I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 highscore_show_ext(-1,background0,000000,FFFFFF,font,10) (global.score) Wytłumacz mi jeszcze co robi tam pogrubione. Co to według ciebie ma oznaczać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Nie będę pytał jak ale czy da się zrobić że do każdego trybu Easy,Normal,Hard będzie osobna tabela wyników ? Zrobiłem że do normal jest global.score0 a hard jest global.score1 tylko nie wiem jak zrobić osobne ramki czytałem temat highscores ale tam nic takiego nie ma może mi ktoś podesłać jakiś link o robieniu paru tabel wyników . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Tymi funkcjami nie zrobisz osobnych tabelek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Tymi funkcjami nie zrobisz osobnych tabelek. Czyli muszę zrobić osobne tabele i przypisać do nich osobne kody tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Marca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Nie chce mi sie czytać całości, ale małe podpowiedzi: 1) jak pokazuje Ci błąd w kodzie na początku linjki / przed nazwą zmiennej/funkcji, to znaczy, że ta poprzednia jest źle zakończona. 2) sprawdzaj w dokumentacji co dana funkcja przymuje. każda BEZWGLĘDNIE funkcja ma () na końcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Nie chce mi sie czytać całości, ale małe podpowiedzi: 1) jak pokazuje Ci błąd w kodzie na początku linjki / przed nazwą zmiennej/funkcji, to znaczy, że ta poprzednia jest źle zakończona. 2) sprawdzaj w dokumentacji co dana funkcja przymuje. każda BEZWGLĘDNIE funkcja ma () na końcu. Dzięki ale to już mam za sobą teraz próbuje zrobić osobne tabele wyników do każdego poziomu gry mógłbyś podesłać mi jakiś link o czymś takim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Musisz zrobić to ręcznie, najlepiej na tablicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Musisz zrobić to ręcznie, najlepiej na tablicach. Czyli muszę zrobić osobne tabele i przypisać do nich osobne kody tak? to ten temat https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=12 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Masz zrobić całą tabele od początku, na gotowych funkcjach się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Masz zrobić całą tabele od początku, na gotowych funkcjach się nie da. Możesz mi wysłać link o tym bo nie umiem tego @EDIT czy takie cos jest trudne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Pomyłka, da się, wypełniasz tabele, rysujesz ją funkcją draw_highscore, czyścisz wypełniasz innymi wynikami i rysujesz tak samo tylko obok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Pomyłka, da się, wypełniasz tabele, rysujesz ją funkcją draw_highscore, czyścisz wypełniasz innymi wynikami i rysujesz tak samo tylko obok. Zrozumiałem tylko draw_highscore taka komenda :D gdzie to wpisać mam zrobić if (room0 = room_first) if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 { draw_highscore room_goto (room_first) } i co w mam wpisac tym pogrubionym oprócz draw_highscore sory ale jestem ŁOŚ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Myślałeś może o malarstwie? Masz dokumentacje, sory ale nikt nie będzie za ciebie robił gry jeśli nie chce się tobie nawet chwile pomyśleć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Wiem ale w tym temacie o https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=88 draw_highscore piszę Rysuje tabele wyników w pokoju w wskazanym miejscu, używając aktualnej czcionki. a ty piszesz o czyczeniu itp. no nic sprobuje Napisałem taki kod : if global.life <= 0 draw_highscore (96,608,448,96)highscore_show_ext(global.score,background0,10,$FFFFFF,$000000,font,10) Tylko nwm jak połączyć ustawienia highscore_show_ext z draw_highscore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 .... Serio? Czyżby w ostatnim czasie używanie mózgu wyszło z mody? Uno. chodziło o czyszczenie bo nie można mieć 2 tabeli jednocześnie, więc najpierw rysujesz tabele z wynikami dla poziomu easy, czyścisz tą tabele, wypełniasz wynikami z hard i rysujesz, w wyniku otrzymujesz dwie tabele obok siebie z wynikami dla obu poziomów. Duo. Nie masz mieszać tych funkcji, a użyć tylko draw_highscore. Zanim zadasz kolejne pytanie pomyśl troche, użyj dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 @ediepl on ma problem z wyświetleniem highscore, a ty próbujesz mu powiedzieć jak podmieniać wyniki z highscore na inne przechowywanie gdzie indziej. :D @BaToTu rada ode mnie to mnożenie wyników z poziomu hard razy 1.25, a z easy razy 0.75. