Uzjel Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Pomóżcie rozwijać to FAQ zadając pytania lub odpowiadać na nie :) Wiele rzeczy jeszcze nie ma, piszcie czego brakuje. Postaramy się w miarę na bieżąco aktualizować temat. Ogólne: Q: Czy mogę sprzedawać gry zrobione w programie Game Maker Studio? A: Tak Q: Czy kupując wersję Professional będę mógł w przyszłości dokupić np. możliwość konwersji gry na Androida? A: Tak Q: Czy GM:S nadal obsługuje DLLe? A: Tak Q: Czym różni się zamawiana wersja na Steamie od tej ze strony Yoyogames? Co jest wygodniejsze? A: Warto zaznaczyć, że kupując program na stronie wydawcy (Yoyo games) dostajesz również klucz do Steama. Dzięki wersji Steam dostajesz możliwość publikowania swoich gier w Steam Workshop, udostępniania obrazów, filmów itp. Możesz grać w inne gry udostępnione na Steamie. Q: Jakie ograniczenia ma darmowa wersja programu? A: Liczba zasobów jest mocno ograniczona, gry można testować na PC i Macu, Nie można eksportować na wszystkie mobline platformy, HTML5 i Windows8, nie można zarządzać texturami, nie można dynamicznie zmieniać ustawień, nie można pracować w zespole, nie ma się dostępu do Developer Services Portal. Q: Do grafik w moim projekcie wkradają się trupie czaszki, co to jest? A: Prawdopodobnie program na którym pracujesz jest wersją piracką, lub wielokrotnie powstał problem z autoryzacją licencji. Jeżeli program jest oryginalny napisz do pomocy technicznej Developer Services Portal, przygotuj twój klucz produktu żeby potwierdzić legalność programu PC/MAC/Win8: Brak pytań Mobile: Q: Za pomocą jakich funkcji mogę sprawdzić czy użytkownik nacisnął wstecz/szukaj/menu? A: vk_backspace odpowiada za przycisk wstecz, vk_ctrl odpowiada za przycisk szukaj, ord("M") odpowiada za menu (wymaga potwierdzenia) Q: Czy GM wspiera multitouch? A: Tak, do 5 punktów (wymaga potwierdzenia), służą do tego funkcje z rodziny device_* Q: Jak wygląda sprawa rozliczania podatku za sprzedaż aplikacji? A: Doskonały artykuł: http://antyweb.pl/jak-rozliczyc-przychody-...-i-google-play/ iOS: Q: Co jest potrzebne, aby tworzyć gry na iOS’a? A: Oprócz wykupionego modułu iOS potrzebny jest komputer z Mac OS X, na urządzeniu przenośnym system operacyjny musi być w wersji 4.3 lub wyższej, iPod Touch (przynajmniej 3 generacji) lub iPhone (przynajmniej 3GS) lub iPad. Na końcu należy założyć konto developera na Apple iOS Developers Center, aby wydawać gry na iTunes Store należy opłacać abonament którego aktualna wysokość wynosi 99$. (Potrzebne SDK?) Więcej (Angielski) http://wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_...:Studio_for_iOS Android: Q: Co jest potrzebne, aby tworzyć gry na Androida? A: Oprócz wykupionego modułu Android potrzebne jest urządzenie z Androidem w wersji wyższej lub równej 2.2 (Froyo), następnie należy pobrać i zainstalować SDK dla Androida (Link: http://developer.android.com/sdk/index.html, wykaz: http://wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_...The_Android_SDK (Chyba przestarzały)) Więcej (Angielski) http://wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_...dio_for_Android Windows Phone Brak pytań HTML5: Q: Dlaczego gra działa inaczej (bądź w ogóle nie działa) na różnych przeglądarkach? A: HTML5 nie jest jeszcze ustandaryzowanym językiem więc każda przeglądarka może go interpretować inaczej. Game Maker Studio stara się usuwać różnice w zachowaniach programu w nowych wersjach. Steam: Brak pytań Linux: Brak pytań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Q:Gry na steamie też można sprzedawać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Tak, bo Steam się liczy do ogólnego sprzedawania gier. Chyba. Q: Czy mogę sprzedawać gry zrobione w programie Game Maker Studio? A: Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Kiedy wstawisz grę na Warsztat Steama, nie możesz pobierać za to pieniędzy. Aby wstawić grę na Steama musisz przejść certyfikację, jak jej nie przejdziesz to możesz wstawić na Steam Greenlight co jest znowu trochę płatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Dodałem link do ciekawego artykułu: Jak rozliczyć przychody ze sprzedaży aplikacji w App Store i Google Play? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Linux: Q: Czy można kompilować gry na Linuxa? A: Jeszcze nie, ale w tym roku powinna pojawić się odpowiednia opcja. Nie wiadomo natomiast czy będzie darmowa, czy płatna. Może szybciej niż nam się wydaje, te ostatnie testy pana Michael'a Dailly z multiplayerem były pomiędzy urządzeniami PC/Android/Linux. :) Q: Czym jest GameMaker: Studio MIPS Edition? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 To darmowa wersja na której możesz testować swoje gry na telefonie z procesorem w technologii MIPS niestety większość telefonów korzysta z architektury ARM, więc trzeba by było poszukać dobrego phona, ale testy można robić na PC. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Lutego 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 PS One oraz PSP miały MIPS, Mike i Russell dużo na nie tworzyli i w domu dorobili taki kompiler. Ponieważ takich telefonów prawie nie ma, zrobili tę wersję za free - natomiast jest ona fajna dla uczelni w tym wypadku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Chyba ostatni pkt nie aktualny(o linuxie) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Jakie KONKRETNIE ograniczenia ma darmowa wersja programu? Czyli ile mogę mieć zdefiniowanych w "resources" skryptów bo to mnie najbardziej interesuje (właściwie to mojego grafika bo to on ma licencje GM8.1 i robi na free studio, nie ja). Obiektów, 10?, mniej, więcej? Obiektów ustawionych na roomie max DWA - to akurat sprawdzone, ważne że przynajmniej jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Feature Limit Rooms 5 Sprites 20 Sounds 10 Objects 15 Backgrounds 5 Timelines 5 Scripts 10 Fonts 5 Paths 10 Included files 5 wyciągnięte z: http://yoyogames.com/gamemaker/studio/free Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 ...w sumie ja mam pytanie ogólne więc umieszczę je tutaj: czy po wykupieniu GMS pro znika slajd powitalny, że dana gra została stworzona przez GMS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 czy po wykupieniu GMS pro znika slajd powitalny, że dana gra została stworzona przez GMS? Tak. W Global Game Settings można ustawić własny albo wyłączyć go całkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się