Skocz do zawartości

Deep


Jakim

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Deep

 

Gatunek: Zręcznościowa

 

Opis: Deep to gra, której głównym celem jest ewolucja i rozwinięcie swojej formy życia. Drogą do osiągnięcia tego celu jest atakowanie innych stworzeń i wykorzystywanie przy tym umiejętności i cech własnego organizmu. Podczas gry będziemy mogli przemierzyć nieograniczone odległości i podziwiać niezwykły, magiczny, podmorski świat. W grze dostępne są różne tryby gry - zwykła gra, w której wspinamy się na drabinie ewolucji, survival - w którym eliminujemy inne formy życia i jednocześnie bronimy swojej, na czas - chodzi tutaj o jak najszybsze zebranie obiektów. Ostatnim trybem jest trening, w którym uczymy się zasad gry. W survivalu i w rozgrywce na czas możemy zmierzyć się z innymi dzięki systemowi wyników online (link niżej).

 

Download:

Spakowane:
(4.67 MB)

Autorzy:

Programowanie:
Jakim

Grafika:
Jakub M. (aaaaaa)

Muzyka/Dźwięki:
Jakim

Gameplay: youtube

 

Screeny:

Wyniki online

 

Nie ukrywam, że "flOw" był inspiracją dla tej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wcześniej grałem, i cały czas leży na pulpicie ;)

gierka niezła, choć jak dla mnie ciężka, na grafikę nie ma co patrzeć bo o to pewnie chodziło i mi się podoba, ogólnie 5/5.

Nie ukrywam, że "flOw" był inspiracją dla tej gry.

wcześniej myślałem że inspiracją było spore (gameplay wyglądał podobnie) :P`

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie powiem ze gra glupia ale jest za bardzo monotonna jak dla mnie. Sam robie gre SPORE-podobna i raczej skupilbym sie na jakims bardziej ksztaltnym wygladem w drodze ewolucji lub jakies chocby male cuda ktore by utrzymaly gracza dluzej niz 3 minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa fabuła

 

:X SPORE to są Twoje byki :).

 

Żeby wciągnąć się w grę, trzeba przekroczyć, że tak powiem - barierę. Do tej gry nie można przysiąść z nastawieniem typu "ok pogram sobie, zobaczę". Gdy mimo wszystko ktoś się wciągnie, nie będzie miał raczej poczucia monotonni i nudy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej gry nie można przysiąść z nastawieniem typu "ok pogram sobie, zobaczę". Gdy mimo wszystko ktoś się wciągnie, nie będzie miał raczej poczucia monotonni i nudy.

I ja właśnie tak podszedłem do niej i mi się spodobało na tyle, że nadal jest na dysku ;)

 

nazwa SPORE jest zarezerwowana przez Electronic Arts

a Ty wogóle umiesz czytać co dalej jest napisane <_< ?

Sam robie gre SPORE-PODOBNA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W treningu jest wyjaśnienie: ewolucja nie polega na tym, że rośniesz do nieskończonych rozmiarów. Wyższy poziom możesz zdobyć pokonując inne organizmy. Wraz z pokonaniem ostatniej (czarnej) na środku planszy pojawia się tzw. "kula ewolucji" - jeśli ją weźmiesz, przekształcisz się w kolejną formę życia, a tych jest sześć - każda o innych właściwościach, umiejętnościach i budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy organizm

 

Wężyk to zdecydowanie najmniej rozwinięta forma. Długi ogon to łatwy cel dla innych organizmów. Mimo wszystko nie można odmówić wężykowi zwinności i zwrotności, łatwo zmienia swoje ułożenia. Dzięki temu polowanie na inne stworzenia nie jest zbytnio wymagające i odpowiednia taktyka ataku zwykle kończy się powodzeniem - oczywiście jeśli jesteśmy dostatecznie rozwinięci, mały wężyk nie da sobie rady z żadnym zagrożeniem.

 

Poza powyższymi cechami wężyk potrafi przyciągać i odciągać najbliższe żyjątka. Mało przydatna umiejętność, ale zawsze coś.

 

LPM - przyciąganie,

PPM - odciąganie.

 

kolor przeciwnika - zielony

 

Drugi organizm

 

Wyższa forma ewolucji sprawdza się dobrze przy nie za dużym rozmiarze, zbyt duże wielkości dla tego organizmu są bardzo niebezpieczne. Jego budowa stanowi jego największy atut - inne stworzenia mają duży problem z uchwyceniem drugiej formy życia - co czyni ją świetnym łowcą. Umożliwia to prowadzenie bezstratnych taktyk.

 

Drugi organizm jest gorzej rozwinięty od pierwszego, jeśli chodzi o umiejętności specjalne. Jedyną specjalnością tego stworzenia jest zaburzenie ruchów pobliskich żyjątek.

 

LPM - zmień kierunek pobliskich stworzeń.

 

kolor przeciwnika - żółty

 

Trzeci organizm

 

Powyższa forma życia nie jest tak dobrze przystosowana do atakowania jak pozostałe. Natomiast jej kolisty kształt utrudnia ataki, oczywiście jeżeli jesteśmy szybsi niż rywal - w przeciwnym wypadku los organizmu może być przesądzony. Cechą trzeciej formy życia, dzięki której zdobywamy przewagę to pochłanianie kolorowych żyjątek - co daje takie same efekty jak w przypadku standardowego żywienia - łatwo zatem stajemy się więksi.

