Skocz do zawartości

Zablokowane Rozmowa


warcrawt

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje przykład rozmowy takiej jak w grach RPG. Chodzi o podejście gostka do innego gostka i np. wciśnięcie entera , a potem na dole wyskakuje pasek a na nim napis (rozmowa) i gdy wćiśniemy spację podczas rozmwy to będzie następny napis z rozmowy. Najlepiej na stałych np w create 1="Witaj!!!" 2="Idz na zachód",

a w step podczas kliknięcia spacji 1 zmienia się na 2,. Rozumiecie. Ale żeby to było w tej osobie do której podchdzimy anie w bochaterze czy w innym objekie.

 

Za pomoc Dodaję w creditsy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W create:

    Tekst = 0;
    Tekst[0] = "Witaj!";
    Tekst[1] = "Idź tam...!";
    Tekst[2] = "...ale...";
    Tekst[3] = "...aj na dino...";
    Tekst[4] = "Powodzenia!";

 

W step:

    if( keyboard_check_pressed( vk_space ) )
        Tekst += 1;

 

W draw:

    draw_text( x, y, string( Tekst[Tekst] ) );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy draw_text ma 4 argumenty?? O.o

 

 

Edit:

Tu jest chyba jeszcze jeden błąd

Powinno być coś takiego:

 

create

 
    zmiana_tekstu = 0;
    Tekst[0] = "Witaj!";
    Tekst[1] = "Idź tam...!";
    Tekst[2] = "...ale...";
    Tekst[3] = "...aj na dino...";
    Tekst[4] = "Powodzenia!";

 

step

if( keyboard_check_pressed( vk_space ) )
        zmiana_tekstu += 1;

 

draw

  draw_text( x, y, string( Tekst[zmiana_tekstu] ) );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki działa i mam jeszcze trzy pytania:

1.Jak zrobić ,żeby przy każdym dialogu włanczał się inny dzwięk ?

2.Jaki jest kod na na przesunięcie się do następnej linijki w draw_text?

3.Jak zrobić ,aby był na dole ekranu czarny pasek i na nim był tekst czyli jaki kod jest na coś takiego i chodzi o xvies i yviws czy coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Dzięki działa i mam jeszcze dwa pytania:

1.Jak zrobić żeby przy każdym dialogu włanczał się inny dzwięk ?

2.Jaki jest kod na na przesunięcie się do następnej linijki w draw_text?

 

1. sound_play() ??

2. # ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

draw_rectangle_color

(

view_xview /* (jest to pozycja x lewego górnego rogu kwadratu) */,

view_yview+(view_hview/1.5) /* (jest to pozycja y lewego górnego rogu kwadratu) */,

 

view_wview /* (jest to pozycja x prawego dolnego rogu kwadratu) */,

view_hview /* (jest to pozycja y prawego dolnego rogu kwadratu) */,

c_black,c_black,c_black,c_black, /*te tu to kolory każdego rogu kwadratu*/

0 /* jeśli wstawisz 0 to kwadrat będzie wypełniony, a jeśli wstawisz 1 to bedzie tylko jesgo otoczka*/

)

 

view_xview jest to pozycja x kamery

view_yview jest to pozycja y kamery

view_wview jest to szerokość kamery rosnąco w prawo

view_hview jest to wysokość kamery rosnąco w dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...