Uzjel Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Hej, przygotowuję się do dwóch materiałów: 10 Zalet GMS2 10 Wad GMS2 Mam kilka swoich typów, ale chciałbym usłyszeć Wasze zdanie. Może coś pominąłem, albo nie jest to dla mnie wada/zaleta. Na przykład: Wada: Wymagane ciągłe podłączenie do internetu, co nie zawsze jest możliwe (np w podróży) Zaleta: Modułowe okna, które pozwalają na dowolne ustawienie GUI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Używałem tylko betę przez 2 dni więc dużo nie mam ale zdążyłem jej nie polubić. Minusy Tylko wersja 64bitowa Required DirectX11 Interface jest mniej kompaktowy i zajmuje sporo niepotrzebnego miejsca na ekranie Layers (to po części plus bo poprawiło optymalizację draw pipeline) Plusy IDE dla MacOS Działający edytor room Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Mnie denerwuje system kamer, nadal tego nie trawię :/ A najbardziej boli mnie to że usunęli d3d_model_* ;//////////// aha i izometryczne gierki są dużo cięższe do zrobienia przez brak izometrzycznej siatki w room edytorze i ze względu na layery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 57 minut temu, Uzjel napisał: Wada: Wymagane ciągłe podłączenie do internetu, co nie zawsze jest możliwe (np w podróży) Teoretycznie powinno przez 30 dni działać bez logowania, tylko trzeba pewnie jak w GMS1 wyłączyć wifi w trakcie podróży. Zalety: operator trójargumentowy ( ?: ), wstawianie tablic w tablice, event "Clean up", system layerów (ustawianie dla nich shaderów, wyłączanie całego layera) Wady: niemożliwosć bezp. odwołania się do tablicy w tablicy ( a[1][2][3][4] ), system layerów :D, wszystkie wady dotyczące braku garbage colletora z GMS1.x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 To ja się pochwalę, że zrobiłem test FPS'a. Stworzyłem prosty projekt w GM:S i w GM:S 2, gdzie kiedy trzymamy LMB, z każdym stepem, tworzy się 50 losowo poruszających się białych instancji w postaci pojedynczych pikseli na czarnym tle. Już jakiś czas temu to zrobiłem i z tego, co kojarzę, przy progu ponad tysiąca instancji (albo kilku tysięcy... wybaczcie, nie pamiętam już...), w GM:S 2 FPS zaczął gwałtownie spadać, podczas gdy w GM: S nadal śmigał na 60 (najwyższym FPS'ie). Różnica między GM:S'em a GM:S 2 była większa, niż 300 instancji. To chyba dużo, tym bardziej, że każdy stworzony "piksel" miał w stepie swoje losowe przemieszczanie się po roomie. Zróbcie sobie taki test z ciekawości... a dodajcie do tego GM8 i wcześniejsze wersje. Im starsza i prymitywniejsza wersja, tym FPS jest wyższy przy tej samej liczbie identycznie skomplikowanych instancji. BTW, odnośnie cofania się w wersjach GM, wie ktoś, jak pozyskać którąś z absolutnie pierwszych wersji GM'a? Chodzi mi o którąś z wersji Animo z 1999 ;). Chciałbym posiąść z ciekawości ten artefakt xD. A odnośnie GM:S 2... trochę to irytujące, że zapłaciłem tyle za te wszystkie eksporty w GM:S, a teraz jak chcę dalej być z aktualizacjami blisko, to muszę jeszcze raz to wszystko kupować... to trochę bezczelne ze strony YoYoGames... mogliby może jakoś przenieść te eksporty do dwójki... przy okazji pozbyliby się już jedynki oficjalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Marca 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 W każdym programie jest tak, że trzeba kupować nowe wersje od nowa, jak wyjdą. GMS1 wyszedł jednak 6 lat temu Co do FPS - sprawdź sleep margin. Czasem to jest przyczyną problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się