Skocz do zawartości

inne gamemakery


pager

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@pager:

Raczej Klik'n'Play. Jeszcze istniało coś takiego jak AMOS i STOS, ale to były chyba tylko rozszerzenia Basica, ale możliwe, że się mylę.

 

A co do przygodówek - jak chce się prosty, przyjemny i bardzo dobry program do tego, to tylko AGI Studio (czy jakoś tak to się zwało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja bym nie wyzywał Rpg Makerowców od noobów i nie wyśmiewałbym ich . Stanowią doysć dużą społeczność . W Rpg Maker XP napewno można zrobić kilkadziesiąt razy szybciej dobrego jrpg w stylu starego FF niż w GM (ew. prostą przygodówkę ). I nie ma co porównywać tych programów , bo GM jest do robienia RÓŻNYCH GIER , a Rpg Maker do robienia gier typu jRPG.

 

Hmmm.....Co do innych programów :

 

Dużo jest do robienia MMORPGÓW na silniku Elysium( między innymi Eclipse) . Jeśli chodzi o 3D MMORPG - Realm Crafter .

 

Jednak w mojej opini te programy nie dają zbytnio dużych możliwości ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle skrypty , co możliwość modyfikacji w Ruby . Hmmm....swoją drogą nie opłacalne - już lepiej się nauczyć C++ , wyszło by szybciej i wydajniej ;) .

 

 

Huh, nawet bez Ruby można zrobić , tylko był by to badziew i strata czasu . Rpg Maker - tylko możesz sensownie myśleć o jRPG i Przygodówkach .....Ew. Innych typach RPG ( ABS ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki byl pierwszy na swiecie "program do robienia gier" ??

Amos język programowania BASIC stworzony specjalnie do tworzenia gier na Amigę

 

Ja zaś polecam MMF2 ma bardzo wygodny interfejs i jest najlepszym z klików niedługo będzie wspierać Hardware acceleration oraz kilka innych innowacji... Clickteam zapowiedział również wydanie następcy MMF2, który wyjdzie w 2 wersjach Multimedia Fusion 3 oraz Multimedia Fusion 3D w tym drugim oczywiście będzie można tworzyć gry 3D

będzie można ponadto tworzyć aplikacje java

oraz gry online z Vitialize 4 na przeglądarki internetowe coś jak flash

 

W MMF2 można pisać własne pluginy w c++ oraz skrypty Lua

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Amos język programowania BASIC stworzony specjalnie do tworzenia gier na Amigę
A guzik prawda, bo 5 lat wcześniej wyszedł GameMaker na Commodore 64:

http://www.mts.net/~kbagnall/commodore/gamemaker/info.html

 

Nie miałem z nim styku, ale na C64 bawiłem się jeszcze Pinball Construction Kit'em (syf), oraz Game Creator / Creations/ Creators - nie pamiętam nazwy, ale to był prosty edytor gier. Maksimum 4 obiekty przeciwnika i jeden gracza. Graczowi można było namalować po 2 klatki animacji na kierunek, a wrogram 4 ogólne kratki. Gracz mógł mieć sterowanie standardowe (w 4 kierunkach) lub platformowe. Rysowało się tilesety i takie tam. Zrobiłem w tym parę gier (można było efekty końcowe zapisać na taśmę jako pełnoprawną grę). To były czasy (lata około 1995-1996). :)

 

Ja zaś polecam MMF2 ma bardzo wygodny interfejs i jest najlepszym z klików niedługo będzie wspierać Hardware acceleration oraz kilka innych innowacji... Clickteam zapowiedział również wydanie następcy MMF, który wyjdzie w 2 wersjach Multimedia Fusion 3 oraz Multimedia Fusion 3D w tym drugim oczywiście będzie można tworzyć gry 3D

będzie można ponadto tworzyć aplikacje java oraz gry z Vitialize 4 czyli aplikacje na przeglądarki internetowe

 

