warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Potrzebuje przykład rozmowy takiej jak w grach RPG. Chodzi o podejście gostka do innego gostka i np. wciśnięcie entera , a potem na dole wyskakuje pasek a na nim napis (rozmowa) i gdy wćiśniemy spację podczas rozmwy to będzie następny napis z rozmowy. Najlepiej na stałych np w create 1="Witaj!!!" 2="Idz na zachód", a w step podczas kliknięcia spacji 1 zmienia się na 2,. Rozumiecie. Ale żeby to było w tej osobie do której podchdzimy anie w bochaterze czy w innym objekie. Za pomoc Dodaję w creditsy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=6931&hl= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Kiedyś miałem go na PC ale jest trochę trudny w użyciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Nic w nim trudnego, tylko zapisujesz tekst na tablicach i gotowe ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 W create: Tekst = 0; Tekst[0] = "Witaj!"; Tekst[1] = "Idź tam...!"; Tekst[2] = "...ale..."; Tekst[3] = "...aj na dino..."; Tekst[4] = "Powodzenia!"; W step: if( keyboard_check_pressed( vk_space ) ) Tekst += 1; W draw: draw_text( x, y, string( Tekst[Tekst] ) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Coś nie tak w step zapomniałeś o zawiasach i po if nie potrzebnie dałeś nawiasy. Ale i tak nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 @Maxpayn: Zapomniales o rysowaniu ( pisaniu ) tych tekstow :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 @Maxpayn: Zapomniales o rysowaniu ( pisaniu ) tych tekstow :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Nie zapomniał przeciesz jest draw_text(......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 @djadam5: lol? a to to niby co: W draw: CODE draw_text( x, y, string( Tekst[Tekst] ) ); @warcrawt: Nawiasy wcale nie są niepotrzebnie - poprawiają czytelność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 rzeczywiscie, musze umyc oczy ( prosze, nie dawajcie warna o double posta, bo nie iwem jak to sie stALO... chyba musialem nacisnac dwa razy bi dlugo mi sie ladowalo ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 No dobra ale zapomniał o takich znakach "{' "}". I czy może my przejść do tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 @up: nie musiał ich dawać bo pod warunkiem była tylko 1 instrukcja :> A co ci konkretnie nie działa? :U Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Na początku wyskakuje : Error in action number 1 of Draw Event for object object0: Error in code at line 1: draw_text(x,y,string,(Tekst[Tekst])); at ponsition 32: Worg type of array index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 string--->>>>,<<<---(Tekst[Tekst])); co tam robi ten przecinek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 od kiedy draw_text ma 4 argumenty?? O.o Edit: Tu jest chyba jeszcze jeden błąd Powinno być coś takiego: create zmiana_tekstu = 0; Tekst[0] = "Witaj!"; Tekst[1] = "Idź tam...!"; Tekst[2] = "...ale..."; Tekst[3] = "...aj na dino..."; Tekst[4] = "Powodzenia!"; step if( keyboard_check_pressed( vk_space ) ) zmiana_tekstu += 1; draw draw_text( x, y, string( Tekst[zmiana_tekstu] ) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Dzięki działa i mam jeszcze trzy pytania: 1.Jak zrobić ,żeby przy każdym dialogu włanczał się inny dzwięk ? 2.Jaki jest kod na na przesunięcie się do następnej linijki w draw_text? 3.Jak zrobić ,aby był na dole ekranu czarny pasek i na nim był tekst czyli jaki kod jest na coś takiego i chodzi o xvies i yviws czy coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Listopada 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Dzięki działa i mam jeszcze dwa pytania: 1.Jak zrobić żeby przy każdym dialogu włanczał się inny dzwięk ? 2.Jaki jest kod na na przesunięcie się do następnej linijki w draw_text? 1. sound_play() ?? 2. # ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 2. 'text#text' 1. że jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Dodałem edita i na drugie to chodzi że znalazłem w dzwiękach na forum stronkę z lektorem gdzie można zapisywać dzwięki. I chcę użyć tego jako lektora do mojej gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 3. draw_rectangle_color(view_xview,view_yview+(view_hview/1.5),view_wview,view_hview, c_black,c_black,c_black,c_black,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Dzięki,a byś mugł wytłumaczyć jak to działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 draw_rectangle_color ( view_xview /* (jest to pozycja x lewego górnego rogu kwadratu) */, view_yview+(view_hview/1.5) /* (jest to pozycja y lewego górnego rogu kwadratu) */, view_wview /* (jest to pozycja x prawego dolnego rogu kwadratu) */, view_hview /* (jest to pozycja y prawego dolnego rogu kwadratu) */, c_black,c_black,c_black,c_black, /*te tu to kolory każdego rogu kwadratu*/ 0 /* jeśli wstawisz 0 to kwadrat będzie wypełniony, a jeśli wstawisz 1 to bedzie tylko jesgo otoczka*/ ) view_xview jest to pozycja x kamery view_yview jest to pozycja y kamery view_wview jest to szerokość kamery rosnąco w prawo view_hview jest to wysokość kamery rosnąco w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 i jeszcze rysunek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Bardzo ci dziękuję i wszyscy są w creditsach i jeszcze co może ktoś odpowie na pierwsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 if( keyboard_check_pressed( vk_space )) { zmiana_tekstu += 1 if (zmiana_tekstu=1)sound_play(sound1) if (zmiana_tekstu=2)sound_play(sound2) if (zmiana_tekstu=3)sound_play(sound3) } :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Dzięki zamykam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi