Uzjel Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Tu DOWNLOAD UWAGA! Pojawiła się nowa wersja Epizodu 2! Wprowadźcie odpowiednie poprawki do swoich botów. Czas został przedłużony do 29.04 (piątek) Pamiętajcie, że każdy może wziąć udział. Nawet ten kto nie brał udziału w pierwszym epizodzie! 1vs1 Arena Jeden z moich pierwszych projektów, który nie ujrzał świata dziennego, tworzony w 2005 roku jeszcze w GM 6.0. Dwóch graczy po przeciwnych stronach ekranu strzela do siebie nawzajem. Gra oczywiście pisana od nowa z dużymi usprawnieniami ;-) Całość zabawy tłumaczy filmik. Jak są liczone punkty? Bot który pokona przeciwnika - wygrywa. Przy aktualnej ilości uczestników (a każdy może teraz dołączyć) nie ma szans żeby walczył każdy z każdym. Dlatego każdy bot stoczy trzy pojedynki zobaczymy ile pojedynków - zależy od ilości graczy, każdy nagrany, pokazany i jeżeli chcecie to z moim komentarzem głosowym ;) Poziom trudności Jest raczej niski. Sprawdźcie najprostszego bota, jest zakomentowany w bot_step Zasady gry Gra kończy się kiedy jeden z botów przegra. Na planszy znajdują się osłony: pola siłowe i lustra Pola siłowe nie przepuszczają żadnych pocisków Lustra odbijają pociski Na środku w trzech miejscach może pojawić się jeden z dwóch bonusów. Redukcja przegrzania pozwala wystrzeliwać więcej pocisków Regeneracja pancerza skraca czas potrzebny na odnowienie pancerza Gracz ma 100 punktów zdrowia, każde trafienie zabiera mu 10 punktów, życia nie da się regenerować Gracz ma 30 punktów pancerza, każde trafienie zabiera mu 10 punktów, jeżeli gracz przez 4 sekundy nie otrzyma obrażeń to pancerz zaczyna się regenerować Strzelanie kosztuje punkty przegrzania, jeżeli punkty przegrzania spadną do zera to należy odczekać karę - dwa razy dłużej niż normalnie na ponowną możliwość strzelania Zasady pisania kodu Cały kod umieszczajcie w skryptach bot_int i bot_step, możecie tworzyć własne skrypty, nie można modyfikować skryptu shoot Nie można tworzyć nowych instancji i wpływać na nie lub na istniejące. Nie można modyfikować żadnych zmiennych wbudowanych dla żadnej instancji z wyjątkiem pozycji prędkości i kierunku obiektu obj_bot. Oczywiście wszystkie zmienne lokalne dla obj_bot można odczytywać. Jeżeli nastąpi próba zmiany pozycji x lub y to bot zostaje wyeliminowany. Jeżeli coś takiego się zdarzy to autor zostanie o tym poinformowany i będzie miał szansę na poprawkę. Nie można wpływać na zmienne globalne Dopilnujcie, żeby kod nie powodował błędów i był wydajny. Jeżeli coś takiego się zdarzy to autor zostanie o tym poinformowany i będzie miał szansę na poprawkę. Jeżeli autor użyje czegoś co zostanie przeze mnie uznane za nieuczciwe a nie zostało podane to w tym regulaminie, skontaktujemy się i dojdziemy do tego jak to naprawić - bądźcie wyrozumiali, jesteśmy tu po to aby się dobrze bawić :) Zgłaszajcie błędy, bo mogą się takie pojawić. Może się okazać że niektóre aspekty gry zostaną zbalansowane na waszą prośbę. Bot musi być gotowy grać na północnej i południowej części mapy. Jeżeli ktoś prześle pracę przed terminem, nie będzie miał możliwości dosłania ''lepszej wersji''. Ma to zapobiec codziennym aktualizacjom. Zastanówcie się więc dwa razy zanim prześlecie pracę. Przebieg zawodów będzie opublikowany na YouTubie z moim komentarzem jeżeli chcecie. Możliwe, że codziennie będzie emitowanych kilka rozgrywek (nie na żywo). Uczestnicy nie muszą (ale mogą) przesyłać całego projektu. Wystarczy kod z bot_int i bot_step Na prace czekam do 29 kwietnia (piątek) Przesyłajcie je na Prywatną Wiadomość. Tu DOWNLOAD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Niezła robota Uzjel, na razie nie ogarniam gry :D dzisiaj pobiorę i się pobawię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Half Life 3 confirmed?!!!11 To będzie trudne, będzie dużo roboty z robieniem uników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Przydałoby się dodać jakiś HUD, żeby było widać ile HP i tarczy ma każdy z botów, ale to już przy robieniu z tego filmu raczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 co jeśli żaden bot nie pokonuje drugiego? np. schowa się w tarczy i będzie się poruszał razem z nią nic innego nie robiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Po pięciu minutach boty tracą 6 hp na sekundę - pierwszy, który zginie, przegrywa Ciekawe co będzie, jeśli boty zginą jednocześnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ok wytłumacz w jaki sposób działa zmiana luster i tych kółek. Bo raz są po 2 pary + kółka. Widzę też że nieraz kółka uciekają i się nie pojawiają a innym razem luster jest po 4 pary. Jaka jest zasada działania tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Zapisałem już wszystko w komentarzu w projekcie : P GML //po dwoch minutach pola silowe znikaja //po trzech minutach lustra kopiują się i idą w przeciwnych kierunkach //po czterech