W MMF2 ponadto można pisać własne pluginy w c++ oraz skrypty Lua

Krótko mówiąc nic czego nie miałby Game Maker już 3 lata temu, no może prócz javy i vitalize (a zauważyliście, że jest plugin do FF i IE na yoyogames pozwalający od odpalać gierki nie ściągając ich jawnie? Tak jakby w przeglądarce były odpalane). Niestety, ale Clickteam, to banda leniuchów, która za drogo ceni swoje produkty. Bałem się o GM'a i myślałem, że MO na 7 skończy darując już sobie ten program (bo i tak dużo osiągnął), ale jak widzę, że będzie wersja na Mac'a, do tego wersja silnika przepisana pod C++ (stwarzająca możliwości portowania na KONSOLE) oraz zatrudnienie stałych programistów, to sądzę, że MMF3 odpada już w przedbiegach, tak jak to było z MMF2. Naobiecywali dużo, a wyszło jak zwykle... Mark Overmars jak coś obieca, to przynajmniej dotrzymuje słowa. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
GameMaker jest aż tak stary? dobrze wiedzieć :D

 

Ale w sumie nie można porównywać GM z MMF, ponieważ kliki mają z góry nałożone ograniczenia w nich tworzy się klikając, bo takie jest głównie założenie twórców klików.

 

Zauważ, że autorem tamtego GM jest Garry Kitchen - zatem lekka różnica jest :P

 

Btw. Może grafika wtedy nie była za dobra, ale za to jak można było zarządzać muzyką i ile opcji ustawiać! Od tego czasu doszło tylko.... 5.1 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

@Marmot:

Raczej o to chodzi http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001970 - data premiery: rok 1983

 

Update:

W tym programie robiłem pierwsze gierki: http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//w...php%3FID%3D1018 - data premiery: rok 1984

 

Update 2:

Ten Game Designer pod ZX Spectrum raczej odpada ze względu na - cytuję: You can choose from four types of game format - Space Invader, Scramble, Berserk and Asteroids. - Zmieniasz tylko sprite'y oraz parametry gotowych przeciwników w stylu szybkość itd. Krótko mówiąc modyfikujesz parę predefiniowanych gier i nie możesz nic ponadto zrobić. Coś jak właśnie Pinball Construction Kit itp. czyli takie mocno skonkretyzowane pseudo game makery.

 

Ja sądzę jednak, że na miano pierwszego pełnoprawnego edytora gier zasługuje GameMaker na C64 wydany w roku 1985, ponieważ ma porządny edytor sprite'ów, dźwięków, plansz i przede wszystkim prosty język strukturalny, w którym możesz zaprogramować logikę gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty Ranmus z Marmotem to ( wybaczcie za zwrot ;) ) stare dupska jesteście albo siedzicie w tym od smoczka . Niestety , te programy co daliście to historia . Warto powspominać , w końcu tak się narodziła koncepcja Game Makerów :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
To Ty Ranmus z Marmotem to ( wybaczcie za zwrot ;) ) stare dupska jesteście albo siedzicie w tym od smoczka .
No tak połowicznie. Hint: Pierwszy edytor, w którym robiłem gry, miał premierę w roku moich narodzin, a Marmot jest bodajże młodszy ode mnie o 8 lat. ;) Poza tym kiedyś nie było tak jak teraz, że przykładowo gra 5 letnia jest naprawdę stara, co widać po jakości oprawy audiowizualnej. Gry miały znaaaaaaaaacznie dłuższą żywotność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym, najlepszym gejmmejkerem dla każdego kto nie zamierza uczyć się programowania jest The Games Factory oraz Multimedia Fusion - TGF oraz MMF - nie ma nic prostszego !

