MaxGaming Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Do tej pory wszystko było okej, ale po dwóch miesiącach przerwy chciałem skompilować projekt na Androida. Na Windows chodzi okej, startowanie bezpośrednio z telefonu mi nie działa od zawsze z powodu jakiś problemów ze sterownikiem ADB. Więc kompiluje do apk i instaluje(według logów gms kompilacja przebiegła pomyślnie). Na tym etapie jest wszystko w porządku, jednak po uruchomieniu na telefonie od razu dostaję dwa błędy: "Constant name @@SleepMargin is not valid." oraz "Failed to define the constants." i gra się wyłącza. Mam tak za każdym razem, po każdej kompilacji każdego projektu niezależnie od telefonu. Jedyne co mi przychodzi do głowy co mogło się zmienić przez te dwa miechy że nagle nie chce trybić to instalowałem aktualizację GMS ale no wątpie bo instalowałem kilka tygodni temu a w tym czasie tak poważny problem raczej by naprawili no i inni by się skarżyli :/ Ktoś coś wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Nikt nic? Bo ja sobie nie mogę poradzić nadal :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Pusty projekt też się nie działa? MaxGaming 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Powiem więcej, ani pusty ani te które parę miesięcy temu się kompilowały :/ @e: jeszcze raz przeinstaluje SDK. Ostatnim razem zaznaczyłem wszystko i pobrało mi 80gb danych XD Więc chciałbym zapytać czy tyle wystarczy jeżeli mam na telefonie android 6? Aha i jak chce do innych telefonów to instaluje najnowsze sdk dla android 8 na przykład czy dla każdego androida osobno(czyli wszystkie)? W sensie wiem, że muszę potwierdzić i pobrać, ale to zrobię na noc. Pytanie czy to co ZAZNACZYŁEM wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Szczerze mówiąc to masz chyba nieaktualny soft do aktualizacji SDK. Pobierz Android Studio. to 1. 2 Ja mam takie ustawienia i się kompiluje na GMS1 i 2: 3. Jeżeli to nie zadziała to pobierz ostatnią wersję GMS na której Ci działało. MaxGaming 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Hej co do pierwszej kwestii to jak zawsze zacznę od tego czy próbowałeś wywalić wszystko z katalogu C:\Users\Ty\Documents\GameMaker\Cache albo podobnego. Co prawda w Twoim przypadku raczej to nie pomoże bo u Ciebie się kompiluje, ale nie instaluje więc to raczej nie to (ale nie zaszkodzi sprawdzić). Czyli pozostaje Ci przeinstalowanie wszystkiego kolejno. Co do pakietów to to co pokazujesz wygląda na starszą wersję SDK (bo to wygląda na starsze okno sdk managera). Może spróbuj zainstalować tak jak powinno być teraz czyli pobrać Android Studio i skorzystać z wbudowanego managera (choć na starszej też teoretycznie powinno działać - ale nie da się przewidzieć czy na każdej i czy Twoje problemy nie wynikają z tego): Link: https://developer.android.com/studio/index.html Możesz też pobrać ndk nowe: https://developer.android.com/ndk/downloads/index.html Co do tego co masz zainstalować w sdk to możesz zerknąć tu: Cytuj Artykuł 1: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/article...-and-NDK-setup- - instalacja w GM 1.4 ale info o sdk jest nieaktualne chyba Artykuł 2: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/article...-Up-For-Android - część o konfiguracji GM2 możesz pominąć (zamiast tego bazować na poprzedniej stronie), ale opis odnośnie sdk wygląda ok. Tylko ta sekcja o obsłudze z linii poleceń już nie działa (google wywaliło skrypty za to odpowiedzialne). Teraz da się tylko przez Android Studio. Ale w skrócie: W extras wygląda ok. Natomiast co do drugiego okna to potrzebujesz tylko: pakiety "SDK platform". Nie musisz pobierać źródeł i obrazów (chyba że chcesz ich użyć w emulatorze). To obrazy są takie wielkie (od 500mb do kilku gb). Co do wersji to wygląda na to, że musisz mieć tylko te które masz wpisane w ustawieniach jako Target (teraz sprawdzając wyszło, że mam nie wszystko zainstalowane a mimo to działa). Jak chcesz być spokojniejszy to pobierz sdk platform dla każdej wersji która masz wpisaną w ustawieniach. Możesz też przeczytać ten wątek tam jest sporo szczegółów odnośnie sdk ( i tego jak to teraz obsługiwać w Android Studio): https://forum.gmclan.org/index.php?