I am Żyd and Lewak Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 GML (CREATE) for(i=0;i<instance_number(LIGHT);i+=1) var_ GML (STEP) //Jestem pewien że to na pewno ma związek z for(). var_edd=var_[1]+var_[2]+... //Takie coś nie będzie się zgadzało z tym co chcę zrobić var_edd+=var_ //albowiem to się będzie ciągle dodawało, a ja chcę tylko wynik</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale wynik otrzymasz po wykonaniu się pętli for. Wystarczy zapisać go w pamięci za pomocą nowej zmiennej, lub wykorzystać w inny sposób bezpośrednio po konstrukcji for. Przykladowo: GML var i; var_edd = 0; for (i=0;i<instance_number(LIGHT);i+=1) { var_edd+=var_; } draw_text(view_xview[0],view_yview[0],var_edd); Pisane z pamięci, więc mogłem coś pomieszać :P PS. Nie wiem za co odpowiada zmienna var_edd, ale jeżeli ma być wynikiem sumy to przed wykonaniem się całej pętli powinna być zerowana ;P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Niestety to nie to. Chodzi głównie o to aby GML (STEP) var_edd=var_[0]+var_[1]+var_[2]Tyle jest tych zmiennych var_ ile objektów LIGHT na mapie i chcę aby var_edd obliczał ich sumę. e:ich - czyli zmiennych. Nie liczbę objektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Ok, za co odpowiada zmienna var_ ? Jakie dane przechowuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 var_=(255-point_distance(x,y,near.x,near.y))/2 Po prostu liczby... e: lecz to ważne nie jest, załóżmy iż posiadają takie wartości var_[0]=2 var_[1]=16 var_[2]=46 var_[3]=86 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Hmmm, To albo ja czegoś nierozumiem, albo popełniłem błąd XD. Bo z tego co wiem ta pętla powinna obliczać sumę tych elementów tablicy var_ :P. Tak jak dodałem w pierwszym poście ważne jest żebyś przed pętlą for wyzerował zmienną var_edd. Ewentualnie, jeżeli chodzi ci o skrócenie to może wykorzystać do tego ds_grid? Ta struktura ma wbudowane funkcje do wyciągania sum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Ta, tylko przed pętlą warto ustawić tę zmienną na 0, bo w drugim kroku dodaje do już istniejcej wartosci ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Napisałem to w pierwszym poście (PS), bo nie wiedziałem do czego ma zmienna służyć :P Jeżeli to rzeczywiście suma to przykład poprawiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 A dokładniej to którą? Bo mi to nie wyszło tak jak miało wyjść GML (STEP) {var_=(255-point_distance(x,y,near.x,near.y))/2{ for(var_edd=0;var_edd<instance_number(LIGHT);var_edd+=var_) {}} e:Chyba mam inne rozwiązanie, ale nad nim pracuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 To jeszcze zależy jak wprowadzasz wartości do tej tablicy bo ja widzę var_ chyba nawet nie ma żadnych wartości, a jak ma to zapewne jedną i tę samą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 near, także posiada zmienną dlatego var_ są od siebie różne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Photel wydaje mi się, że za mało wiemy co chcesz osiągnąć :P. Sumowanie masz już podane, więc co się dzieje że nie wychodzi ci tak jak powinno ? PS. near to nazwa obiektu, czy zmienna przechowująca obiekt? Może spróbuj near w nawiasie dać przykładowo - (near).x, (near).y ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Chciałem zrobić nowy temat do tego ale co tam... (dodatkowe pytanie) (ZIP) +Czy da się zrobić aby sześciany nie prześwitywały. To znaczy, iż niektóre są bardziej widocznie jeśli mają wcześniejszy ID. W pytaniu zamieniłem sobie var_edd to jest tak naprawdę light a var_ to light_ EDIT: Przy okazji... to ma być light engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Heh domyśliłem się :). Niestety, jeżeli chodzi o 3D w GM to nie interesuje się tym i mało o tym wiem. Wydaje mi się, że może to mieć związek z kolejnością wyświetlania, ale muszę bardziej się zagłębić w kod, żeby to sprawdzić. Dam znać jak uda mi się coś wykombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Wyłączyłeś testowanie głębi to co się dziwisz że twoje sześciany się wyświetlają w niepoprawnej kolejności. przed rysowaniem sześcianów daj d3d_set_hidden(true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 d3d_set_hidden(true)d3d_set_hidden=1 Działa :thumbsup: Teraz jak skrócić GML light=light_[0]+light_[1]+light_[2]+light_[3]+light_[4]+light_[5]+light_[6] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Już było - użyj pętli for: GML var i; light = 0; for (i=0; i<=6;i+=1) { light+=light_; } //tutaj będzie wynik :P</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Działa... zip na górze został zastąpiony prawidłowym (działającym) przykładem. E: Jeśli ktoś jeszcze to przegląda to to jest silniczek do światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się