Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    Jeśli to pomogło to tak.
  3. Ostatni tydzień
  4. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    Ok, znalezione, teraz pytanie, każdy jeden sprite muszę osobno tak dobijać ?
  5. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    Ostatni przycisk w okienku z miniaturkami sprite: https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/001_advanced use/more about sprites/editing sprites.html Generalnie, nie ma takiej opcji, żeby był spadek wydajności w GMS 1.4, jeśli gra jest dobrze zrobiona. Za dużo rzeczy tam robiłem, żeby nie stwierdzić, że od GM 8.1 jest wszystko kilka razy szybsze i bardziej zoptymalizowane.
  6. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    Te pre-multiply robi się jakimś kodem, czy w ustawieniach sprite'a ?
  7. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    Pre-multilpy alpha zrób na każdym sprite. Przesiadanie się dziś z GM 8 na GMS 1.4 jest jak przesiadanie się z Windowsa XP na 7. I nie rób grafik większych, niż rozmiar tekstury, albo je podziel wtedy na szerokość tekstury właśnie. To wygląda też, jakbyś jakiś tryb na GPU włączył z kodu. Przejrzyj dobrze, czy gdzieś takich rzeczy nie robisz (ustawiani interpolacji, blendingu itp.)
  8. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    Znalazłem(częściowe) źródło problemu. Miałem wgrane stare Pole Tekstowe, które kiedyś zrobił Gnysek, to ono pierdzieliło mi całą grafikę, usunąłem dziadostwo i wygląda okej, jednak niektóre spritesy nadal mają jakieś wtrącenia innych kolorów, np. krew ma zielone piksele, a drzewa niebieską obwódkę, ogólnie obiekty, których image_angle jest zmiennie, te krzaczą się najczęściej(nie wszystkie) Gdzie szukać rozwiązania ?
  9. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    8192x8192 to trochę brzmi jak problem. Przez takie ustawienie pewnie większość tekstur leci na ten texturepage... a twoja karta graficzna nie może go obsłużyć i skaluje go wewnętrznie. Gdzieś tam masz przycisk w ustawieniach projektu by podejrzeć texturepage. Zobacz czy wszystkie zdeformowane grafiki nie są przypadkiem na jednym wspólnym
  10. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    Skalowanie ustawiłem na MAX, 8192x8192, jeśli chodzi o surface, to nie używam, poza tym problem dotyczy też titlesów, rozmiar okna i view tak jak w oryginale, rozmiar okna 1280x720, taki sam obszar widzenia. Antyaliasing włączony, ale gdy nie jest aktywny, to wygląda to jeszcze gorzej.
  11. Przesiadka na GMS - Spadek jakości

    OK sporo widzę już. Zobacz swoje fonty. Musisz dodać brakujące znaki. Rozpixelowane sprite mogą być z wielu powodów. Albo są za duże i musiały być zeskalowane w dól by texturepage mieścił się w rozmarze. Albo masz jakiś dziwny rozmiar okna/view. Albo zapisujesz je na surface i tu problemów moze być jeszcze więcej (np rozmiar nie 2^x) Albo masz po prostu wygładzanie krawędzi
  12. Cześć, pisałem już wcześniej o tym, ale odpowiedzi nie uzyskałem. Jakiś czas temu zrobiłem konwersję silnika gry z gm8 na gms 1.4, poprawiłem drobne błędy, aby gra chciała się uruchomić, niestety, po uruchomieniu produkcja mocno straciła wizualnie, zrobiła się pikseloza, pełno różnych "wtrąceń" i ogólnie dziwne rozmycie, co może być przyczyną, gdzie szukać problemu? Pokazuję screeny: Gra na GM8 Gra na GMS1.4
  13. Wcześniej
  14. Tworzenie Serwera

    Dobra, nevermind, już wiem. Po prostu robiłem pętle chwila przerwy i człowiek głupieje
  15. Witam, Chcę zrobić prosty "all-in-one server". Nigdy tego nie robiłem, posiłkuje się dokumentacją i poradnikiem z yoyogames: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/216754698-Networking-Overview Przy samym tworzeniu serwera mam następujący błąd, gdzie wykonują się dwa bloki IF'a, czyli tak jakby rezultat był pozytywny jak i negatywny. Stoję za NATem ale mam możliwość wyprowadzania portów przez mojego IPS. Kod: server_socket = network_create_server(network_socket_tcp, 65010, 2); if(server_socket < 0) { show_message("Nie udało się stworzyć serwera"); instance_destroy(); } else { room_goto(rGame); } Rezultat: a) gdy nie jest włączony serwer (czyli port nie jest zajęty): Error: I could not see your service on 94.40.xxx.xxx on port (65010) b ) gdy jest włączony serwer: - wyświetla wiadomość o nieudanym stworzeniu serwera - niszczy obiekt oServer (jeśli usunę kod dla niszczenia obiektu, to wiadomość wyświetla się cały czas) - przechodzi do następnego pokoju - otwiera port: Success: I can see your service on 94.40.xxx.xxx on port (65010)Your ISP is not blocking port 65010
  16. 12 Prac Herkulesa

    Jeśli ktoś jest zainteresowany grą, to do końca kwietnia dostępna jest za darmo w ramach akcji #stayhome Byłbym wdzięczny za pobrania i jakikolwiek feedback
  17. pole widzenia

