Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Wczoraj
  3. Ostatni tydzień
  4. Dzięki panowie! :-) Grafika to stary dobry inkscape, doprawiony troszeczkę gimpem. ;-) Tematyka niezbyt jesienna bo część grafiki powstała na wiosnę, a część w lecie. ;-)
  5. Obstawiam Adobe illustrator ale mogę się mylić..Bardzo ładna oprawa graficzna;-) chętnie zagram w tą grę..
  6. Cześć wszystkim... Borykam się z takim zagadnieniem jeszcze nie problemem... Mam zaprojektowaną dużą scenerię o wymiarach 8192x2024 oczywiście całość podzielona na małe fragmenty aby niepotrzebnie zwiększać texture page... Obecnie texture page mam ustawione na wartość 4096x4096 i nie chcę tego zmieniać... Teraz moje pytanie jest następujące...do tej scenerii będę rysował trzy tła..na których chcę uzyskać efekt parallaxy..w stosunku do tych obrazów tła nie będę dzielił je na małe fragmenty..bo dużo zabawy jest potem z ustawieniem parallaxy..wobec tego wybrałem metodę załadowania całych obrazków png..ale żeby nie przekroczyć tej nieszczęsnej texture page 4096x4096 narysuje trzy tła np o parametrach 4096x1024 lub 4096x2024...i teraz tak..jak ustawić parallaxe takiego tła jeśli nie stanowi on całości rozmiarów scenerii? Macie może jakiś na to przykład? ktoś na pewno z was tworzył większe scenerię i dopasowywał do nich tła... Próbowałem coś w sieci wyszukać,ale nie mogę nic sensownego znaleźć z dobrym wyjaśnieniem,a najlepiej przykładem... Może jest jakaś zasada jak mają mieć rozmiary tła jeśli sceneria ma takie rozmiary jak powyżej podałem? Za każdą pomoc radę sugestię bardzo wam z góry dziękuję... Utknąłem z takim zagadnieniem i nie wiem jak z tego jak najlepiej wybrnąć...
  7. Świetna grafika, chociaż tematycznie nie ta pora roku W czym rysowane?
  8. Tytuł: Garden Adventure Gatunek: gra logiczna z widokiem z góry Opis: Garden Adventure to gra logiczna w której pomagamy zajączkowi sadzić kwiatki. Gra działa w html5 i można w nią grać za darmo w przeglądarce. Download: Dostępna za darmo na CrazyGames Autorzy: Programowanie: Sebastian Wiśniowski Grafika: Mirosław Wiśniowski Muzyka: Sebastian Wiśniowski Screeny:
  9. lerp(dir1,dir2)

    Hm, nie wiem czy angle_difference na pewno zwraca ujemne wartości, ale moze: dir1 = dir1 + angle_difference(dir1, dir2) * 0.5 ?
  10. lerp(dir1,dir2)

    if (dir2 - dir1 > 180) { dir2 -= 360; } dokumentacja nie mowi za wiele nt parametrów tego lerpa, możliwe że 3 argument musi iść w stronę dir2, także w powyższym ifie musiałbyś dodać amount = -0.5
  11. lerp(dir1,dir2)

    mam wartości dir1 i dir2 odpowiednio dla dwóch kierunków i jest dir1=lerp(dir1,dir2,0.5) problem pojawia się kiedy przykładowo dir1= 15 stopni a dir2 300 i nie chce aby dir1 rósł do dir2 po całym okręgu tylko po najkrótszej drodze, jak to zrobic?
  12. Wcześniej
  13. strzal do najblizszego wroga

    To dla początkującego powiem, ze do GM jest dołączony bardzo obszerny manual tłumaczący co i jak, który znajduje sie online pod adresem https://manual.yoyogames.com/ .
  14. strzal do najblizszego wroga

    w końcu dział pytania początkujących
  15. strzal do najblizszego wroga

    najmniejsza = min(argument1, argument2, argument3, argument4, argument5); najmniejsza = min(3, 5, 12, 2, 6); // zwroci 2 Żeby takie proste rzeczy wyjaśniać Edit: Nie pamiętam ile w GMie jest max argumentów dla tej funkcji ale chyba 16.
  16. strzal do najblizszego wroga

    Gnysek podasz prosty przykład z min()
  17. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Genialne, jakościowe, oryginalne
  18. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Wygląda trochę jak te przerywniki z DmC (ninja theory), tyle, że na sterydach
  19. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Lyrics Video który zrobiłem w Unity 2017
  20. Szczegółowa Animacja postaci

    Tak pracuję na starszej wersji na wspomnianym GM 8.1 PRO , jednak sam kod w zupełności wystarczy , bardzo dziękuję za pomoc , pozdrawiam
  21. Nad czym aktualnie pracujesz?

    System takedownów wersja wstępna
  22. Szczegółowa Animacja postaci

    Dokładnie tak jak powiedział @adam014, użyj image_xscale, zaoszczędzi Ci to czasu i miejsca związane z tworzeniem sprite'ów. Pamiętaj tylko, żeby każdy sprite patrzył domyślnie w prawo. Co do kodu, będzie to mniej więcej coś takiego: Jeśli naciśniesz strzałkę w lewo to: - ustaw sprite na bieganie - ustaw image_xscale = -1 - ustaw prędkość poruszania się (np. hspeed = -4); Jeśli naciśniesz strzałkę w prawo to: - ustaw sprite na bieganie - ustaw image_xscale = 1 - ustaw prędkość poruszania się (np. hspeed = 4); (tutaj różnica jest tylko taka, że wartości są dodatnie) Jeśli nie naciskasz ani strzałki w lewo ani w prawo to: - ustaw sprite na stanie w miejscu - ustaw prędkość poruszania się na zero (image_xscale nie zmieniasz, tak, aby została wartość ostatnio obrana, czyli w lewo albo w prawo) W kodzie będzie to wyglądać mniej więcej tak: if(keyboard_check(ord("A"))) //jeśli strzałka w lewo { sprite_index = sHero_run; //ustaw odpowiedni sprite image_xscale = -1; //ustaw obrót w którą stronę patrzeć hspeed = -4; //ustaw prędkość } if(keyboard_check(ord("D"))) //jeśli strzałka w prawo { sprite_index = sHero_run; //ustaw odpowiedni sprite image_xscale = 1; //ustaw obrót w którą stronę patrzeć hspeed = 4; //ustaw prędkość } if(!keyboard_check(ord("D")) and !keyboard_check(ord("A"))) { sprite_index = sHero_idle; //ustaw odpowiedni sprite hspeed = 0; //wyzeruj prędkość aby postać zatrzymała się } A wynik powinien wyjść mniej więcej taki: grafika: https://opengameart.org/content/forest-boy-platformer-animated-character-24x24 edit: Z tego co się orientuje maziasz gry w game maker 8.1 więc chyba trudno będzie o jakikolwiek przykład projektu :/
  23. Szczegółowa Animacja postaci

    Zostaw animacje w jedną stronę, najlepiej w prawo i w zależności od kierunku ustawiaj jej image_xscale na 1 (prawo) lub -1 (lewo)
  24. Witam , mam dla was małą niespodziankę ale i pytanie dlatego piszę właśnie tutaj . Seid Chronicles powstanie jednak przed tą że grą postanowiłem odświeżyć , zrobić remake mojej ostatniej gry z przed 8 lat ,,Seid-Znalezisko ,, według mnie gra która dostała 2 i pół gwiazdki wśród ocen użytkowników naszego szanownego gmclanu , może powrócić w lepszej , dopracowanej odsłonie , staram się zadbać o wszelakie szczegóły . Teraz do rzeczy Mam Animacje Seida biegającego w lewo oraz w prawo . Mam ogólnie 4 animacje Run_left , run_right , od poruszania oraz dwie od tego jak postać stoi bez ruchu i sobie oddycha w lewo i w prawo . Znalazłem na GMC przykład ruchu platformowego , jednak nie działa on u mnie . Chciał bym osiągnąć to że jak postać przestanie iść np w prawo to by Sprite zmienił się z run_right na postoj_prawo oczywiście w lewą stronę tak samo , proszę o pomoc bądź jakiś prosty przykład , powrót do Game Makera po kilku latach daje się we znaki , muszę wiele sobie przypomnieć i nauczyć dwa dni próbowałem sam zrobić ta animacje metoda prób i błędów ale chce ruszyć z grą dalej i to nie daje mi spokoju Za pomoc oczywiście obecność w napisach (Creditsach) Za pomoc z góry wielkie dzięki
  25. strzal do najblizszego wroga

    a zapytam jeszcze z ciekawości czy jest jakas funkcja w gm,lub inny patent na to by z pieciu zmiennych(w1,w2,w3,w4,w5),które co takt się zmieniają wybrać jedną najmniejszą ?
  26. strzal do najblizszego wroga

    Ustaw wszystkim wspólnego rodzica (parent) i wtedy najbliższy jest instance_nearest(player.x, player.y, obj_rodzic);
  27. strzal do najblizszego wroga

    wróg1-obj_zombi wróg2-obj_szkielet wróg3-obj_smok wróg4-obj_pajak wróg5-obj_szczor wszystkich zombi,szkieletów itp jest sporo,chodzi o to by wybrac najbliższego i strzelic
  1. Pokaż więcej aktywności
×