Skocz do zawartości

MaxGaming

Użytkownicy
  • Zawartość

    471
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O MaxGaming

  • Tytuł
    Forum Veteran

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

15544 wyświetleń profilu
  1. Ale czasami z różnych powodów w różnych grach zdarzało się, że musiałem niektóre kliknięcia wyjątkowo sprawdzać w begin. Myślę że to rozwiązanie jest lepsze, ale pewnie na dłuższą metę odkryję jakieś minusy tego patentu.
  2. Dobra pokminiłem i znalazłem pewniejszy sposób. Każdy element HUDu jest dzieckiem pHUD i sprawdzam podczas naciskania na cokolwiek co nie jest elementem hudu jaka jest odległość kliknięcia od najbliższego pHUD i jeśli jest równe 0 to wtedy nie wykonuje się event.
  3. Myślałem o tym, ale co jak najpierw wykryje obiekt przeciwnika kliknięcie, potem HUD i ustawi zmienną za późno? I co zrobić z tym żeby nie było takiej akcji że jednym palcem kierujemy drążkiem na hudzie, drugim naciskamy na przeciwnika i... nic bo naciskając na hud przestawia się zmienna?
  4. Siemanko, mam taki problem. Tworzę grę z myślą o androidzie(obsługa multidotyku, prawdopodobnie 2 punktowego wystarczy). Teraz stanąłem przed drobnym ale upierdliwym problemem, a że dawno nie robiłem gierek i trochę wyszedłem z wprawy w myśleniu analitycznym :/ Mam HUD(nieregularny kształt). Jak zrobić, aby na przykład naciskając na element HUDu nie naciskać automatycznie na obiekt znajdujący się pod nim? Teraz na przykład wybierając rodzaj amonicji, jeśli pod przyciskiem znajduje się jednocześnie przeciwnik to namierzamy go... Podobnie jeśli pozycje dwóch przeciwników nakładają się na siebie co zrobić żeby po naciśnięciu reagował tylko obiekt wyżej? Przykład. Co jeśli miejsce naciśnięcia(zielony punkt) znajduje się na GUI(czerwony kwadrat), ale jednocześnie na obiekcie pod nim(pomarańczowy kształt)? Jak wtedy sprawić aby zareagował tylko obiekt GUI a nie oba? Należy wziąć pod uwagę wsparcie multidotyku które mocno utrudnia sprawę...
  5. Siemanko, mam taki problem, że dolna część box shadow przechodzi mi do nowej kolumny. Co ciekawe błąd występuje w Google Chrome a w Mozilla FIrefox jest wporządku. Niebieską strzałką oznaczyłem co jest nie tak. Ma ktoś pojęcie jak ten problem rozwiązać? Tutaj kod CSS tej strony(problem występuje w #About_us): html{ margin: 0; padding: 0; } body{ margin: 0; padding: 0; height: 400vh; font-family: 'Raleway', sans-serif; font-size: 2.2vh; width: 100%; /* background-image: url('big_picture01.jpg'); background-size: 100vw 100vh; background-repeat: no-repeat; */ background-color: rgb(218, 218, 218); } #Start { width: 100%; min-height: Calc(100vh - 20vh); /* 100vh - top_panel */ background-image: url("big_picture01.jpg"); background-size: 100% 100vh; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; } #Start > #top_panel{ position: fixed; top: 0px; width: 100vw; background-color: rgba(0, 0, 0, 0.5); } #Start > #top_panel .top_panel_fullsize{ height: 20vh; } #Start > #top_panel .top_panel_compact{ height: 10vh; } #Start > .top_panel_fullsize > .middle_container{ transition-timing-function: linear; transition-duration: 200ms; transition-property: all; line-height: 20vh; } #Start > .top_panel_compact > .middle_container{ transition-timing-function: linear; transition-duration: 200ms; transition-property: all; line-height: 10vh; } #Start > #top_panel > .middle_container > .logo{ display: block; float: left; width: 20vw; /* 30vw - paddings */ padding-left: 5vw; padding-right: 5vw; text-align: center; font-size: 2vmax; text-transform: uppercase; color: white; } #Start > #top_panel > .middle_container > nav > .menu{ display: inline-block; margin: 0; padding: 0; width: 70vw; /* 70vw - paddings */ text-align: center; font-size: 2vmax; text-transform: uppercase; color: white; } #Start > .top_panel_fullsize > .middle_container > nav > .menu > .element{ display: inline-block; white-space: nowrap; padding-top: Calc(10vh - 0.75vmax); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 3x borde_bottom */ padding-bottom: Calc(10vh - 0.75vmax); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 3x borde_bottom */ padding-left: 1vw; padding-right: 1vw; border-style: none; text-align: center; font-size: 1.5vmax; line-height: 1.5vmax; text-transform: uppercase; color: white; } #Start > .top_panel_compact > .middle_container > nav > .menu > .element{ display: inline; white-space: nowrap; padding-top: Calc(5vh - 0.75vmax); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 3x borde_bottom */ padding-bottom: Calc(5vh - 0.75vmax); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 