Skocz do zawartości

Czas roomu


BaToTu

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście. Teraz przeanalizuj czemu. Podpowiem że ten warunek sprawdza resztę z dzielenia.

Nie rozumiem w czym to - * * / div mod: mnożenie, dzielenie, dzielenie całkowite (integer division), i reszta dzielenia (modulo, np. 11 mod 3 = 2, bo 11:3=3 reszty 2) ma mi pomóc, jak to się ma do przechodzenia do następnego roomu co 50 punktów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ponieważ nie potrafisz myśleć logicznie, zastanów się jeszcze troche, przecież to jest na poziomie podstawówki...

Chodzę do postawówki ...

 

Pomóż sobie szkolnym sposobem:

Mol79az.png

 

Uzupełnij sobie tabelkę i od razu się dowiesz co było źle i jak to naprawić

Może mi ktoś wytłumaczyć co dokładnie oznacza global.score mod wiem że jestem irytujący i pewnie głupi ale nie siedzę w tym parę lat jak wy tylko 3 dni i nie mam 20 lat tylko 2 razy mniej + liczba dziesiątek wieku HunderLorda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Reszta z dzielenia. To jest druga klasa podstawówki z tego co pamiętam. Albo i pierwsza. Mam wrażenie, że chcesz coś zrobić szybciej, niż potrafisz i nawet się nie zastanawiasz co robisz, tylko klepiesz kawałki kodu które gdzieś widziałeś, nie wiedząc, co znaczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta z dzielenia. To jest druga klasa podstawówki z tego co pamiętam. Albo i pierwsza. Mam wrażenie, że chcesz coś zrobić szybciej, niż potrafisz i nawet się nie zastanawiasz co robisz, tylko klepiesz kawałki kodu które gdzieś widziałeś, nie wiedząc, co znaczą.

Tyle że to reszta z dzielenia to już wiem czytałem dokumentację zastanawiam się szukając ale nie mogę znaleźć lub to wykonać i dlatego pytam się was

 

Teraz dzielenie jest w 3 a reszta w 4 ... xD :) ,)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej.

Jak chcesz sprawdzić czy liczba jest podzielna przez inną liczbę którą sobie wymyślasz to reszta z dzielenia musi się równać 0.

Ty chcesz żeby co 50 punktów coś się działo, czyli liczba punktów musi być wielokrotnością 50 (podzielna przez 50).

 

Nie wiem jak można tego nie kapować mając 12(?) lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej.

Jak chcesz sprawdzić czy liczba jest podzielna przez inną liczbę którą sobie wymyślasz to reszta z dzielenia musi się równać 0.

Ty chcesz żeby co 50 punktów coś się działo, czyli liczba punktów musi być wielokrotnością 50 (podzielna przez 50).

 

Nie wiem jak można tego nie kapować mając 12(?) lat.

A jeśli wynik nie zawsze jest równy 50 tylko np. 51

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma jak jest.

GML
if (global.score % 50 == 0 || global.score % 51 == 0 || global.score % 52 == 0 || global.score % 53 == 0 || global.score % 54 == 0 )

{

//twoja akcja

}

lub lepszy sposób

GML
var ok;

ok = false;

for(i = 50; i <= 54; i+=1)

{

if (global.score % i == 0)

{

ok = true;

break;

}

}

 

if (ok)

{

//twoja akcja

}

 

% to jest to samo co mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma jak jest.

GML
if (global.score % 50 == 0 || global.score % 51 == 0 || global.score % 52 == 0 || global.score % 53 == 0 || global.score % 54 == 0 )

{

//twoja akcja

}

lub lepszy sposób

GML
var ok;

ok = false;

for(i = 50; i <= 54; i+=1)

{

if (global.score % i == 0)

{

ok = true;

break;

}

}

 

if (ok)

{

//twoja akcja

}

 

% to jest to samo co mod.

<<<333 you

 

nie dość że wytłumaczyłeś mi mod to dajesz przykład kodu nawet 2 szkoda że nie ma tu punków za posty dzięki za pomoc

 

% nie działa w 8.0? bo błąd jest i trzeba mod dać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo 0 % 50 = 0.

No a nie ma chyba czegoś takiego jak dodać tam wyjątek więc mam global = 1

 

Zostały mi tylko osobne tabele wyników i nwm jak się do tego zabrać narazie mam tylko to

 

http://vlep.pl/wug0l5.jpg

 

tylko nwm jak dodać dodawanie wyników i tak zrobić żeby highscore do każdego poziomu był inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pomocy mam taki kod

GML
draw_set_color(c_white)

draw_roundrect(300,480,420,540,false)

if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,440,540,false)

if global.score1 >= 99 draw_roundrect (300,480,460,540,false)

 

i jak zrobić jak zdobyje 9 punktow prostokat sie powiekszyl a ten 1 sie usunol szukalem w dokumentacjach ale nie moge znalesc

 

myslalem o czyms takim

GML
draw_set_color(c_white)

draw_roundrect(300,480,420,540,false)

if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,420,540,false) = draw_roundrect (300,480,440,540,false)

if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,440,540,false) = draw_roundrect (300,480,460,540,false)

 

ale wtedy jest blad w 3 linii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdobędę, usunął, znaleźć

 

i jak zrobić jak zdobyje 9 punktow prostokat sie powiekszyl a ten 1 sie usunol szukalem w dokumentacjach ale nie moge znalesc

okej, z tego co zrozumiałem:

GML
if(punkty==9){

rysuj duży prostokąt

}else{

rysuj mały prostokąt

}

 

e: to na górze po edicie, to nawet nie będę próbował zgadywać co to ma znaczyć ;x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdobędę, usunął, znaleźć

 

 

okej, z tego co zrozumiałem:

GML
if(punkty==9){

rysuj duży prostokąt

}else{

rysuj mały prostokąt

}

 

e: to na górze po edicie, to nawet nie będę próbował zgadywać co to ma znaczyć ;x

O MAMO ILE LITEROWEK szybko pisalem sory kod zaraz sprawdze nie jednak nie sprawdze nie rozumiem go mozesz podac z przykladem jakims banalnym zamiast rysuj cos tam?

 

stop poradzilem sobie sam oto ten kod

GML
draw_set_color(c_white)

draw_roundrect(300,480,420,540,false)

if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,420,540,false) draw_roundrect (300,480,440,540,false)

if global.score1 >= 99 draw_roundrect (300,480,440,540,false) draw_roundrect (300,480,460,540,false)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...