spotkaniu filarow spolecznosci
  17. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Noo można dać im ze trzy emocje i ruchy ust/żuchwy kolejnymi blend shape'ami. Ułożenie ust w literę "O", w literę "A" i losowe przechodzenie to w jedno to w drugie. To zaraz może tak zrobię
  18. Nad czym aktualnie pracujesz?

    nie lepiej zrobic riga twarzy i animować im reakcje, gadanie itp? to by bylo spoko jesli cala gra na tym by polegała
  19. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Myślałem o prostej grze takiej rpgowej losowo generowanej gdzie światem rządziłby podział na różne grupy mające różne interesy, a naszą drużynę można by było ustawiać w takim kółku, że obok siebie ustawialibyśmy postaci które się lubią (łączą się jakimiś wspólnymi zainteresowaniami, uczuciami, pasują do siebie w inny sposób np. jeden uczy drugiego jakiegoś skilla). Możnaby też drużynę ustawić w hierarchii, ustanawiać dowódców, grupy i podgrupy. Ale chyba bardziej pasuje mi pomysł gry o zarządzaniu królestwem do której już dwa razy podchodziłem. Trochę takiej jak gra planszowa, a jednocześnie głównie opierającej się na intrygach wewnątrz królestwa, ukrytych spiskach i odkrywaniu powiązań żeby mieć lepszy ogląd na całość. Umieszczaniu odpowiednich ludzi na odpowiednim miejscu, wysyłaniu ich na wojny. Te mordki byłyby w formie nieruchomej, karcianej, najwyżej z lekko obracanym modelem w różnych sytuacjach. Chociaż najchętniej to bym robił im screeny, zapisywał taki screen jako teksturę, usuwał model i nie martwił się o liczbę wierzchołków i inne bzdety. już dałem drugi model wąsów, mniej piracki. są losowe długości i losowa cienkość wąsów
  20. Szukam grafik do gry

    Masz, firma która na giełdzie dostała chyba ponad 2 miliony złotych, robiła wielkie MMO Edengrad, mozesz poczytać różne rzeczy o nich na wp, money, bankierze i ogólnie niby profeska. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HuckleberryGames.Minglers 100+ pobrań gry Toż to jest żal. I na pewno wpakowali w promocję trochę grosza, a tu nic. Także ja bym na za wiele nie liczył. Jak powiedział kiedyś TeeGee - dobrze, jak pierwsza gra sprzed się w 1000 kopii Jak będzie dobra, druga sprzeda się lepiej
  21. Skalowanie obrazu na mobilki

    Z mojej perspektywy robisz tak: - szerokość view albo ustalasz na sztywno wszędzie, albo do szerokości telefonu (ale to wymaga przygotowania wszystkich etapów o szerokości co najmniej zgodnej z najszerszym ekranem, żeby nie było pasków, a wysokosci zgodnej z największym ratio). Oczywiście view może być 1:1, ale może też być mniejszy większy niż telefon, generalnie nie ma to znaczenia, byle zrobić to tak, że zawsze gracz widzi jakieś tam założone minimum na lewo i prawo od gracza. - wysokość view ustalasz z proporcji ekranu. Robiąc grę musisz pamiętać, że o ile w szerokość już ustaliłeś ile się miesci, tak w wysokość na jakimś dziwnym ekranie czasem coś może zniknąć, więc trzeba projektować levele i podążanie kamery tak, żeby ważny element (np. przycisk za dwiema ścianami który masz zobaczyć) się jednak nie schował. Trzeba też czasem postawić elementy otoczenia w miejscu gdzie ekran mógłby być za wysoki, żeby nie było pusto. I teraz wyjdą dwa warianty - albo z lewej i prawej widzisz zawsze to samo, a góra dół się lekko zmieniają, albo obcinasz/dodajesz zawsze parę pikseli na view, żeby było ładne ratio pikseli, podzielne przez 2, wiec bez rozmazywania Z GUI natomiast robi się ciut inaczej: - zakładasz sobie, gdzie będą elementy - np. cztery rogi ekranu, srodek ekranu, czy dolna część (na wyświetlanie dialogów) - zakładasz, ze te elementy nigdy nie zajmują 1/4 ekranu, tylko mniej - elementy w każdym rogu rysujesz nie względem 0,0, a względem tego rogu. Czyli w dolnym prawym rogu, piszesz draw_text(<gui_width> - 100,<gui_height>-20, "...."); Dzięki temu, jaki telefon nie będzie i zmienisz rozmiar GUI, to wszystko się automatycznie zbliży/oddali od siebie, ale będzie dokładnie tak daleko od rogu jak chcesz. Jest z tym nieco zabawy, ale jak się dobrze zaplanuje to się okaże, że mógłbyś dowolną rozdziałkę zmyślić, a i tak gra będzie działać. I nawet nie trzeba jej będzie na tych innych rozdziałkach długo testować - praktycznie tylko jak już będzie gotowa, ostatniego dnia, sprawdzić, czy na pewno coś w GUI się nie nakłada.
  22. Szukam grafik do gry