3x borde_bottom */ padding-left: 1vw; padding-right: 1vw; border-style: none; text-align: center; font-size: 1.5vmax; line-height: 1.5vmax; text-transform: uppercase; color: white; } #Start > .top_panel_fullsize > .middle_container > nav > .menu > .element:hover{ padding-top: Calc(10vh - 0.75vmax - 1.0vh); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 2x borde_bottom */ padding-bottom: Calc(10vh - 0.75vmax - 1.0vh); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 2x borde_bottom */ border-bottom: 0.5vh solid rgb(255, 255, 255); } #Start > .top_panel_compact > .middle_container > nav > .menu > .element:hover{ padding-top: Calc(5vh - 0.75vmax - 1.0vh); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 2x borde_bottom */ padding-bottom: Calc(5vh - 0.75vmax - 1.0vh); /* 1/2 middle_container - 1/2 line_height - 2x borde_bottom */ border-bottom: 0.5vh solid rgb(255, 255, 255); } #Start > #top_panel > .middle_container > nav > .menu > .element > a{ color: white; text-decoration: none; } .top_panel_padding{ display: block; width: 100%; height: 20vh; } #first_page_content{ width: 100%; height: Calc(100vh - 20vh); } #first_page_content > .middlebox{ display: block; color: white; height: 18vh; /* header height + subheader height */ padding-top: Calc((100vh - 18vh - 20vh) / 2 - 10vh); /* 100vh - suma height elementów wenątrz - 1/2 top_panel*/ padding-bottom: Calc((100vh - 18vh - 20vh) / 2 + 10vh); /* 100vh - suma height elementów wenątrz + 1/2 top_panel */ text-align: center; } #first_page_content > .middlebox > .header{ display: block; text-shadow: 0 0 5px #000; /* horizontal-offset vertical-offset 'blur' colour */ font-weight: normal; text-transform: uppercase; padding: 0; margin: 0; font-size: 12vh; line-height: 12vh; } #first_page_content > .middlebox > .subheader{ display: block; text-shadow: 0 0 5px #000; /* horizontal-offset vertical-offset 'blur' colour */ font-weight: normal; text-transform: uppercase; padding: 0; margin: 0; font-size: 6vh; line-height: 6vh; } #first_page_content > .middlebox > .box{ display: block; margin-top: 3vh; height: 5vh; } #first_page_content > .middlebox > .box > .button{ display: inline-block; color: #fff; font-size: 1.4vw; height: Calc(5vh - 2vh - 0.2vmin); /* height - button paddings - 2x border */ padding-top: 1vh; padding-bottom: 1vh; padding-left: 1vw; padding-right: 1vw; margin-left: 1vw; margin-right: 1vw; line-height: 3vh; text-transform: uppercase; border-radius: 0.6vmin; border: 0.1vmin solid rgba(255, 255, 255, 0.7); background-color: rgba(255, 255, 255, 0.1); } #first_page_content > .middlebox > .box > #button_more.button{ } #first_page_content > .middlebox > .box > #button_buy.button{ } #About_us{ width: Calc(100% - 4vw); /* 100% - paddingi */ min-height: Calc(100vh - 9.5vh - 6vh); /* 100vh - menu height - padding przyciskow po hover - paddingi*/ background-color: #fefefe; /*#464646;*/ display: block; color: black; padding-left: 2vw; padding-right: 2vw; padding-top: 3vh; padding-bottom: 3vh; } #About_us > .header{ display: block; font-weight: normal; text-transform: uppercase; padding: 0; margin: 0; font-size: 5vh; text-align: center; text-align: justify; } #About_us .block{ display: block; margin-top: 3vh; border: 0.1vmin solid #cbcbcb; padding: 10vmin; box-shadow: 1vw 0.7vh 1vh 0 rgba(0,0,0,0.2); -webkit-column-break-inside: avoid; page-break-inside: avoid; break-inside: avoid; } #About_us .multi-block{ column-count: 2; -webkit-column-count: 2; -moz-column-count: 2; } #About_us .multi-block .block{ margin-top: 0; } #About_us .block > .subheader{ display: block; font-weight: normal; text-transform: uppercase; padding: 0; margin: 0; text-align: justify; font-size: 3vh; } #About_us .block > .paragraph{ display: block; font-weight: normal; text-align: justify; padding: 0; margin: 0; margin-top: 2vh; font-size: 2.2vh; } #About_us .block > .subparagraph{ display: block; font-style: italic; font-weight: normal; text-align: left; padding: 0; margin: 0; margin-left: 1vw; margin-right: 1vw; margin-top: 0.6vh; font-size: 2vh; text-align: justify; } Ale z tego co jest mi wiadomo ten błąd jest znany bo coś tam wyszukiwał mi google o tym, ale albo nie było rozwiązania albo nie rozumiałem go :/ Wygląda mi to na błąd firefox ale widziałem o tym posty z 2016 więc wątpię że jeśli nawet to naprawią to szybko... @e: a IE to wgl przenosi kawałek tabeli XD @e2: Co ciekawe między te bloki jak wstawiłem span z X to jest to samo mimo że pomiędzy jest X(w załączniku obrazek)... Wygląda mi to na bug chrome albo czegoś nie kumam...
  6. [CSS] Obrazki w odpowiednim kształcie

