Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. CA2018 - Wyniki!

    Jeeeeaaaaaa po raz pierwszy od 12 lat xD
  3. Glorious: Companions

    Pierwszy oficjalny gameplay z komentarzem developera (Maxa), całe 10 minut unedited rozgrywki:
  4. Temat zbiorczy na drobnostki

    with (obj_jednostka) { draw_text(x+20,y+20,number); }
  5. Temat zbiorczy na drobnostki

    Robię turową strategię na kilku graczy, w każdej bazie można rekrutować jednostki (na obrazku zrekrutowana jednostka). Chcę, żeby pod tą symboliczną reprezentacją jednostki wyświetlana była liczba żołnierzy trzymana w lokalnej zmiennej number: draw_text(Jednostka.x+20,Jednostka.y+20,Jednostka.number); Moje pytanie: jak zrobić, żeby obiekt rysujący te liczby loopował wszystkie instancje Jednostki i rysował liczbę pod każdą z nich?
  6. CA2018 - Wyniki!

    znów nie wygrałem
  7. CA2018 - Wyniki!

    o, Wojo jeszcze siedzi na forum, chociaż ktoś odbierze statuetkę @Korodzik, tę wielką tablicę tworzy ten wielki grafik - @Wojzax
  8. Ostatni tydzień
  9. CA2018 - Wyniki!

    Przynajmniej jedna pozytywna (niestety) rzecz w poprzednim roku
  10. CA2018 - Wyniki!

    gratulację zwycięzcom, dobra robota (y)
  11. CA2018 - Wyniki!

    Jak miło w końcu coś Mnie się udało po 10 latach
  12. Wiecie jak to mówią! "Lepiej późno niż wcale!" Chell wykonał kawał dobrej roboty przy organizowaniu CA2018, ale niestety (o czym powiadomił mnie przez PW) nie ma czasu na dokończenie konkursu, zatem za pozwoleniem Gnyska zająłem się tym sam - co by nagrody nie leżały odłogiem Tak więc mam zaszczyt ogłosić wyniki dziesiątych nagród Community Awards za osiągnięcia w roku 2018. --- W kategorii Gra Roku zwycięzcą jest Ships Unite autorstwa użytkownika @Wojzax - gra wyróżniająca się znakomitą, pikselową grafiką. W kategorii Użytkownik Roku nagrodę drugi raz z rzędu otrzymuje @Czołg Krymski, twórca znany z grafik w charakterystycznym, płaskim stylu oraz z oryginalnych gier o rozpikselowanych chudzielcach. Że zacytuję I am Lorda: "Ty nie potrafisz robić gier ty robisz sztukę" W kategorii Artykuł / Tutorial / Silnik Roku pierwszą nagrodę zdobywa @Nirvan za artykuł Hybrid Procedural Animation Rigs!, prezentujący technikę tworzenia znakomitych, płynnych animacji dla stworzeń rozmaitego kształtu. W kategorii Zapowiedź Roku nieco zaskakującym zwycięzcą jest Seid Chronicles użytkownika @dyzmek. Co by nie mówić o produkcjach Dyzmka, nie można zaprzeczyć, że ich specyficzny styl to nieomalże mem gmclanowy. W kategorii Demo Roku pierwsze miejsce zajmuje pixelbox autorstwa użytkownika @Dester. Prosta zabawa w stylu Powder Toy, która jednak potrafi wciągnąć. W kategorii Screen / Film / GIF Roku pierwszą nagrodę zgarnia @szpaq99 za pracę Karykatura Adasia. Piękne te pikselki - gratulacje! I w końcu kategoria Cytat Roku, w której zwycięża @Wojo za takie oto skomentowanie pomarszczonych mordek Wojzaksa: --- Wszystkim zwycięzcom gratulujemy i życzymy jeszcze większych osiągnięć w 2019 roku! btw. @gnysek, kto zajmuje się tworzeniem tej wielkiej tablicy z wynikami na górze forum CA?
  13. Glorious: Companions

    https://steamcommunity.com/games/1001040/announcements/detail/1805287806309066406 wleciał devlog opisujący podstawowe atrybuty kompanionsów oraz specjalne skille dowódcy kompanii
  14. Temat zbiorczy na drobnostki

    Bo bez nawiasów zwraca Ci inta, ale jest to identyfikator skryptu. Czasami użyteczne jak masz skrypt i jego ID przypisujesz do zmiennej. Wtedy możesz wywoływać ten skrypt funkcją script_execute. Np. var skrypt = scr_arrow_can_hit; // nie ma tutaj nawiasów script_execute(skrypt, parametr1, parametr2);
  15. Temat zbiorczy na drobnostki

    a ja myślałem, że dodanie () po nazwie skryptu definiuje go jako void. Dlatego jeśli chciałem aby mi zwrócił int'a to napisałem go bez nawiasów. Dzięki za odpowiedź, tego potrzebowałem kilka razy ale zawsze jakoś sobie radziłem na około
  16. Temat zbiorczy na drobnostki

