Ignifil Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Hej, w draw obiektu mam dwa kody jeden standardowo na to żeby rysował własny sprite GML draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); a drugi na to żeby rysował inny sprite w konkretnej pozycji jeśli postać jest odpowiednio zbliżona do obiektu, czyli GML if distance_to_object(Hero) < 10 { draw_sprite(Info_txt,-1,340+view_xview , 360+view_yview) } Problem w tym, że jak zbliżam się to tego obiektu to nic się nie dzieje, nie wiem czemu, jakiś błąd w kodzie, czy coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 dodaj sobie poniżej: GML draw_text(x,y,string(distance_to_object(Hero))); i będziesz wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 dodaj sobie poniżej: GML draw_text(x,y,string(distance_to_object(Hero))); i będziesz wiedział Ale nie chodzi mi o wyświetlenie tekstu, tylko sprita, a "_txt" to skrót od "texture", mam to napisane na końcu każdego sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zamień pierwsze draw_sprite na draw_sprite_ext, a drugi draw_sprite_ext na Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Ale nie chodzi mi o wyświetlenie tekstu, tylko sprita, a "_txt" to skrót od "texture", mam to napisane na końcu każdego sprita. Gnyskowi chodziło o to żebyś sprawdził co distance_to_object ci zwraca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Gnyskowi chodziło o to żebyś sprawdził co distance_to_object ci zwraca. no, zrobiłem tak i po prost pokazuje mi odległość od postaci, ale nie rozumiem czemu kiedy ta odległość jest mniejsza niż 10 nie wyświetla się tamten sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 A przypadkiem view_xview i view_yview nie powinno być odwołaniem do tablicy o odpowiednim indeksie? NP: view_xview[0] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Jak nie podasz nawiasu to GM traktuje to jako [0] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Jaka jest domyślna wartość dla argumentu image_index w funkcji draw_sprite? Wpisałeś tam -1, nie wiem co może tam wyskoczyć - spróbuj wpisać 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 @Huderlord: Dzięki za info - podejrzewałem, że tak może być, ale nie znalazłem tego w dokumentacji. A że ze mnie leń^2 to nie chciało mi się tego sprawdzać w kodzie :). @Amaterasu: Akurat wartość -1 argumentu image_index oznacza poprostu aktualną klatkę animacji :P. @Ignifil: Poza brakiem średnika w zaprezentowanym kodzie nie widzę już nic więcej co mogłoby to powodować. Najprawdopodobniej błąd leży gdzieś indziej. - Nie masz może jakichś konstrukcji warunkowych wcześniej? - Sprawdź, czy oba obiekty mają podłączone Sprite'y, lub maski (wiem, że to raczej nie to, ale warto spróbować) Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy to napiszę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 - Sprawdź, czy oba obiekty mają podłączone Sprite'y, lub maski (wiem, że to raczej nie to, ale warto spróbować) W zasadzie to może i to. Bo distance_to_object od point_distance różni się tym że ta funkcja sprawdza odległość do maski a nie podanego punktu jak w point_dist Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 No nie wiem, wszystko posprawdzałem, starałem się pozmieniać jakieś wartości i dalej nic. Nawet kiedy usunąłem warunek i po prostu w draw wstawiłem kod, który ma powodować narysowanie sprita to nic się nie dzieje. Czy może mieć na to wpływ to, że obiekt nie istnieje od początku, tylko dopiero się pojawia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Może instancja tego obiektu nigdy nie jest tworzona? Deaktywujesz instancje? Jeżeli tak to upewnij się czy ta jest aktywna. Może w trybie debug zobacz, czy instancja tego obiektu istnieje w ogóle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Instancja jest tworzona, pozatym przypisałem jej inne akcje, które działają poprawnie, tylko to rysowanie sprita nie chce działać :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Jeżeli tak, to na chwilę obecną nic więcej mi nie przychodzi do głowy tak na sucho. Możesz udostępnić projekt do wglądu? Ewentualnie część z którą masz problemy ? Tak na wyobraźnie to ciężko coś wymyślić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Tak bardzo dziwne ._. Może daj projekt, będzie łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Kwestia poprawnego zdebugowania problemu, niestety mało korzystacie z debuggera, powinien ktoś zrobić jakiś tutorial jak go się używa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Instancja jest tworzona, pozatym przypisałem jej inne akcje, które działają poprawnie, tylko to rysowanie sprita nie chce działać :(czesto byva tak, ze problem jest na tam, kam niepatrzysz :) zrob to samo rysovanie sprita v nowym projektu, i zobaczysz iz bedzie dzialac popravnie. zatem cos innego psuje funkcje rysovania. zatem zrob co radzo ludzie vyzej. a tak naviasem.. nie od parady jest spravdzenie Scripts/Check Resources Names Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się