Skocz do zawartości

GM:S - FAQ


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie rozwijać to FAQ zadając pytania lub odpowiadać na nie :) Wiele rzeczy jeszcze nie ma, piszcie czego brakuje. Postaramy się w miarę na bieżąco aktualizować temat.

 

Ogólne:

Q: Czy mogę sprzedawać gry zrobione w programie Game Maker Studio?

A: Tak

 

Q: Czy kupując wersję Professional będę mógł w przyszłości dokupić np. możliwość konwersji gry na Androida?

A: Tak

 

Q: Czy GM:S nadal obsługuje DLLe?

A: Tak

 

Q: Czym różni się zamawiana wersja na Steamie od tej ze strony Yoyogames? Co jest wygodniejsze?

A: Warto zaznaczyć, że kupując program na stronie wydawcy (Yoyo games) dostajesz również klucz do Steama. Dzięki wersji Steam dostajesz możliwość publikowania swoich gier w Steam Workshop, udostępniania obrazów, filmów itp. Możesz grać w inne gry udostępnione na Steamie.

 

Q: Jakie ograniczenia ma darmowa wersja programu?

A: Liczba zasobów jest mocno ograniczona, gry można testować na PC i Macu, Nie można eksportować na wszystkie mobline platformy, HTML5 i Windows8, nie można zarządzać texturami, nie można dynamicznie zmieniać ustawień, nie można pracować w zespole, nie ma się dostępu do Developer Services Portal.

 

Q: Do grafik w moim projekcie wkradają się trupie czaszki, co to jest?

A: Prawdopodobnie program na którym pracujesz jest wersją piracką, lub wielokrotnie powstał problem z autoryzacją licencji. Jeżeli program jest oryginalny napisz do pomocy technicznej Developer Services Portal, przygotuj twój klucz produktu żeby potwierdzić legalność programu

 

PC/MAC/Win8:

 

Brak pytań

 

Mobile:

 

Q: Za pomocą jakich funkcji mogę sprawdzić czy użytkownik nacisnął wstecz/szukaj/menu?

A: vk_backspace odpowiada za przycisk wstecz, vk_ctrl odpowiada za przycisk szukaj, ord("M") odpowiada za menu (wymaga potwierdzenia)

 

Q: Czy GM wspiera multitouch?

A: Tak, do 5 punktów (wymaga potwierdzenia), służą do tego funkcje z rodziny device_*

 

Q: Jak wygląda sprawa rozliczania podatku za sprzedaż aplikacji?

A: Doskonały artykuł: http://antyweb.pl/jak-rozliczyc-przychody-...-i-google-play/

 

iOS:

 

Q: Co jest potrzebne, aby tworzyć gry na iOS’a?

A: Oprócz wykupionego modułu iOS potrzebny jest komputer z Mac OS X, na urządzeniu przenośnym system operacyjny musi być w wersji 4.3 lub wyższej, iPod Touch (przynajmniej 3 generacji) lub iPhone (przynajmniej 3GS) lub iPad. Na końcu należy założyć konto developera na Apple iOS Developers Center, aby wydawać gry na iTunes Store należy opłacać abonament którego aktualna wysokość wynosi 99$. (Potrzebne SDK?) Więcej (Angielski) http://wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_...:Studio_for_iOS

 

Android:

Q: Co jest potrzebne, aby tworzyć gry na Androida?

A: Oprócz wykupionego modułu Android potrzebne jest urządzenie z Androidem w wersji wyższej lub równej 2.2 (Froyo), następnie należy pobrać i zainstalować SDK dla Androida (Link: http://developer.android.com/sdk/index.html, wykaz: http://wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_...The_Android_SDK (Chyba przestarzały)) Więcej (Angielski) http://wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_...dio_for_Android

 

Windows Phone

 

Brak pytań

 

HTML5:

 

Q: Dlaczego gra działa inaczej (bądź w ogóle nie działa) na różnych przeglądarkach?

A: HTML5 nie jest jeszcze ustandaryzowanym językiem więc każda przeglądarka może go interpretować inaczej. Game Maker Studio stara się usuwać różnice w zachowaniach programu w nowych wersjach.

 

Steam:

 

Brak pytań

 

Linux:

Brak pytań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wstawisz grę na Warsztat Steama, nie możesz pobierać za to pieniędzy.

Aby wstawić grę na Steama musisz przejść certyfikację, jak jej nie przejdziesz to możesz wstawić na Steam Greenlight co jest znowu trochę płatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Linux:

Q: Czy można kompilować gry na Linuxa?

A: Jeszcze nie, ale w tym roku powinna pojawić się odpowiednia opcja. Nie wiadomo natomiast czy będzie darmowa, czy płatna.

Może szybciej niż nam się wydaje, te ostatnie testy pana Michael'a Dailly z multiplayerem były pomiędzy urządzeniami PC/Android/Linux. :)

 

Q: Czym jest GameMaker: Studio MIPS Edition?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

PS One oraz PSP miały MIPS, Mike i Russell dużo na nie tworzyli i w domu dorobili taki kompiler. Ponieważ takich telefonów prawie nie ma, zrobili tę wersję za free - natomiast jest ona fajna dla uczelni w tym wypadku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Jakie KONKRETNIE ograniczenia ma darmowa wersja programu? Czyli ile mogę mieć zdefiniowanych w "resources" skryptów bo to mnie najbardziej interesuje (właściwie to mojego grafika bo to on ma licencje GM8.1 i robi na free studio, nie ja). Obiektów, 10?, mniej, więcej? Obiektów ustawionych na roomie max DWA - to akurat sprawdzone, ważne że przynajmniej jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...