Skocz do zawartości

Golden mob


chlebo

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolcie ze wtrace:

Nie lepiej napisac sobie skrypt o nazwie usun_obiekt, wpisac w nim:

GML
obiekt = argument0

 

with (obiekt)

instance_destroy();

A potem z kazdego obiektu mozna sie odwolac i wpisac np:

usun_obiekt(pilka) albo usun_obiekt(self) jesli chcemy usunac siebie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matt,przepraszam bardzo jaka jest różnica między
GML
with(self) instance_destroy()
a
GML
instance_destroy()
? :D Fallord zapomnial dac tylko nawiasow a tak niczym sie wasze kody nie roznia :D

Tak ale to moglo rownie dobrze zniszczyc gracza a nie obiekt np. miecz ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale to moglo rownie dobrze zniszczyc gracza a nie obiekt np. miecz ;P

Nie! instance_destroy() odnosi się do obiektu który wywołuje tę funkcję :)

Różnica jest pomiędzy:

GML
with ( obiekt ) instance_destroy();

a

GML
instance_destroy();

...z tego co wiem ;3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo o to ze jest da w GRACZU kolizje z pociskiem to wtedy zniszczy sie pockisk... a jesli ma kolizje w pocisku z GRACZEM? to wtedy zniszczy gracza ;P
no właśnie jest na odwrót :D

 

//ale to zupełny bezsens. kończmy ... farmazony
GML
xx = 6

moje_id = (self.id)-4+power(2,2)-25+5*5-6+xx-33

with(moje_id+33)instance_destroy()

:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba sie nie dogadamy :P with(self) niszczy siebie with(other) niszczy tego z kim mamy kolizje a sami instace_destroy(); niszczy sam siebie wiec po to dalem ten kod z self lub z other -.-' bo gosciu moze dac kolizje w pocisku z graczem...

 

--Matt--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
chyba sie nie dogadamy :P with(self) niszczy siebie with(other) niszczy tego z kim mamy kolizje a sami instace_destroy(); niszczy sam siebie wiec po to dalem ten kod z self lub z other -.-' bo gosciu moze dac kolizje w pocisku z graczem...

 

--Matt--

 

żeby nie było wątpliwości, bo zagmatwałeś :P

 

with (self) instance_destroy(); == instance_destroy();

 

więc z self kompletnie niepotrzebne tutaj, tylko zabrudza kod. Jak ja widzę with to od razu wiem, że to w stosunku do innego obiektu i nie musze dalej kodu czytać, a tak tylko utrudniasz sobie życie i wyczerpujesz limit wduszeń klawisza ręką - i potem o 5 lat szybciej ci przestanie działać :P

 

EDIT: @Konrad-GM:

 

GML
with(all) instance_destroy();

 

i po kłopocie z dalszym działaniem gry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...