Sharp Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Siemka. Jakieś pomysły, ewentualnie sprawdzone metody na zrobienie w dwuwymiarowej platformówce mniej więcej takiego lustra jak na obrazku poniżej? Przeszperałem internet, ale nie znalazłem odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Czerwca 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 1. To nie jest gra 2D - nie wiem jak w grze 2d miałoby to wyglądać (2d jest np. mario...) 2. Akurat tutaj zrobiono to tak, że za półprzeźroczystą ścianą jest drugi ten sam obiekt :) W kilku grach robiono też w ten sposób odbicia w podłodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sharp Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Wiem jak wygląda gra 2d :). Chodzi mi o to by efekt był podobny (w grze 2d). Pewien fragment ściany (np jakiś obiekt), który odbija obiekty o kilka pixeli obok, tak by to wyglądało jak lustro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Już wiesz jak to zrobić. Właśnie to napisałeś. Po prostu rysuj grafiki drugi raz na odpowiedniej pozycji. Można to fajnie stworzyć jako surface, tylko musisz ogarnąć jak wszytko rysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ale po cholerę surface. Wystarczy rysować 2 raz obiekt za innym półprzeźroczystym jak Gnysek napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 To nie jest gra 2D - nie wiem jak w grze 2d miałoby to wyglądać (2d jest np. mario...) te crashe na GBA są w 2D a perspektywa jest identyczna i chyba był efekt lustra w którymś zimowym poziomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Ale po cholerę surface. Wystarczy rysować 2 raz obiekt za innym półprzeźroczystym jak Gnysek napisał. No chyba nie do końca tak przy takim widoku z boku jak na tym niewyraźnym screenie. Jeśli obiekt nie będzie symetryczny (np. bron w prawej ręce) to w lustrze będzie nieprawidłowe odbicie. Podobnie gdy obiekt który się porusza ma efekt taki,że jak stanie to w tym momencie zwraca się "twarzą do ekranu" - wtedy w lustrze powinny być widoczne plecy. Tak czy siak wystarczy użyć rysowania sprajta (a nie tworzenia zbędnego drugiego obiektu) ewentualnie odpowiednio przeskalowanego i przesuniętego względem punktu obiektu gracza oraz pilnowania by wyświetlały się sprajty lustrzane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 21 Listopada 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Metoda rysowania sprite pod spodem jest wydajna tylko przy niewielu obiektach, w odpowiednich warunkach no i bardzo niedokładna. Lepiej jest jednak operować na surfaceach. No i raz kolejny - google nie gryzie. Starczyło wpisać "water reflection example gamę maker" https://www.reddit.com/r/gamemaker/comments...ection_example/? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się