    Po co te zaokrąglenia? wow
  18. pole widzenia

    Drugi sposób to zapewne zrobić direction = direction % 360;
  19. Galeria Grafik

    Żebym nie zapomniał jak się pikselkuje
  20. pole widzenia

    W nowszych GM (chyba od 8.1) możesz zastąpić if dir > direction - (max_angle/2) && dir < direction + (max_angle/2) przez if angle_difference(dir, direction) < max_angle To powinno rozwiązać problemy z "dziwnymi" wartościami direction I pamietaj aby najpierw sprawdzać direction a dopiero potem collision_line(), bo ten drugi jest "cięższy dla procesora" więc chcesz go sprawdzać tylko gdy pierwszy warunek już jest spełniony
  21. pole widzenia

    dla przeciwnika step: if !collision_line(round(x),round(y),round(obj_player.x),round(obj_player.y),obj_wall,1,1) { { dir = point_direction(round(x),round(y),round(obj_player.x),round(obj_player.y)); if dir > direction - (max_angle/2) && dir < direction + (max_angle/2) { widzi=1 ; } else widzi=0 } }else widzi=0 max_angle - kąt widzenia = 160 przy directionie przeciwnika 0, direction - (max_angle/2) = -80. jeśli dir = 350 to przeciwnik nas nie widzi, mimo że jesteśmy w polu. póki zakres pola widzenia jest >0 jest ok. czy można to jakoś łatwo naprawić? czy robić każdemu przeciwnikowi obiekt w kształcie pola widzenia i badać czy gracz wchodzi z nim w kolizje i nie ma ściany między nim a przeciwnikiem? wolałbym to rozwiązać w miarę możliwości GM8. ewentualnie GMS1.4
  22. pole widzenia

    Przykład był pisany 14 lat temu. Sporo się pozmieniało i jak pozostałe przykłady służy do nauki nie jest gotowym rozwiązaniem. Zadaj konkretne pytanie jaki jest problem
  23. pole widzenia

    Myślę że najpierw powinieneś zamieścić link do przykładu i podać na jakiej wersji game makera pracujesz:) I przy "pewnym ustawieniu", o jakie dokładnie chodzi?
  24. pole widzenia

    na stronie gmclan jest przykład na pole widzenia top down. ma on jednak błąd, bo przy pewnym ustawieniu mimo znajdowania się w polu przeciwnik nas nie widzi. Da się to jakoś naprawić? Sam kombinowałem właśnie w ten sposób zanim znalazłem przykład, ale nie umiem tego dopracować.
  25. 12 Prac Herkulesa

    Co do ostatniego to takie brednie jak to kiedy ludzie mówią że przy szukaniu partnera wygląd się nie liczy a jedynie osobowość Chociaż myślę że mogłeś źle zrozumieć wynik ankiety bo podejrzewam że ludziom nie chodziło o poziom czy prostotę grafiki a styl. Domyślnie pixelart czy w ogóle grafika 2d jest niestety czymś gorszym od realistycznego 3d, przynajmniej dla zwykłego gracza. I nie chcą płacić..cóż, ciężko im się dziwić widząc na jakim poziomie są obecnie zupełnie darmowe gry. Nie mówiąc już o tym że w tej chwili coraz trudniej sprzedaje się jakiekolwiek gry niezależne
  26. 12 Prac Herkulesa

    @Adriann Dzięki za zakup, czekam na recenzję. Z tym brakiem zatrzymania postaci nie wiem o co chodzi, testowałem ja, testowała moja dziewczyna i nie mieliśmy tego problemu. @SimianVirus7 Również dzięki, że kupiłeś. W porównaniu do dema zmieniło się dużo, ale to może tylko moje wrażenie xD Co do balist, to jest na nie prosty sposób: jak trafisz maczugą w lecącą strzałę, to ta się odbije i zniszczy balistę, która ją wystrzeliła. @ANtY Wiem, że dzięki freeware zagrałaby większa liczba osób, ale produkcja gry zbiegła się akurat z moją pracą licencjacką, której tematem jest komercjalizacja gier. Wobec tego musiałem ustawić jakąś cenę i cóż... Wnioski będą takie, że za małe gry o rysunkowej grafice mało kto chce płacić (choć w pierwszym rozdziale w ankiecie dot. graczy ankietowani odpowiadali, że nie zwracają dużej uwagi na grafikę)
  27. 12 Prac Herkulesa

    Jedną grę ktoś tu wrzuci raz na rok i się nagle budzą wszyscy do postowania tylko, żeby pohejtować. Wstyd. @Patryqss: myślę, że dobrym pomysłem jest przy pierwszych produkcjach wydawanie gry freeware, z taką grafiką (która jest kluczowa w kwestii sprzedawalności gry) kokosów nie zarobisz, a ograniczasz sobie ilość osób, do których produkcja dotrze. Lepiej zbierać dużo feedbacku i wyciąganć wnioski, aby następne gry były lepsze.
  28. 12 Prac Herkulesa

    Też zakupiłem kopie i no cóż... szczerze mówiąc myślałem, że będzie się trochę różnić od wersji dema. Trochę za trudna? Nie wiem czy to przez wzgląd na mechaniki czy po prostu nie potrafię grać. Niemniej jak zginąłem przy balistach to nie miałem ochoty zaczynać od nowa. Ale hej, skończyłeś swoją grę od początku do końca (chyba, bo końcówki nie ujrzałem :P), to się chwali. PS: Lektor zasługuje na oklaski, dobrze się tego słucha.
  1. Pokaż więcej aktywności
×