eanigma@vp.pl Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Hej! zajmuje sie gm od niedawna i jeszcze wszystko dla mnie jest takie dziwne:) zajęłam się problem gry w bilard. wiem ze ten temat był już wielokrotnie poruszany i pewnie jest już nim przesycone to forum, ale niestety nie znalazłam na dręczący mnie problem odpowiedzi, a mianowicie przechodząc do rzeczy: gra w bilard. jedna bila uderza w druga. jeśli zakładam ze nie ma tarcia, odbicie jest idealnie sprężyste itp to bile powinny sie zamienić prędkościami. realizuje to ten sposób ze w kolizji dla bili 1 wklepuje linijkę speed=bila2.speed; i odpowiednio dla bili 2 speed=bila1.speed; Pierwszym testem jest to ze bila nr 1 uderza w nieruchoma bile 2. w wyniku bila 2 powinna miec predkosc bili 1 a bila 1 powinna miec predkosc bili 2 czyli nie miec predkosci. niestety program nie przechodzi tej próby. wiem ze napewno cos zle zrobilam okreslajac bil w czasie kolizji. niestety nie wiem jak to porpawic bardzo proszę o pomoc, jakiś przykład cokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 A może by tak zapisać prędkość? ;p GML var s1, s2; s1=bila1.speed; s2=bila2.speed; bila1.speed=s2; bila2.speed=s1; ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Zrobiłem ci taki przykład ale jest za prosty żeby go dać na foróm forum podam kody gdzie co i jak: W bila1: Global left button: GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)//idzie w miejsce gdzie kliknołeś speed=6//prędkość poruszania Od moderatora: kliknołeś kliknąłeś W bila2: create: GML speed=0 w kolizji z bila1: GML var s1, s2; s1=bila1.speed; s2=bila2.speed; bila1.speed=s2; bila2.speed=s1; i klocek na odbijanie się. I zaznacz solid wszystkim objektom obiektom. Przepraszam za ortografie itp. 3 błędy ortograficzne, warn. Marmot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 dzięki bardzo! działa teraz idealnie po fizycznemu kiedy bila 1 uderze w bile 2.:):) mam problem teraz z tym ze po tym jak uderzona bila 2 odbija sie od ścianki i wraca i powinna uderzac w bile nr 1. Niestety traktuje ją jako przeźroczystą. Rozumiem ze w bili 1 trzeba tez dac warunek na kolizje z bila 2. Próbowałam dać ten sam który ma bila 2- zeby bile znowu sie zamieniały prędkościami ale niestety nie tak to trzeba zrobić.:( pozdrawiam i dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Hmm.. może zarzuć plikiem projektu? foróm Nie przesadzasz trochę? Starczyło tylko spojrzeć na pasek z adresem strony :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 dzięki bardzo! działa teraz idealnie po fizycznemu kiedy bila 1 uderze w bile 2.:):) mam problem teraz z tym ze po tym jak uderzona bila 2 odbija sie od ścianki i wraca i powinna uderzac w bile nr 1. Niestety traktuje ją jako przeźroczystą. Rozumiem ze w bili 1 trzeba tez dac warunek na kolizje z bila 2. Próbowałam dać ten sam który ma bila 2- zeby bile znowu sie zamieniały prędkościami ale niestety nie tak to trzeba zrobić.:( pozdrawiam i dzięki za pomoc Hmm. Po pierwsze nie do końca po fizycznemu, bo przy zderzeniu powinno się inaczej dziać. Aby to osiągnąć należy w kuli1 w evencie kolizji z kulą2 dać: GML other.speed=speed; speed=0; Na dodatek ten kod zadziała też w kuli2 w evencie kolizji z kulą1. W ten sposób żadna żadnej nie potraktuje jako przezroczystą, a na dodatek nie złamiemy prawa zachowania pędu(chyba tego prawa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 No i jeszcze musialbys uwzglednic akcje i reakcje, bila oddaje drugiej czesc swojej energii(szybksci) ale sama ja traci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ej Warn to za co ? były 3 błędy z 5 to za mało na warn. Czytałem regulamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 nie chcę robić offtopu ale: Użytkownik posiadający 3 błędy ort. w poście dostaje ostrzeżenie. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 wiec tak zamieszczam linka do tego projektu http://student.agh.edu.pl/~mokrzyc/gml/ generalnie chodzi mi o to żeby przy zderzeniu- zderzające sie kule "zamieniały się" prędkościami. na razie działa mi tylko pierwsze zderzeniu kuli białej z czerwoną. (dzięki kodzie, który zaproponował warcrawt) czerwona kula odbijając się od ściany traktuje białą jak przeźroczystą, a powinna się z nią zderzyć i znowu powinny się zamienić prędkościami. na planszy znajduje się też fioletowa kula, która na razie tez nie zachowuję się jak powinna tzn przy zderzeniu z tą kula dowolna inna kula również powinny się wymienić prędkościami. próbowałam również z tego co pisał RaistlinBlackRobe ale niestety w ogóle mi się wtedy bile nie odbijały. pewnie porostu robie coś nie tak tylko nie wiem co:) nie wiem tylko dlaczego: speed=0; a jeśli przed zderzeniem kule poruszały się? wtedy żadna z kul nie będzie miała po zderzeniu prędkości równej 0. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 wiec tak zamieszczam linka do tego projektu http://student.agh.edu.pl/~mokrzyc/gml/ generalnie chodzi mi o to żeby przy zderzeniu- zderzające sie kule "zamieniały się" prędkościami. na razie działa mi tylko pierwsze zderzeniu kuli białej z czerwoną. (dzięki kodzie, który zaproponował warcrawt) czerwona kula odbijając się od ściany traktuje białą jak przeźroczystą, a powinna się z nią zderzyć i znowu powinny się zamienić prędkościami. na planszy znajduje się też fioletowa kula, która na razie tez nie zachowuję się jak powinna tzn przy zderzeniu z tą kula dowolna inna kula również powinny się wymienić prędkościami. próbowałam również z tego co pisał RaistlinBlackRobe ale niestety w ogóle mi się wtedy bile nie odbijały. pewnie porostu robie coś nie tak tylko nie wiem co:) nie wiem tylko dlaczego: speed=0; a jeśli przed zderzeniem kule poruszały się? wtedy żadna z kul nie będzie miała po zderzeniu prędkości równej 0. pozdrawiam Polega to na tym, że jeśli Objekt1 uderza w Objekt2 to Objekt2 przyjmuje wartość, zwrot oraz kierunek prędkości Objektu1, a Objekt1 traci dynamikę. I tutaj faktem jest, że lepiej włożyć ten kod tylko do jednego objektu(tego który jest częściej w natarciu). Teraz pracuję nad przykładem bilarda i może niedługo go wsadzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 ok to w takim razie czekam z niecierpliwością:) pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 15 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 eh dalej nie mam pomysłu coby poprawić, żeby było ok. jak macie jakieś pomysły to piszczcie cetnie posprawdzam jakieś nowe opcje. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 yyy... A te piłki to tak w nieskończoność mają mieć stałe V??? może by tak: Create: GML alarm[0]=room_speed*0.5 alarm0: GML speed-=0.5 alarm[0]=roomspeed*0.5 step: GML if speed<0 {speed=0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 yyy... A te piłki to tak w nieskończoność mają mieć stałe V??? hmmm stałą objętość? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 OMG... widać kto na fizie uważa... PRĘDKOŚĆ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Sorka za offtop, ale on sie sam prosil V - objetosc v - predkosc -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 wyobraź sobie, że to zależy od tego jak uczono, bo ja miałem w obydwu przypadkach V. Ale po to człowiek jest inteligentniejszy od małpy, żeby interpretować to co ma napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 OMG... widać kto na fizie uważa... PRĘDKOŚĆ! No właśnie widać Teo - mi zawsze jak wół mówili że V - objętość, v - prędkość - tak jak mówił nobody :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 @TeoTN: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87 Gratuluję nauczyciela fizyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 A w FaQ to sie ci juz szukać nie chce co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Muszę się czepic, do tego co powiedział TeoTN... Czy nie powinno byc tak w alarm[0]?: GML speed-=0.5 alarm[0]=roomspeed*0.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Muszę się czepic Po prostu się spieszyłem i nie analizowałem, co i jak :) Rzeczywiście tak powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 dzięki kodzie, który zaproponował warcrawtWTF?? O.o A nie łatwiej by było ustawić "friction=0.3;" w create? <.< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się