/topic/33871-kompilacja-pod-androida-nie-działa/& Jak wszystko zawiedzie spróbuj przeinstalować GM. Co do niedziałających sterowników do telefonu to jest dość częste. Musisz popróbować odinstalować aktualne sterowniki w menadżerze urządzeń. Potem po zainstalowaniu USB drivers z sdk jest szansa, że to chwyci jak podłączysz telefon. Tu masz trochę: https://www.howtogeek.com/125769/how-to-install-and-use-abd-the-android-debug-bridge-utility/ To bardzo często nie działa, ale w końcu za którymś razem chwyta i jest ok (nie mam pojęcia o co chodzi, ale nie odpuszczaj - działają naprawdę dziwne telefony - najwyżej pisze, że nie wie jakie, ale i tak działa). PS odnośnie odpowiedzi Uzjela (napisał tuż przede mną) - tam w oknie masz możliwość zaznaczenia "Show Package Details" - tam będziesz mógł odznaczyć obrazy i źródła (bo to serio jest wielkie). PS2 Czy kompilujesz jako zwykły android czy YYC? Próbowałeś w obu? PS3 - To już nie związane z Twoim problemami, ale myślę że istotne: Pamiętajcie, że Google pod koniec roku zapowiedziało, że od połowy 2019 nie będzie można ani zamieszczać ani aktualizować w sklepie 32 bitowych aplikacji. Nie muszą dodawać, że na chwilę obecną właśnie takie tworzy GM. Nadal nie znalazłem żadnej deklaracji odnośnie tego ze strony Yoyo. O ile można oczekiwać, że Gm2 dostanie zmianę, tak odnośnie GM1.4 nie dałbym sobie ręki odciąć (niby ten sam kompilator, ale wszystko jest możliwe). Boję się, że Yoyo wykorzysta to aby zmusić twórców do przesiadki na GM2. I potem się okaże, że albo zapłaci się 2000 zł za licencje albo straci możliwość aktualizacji apek... Ja z tej przyczyny właśnie przerzucam się całkowicie na Unity. Wielka szkoda bo Gm1.4 jest teraz bardzo fajne (oczywiście GM2 jest o wiele lepsze - ale jednak 2000 to sporo). Uzjel i MaxGaming 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Stycznia 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Nawet nie zajrzałeś w artykuły które Ci podlinkowano. Tam byś zauważył, że masz stare SDK, bo nowe inaczej się instaluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Cóż teraz jest inny błąd. Przy kompilacji. @gnysek tak, ale z tego co rozumiem to jest tylko manager SDK a nie SDK. I z tego co znalazłem nadal można używać starego i jak się nie mylę to jak bawiłem się w tym nowym android studio kiedyś to w plikach chyba nadal był też ten stary menadżer SDK. Wątpię bardzo mocno, że to ma jakiś wpływ a używam go z przyzwyczajenia po prostu. Logi kompilowania(yoycompiler, ale zwykły daje ten sam efekt). Tego pliku "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default/com.companyname.Project9\build\outputs\lint-results.html" nie ma bo nie ma folderu bulid w com.companyname.Project9. Projekt pusty, folder "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\" wyczyszczony. Create started: 17:24:20 CreateTargetExe Start: 17:24:20 "C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\GMAssetCompiler.exe" /llvmSource="C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC" /fU="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\a7066.txt" /c /m=llvm-android /config="Default" /tgt=8 /obob=True /obpp=False /obru=True /obes=False /i=3 /j=6 /cvm /tp=1024 /mv=1 /iv=0 /rv=0 /bv=1773 /gn="Project9" /td="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp" /cd="C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache" /sh=True /dbgp="6502" /hip="192.168.0.108" /hprt="51268" /optionsini="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142\Project9.ini" /o="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142" "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Projects\Project9.gmx\Project9.project.gmx" Reading project file....finished. Compile Constants...finished. Remove DnD...finished. Compile Scripts...finished. Compile Objects...finished. Compile Timelines...finished. Compile Triggers...finished. Compile Rooms...finished. Compile Extensions...finished. Global scripts...finished. Final Compile...finished. Writing Chunk... GEN8 Writing Chunk... OPTN Writing Chunk... LANG Writing Chunk... EXTN Writing Chunk... SOND Writing Chunk... AGRP Writing Chunk... SPRT Writing Chunk... BGND Writing Chunk... PATH Writing Chunk... SCPT Writing Chunk... GLOB Writing Chunk... SHDR Writing Chunk... FONT Writing Chunk... TMLN Writing Chunk... OBJT Writing Chunk... ROOM Writing Chunk... DAFL Writing Chunk... TPAGE Writing Chunk... CODE Writing Chunk... VARI Writing Chunk... FUNC Writing Chunk... STRG Writing Chunk... TXTR Writing Chunk... AUDO Using NDKDir = D:\android-ndk-r14b Using PlatformDir = D:\android-ndk-r14b\platforms\android-14 Using ARMToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\arm-linux-androideabi-4.9\prebuilt\windows-x86_64 Using X86ToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\x86-4.9\prebuilt\windows-x86_64 Using MIPSToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\mipsel-linux-android-4.9\prebuilt\windows-x86_64 saving file C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142\Project9.droid Build for architecture - armv5 linking libyoyo.so Build for architecture - armv7 linking libyoyo.so Build for architecture - x86 linking libyoyo.so Build for architecture - mips linking libyoyo.so Stats : GMA : Elapsed=14994,8577 Stats : GMA : sp=0,au=0,bk=0,pt=0,sc=0,sh=0,fo=0,tl=0,ob=0,ro=1,da=0,ex=0,ma=2,fm=0x0 cmd /c "subst Z: "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default" && Z: && cd \com.companyname.Project9 && "C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\Android\runner\gradle\gradlew" assembleRelease lint " Starting a Gradle Daemon, 1 incompatible and 1 stopped Daemons could not be reused, use --status for details FAILURE: Build failed with an exception. * What went wrong: A problem occurred configuring root project ''. > Failed to create MD5 hash for file 'C:\Users\Black\.gradle\caches\modules-2\files-2.1\com.android.tools.build\gradle\2.2.0\e15d0f8c5ca4d152ec0ef5654b47d31c899ea22e\gradle-2.2.0.jar'. * Try: Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output. BUILD FAILED Total time: 16.228 secs cmd /c "subst /d Z:" Lint Build report available at C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default/com.companyname.Project9\build\outputs\lint-results.html Create finished: 17:25:02 @hgter bardzo cenne rady. Szczególnie ta o obrazach. Przyda się, ale niestety nic nie rozwiązało tego problemu. Dodam że ja robiłem setki razy to(instalowałem sdk, ndk, jdk i konfigurowałem z gms według artykułów na necie i wszystko było okej. Więc generalnie niby wiem jak to się robi.) @E: dodam jeszcze tylko że problem dotyczy tylko androida, html5, windows działają okej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 @gnysek i @Uzjel w dalszym ciągu stary SDK Manager działa bardzo dobrze i Android studio jest tylko niepotrzebnym gigabajtem danych. @MaxGaming twój problem to za długie ścieżki dla cache i temp. Zmień je w ustawieniach GM:S i wyczyść by projekty używały ich od nowa. To jest na pewno jeden z twoich problemów może być więcej. No i ściągnij SDK tylko to co jest podane w artykułach wyżej. MaxGaming 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 To samo po zmianie ścieżek na krótsze. Wątpię, że to było jakimkolwiek problemem, bo zawsze takie miałem i problemów wcześniej nie było :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Stycznia 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Próbowałeś wyłączyć windows defendera ? https://stackoverflow.com/questions/46322733/gradle-build-failed-failed-to-create-md5-hash-for-file-windows-defender-finds MaxGaming 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Niestety kolejny raz pudło Boje się, że nie da się już z tym nic zrobić... Najbardziej mnie dziwi fakt, że plik w którym według kompilatora mają znajdować się dokładniejsze logi nie istnieje, a nawet ten podfolder :/ Edytowane 29 Stycznia 2018 przez MaxGaming Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Nie istnieje bo ścieżka jest za długa by mógł być przekazany do parametru. A gdzie masz Android SDK? Bo jak w C:/Program Files/... to za długo i powienieneć mieć jak najkrócej. Na przykład c:/Android SDK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 W screenie wyżej masz, że już skróciłem ścieżki w GMS, a SDK, JDK i NDK mam kolejno w: D:\android-sdk D:\jdk D:\android-ndk-r14b Dlatego wątpię, że w tym problem, są raczej bardzo krótkie :/ Rozwiązania nadal nie potrafię znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 jdk 8 czy 9? Widziałem że w nowym jdk jest jakiś problem i bardzo wielu osobom nie kompiluje się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 I pytanie czy po zmianie ścieżek ustawiłeś znów poprawne zmienne środowiskowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Hej wyszedł patch do GMS 1.4 i jest kilka fixów do buildów androidowych. Sprawdź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Zaaktulizowałem GMS, wyrzuciłem JDK JRE SDK NDK i zainstalowałem od nowa przez Android Studio zgodnie z zaleceniami yoyogames(https://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/216753498-GameMaker-Studio-Android-SDK-and-NDK-setup-). Wciąż przy próbie kompilacji otrzymuję następujący błąd: Cytuj * What went wrong: A problem occurred configuring root project ''. > Failed to create MD5 hash for file 'C:\Users\Black\.gradle\caches\modules-2\files-2.1\com.android.tools.build\gradle\2.2.0\e15d0f8c5ca4d152ec0ef5654b47d31c899ea22e\gradle-2.2.0.jar'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Może zainstaluj ręcznie gradle na komputerze albo zainstaluj więcej wersji androida(tych poukrywanych?) Alternatywnie update javy. Edit: Mnie nie działało instalowanie przez Android Studio więc używałem starego Android SDK Managera i wtedy działało. Możesz zawsze usunąć wszystko co Android Studio zainstalowało i instalować przez Android SDK Manager. Mogę Ci wysłać wersję SDK Managera którą mam od Threefa, u mnie rozwiązała większość problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się