minutach boty traca tarcze i przestaja ja regenerowac //po pieciu minutach boty zaczynaja tracic 6 hp/sek //po czterech sekundach od ostatniego trafienia boty zaczynaja regenerowac tarcze //regeneruja ja calkowicie po 0.5 sek</span> Wszystko jest całkowicie deterministyczne. Jedyne losowe efekty w grze to: -efekty cząsteczkowe -czas między tworzeniem kolejnych bonusów -typ bonusu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Czyli kryjemy się za lustrem aż minie 5 minut i dopiero zaczyna się walka, ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 No właśnie, optymalną strategią jest kryć się, gdy ma się więcej HP niż przeciwnik. Ale w sumie tak jest też w innych grach na czas (piłka nożna, koszykówka itp.) Może gdyby lustra dało się tymczasowo niszczyć, lub gdyby same się losowo dezaktywowały na jakiś czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 O pomysł z deaktywacją jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 A może zrobić je szybsze od gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Tak też można, po dwóch minutach trzeba byłoby już zacząć walczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Moim zdaniem trzeba coś zrobić po zginięciu jakiegoś bota, jak ja zginę to po prostu bot znika i bot który wygra musi się w lusterku zabić :/ jak się zabije to i tak nic... Mówię że to mi tak coś dziwnie działa, może wam jest spoko :mellow: Ale gra fajna :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Jak wam idzie? Screeny, gify, przemyślenia? W Weekend pojawi się poprawka do balansu rozgrywki, przyspieszy jedynie lustra i tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Poprawka znaczy się co dokładniej, właśnie zacząłem a nie chce później zmieniać strategii? E: Prędkość może być dowolna z zakresu od 0-player_speed_inc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 UWAGA! Pojawiła się nowa wersja Epizodu 2! Wprowadźcie odpowiednie poprawki do swoich botów. Czas został przedłużony do 29.04 (piątek) Tu DOWNLOAD Co nowego? Lustra przyspieszone z prędkości 5 do 9 - są teraz szybsze od gracza Tarcze mają 80hp, po zniszczeniu pojawiają się ponownie po 7 sekundach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 E: Prędkość może być dowolna z zakresu od 0-player_speed_inc? Ponawiam pytanie. I proponuję zmianę która nie będzie miała za dużego wpływu na rozgrywkę a jednak: GML switch(type) { case 0 : { other.shield_boost_time += 60 * 10 text = "Shield Boost!" }; break; case 1 : { other.cooling_time += 60 * 10 text = "Cooling" }; break; } Czyli nie ustawianie czasu poweupu tylko jego inkrementowanie z zera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Teraz to już za późno na poprawki, trzeba było zgłosić pierwszego-drugiego dnia. Kiedy robisz Stream? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 W tym momencie. Jeszcze z godzinkę posiedzę. ;) Edit: Napisałem bota który doskonale radzi sobie z przegrywaniem stale. E2: Nie potrafię go naprawić. Przegrywam z botem który tylko ustawia się na wprost mnie i strzela! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Termin! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Ej bo to do dzisiaj :D mam 3h tylko ._. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Kurde, też z czasem słabo. Nie wiem, postaram się coś zmajstrować. Jeśli czas do 24 równo, to może cośtam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Nawet jak byście mieli się spóźnić 3-6 godzin to i tak wysyłajcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Ok Jezuel, wysłane :D E: Oczywiście mały błąd :D, Santi dodaj GML if(!instance_exists(enemy_id)) return 0; na początku bot_ai_step jak możesz :P inaczej jak kogoś załatwię jakimś cudem to wywali błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 To ile osób oddało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 ja nie oddałem, nie zdążyłem nawet wczoraj odpalić gma i zasnąłem coś nie dane mi jest robić te walki robotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Ja też nie oddałem, robota i kurs wózków widłowych mnie powstrzymała, nie miałem czasu i chęci. Jakbyś przedłużył może do 3 maja to bym przez to wolne coś zrobił na szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Uderz w stół a nożyce się odezwą, Panowie. Też nie wysłałem ale tłumaczyć się nie będę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Trochę szkoda że skasowałem mojego pierwszego bota. Jego założenia to było chować się za kółko gdy nie ma pełnej tarczy i niszczyć je gdy miało bardzo mało życia żeby szybciej się zregenerowało. Nie reagowanie na bonusy i strzelanie gdy nie ma luster na drodze. Tylko że okazało się że on zawsze przegrywa z botem którego napisałem na odpierdziel tylko by był jakimś przeciwnikiem. I tego bota oddałem. lol Powiem tylko że jest 100% agresywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się