pager Opublikowano 2 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 a jaki byl pierwszy na swiecie "program do robienia gier" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 @pager: Raczej Klik'n'Play. Jeszcze istniało coś takiego jak AMOS i STOS, ale to były chyba tylko rozszerzenia Basica, ale możliwe, że się mylę. A co do przygodówek - jak chce się prosty, przyjemny i bardzo dobry program do tego, to tylko AGI Studio (czy jakoś tak to się zwało). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Osobiście też polecam "Creats Games Go" bardzo fajny program Noi też Delphi C++ A zapomniałem GAME MAKER :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Delphi to środowisko wizualne, C++ język programistyczny, a autor tematu prosił, by o GMie nie pisać -.- . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutt Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Ja bym nie wyzywał Rpg Makerowców od noobów i nie wyśmiewałbym ich . Stanowią doysć dużą społeczność . W Rpg Maker XP napewno można zrobić kilkadziesiąt razy szybciej dobrego jrpg w stylu starego FF niż w GM (ew. prostą przygodówkę ). I nie ma co porównywać tych programów , bo GM jest do robienia RÓŻNYCH GIER , a Rpg Maker do robienia gier typu jRPG. Hmmm.....Co do innych programów : Dużo jest do robienia MMORPGÓW na silniku Elysium( między innymi Eclipse) . Jeśli chodzi o 3D MMORPG - Realm Crafter . Jednak w mojej opini te programy nie dają zbytnio dużych możliwości .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 RPGMaker posiadł skrypty więc można nie tylko jRPG'i robić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutt Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Nie tyle skrypty , co możliwość modyfikacji w Ruby . Hmmm....swoją drogą nie opłacalne - już lepiej się nauczyć C++ , wyszło by szybciej i wydajniej ;) . Huh, nawet bez Ruby można zrobić , tylko był by to badziew i strata czasu . Rpg Maker - tylko możesz sensownie myśleć o jRPG i Przygodówkach .....Ew. Innych typach RPG ( ABS ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleks Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 a jaki byl pierwszy na swiecie "program do robienia gier" ?? Amos język programowania BASIC stworzony specjalnie do tworzenia gier na Amigę Ja zaś polecam MMF2 ma bardzo wygodny interfejs i jest najlepszym z klików niedługo będzie wspierać Hardware acceleration oraz kilka innych innowacji... Clickteam zapowiedział również wydanie następcy MMF2, który wyjdzie w 2 wersjach Multimedia Fusion 3 oraz Multimedia Fusion 3D w tym drugim oczywiście będzie można tworzyć gry 3D będzie można ponadto tworzyć aplikacje java oraz gry online z Vitialize 4 na przeglądarki internetowe coś jak flash W MMF2 można pisać własne pluginy w c++ oraz skrypty Lua Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Amos język programowania BASIC stworzony specjalnie do tworzenia gier na AmigęA guzik prawda, bo 5 lat wcześniej wyszedł GameMaker na Commodore 64: http://www.mts.net/~kbagnall/commodore/gamemaker/info.html Nie miałem z nim styku, ale na C64 bawiłem się jeszcze Pinball Construction Kit'em (syf), oraz Game Creator / Creations/ Creators - nie pamiętam nazwy, ale to był prosty edytor gier. Maksimum 4 obiekty przeciwnika i jeden gracza. Graczowi można było namalować po 2 klatki animacji na kierunek, a wrogram 4 ogólne kratki. Gracz mógł mieć sterowanie standardowe (w 4 kierunkach) lub platformowe. Rysowało się tilesety i takie tam. Zrobiłem w tym parę gier (można było efekty końcowe zapisać na taśmę jako pełnoprawną grę). To były czasy (lata około 1995-1996). :) Ja zaś polecam MMF2 ma bardzo wygodny interfejs i jest najlepszym z klików niedługo będzie wspierać Hardware acceleration oraz kilka innych innowacji... Clickteam zapowiedział również wydanie następcy MMF, który wyjdzie w 2 wersjach Multimedia Fusion 3 oraz Multimedia Fusion 3D w tym drugim oczywiście będzie można tworzyć gry 3D będzie można ponadto tworzyć aplikacje java oraz gry z Vitialize 4 czyli aplikacje na przeglądarki internetowe W MMF2 ponadto można pisać własne pluginy w c++ oraz skrypty Lua Krótko mówiąc nic czego nie miałby Game Maker już 3 lata temu, no może prócz javy i vitalize (a zauważyliście, że jest plugin do FF i IE na yoyogames pozwalający od odpalać gierki nie ściągając ich jawnie? Tak jakby w przeglądarce były odpalane). Niestety, ale Clickteam, to banda leniuchów, która za drogo ceni swoje produkty. Bałem się o GM'a i myślałem, że MO na 7 skończy darując już sobie ten program (bo i tak dużo osiągnął), ale jak widzę, że będzie wersja na Mac'a, do tego wersja silnika przepisana pod C++ (stwarzająca możliwości portowania na KONSOLE) oraz zatrudnienie stałych programistów, to sądzę, że MMF3 odpada już w przedbiegach, tak jak to było z MMF2. Naobiecywali dużo, a wyszło jak zwykle... Mark Overmars jak coś obieca, to przynajmniej dotrzymuje słowa. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleks Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 GameMaker jest aż tak stary? dobrze wiedzieć :D Ale w sumie nie można porównywać GM z MMF, ponieważ kliki mają z góry nałożone ograniczenia w nich tworzy się klikając, bo takie jest głównie założenie twórców klików. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 GameMaker jest aż tak stary? dobrze wiedzieć :D Ale w sumie nie można porównywać GM z MMF, ponieważ kliki mają z góry nałożone ograniczenia w nich tworzy się klikając, bo takie jest głównie założenie twórców klików. Zauważ, że autorem tamtego GM jest Garry Kitchen - zatem lekka różnica jest :P Btw. Może grafika wtedy nie była za dobra, ale za to jak można było zarządzać muzyką i ile opcji ustawiać! Od tego czasu doszło tylko.... 5.1 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 @Ranmus: Czasem wcześniej nie został wydany Game Maker dla ZX Spectrum? Bo kojarzę taki tytuł na ten komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 @Marmot: Raczej o to chodzi http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001970 - data premiery: rok 1983 Update: W tym programie robiłem pierwsze gierki: http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//w...php%3FID%3D1018 - data premiery: rok 1984 Update 2: Ten Game Designer pod ZX Spectrum raczej odpada ze względu na - cytuję: You can choose from four types of game format - Space Invader, Scramble, Berserk and Asteroids. - Zmieniasz tylko sprite'y oraz parametry gotowych przeciwników w stylu szybkość itd. Krótko mówiąc modyfikujesz parę predefiniowanych gier i nie możesz nic ponadto zrobić. Coś jak właśnie Pinball Construction Kit itp. czyli takie mocno skonkretyzowane pseudo game makery. Ja sądzę jednak, że na miano pierwszego pełnoprawnego edytora gier zasługuje GameMaker na C64 wydany w roku 1985, ponieważ ma porządny edytor sprite'ów, dźwięków, plansz i przede wszystkim prosty język strukturalny, w którym możesz zaprogramować logikę gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Był jeszcze taki 3d Game Maker na ZX Spectrumy. Miałem z nim styczność, ale nie rozumiałem go za bardzo. ;p A Game Makerem na C64 to ja zaskoczony jestem. Może znajdziemy jeszcze starszy kreator gier dla ENIACA? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 A co powiecie na kartkę i ołówek? Na tym to dopiero można było narysowac grę XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 ja swoją pierwsza grę zrobiłem w front page express.. przgodowka w stylu fahrenheita z widokiem fpp hehe.. stare dobre czasy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 @Dziadek: 3D Game Maker był i na C64 z tego co pamiętam. Pewnie to to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutt Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 To Ty Ranmus z Marmotem to ( wybaczcie za zwrot ;) ) stare dupska jesteście albo siedzicie w tym od smoczka . Niestety , te programy co daliście to historia . Warto powspominać , w końcu tak się narodziła koncepcja Game Makerów :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleks Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 A można gdzieś zobaczyć jak wyglądała pierwsza wersja GM? (aktualnego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 http://www.gamemaker.nl/old/gmaker11.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 To Ty Ranmus z Marmotem to ( wybaczcie za zwrot ;) ) stare dupska jesteście albo siedzicie w tym od smoczka .No tak połowicznie. Hint: Pierwszy edytor, w którym robiłem gry, miał premierę w roku moich narodzin, a Marmot jest bodajże młodszy ode mnie o 8 lat. ;) Poza tym kiedyś nie było tak jak teraz, że przykładowo gra 5 letnia jest naprawdę stara, co widać po jakości oprawy audiowizualnej. Gry miały znaaaaaaaaacznie dłuższą żywotność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutt Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Wiesz , mi tego mówić nie musisz . Jestem wielkim fanem starych gierek , i często wracam do tytułów z przed 2000 roku ;) . Ehh....przydałoby się żeby ludzie częściej robili DOBRE remeaki starych hiciorów :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 ZZT - tekstowa gra z edytorem, można było robić z nią naprawdę niezłe rzeczy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutt Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 T.o.m.E. - gra tekstowo znakowa ( złożona z liter , znaków i cyfr albo ze spritów - zależnie od wyboru ) w klimatach lord o the rings . Bardzo duże możliwości modyfikacji ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo - TGF/MMF lepsze od GM ! Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Najprostszym, najlepszym gejmmejkerem dla każdego kto nie zamierza uczyć się programowania jest The Games Factory oraz Multimedia Fusion - TGF oraz MMF - nie ma nic prostszego ! I pisze to ktoś kto zna ok. 500 polskich gier klikowych (w tym ok. 50 hitów) oraz sam zrobił ponad 20 - www.zagrajmy.superhost.pl - tam są m.in. moje produkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 No tu ci przyznam rację, jak ktoś nie chce się uczyć programowania to może i TGF/MMF są najprostsze. Ale i tak wstydziłbyś się. Zarejestrować się tylko po to by zareklamować swoją stronę? Nieładnie. ;) btw. Które z tych gier to hity, bo jakoś nie mogę ich rozpoznać, a tylko nieliczne z nich po grafice wyglądają w miarę zachęcająco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleks Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 btw. Które z tych gier to hity, bo jakoś nie mogę ich rozpoznać, a tylko nieliczne z nich po grafice wyglądają w miarę zachęcająco. To, o czym mówi slawo to są mini gierki robione, co najmniej w tydzień można je jedynie ocenić pod względem graficznym i grywalności MMF2 ma też przyjemniejszy interfejs (GUI) od GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 MMF2 ma też przyjemniejszy interfejs (GUI) od GMA to już jest akurat kwestia gustu, bo odpaliłem ostatnio MMF2 i interfejs właśnie wydał mi się piętą achillesową tego programu - np. niewygodne przeskakiwanie pomiędzy różnymi edytorami. Jedno jest natomiast niezaprzeczalne - GM ma lepiej to rozpracowane. Ładny podział zasobów i wiesz od razu gdzie co jest. A właśnie Aleks, pomyliłem się w dwóch rzeczach co do wiadomo którego wątku, a mianowicie w obsłudze warstw i kontenerze zasobów. Dziwne, że BROO nie umiał mi tego wskazać i sam musiałem do tego dojść. Może nie tak funkcjonalne jak w GM, ale już niech będzie, przyznaję się do błędu. Wracajmy jednak do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo - TGF/MMF lepsze od GM ! Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 1. Nie rejestrowałem się w celu reklamy mojej strony - bo wtedy zarejestrowałbym się tu 2.5 roku wcześniej. Zarejestroiwałem się dlatego, że GMowcy rejestrują się na forach typowo klikowych i publikują swoje gry, wyszydzają TGF/MMF i agitują za GM, to dlaczego klikowcy mieliby nie robić podobnie ? 2. Pisząc, że znam ok. 50 hitów klikowych nie miałem na myśli akurat gier z mojej strony, ale w ogóle gier klikowych, nawet miałem na myśli z 5 Buziolowych zrobionych w klikach ! Poza tym to co dla jednego gracza jest hitem nie musi być wcale dla drugiego. Ten Wasz Borek dla was robi gry hitowe a dla mnie jest on tylko jednym z 2-3 najlepszych znanych mi GMowców i nic poza tym - gry jego mnie nie interesują, więc nie wiem czy są aż takie hitowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 @Slawo: 1) Na scenie klikowej byłem wcześniej od Ciebie, pamiętam nawet twój debiut, to tak gwoli przypomnienia, bo pewnie z tym wyszydzaniem, to do mnie żale, prawda? Tylko, że ja jeszcze i normalnie się udzielam w wielu kwestiach, a Ty zapewne poza tym wątkiem nie uraczysz już nas swoją obecnością. 2) Cportal.webd.pl jest również serwisem o GM, więc mam pełne prawo się tam udzielać. To, że Ci się nie podoba, to mnie guzik obchodzi. 3) Jesteś przykładem typowego rasizmu klikowego. Kliki dla klików, a reszta wypad, co nie? U nas przynajmniej można prezentować gry zrobione w różnych edytorach, mimo, że nie o wszystkich jest nasza strona. Nie rządź się CP, bo to nie twój serwis. gry jego mnie nie interesują, więc nie wiem czy są aż takie hitowe.To samo w drugą stronę, większości gier na twojej witrynie nie znam, więc pewnie nie są hitowe... Jeny, a co mnie to obchodzi? :mellow: Idź się kisić na tej swojej stronie i ciesz się nią póki istnieje. Wracaj do tematu, bo dostaniesz ostrzeżenie. My tutaj akurat trzymamy porządek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się