Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Witam Mam taki problem otóż jak chcę załadować większy rozmiar backgrounda to wyskakuje informacja out of memory. np mam background o rozdzielczości 15000x2600 natomiast z mniejszymi nie ma problem,co robić? Próbowałem na nowo zainstalować GMS i STEAM to nic nie daje. Mam Game Maker Studio Professional Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Łał. Nigdy nie przekraczaj rozmiaru texture packa. Jeżeli masz taką potrzebę - tnij grafiki na mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 O kurcze to teraz muszę całego backgrounda ciąć:/ ech Jaki maksymalny rozmiar backgrounda mogę użyć w pro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Wydaje mi się że 640x12,000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 a nie 8192x8192 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 a nie 2048x2048? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Ja już nwm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Mi się wydaje,że maks 8192x8192 ale sam już nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 j.w - już niestety na własnym błędzie się nauczyłem.Wstawiłem całą masę tekstur o bardzo wysokich rozdzielczościach- niby wszsytko wyglądało super, tak jak miało- ale po pewnym czasie okazało się że samo otworzenie "room" trwało koło minuty nie mówiąc o pracy, a uruchomienie gry do testu to około 10min kompilowania.Lepiej od razu nastawiać się na jak największy kompromis- rozmiar/jakość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Czyli powinno rozwiązać problem pocięcie grafiki scenerii dużej na parę mniejszych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Wystarczy wielkość backgrounda np na 4000x1500 i to rozwiązuje problem;) trochę przesadziłem wcześniej z rozdzielczością scenerii i tła. Mam nadzieje,że do tych rozmiarów jak będę miał całą grafikę zrobioną,to nie uparcie gms pro będzie informowało mnie komunikatem,że brak pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Lipca 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Komputer może zacząć informować. 4000x1500x32bit = 23MB potrzebnej pamięci ram na karcie graficznej (przypominam, w komputerze w danej chwili chodzą tez inne programy, które karty używają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Komputer może zacząć informować. 4000x1500x32bit = 23MB potrzebnej pamięci ram na karcie graficznej (przypominam, w komputerze w danej chwili chodzą tez inne programy, które karty używają). Komputer może zacząć informować. 4000x1500x32bit = 23MB potrzebnej pamięci ram na karcie graficznej (przypominam, w komputerze w danej chwili chodzą tez inne programy, które karty używają). Zdaje sobie sprawe..w dobie obecnej wiekszosc z nas posiada calkiem dobry sprzet.Spokojnie plansz będę mial okolo 35 z tego 5 bedzie w mniejszej rozdzielczosci,czyli ponad 700mb komputer bedzie potrzebowal pamieci.To nie problem Gnysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 700 mb to nawet google chrome i zżera. Twoja gra nie będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 ^ jakieś szczegółowe wytłumaczenie:D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 ^ jakieś szczegółowe wytłumaczenie:D? Czyli zalozmy jak gra zajmie okolo 700mb ramu,to sie nieuruchomi;-) no tak kazdy z nas ma 2gb ramu i śmiga na win xp;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Grafika ma mniejszą pamięć, wbudowane karty nawet 1gb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 owszem, są i jeszcze 512mb 256mb 128mb i mniejsze...Ale w obecnych czasach trzeba trzymać się standardów zazwyczaj każdy ma grafikę co najmniej z 2gb pamięci i 4gb Ramu.Nie sądzę,żeby nie działała mi gra mając kartę z 4gb pamięci i 16gb Ramu bo to tylko około 700mb pamięci karty. Uruchamiałem na starym laptopie z 1gb karta grafiki Crysisa 1 i 2 i działam całkiem dobrze. Gnysek był najbliżej prawdy może komputer informować o zbyt małej ilości pamięci,ale trzeba tej pamięci nie przekroczyć..No chyba,że ktoś odpala film,przeglądarkę typu chrome,muzykę i grom wie co i jeszcze chce grę włączyć mając 1gb na pokładzie kartę,no to racja nie starczy. Ps.dla ścisłości używam od dawien dawna firefox;) i ponad 300mb pamięci pobiera mi;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 no to widze, że profesjonalne podejście, skoro twoja minigierka będzie komuś zżerała pół ramu, bo nie chce ci się jej optymalizować :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Też chodzi o to, żeby gra trafiała do jak największej ilości graczy. Bo to nie AAA i raczej nikt nie będzie modernizował kompa dla twojej gry. Ale no to już jest twoja decyzja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Też chodzi o to, żeby gra trafiała do jak największej ilości graczy. Bo to nie AAA i raczej nikt nie będzie modernizował kompa dla twojej gry. Ale no to już jest twoja decyzja. Spokojnie zadbam o optymalizacje bez paniki;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się