    Dzięki wielkie, jak tylko będę miał luźniejszy dzień z nauką to pobawię się tym
  7. [CSS] Obrazki w odpowiednim kształcie

    Myślę, że podałeś mi świetny przykład. W praktyce sprawdzę jak będę miał chwilę @e: a co jeśli musiałbym jednak wczytywać osobno obrazki? :/ Nie da rady jakoś np. ustawić jako background-image? Nie mam chwili żeby się pobawić teraz bo w teorii powinno być łatwo, ale domyślam się, że skoro napisałeś o tym gimpie to chyba nie do końca to takie proste i ja czegoś w tym nie przemyślałem i w praktyce dopiero zrozumiem swój błąd xd
  8. Chciałbym zrobić taki panel ze zdjęciami w kształcie takim jak na conept-arcie(trochę krzywy ale mam nadzieję że widać o co chodzi. Znalazłem nawet na internecie jak zrobić taki jeden obrazek w dowolnym formacie, ale jak zrobić kilka obok siebie? Muszą być to osobne, klikalne elementy dlatego złożenie np w gimpie odpada :/
  9. [GMS1.4] Błąd Android

    W screenie wyżej masz, że już skróciłem ścieżki w GMS, a SDK, JDK i NDK mam kolejno w: D:\android-sdk D:\jdk D:\android-ndk-r14b Dlatego wątpię, że w tym problem, są raczej bardzo krótkie :/ Rozwiązania nadal nie potrafię znaleźć
  10. [GMS1.4] Błąd Android

    Niestety kolejny raz pudło Boje się, że nie da się już z tym nic zrobić... Najbardziej mnie dziwi fakt, że plik w którym według kompilatora mają znajdować się dokładniejsze logi nie istnieje, a nawet ten podfolder :/
  11. [GMS1.4] Błąd Android

    To samo po zmianie ścieżek na krótsze. Wątpię, że to było jakimkolwiek problemem, bo zawsze takie miałem i problemów wcześniej nie było :/
  12. [GMS1.4] Błąd Android