    Cześć, nie wykonujesz skryptu, tylko porównujesz jego ID. Skrypty wywołujesz jak każdą inną funkcję, czyli w pierwszym if-ie daj: if(scr_arrow_can_hit() == 1) (...) Dodatkowo dodam od siebie, że zamiast używać other w skryptach, to powinieneś przesyłać dane poprzez parametry. Poprawia czytelność kodu oraz pozwala używać tego skryptu w różnych miejscach a nie tylko w Collision Event: ///scr_arrow_can_hit(array, against_id) var arr = argument0; var inst = argument1; var i, al = array_length_1d(arr); for(i=0; i<al; i++) { if(arr[i] == inst) return 0; } return 1; Potem używasz tego skryptu w ten sposób: if(scr_arrow_can_hit(other.array_objectID, id) == 1) (...)
  17. Temat zbiorczy na drobnostki

    Mam taką zagwozdkę, może mnie ktoś oświecić? W evencie kolizji z obiektem Dlaczego ten kod nie działa: if(scr_arrow_can_hit == 1) { //Zrob cos } other.array_objectID[array_length_1d(other.array_objectID)+1] = id; SKRYPT: ///scr_arrow_can_hit var i; var al = array_length_1d(other.array_objectID); for(i=0; i<al; i++) { if(other.array_objectID[i] == id) return 0; } return 1; Wynik: Nie wyrzuca żadnego błędu, tylko nie wykonuje if'a, tak jakby wynik zawsze był !=1 Ale ten napisany bez skryptu tylko ciągiem w jednym kodzie już tak: var al = array_length_1d(other.array_objectID); for(i=0; i<al; i++) { if(other.array_objectID[i] == id) exit; other.array_objectID[array_length_1d(other.array_objectID)+1] = id; } //Zrob cos Te returny jakoś inaczej działają w gml'u?
  18.  1bit_arena

    Publikuje wersję 1.1 Nie jest tego za wiele ale większość poprawek wprowadziłem, które mi napisaliście wyżej Menu: - Dodanie w menu wybór rozpoczęcia poziomu Arena - Możliwość wyboru w menu za pomocą strzałek i myszki - Zmienione menu wyboru po zakończonym epizodzie (dodano opcję "Kontynuuj") - Dodany kursor Gameplay: - Portal otwiera się od razu po zabiciu wszystkich przeciwników - Od teraz strzały czarodzieja przelatują przez ścianę - Zmieniona muzyka/mechanika serii - Powiększone pociski - Zwiększone obrażenia każdej broni (prócz pistoletu) - Miecz zużywa mniej wytrzymałości - Bardziej dynamiczna arena, bo tamta wyglądała jak lek na bezsenność Bugi: - Naprawiony błąd, który uniemożliwiał zadawanie obrażeń przeciwnikowi za pomocą łuku, kiedy on stał na poprzednio wystrzelonej strzale - Poprawione pomniejsze bugi kosmetyczne
  19. Krabonszcz

    Tym razem tak bardziej depresyjnie
  20. Glorious: Companions

    Ostatnia jednostka do Valrenay powstaje, tier 5 czyli marksman (może nazwę jeszcze mu zmienimy)
  21. Krabonszcz

    Dawno mnie nie było. Praca w innym klimacie trochę, więc wstawię.
  22. Galeria Grafik

    Dużo geometrii, która ostatecznie i tak nie wpływa na kształt bryły.
  23. Wcześniej
  24. Galeria Grafik

  25.  1bit_arena

    Kilka razy przyblokowałem się na krawędzi ściany, kilka razy musiałem zresetować przez to grę. Ten bug był dla mnie szczególnie uciążliwy. Poza tym to grało się całkiem przyjemnie, ale przez bugi przeszedłem do max 2 poziomu.
  26.  1bit_arena

    Miałem zamiar zacząć nowy projekt, aczkolwiek po tych słowach chyba zostanę jeszcze na chwile Ogólnie zgłaśnianie i ściszanie muzyki to jedna z mechanik robienia Serii, gdy nie masz żadnej muzyka gra cicho, a gdy wyświetla się napis SERIA: n! to muzyka gra głośniej. Ale miałem z tym problemy pomiędzy przejściami poziomów, także mógł być to jakiś bug. Proszę mnie zastrzelić. Ogólnie sam łapałem się na tym, że używam strzałek w menu i to nie działało, ale nie naprawiłem tego, dlaczego? Tak wiem, ale tylko te stworki pierwszego stopnia. Nie ogarnąłem tego do końca, ale dałem zabezpieczenie w postaci if outside of room then instance_destroy(); Well, jest on zrobiony, tylko w sumie ukryty ._. Trzeba przejść w sekcje Wybór Poziomu i wybrać Arena Za wszystkie grzechy żałuje, obiecuję poprawę!
  27.  1bit_arena

    To bez sensu, że wywala do menu zdążyłem grę już z dysku wywalić i nie pograłem.
  1. Pokaż więcej aktywności
×