 

I pisze to ktoś kto zna ok. 500 polskich gier klikowych (w tym ok. 50 hitów) oraz sam zrobił ponad 20 - www.zagrajmy.superhost.pl - tam są m.in. moje produkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No tu ci przyznam rację, jak ktoś nie chce się uczyć programowania to może i TGF/MMF są najprostsze. Ale i tak wstydziłbyś się. Zarejestrować się tylko po to by zareklamować swoją stronę? Nieładnie. ;)

 

btw. Które z tych gier to hity, bo jakoś nie mogę ich rozpoznać, a tylko nieliczne z nich po grafice wyglądają w miarę zachęcająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. Które z tych gier to hity, bo jakoś nie mogę ich rozpoznać, a tylko nieliczne z nich po grafice wyglądają w miarę zachęcająco.

To, o czym mówi slawo to są mini gierki robione, co najmniej w tydzień można je jedynie ocenić pod względem graficznym i grywalności

 

MMF2 ma też przyjemniejszy interfejs (GUI) od GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
MMF2 ma też przyjemniejszy interfejs (GUI) od GM
A to już jest akurat kwestia gustu, bo odpaliłem ostatnio MMF2 i interfejs właśnie wydał mi się piętą achillesową tego programu - np. niewygodne przeskakiwanie pomiędzy różnymi edytorami. Jedno jest natomiast niezaprzeczalne - GM ma lepiej to rozpracowane. Ładny podział zasobów i wiesz od razu gdzie co jest. A właśnie Aleks, pomyliłem się w dwóch rzeczach co do wiadomo którego wątku, a mianowicie w obsłudze warstw i kontenerze zasobów. Dziwne, że BROO nie umiał mi tego wskazać i sam musiałem do tego dojść. Może nie tak funkcjonalne jak w GM, ale już niech będzie, przyznaję się do błędu.

 

Wracajmy jednak do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie rejestrowałem się w celu reklamy mojej strony - bo wtedy zarejestrowałbym się tu 2.5 roku wcześniej. Zarejestroiwałem się dlatego, że GMowcy rejestrują się na forach typowo klikowych i publikują swoje gry, wyszydzają TGF/MMF i agitują za GM, to dlaczego klikowcy mieliby nie robić podobnie ?

 

2. Pisząc, że znam ok. 50 hitów klikowych nie miałem na myśli akurat gier z mojej strony, ale w ogóle gier klikowych, nawet miałem na myśli z 5 Buziolowych zrobionych w klikach !

Poza tym to co dla jednego gracza jest hitem nie musi być wcale dla drugiego. Ten Wasz Borek dla was robi gry hitowe a dla mnie jest on tylko jednym z 2-3 najlepszych znanych mi GMowców i nic poza tym - gry jego mnie nie interesują, więc nie wiem czy są aż takie hitowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

@Slawo:

1) Na scenie klikowej byłem wcześniej od Ciebie, pamiętam nawet twój debiut, to tak gwoli przypomnienia, bo pewnie z tym wyszydzaniem, to do mnie żale, prawda? Tylko, że ja jeszcze i normalnie się udzielam w wielu kwestiach, a Ty zapewne poza tym wątkiem nie uraczysz już nas swoją obecnością.

2) Cportal.webd.pl jest również serwisem o GM, więc mam pełne prawo się tam udzielać. To, że Ci się nie podoba, to mnie guzik obchodzi.

3) Jesteś przykładem typowego rasizmu klikowego. Kliki dla klików, a reszta wypad, co nie? U nas przynajmniej można prezentować gry zrobione w różnych edytorach, mimo, że nie o wszystkich jest nasza strona. Nie rządź się CP, bo to nie twój serwis.

 

gry jego mnie nie interesują, więc nie wiem czy są aż takie hitowe.
To samo w drugą stronę, większości gier na twojej witrynie nie znam, więc pewnie nie są hitowe... Jeny, a co mnie to obchodzi? :mellow: Idź się kisić na tej swojej stronie i ciesz się nią póki istnieje.

 

Wracaj do tematu, bo dostaniesz ostrzeżenie. My tutaj akurat trzymamy porządek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...