    Cóż teraz jest inny błąd. Przy kompilacji. @gnysek tak, ale z tego co rozumiem to jest tylko manager SDK a nie SDK. I z tego co znalazłem nadal można używać starego i jak się nie mylę to jak bawiłem się w tym nowym android studio kiedyś to w plikach chyba nadal był też ten stary menadżer SDK. Wątpię bardzo mocno, że to ma jakiś wpływ a używam go z przyzwyczajenia po prostu. Logi kompilowania(yoycompiler, ale zwykły daje ten sam efekt). Tego pliku "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default/com.companyname.Project9\build\outputs\lint-results.html" nie ma bo nie ma folderu bulid w com.companyname.Project9. Projekt pusty, folder "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\" wyczyszczony. Create started: 17:24:20 CreateTargetExe Start: 17:24:20 "C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\GMAssetCompiler.exe" /llvmSource="C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC" /fU="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\a7066.txt" /c /m=llvm-android /config="Default" /tgt=8 /obob=True /obpp=False /obru=True /obes=False /i=3 /j=6 /cvm /tp=1024 /mv=1 /iv=0 /rv=0 /bv=1773 /gn="Project9" /td="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp" /cd="C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache" /sh=True /dbgp="6502" /hip="192.168.0.108" /hprt="51268" /optionsini="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142\Project9.ini" /o="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142" "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Projects\Project9.gmx\Project9.project.gmx" Reading project file....finished. Compile Constants...finished. Remove DnD...finished. Compile Scripts...finished. Compile Objects...finished. Compile Timelines...finished. Compile Triggers...finished. Compile Rooms...finished. Compile Extensions...finished. Global scripts...finished. Final Compile...finished. Writing Chunk... GEN8 Writing Chunk... OPTN Writing Chunk... LANG Writing Chunk... EXTN Writing Chunk... SOND Writing Chunk... AGRP Writing Chunk... SPRT Writing Chunk... BGND Writing Chunk... PATH Writing Chunk... SCPT Writing Chunk... GLOB Writing Chunk... SHDR Writing Chunk... FONT Writing Chunk... TMLN Writing Chunk... OBJT Writing Chunk... ROOM Writing Chunk... DAFL Writing Chunk... TPAGE Writing Chunk... CODE Writing Chunk... VARI Writing Chunk... FUNC Writing Chunk... STRG Writing Chunk... TXTR Writing Chunk... AUDO Using NDKDir = D:\android-ndk-r14b Using PlatformDir = D:\android-ndk-r14b\platforms\android-14 Using ARMToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\arm-linux-androideabi-4.9\prebuilt\windows-x86_64 Using X86ToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\x86-4.9\prebuilt\windows-x86_64 Using MIPSToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\mipsel-linux-android-4.9\prebuilt\windows-x86_64 saving file C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142\Project9.droid Build for architecture - armv5 linking libyoyo.so Build for architecture - armv7 linking libyoyo.so Build for architecture - x86 linking libyoyo.so Build for architecture - mips linking libyoyo.so Stats : GMA : Elapsed=14994,8577 Stats : GMA : sp=0,au=0,bk=0,pt=0,sc=0,sh=0,fo=0,tl=0,ob=0,ro=1,da=0,ex=0,ma=2,fm=0x0 cmd /c "subst Z: "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default" && Z: && cd \com.companyname.Project9 && "C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\Android\runner\gradle\gradlew" assembleRelease lint " Starting a Gradle Daemon, 1 incompatible and 1 stopped Daemons could not be reused, use --status for details FAILURE: Build failed with an exception. * What went wrong: A problem occurred configuring root project ''. > Failed to create MD5 hash for file 'C:\Users\Black\.gradle\caches\modules-2\files-2.1\com.android.tools.build\gradle\2.2.0\e15d0f8c5ca4d152ec0ef5654b47d31c899ea22e\gradle-2.2.0.jar'. * Try: Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output. BUILD FAILED Total time: 16.228 secs cmd /c "subst /d Z:" Lint Build report available at C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default/com.companyname.Project9\build\outputs\lint-results.html Create finished: 17:25:02 @hgter bardzo cenne rady. Szczególnie ta o obrazach. Przyda się, ale niestety nic nie rozwiązało tego problemu. Dodam że ja robiłem setki razy to(instalowałem sdk, ndk, jdk i konfigurowałem z gms według artykułów na necie i wszystko było okej. Więc generalnie niby wiem jak to się robi.) @E: dodam jeszcze tylko że problem dotyczy tylko androida, html5, windows działają okej...
  13. [GMS1.4] Błąd Android

    Powiem więcej, ani pusty ani te które parę miesięcy temu się kompilowały :/ @e: jeszcze raz przeinstaluje SDK. Ostatnim razem zaznaczyłem wszystko i pobrało mi 80gb danych XD Więc chciałbym zapytać czy tyle wystarczy jeżeli mam na telefonie android 6? Aha i jak chce do innych telefonów to instaluje najnowsze sdk dla android 8 na przykład czy dla każdego androida osobno(czyli wszystkie)? W sensie wiem, że muszę potwierdzić i pobrać, ale to zrobię na noc. Pytanie czy to co ZAZNACZYŁEM wystarczy?
  14. [GMS1.4] Błąd Android

    Nikt nic? Bo ja sobie nie mogę poradzić nadal :/
  15. Do tej pory wszystko było okej, ale po dwóch miesiącach przerwy chciałem skompilować projekt na Androida. Na Windows chodzi okej, startowanie bezpośrednio z telefonu mi nie działa od zawsze z powodu jakiś problemów ze sterownikiem ADB. Więc kompiluje do apk i instaluje(według logów gms kompilacja przebiegła pomyślnie). Na tym etapie jest wszystko w porządku, jednak po uruchomieniu na telefonie od razu dostaję dwa błędy: "Constant name @@SleepMargin is not valid." oraz "Failed to define the constants." i gra się wyłącza. Mam tak za każdym razem, po każdej kompilacji każdego projektu niezależnie od telefonu. Jedyne co mi przychodzi do głowy co mogło się zmienić przez te dwa miechy że nagle nie chce trybić to instalowałem aktualizację GMS ale no wątpie bo instalowałem kilka tygodni temu a w tym czasie tak poważny problem raczej by naprawili no i inni by się skarżyli :/ Ktoś coś wie?
×