Skocz do zawartości

eanigma@vp.pl

Użytkownicy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia eanigma@vp.pl

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. co do wyświetlania wyników to napisze co zrobione zostało a co nie działa. wiec tak: -w "object" kula_1 w "evencie" zderzenie ze ścianą dałam kod: score=+1; -następnie stworzyłam nowy "object" licznik w nim "event" -"draw" i tam dałam kod: draw_text(24,480,"Ilosc uderzen wszystkich bil o scianke stolu: "+string(score)); W wyniku tego pojawia sie napis tam gdzie chce -"Ilosc uderzen wszystkich bil o scianke stolu:", ale wartość przy nim jest cały czas 0, mimo ze kula odbija się od ścianki.
  2. ok to jak w takim razie zrobić coś w stylu tabeli gdzie za każde załóżmy zderzenie się kuli z bandą dodaje sie punkt. Wiem ze można zrobić scora ale chcę, żeby to wyglądało ładniej.
  3. ok dzięki teraz działa tak jak powinno<lol>
  4. ok dzięki temu kodowi pyta się o położenie i prędkości ale potem niebardzo go stosuje...
  5. eh chyba nie udało mi sie załapać:) do mnie trzeba wolniej:) mam sobie "spirit" bila1, następnie mam stworzony "objekt" kula_1. Tam mam stworzone odpowiednie "eventy". Teraz chce żeby prędkość i położenie było wpisywane przez użytkownika. To co mi napisałeś powinno być wstawione do jakiegoś eventu?? wstawiłam do "create" ale wywala mi blędy eh eh ile rzeczy ja jeszcze nie wiem
  6. Mam stworzony room w którym mam kule ograniczone nieprzenikliwymi ściankami. Chcę dorobić do tego możliwość wyboru położenia każdej z kuli oraz jej prędkości tzn. w ten sposób aby użytkownik sam mógł z klawiatury wpisywać wartości albo miał jakieś dostępne opcje i spośród nich wybirał. I dopiero po tym wyborze, żeby rozpoczynała się symulacja ruchu. Niestety nie wiem jak się za to zabrać...
  7. eh dalej nie mam pomysłu coby poprawić, żeby było ok. jak macie jakieś pomysły to piszczcie cetnie posprawdzam jakieś nowe opcje. pozdr
  8. ok to w takim razie czekam z niecierpliwością:) pozdrawiam!
  9. wiec tak zamieszczam linka do tego projektu http://student.agh.edu.pl/~mokrzyc/gml/ generalnie chodzi mi o to żeby przy zderzeniu- zderzające sie kule "zamieniały się" prędkościami. na razie działa mi tylko pierwsze zderzeniu kuli białej z czerwoną. (dzięki kodzie, który zaproponował warcrawt) czerwona kula odbijając się od ściany traktuje białą jak przeźroczystą, a powinna się z nią zderzyć i znowu powinny się zamienić prędkościami. na planszy znajduje się też fioletowa kula, która na razie tez nie zachowuję się jak powinna tzn przy zderzeniu z tą kula dowolna inna kula również powinny się wymienić prędkościami. próbowałam również z tego co pisał RaistlinBlackRobe ale niestety w ogóle mi się wtedy bile nie odbijały. pewnie porostu robie coś nie tak tylko nie wiem co:) nie wiem tylko dlaczego: speed=0; a jeśli przed zderzeniem kule poruszały się? wtedy żadna z kul nie będzie miała po zderzeniu prędkości równej 0. pozdrawiam
  10. dzięki bardzo! działa teraz idealnie po fizycznemu kiedy bila 1 uderze w bile 2.:):) mam problem teraz z tym ze po tym jak uderzona bila 2 odbija sie od ścianki i wraca i powinna uderzac w bile nr 1. Niestety traktuje ją jako przeźroczystą. Rozumiem ze w bili 1 trzeba tez dac warunek na kolizje z bila 2. Próbowałam dać ten sam który ma bila 2- zeby bile znowu sie zamieniały prędkościami ale niestety nie tak to trzeba zrobić.:( pozdrawiam i dzięki za pomoc
  11. Hej! zajmuje sie gm od niedawna i jeszcze wszystko dla mnie jest takie dziwne:) zajęłam się problem gry w bilard. wiem ze ten temat był już wielokrotnie poruszany i pewnie jest już nim przesycone to forum, ale niestety nie znalazłam na dręczący mnie problem odpowiedzi, a mianowicie przechodząc do rzeczy: gra w bilard. jedna bila uderza w druga. jeśli zakładam ze nie ma tarcia, odbicie jest idealnie sprężyste itp to bile powinny sie zamienić prędkościami. realizuje to ten sposób ze w kolizji dla bili 1 wklepuje linijkę speed=bila2.speed; i odpowiednio dla bili 2 speed=bila1.speed; Pierwszym testem jest to ze bila nr 1 uderza w nieruchoma bile 2. w wyniku bila 2 powinna miec predkosc bili 1 a bila 1 powinna miec predkosc bili 2 czyli nie miec predkosci. niestety program nie przechodzi tej próby. wiem ze napewno cos zle zrobilam okreslajac bil w czasie kolizji. niestety nie wiem jak to porpawic bardzo proszę o pomoc, jakiś przykład cokolwiek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...