Skocz do zawartości

DORG


Mateusz Nejman

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zmierzam do grafiki podobnej do gothica(przynajmniej jedynki). Prace nad grą spoczywają już na barkach 4 osób(na początku miałem tylko ja wszystko robić). Fabuła będzie nieliniowa. Zakończeń fabuły będzie mnóstwo. Będzie wiele aspektów, których brakowało mi w wielu grach RPG(sztandary, hymny, herby, rozbudowana polityka, dużo miast).

Wiemy, że pracujesz nad tym już dosyć długo i ogarniasz to, co robisz, ale zrozum - planujesz zrobić ogromną grę rpg (tak wynika z opisu). Nad takimi grami pracują całe studia długi czas i zazwyczaj nie za darmo. Wiemy, że czujesz ogromny zapał, ale uwierz, że każdy z nas zna to uczucie - wydaje ci się to niemożliwe, ale prędzej czy później zapał minie, bo twoje plany cię przerosną. Nawet, jeżeli ty się nie zniechęcisz, to ktoś z ekipy na pewno - a za nim pójdą inni. Dobrze jest mieć ambitne plany, ale bądź rozsądny i wymyśl coś prostszego - coś, na co starczy ci sił i zapału. A jeśli naprawdę koniecznie musisz zrobić to, o czym mówisz - podejdź do tego od zupełnie innej strony, bo od tej niewiele zdziałasz.

Życzę powodzenia cokolwiek nie zdecydujesz, ale weź pod uwagę sugestie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiemy, że pracujesz nad tym już dosyć długo i ogarniasz to, co robisz, ale zrozum - planujesz zrobić ogromną grę rpg (tak wynika z opisu). Nad takimi grami pracują całe studia długi czas i zazwyczaj nie za darmo.

 

Popieram.

 

Cofnij się stronę w tym temacie i obejrzyj film Uzjela.

On adresuje ten sam problem.

 

To tak jakby grupa specjalistów, Uzjel, Explosivo i Ja(i prawdopodobnie wiele innych osob) mowilo Ci to samo, a Ty nadal ciągniesz.

Twoja dedykacja jest godna podziwu, ale sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po to są funkcje 3D, alby móc próbować jakieś wyrąbane w kosmos efekty, przejścia, menu, etc. Nie do gier 3D. GM nigdy nie nadawał się i nigdy nie będzie się nadawać do gier 3D.

 

W szkole też możesz pisać kamieniem, ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

zmień scope projektu, skup się na jednej fajnej mechanice i na tym zbuduj grę.

 

Może i zespół jeszcze ma zapał bo im nagadałeś jakie to super nie będzie i każdy się podjarał ale zaraz jebniecie w ściane realnego świata i się to posypie.

 

Teraz marnujesz czas nie tylko swój ale też swojego zespołu, a mógłbyś w tym czasie zrobić coś fajnego i to skończyć.

 

 

Oslo jak chcesz w 3d robić to się przerzuć na unity, po co się męczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakoś fatalnie to nie wygląda

Dzięki Chell :D

 

zmień scope projektu, skup się na jednej fajnej mechanice i na tym zbuduj grę.

 

Może i zespół jeszcze ma zapał bo im nagadałeś jakie to super nie będzie i każdy się podjarał ale zaraz jebniecie w ściane realnego świata i się to posypie.

 

Teraz marnujesz czas nie tylko swój ale też swojego zespołu, a mógłbyś w tym czasie zrobić coś fajnego i to skończyć.

 

 

Oslo jak chcesz w 3d robić to się przerzuć na unity, po co się męczyć?

 

Kilka razy już było pod tym tematem: Kwestia przyzwyczajenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

doorgate z troszkę niedopracowanymi kolizjami i nowy tryb debug. Prace muszą trochę zwolnić, ponieważ mam teraz sporo nauki, ale postaram się do kwietnia - maja ukończyć silnik. Fabuła już jest prawie gotowa. Launcher jest już gotowy, tylko muszę jakiś system newsów do launchera ogarnąć

DORG_Sandbox003.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

ja jebe, se klep ten silnik do maja, który i tak gówno będzie miał możliwości i zjebaną optymalizację, tylko co ci z tego będzie to nie wiem

 

i tak pochwalić się nawet, że się silnik 3d do klocków napisało w gamemakerze (silnik w silniku? :) ) to chyba trochę głupio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na razie nie bawię się shaderami, tylko walczę z mechaniką. W grze już jest polityka, Proste miasto, Proste AI. Wszystko testuję na takiej arenie. W następny weekend zajmę się optymalizacją i naprawianiem bugów. Jak na taki sprzęt to nie są małe osiągi te 30 FPS :D

Zrzut%20ekranu%202015-03-01%2009.00.06.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

zastanawiam się jak ta polityka działa, skoro gra to kilka sześcianów poustawianych na krzyż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

można brnąć w 3D w GMie, ale tylko na dość ograniczone projekciki, mało wymagające ambicje. Przerzuć no się na jakiś pixelart, czy cóś, bo naprawdę szybko to rzucisz (a z resztą textury wysokiej rozdzielczości na tak prostych bryłach wyglądają brzydko). Dodaj jakieś d3d_set_fog, czy nawet to nieszczęsne gamemakerowe d3d_set_lighting. Poza tym warto pamiętać, że możesz tę mgłę, czy oświetlenie wyłączyć w pojedynczym obiekcie, żeby na niego nie działały, jak chcesz zrobić jakąś lampę na przykład itd. I modły składam Najświętszej Panience coby ten HUD okazał się tylko testowy. A w kwestii optymalizacji - gdy stawiasz ścianę nie buduj jej z kilkunastu małych brył, bo to bezsensowne i komp się poci. Użyj jednej. Do tego nie przesadzaj z teksturami, poprzestań na klasycznym 256x256. Poza tym bardziej widzi mi się to jakbyś użył jakiegoś prostego terraina, bo wszystko płaskie strasznie. To by dopiero smaczka dodało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można brnąć w 3D w GMie, ale tylko na dość ograniczone projekciki, mało wymagające ambicje. Przerzuć no się na jakiś pixelart, czy cóś, bo naprawdę szybko to rzucisz (a z resztą textury wysokiej rozdzielczości na tak prostych bryłach wyglądają brzydko). Dodaj jakieś d3d_set_fog, czy nawet to nieszczęsne gamemakerowe d3d_set_lighting. Poza tym warto pamiętać, że możesz tę mgłę, czy oświetlenie wyłączyć w pojedynczym obiekcie, żeby na niego nie działały, jak chcesz zrobić jakąś lampę na przykład itd. I modły składam Najświętszej Panience coby ten HUD okazał się tylko testowy. A w kwestii optymalizacji - gdy stawiasz ścianę nie buduj jej z kilkunastu małych brył, bo to bezsensowne i komp się poci. Użyj jednej. Do tego nie przesadzaj z teksturami, poprzestań na klasycznym 256x256. Poza tym bardziej widzi mi się to jakbyś użył jakiegoś prostego terraina, bo wszystko płaskie strasznie. To by dopiero smaczka dodało

 

Spokojnie, ja mam wszystko rozplanowane. Terrain jest płaski bo na takim lepiej mi się testuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko będzie wałkowane od nowa. Przerzucam DORG do Unity. Zajmie mi około miesiąc oswojenie się z Unity(czytanie poradników, testowanie przykładów, szkolenie C#). Życzcie mi szczęścia :D

 

Nareszcie! Trzymam kciuki i zdawaj raporty jak idzie. Patrząc po tym jak byłeś dotąd uparty to zakładam że do tego co już masz dojdziesz w ten miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...