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 @ediepl on ma problem z wyświetleniem highscore, a ty próbujesz mu powiedzieć jak podmieniać wyniki z highscore na inne przechowywanie gdzie indziej. :D @BaToTu rada ode mnie to mnożenie wyników z poziomu hard razy 1.25, a z easy razy 0.75. Mam easy 1 hard 3 tylko na hard 3 razy szybciej i 3 razy trudniej if global.life <= 0 draw_highscore (0,480,640,480) mam takie tylko wtedy pojawia mi sie to 1 na 2 w prawym dolny rogu 0 to x1 480 to y1 640 to x2 480 to y2 wiec wedlug mnie powinno sie rozciagac na cala gre wie ktos czemu tak 1 na 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Skoro y1 to 480 i y2 to 480 to wysokość jest równa 1, y1 posinno być 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Skoro y1 to 480 i y2 to 480 to wysokość jest równa 1, y1 posinno być 0 if global.life <= 0 draw_highscore (80,120,640,500) http://vlep.pl/xmuh0n.jpg - Efekt Ps Nie zwacać uwagi na gre wiem że to gra ta z tutorialu ale próbuje ją ulepszyć na fajniejszą @EDIT co mi to dało bo nwm wyniki na każdej mapie będą te same do tego darw_highscore dzila że nie da sie zapisać na tablicy wyników wiem żecnie dodałem łączenia z global.score ale jak to dopisuje po , lub ; albo w () to nie działa Otrzymujesz ostrzeżenie za nieczytelne posty - Uzjel Przepraszam ale nie zauwazylem juz poprawilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 W obiekcie np. gracza tam gdzie przechodzisz do tego kolejnego rooma dajesz: GML global.last_room = room; Tworzysz nowy obiekt i w create dajesz: GML alarm[0] = room_speed * 2.5; Dodajesz event Alarm 0 i tam: GML room_goto(global.last_room); A następnie stawiasz go w tym roomie. Nie wiem czy to na 100% będzie działać. Zapewne gdzieś się pomyliłem. Utermiko dodałem sobie teraz wynik pokazywany na planszy i zauważyłem że jak wróce z bonusu to wynik mi cofa do 0 a z tego co wiem to trzeba napisać global.score = 0 a tam czegoś takiego nie ma więc czemu cofa Próbuje do ustawień 1 roomu (nie bonusa dodać) if global.score >= 0 global.score = global.score (tylko tu nie wiem jak napisać że będzie global.score z poprzedniego roomu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 A może jest? Posprawdzaj wszystko dokładnie bo widzę że nawet nie chce Ci się. Od razu lecisz na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 A może jest? Posprawdzaj wszystko dokładnie bo widzę że nawet nie chce Ci się. Od razu lecisz na forum. Siedze pol godziny nad tym szukam jak zrobic zeby global.score zmienil sie na global.score z poprzedniego roomu bo cofa mi wynik na zero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 W takim razie musisz w jakimś obiekcie przypisywać 0. Wrzuć może projekt. Jak nie będzie syfu to zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 W takim razie musisz w jakimś obiekcie przypisywać 0. Wrzuć może projekt. Jak nie będzie syfu to zobaczę. Wpadłem na taki pomysł Ustawienia roomu Easy : global.score = 0 global.life = 4 global.score2 = string Skrypt Easy : global.last_room = room; transition_kind = 21 if (room0 = room_first) transition_kind = 21 if global.score >= 50 room_goto_next () if global.score >= 0 global.score = (global.score2) Tylko jak tak mam to pojawia się błąd : ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object Settings_Easy: Error in code at line 3: global.score2 = string ^ at position 18: Unknown variable string Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Skąd wytrzasnąłeś to "string". Co to według ciebie miało robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 I po co tu nawias GML if global.score >= 0 global.score = (global.score2) Co prawda jest poprawnie ale nie widzę w tym sensu. Już po raz n-ty się Ciebie pytamy. Czemu nie poczytasz dokumentacji/tutoriali? A no i umieszczaj kod w tagach GML. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 I po co tu nawias GML if global.score >= 0 global.score = (global.score2) Co prawda jest poprawnie ale nie widzę w tym sensu. Już po raz n-ty się Ciebie pytamy. Czemu nie poczytasz dokumentacji/tutoriali? A no i umieszczaj kod w tagach GML. Dobra przeczytałem już 3 razy te dokumentacje o gmlu i doszłem do tego że przy przechodzeniu z roomu bonus do roomu easy wynik się nie usuwa zrobiłem to tym kodem GML room_goto(global.last_room); transition_kind = 21 object_event_clear (Settings_Easy,ev_create,ev_step_normal) tylko znów pojawia się błąd mianowicie w głównych ustawieniach rooma Easy mam to : GML if global.score >= 50 room_goto_next () i muszę to zamienić że co 50 zdobytych punktów nie gdy są powyżej 50 i nie wiem jak to zrobić czy ktoś mi pomoże wysyłając mi link o tym bo szukam i już 3 raz przeczytałem tą dokumentację i nie mogę znaleść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 GML if (global.score mod 50 = 0) { room_goto_next() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 GML if (global.score mod 50 = 0) { room_goto_next() } Nie działa od razu przechodzi do następnego roomu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Oczywiście. Teraz przeanalizuj czemu. Podpowiem że ten warunek sprawdza resztę z dzielenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się