    Jestem pewien sukcesu, gra nie będzie się źle sprzedawać bo będzie darmowa, będę zarabiać na reklamach i mikropłatnościach. Kto nie zainstaluje rozbudowanej gry z realistyczną grafiką zajmującą mało miejsca. Myślę że milion pobrań na luzie będzie ale tak już pisałem jest ryzyko porażki ale jestem dobrej myśli i robię wszystko według planu.
  23. Skalowanie obrazu na mobilki

    O, a tego nie wiedziałem, czyli najlepiej jakby wspierać oba ratio 16:9 oraz 19,5:9
  24. Szukam grafik do gry

    Często grafik z doświadczeniem myśli zupełnie inaczej ;P Ale dlaczego miałby to robić? Że za darmo? Albo za "procent"? Sorry ale jeżeli już ktoś się zgodził na procent, to teraz staje się tym "doświadczonym" grafikiem co już więcej na procent niczego Ci nie zrobi Żeby zarobić te miliony to IMO trzeba mieć dużo szczęścia. Nawet gry AAA z dużym budżetem na reklamę mogą słabo się sprzedawać, faktor tym większy, im bardziej gra jest "indie" Popytaj się innych grafików w branży o wycenę, bo na cenę może wpływać sporo czynników i zapewne każdy wyceni Ci je inaczej. Może nawet uda Ci się podłapać studenta co dopiero zaczyna w branży, będzie taniej, ale większe ryzyko, że będą to mocne średniaki, chyba, że gość utalentowany ale nie zna cen rynkowych
  25. Skalowanie obrazu na mobilki

    fyi aktualnym standardem ratio od 2019 roku jest 19,5:9 i takie ratio mają już prawie wszyscy producenci
  26. Skalowanie obrazu na mobilki

    Jeżeli będziesz trzymał się proporcji 16:9 to większość ekranów jest ok, czarne paski pojawiają się tylko na jakichś abominacjach Obsłużenie wszystkich możliwych rozdzielczości jest IMO bardzo trudne, osobiście też próbowałem rozwiązywać ten problem w swoich aplikacjach (nie tylko grach). dlatego nie widzę niczego złego w trzymaniu się ustalonych proporcji, to sporo ułatwia pracę (polecam 16:9, najbardziej popularne). Jeżeli z jakiejś przyczyny takie rozwiązanie Ci nie odpowiada, możesz zawsze rysować UI po współrzędnych ekranowych, np. od prawego dolnego rogu (jeżeli np. pasek życia masz na dole po prawej stronie) a nie standardowo od lewego górnego, pamiętaj też, że na mniejszych ekranach elementy mogą na siebie nachodzić. PS. W Godot jest nawet opcja rozciągania ekranu tak (tryb "2d"), żeby skalowało sprite'y do ustalonych proporcji np. 1280x720 (16:9), tzn. jeżeli miałbym ekran np. retina 3840×2160 to rozciągnie obrazki ale surface (render target) na którym będą rysowane ma oryginalny rozmiar 3840×2160 (chyba, że jest poza proporcją 16:9, to wtedy pojawiają się czarne paski), więc antyaliasing linii, i innych kształtów rysowanych dynamicznie działa poprawnie. A nawet jak sprite będą zeskalowane w dół, to po ich rozciągnięciu na większym ekranie nie będzie tragedii.
  27. Szukam grafik do gry

    Na reklame gry mam zaplanowany budżet w wysokości 10000zł. Mam nadzieję że tyle wystarczy ale jeśli nie to jestem w stanie przeznaczyć dużo więcej pieniędzy, ale należy pamiętać że jest takie ryzyko że mogę stracić te pieniądze i jestem tego świadomy. Z tego co słyszałem to większość grafików chce z góry pieniądze. Wolę mu dać teraz ok. 5k a później miliony mieć tylko dla mnie szczególnie że mam środki na wypuszczenie gry. Uważam że warto zaryzykować kilkadziesiąt tysięcy dla milionów. Jeśli podejdzie się do tematu poważnie to zysk jest pewny.
  1. Pokaż więcej aktywności
×