 

Organizm ten nie posiada żadnych specjalności dodatkowych.

 

kolor przeciwnika - czerwony

 

Czwarty organizm

 

Ta, zdecydowanie wolniejsza i mniej zwrotna, forma życia byłaby bardzo słaba, gdyby nie jeden poważny atut - potrafi wysyłać w kierunku obcych organizmów żywe pociski, które skutecznie odstraszają na chwilę rywali. Należy jednak być bardzo ostrożnym, kierując ową formą - czas pomiędzy wysyłaniem pocisków jest stosunkowo długi, a inne formy życia bardzo zaciekle walczą ze strzelającymi organizmami. Spudłowanie może okazać się bardzo bolesne.

 

Poza wysyłaniem pocisków organizm ten nie ma innych możliwości.

 

LPM - wystrzel pocisk (uwaga, przeciwnik musi być dosyć blisko)

 

kolor przeciwnika - niebieski

 

Piąty organizm

 

Żyjąca forteca - tak można opisać przedostatnią formę w Deep. Posiada te same cechy co czwarty organizm, tyle że potrafi dodatkowo chronić się żywymi organizmami - które wywołują takie same efekty jak żywe pociski. Wyjątkowo niebezpieczny - szczególnie gdy to my jesteśmy ofiarą tego stworzenia. Tak samo jak w przypadku poprzedniej formy inne formy życia bardzo zaciekle walczą z bardziej wyposażonymi stworzeniami.

 

Organizm ten tworzy małe żyjątka na dwojaki sposób: jako żywy pocisk lub żywa tarcza.

 

LPM - żywa tarcza,

PPM - żywy pocisk.

 

kolor przeciwnika - błękitny

 

Szósty organizm

 

Ulepszona wersja wężyka. Niezwykle szybka i zwrotna, a na dodatek - posiada umiejętność wchłaniania żyjątek - zupełnie jak trzecia forma. Ofiary tej formy życia zwykle długo nie żyją - zatem należy sprawnie wykorzystywać jej umiejętności. Najczęstszą taktyką tych stworzeń jest atak i ucieczka - najczęściej zakończona powodzeniem, gdyż mało organizmów jest w stanie zrobić efektywny unik.

 

Specjalnością ostatniej formy życia jest przyspieszenie - należy jednak pamiętać, że nie możemy jednocześnie przyspieszać i atakować.

 

LPM - przyspieszenie.

 

 

kolor przeciwnika - czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TODO: Zaprojektować dobrą grę o ewolucji. Ciężki temat, ale może mi się uda, jak już się za to zabiorę.

 

Bardziej w temacie: zapoznawszy się z grą nieco lepiej, muszę stwierdzić, że reprezentuje znacznie wyższy poziom, niż pierwotnie przypuszczałem. Mimo to, sprawia wrażenie, jakbyś postawił sobie absurdalnie ambitny cel, po czym szukał wszystkich możliwych luk i skrótów, aby do niego dotrzeć. Pozytywniej, to bardzo podoba mi się zachowanie komputerowych przeciwników.

 

Powyższe było pisane bez znajomości pierwowzoru, o którym wspominałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genialna gra. Zmierzyłem się z Czerwonym, który miał z 50 tych kropek. Niestety zginąłem: mu zostały 2, a mi 1.

 

Ale to niesprawiedliwe, bo szybkość zależy od wielkości/długości organizmu, a ten czerwony z 4 kropkami był tak szybki jak ja z 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życie nigdy nie jest sprawiedliwe, dlatego należy zawsze walczyć o swoje ;). Organizm, z którym walczyłeś, był duży, bo być może albo go zostawiłeś na dłuższy czas, albo poprzednio nim kierowałeś - a może po prostu grałeś w trybie survival :).

 

Za jakiś czas też powinna wyjść wersja angielska z nowym, ładnym updaterem, który wygląda tak:

 

http://img187.imageshack.us/img187/8130/updaterhc6.png

 

mały bajer, a cieszy (przynajmniej mnie) ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim, zobacz kto jest najlepszy w survival ;]

 

Życie nigdy nie jest sprawiedliwe, dlatego należy zawsze walczyć o swoje . Organizm, z którym walczyłeś, był duży, bo być może albo go zostawiłeś na dłuższy czas, albo poprzednio nim kierowałeś .

No tak, ale szybkość zależy od wielkości. Przynajmniej tak napisałeś w tutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zgadza, Matthew. Tyle że czarny organizm jest niebywale szybki początkowo, wielkość jeszcze bardziej zwiększa jego prędkość, więc to naprawdę niebezpieczny organizm. Poza tym jeżeli kierujesz czwartą lub piątą formą życia organizmy są niebywale zaciekłe w walce z Tobą, więc należy uważać.

 

A teraz muszę pobić rekord ;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deep powinien zostac przyklejony, (moja opinia nie udaje ze jestem modem) Bo to taka "CHWALA GM'CLANU"

5/5

P.S.

Jaki stary mosi byc temat aby dostac warna za odswiezanie go?(sory jesli wlasnie to zrobilem)

 

mmm z jakies 2 lata, a tak wogóle ta gra nawet sie nie nadaje zeby ja przykleic, pograj sobie w gry propaganji to zobaczysz dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...