Skocz do zawartości

Zablokowane CA 2012 - Dyskusja


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

Użyłem wektorowej do rysowania i eksportowałem ją do PNG. Zabawne, że i Ty chwalisz się wiedzą bezużyteczną. GM nie obsługuje wektorowej grafiki.

 

Niestety nie obsługuje, z żalem mówiąc. ale dobry programista i tak sobie poradzi. http://www.youtube.com/watch?v=CvhTZxx9U0w obczaj jakie cuda można robić samym draw_sprite_ext

 

Ale jeśli tak bardzo chcecie, to pokażcie swoje projekty. Zobaczymy prace Bogów Gamedevu :lol:

 

Zrobiłem wiczeid ale ranmus troche pograł i powiedział że za trudne i skasował z gmclanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dylemat. Jeśli się odezwę wyjdzie na to, że nie ignoruję, jeśli nie odezwę to nie będzie śmiesznie.

 

List do mikołaja to zawsze najlepszy pomysł!

 

Drogi Święty Mikołaju.

 

Chcę prosić o tak niewiele. Daj proszę troszkę rozumku dla jednego forumowicza z gmclanu. Pierw krytykuje, że grafika to paint, chociaż to ewidentna grafika wektorowa. Potem krytykuje wykorzystanie wektorowej, bo to nieoptymalne pisząc przy tym mnóstwo bla, bla. Potem dowiaduje się, że jest to raster i mówi mi, że gdybym był dobrym programistą, to wysilałbym się na darmo, żeby zaimplementować coś, co jego zdaniem jest nieoptymalne i co zganił poprzednio.Przecież ja sam mówię, że nie będę nadkładał sobie pracy i to główna przyczyna dla której używam GM. Zdaje się, że On troluje na oślep.

 

Proszę też o fenka, bo to najlepsze zwierzę ever. Ostatecznie może być zwykły lisek.

 

Ostatnia prośba, to dopuszczenie do konkursu gier stworzonych przy użyciu innych narzędzi niż GM. Na forum mamy działy o językach innych niż sam GML. Dlaczego więc nie mogłoby być tu takich gier? Forum ma już swoje lata i niektórzy forumowicze przesiedli się na inne języki jednak na zawsze pozostaną oni częścią naszej społeczności. Nie dyskryminujmy ich. Kochajmy się!

 

^_^

 

No tak Wojo :) Aplikacje pod windowsa robiłem w visualu. Gdy zechcę robić strzelankę to wybiorę coś innego. Unity 3D czy cóś. Ale dla gry 2D, która jest pełnoprawną grą i jak najbardziej ma prawo bytu robię w tym. Po co mi pracować pod górkę?? Jest bardzo prosto.. ALE DLATEGO TO WYBRAŁEM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

List do mikołaja to zawsze najlepszy pomysł!

To jest argument ad verecundiam

 

Potem dowiaduje się, że jest to raster i mówi mi, że gdybym był dobrym programistą, to wysilałbym się na darmo, żeby zaimplementować coś, co jego zdaniem jest nieoptymalne i co zganił poprzednio.

Ja tylko pokazałem że GM jednak potrafi wektorową grafikę, bo napisałeś że nie umie. Chujowo, ale potrafi. Jakby nie patrzeć dałoby się napisać renderer SVG. Używając wektorów, nie pikselów.

 

Reszta się mniej więcej zgadza

 

Ostatnia prośba, to dopuszczenie do konkursu gier stworzonych przy użyciu innych narzędzi niż GM. Na forum mamy działy o językach innych niż sam GML. Dlaczego więc nie mogłoby być tu takich gier? Forum ma już swoje lata i niektórzy forumowicze przesiedli się na inne języki jednak na zawsze pozostaną oni częścią naszej społeczności. Nie dyskryminujmy ich. Kochajmy się!

 

widzicie

 

WIDZICIE

 

On chce zrobić gre w UDK i was ochujać z nagrody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi troszkę smutno, że użyłem tego tematu do "pustej" dyskusji.

 

Offtop + obrażanie innych forumowiczów = %

Przyjmę pokornie :thumbsup: Można nawet wywalić moje posty.

 

Co nie zmienia faktu, że podtrzymuję swoje zdanie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli tak bardzo chcecie, to pokażcie swoje projekty. Zobaczymy prace Bogów Gamedevu :lol:

Skoro tak nalegasz... Zamieszczam tu parę moich gierek, które robiłem jakieś 2-4 lata temu:

 

Kapitan Zych (2010)

Screenshot:

Download:

Takie jakby Wormsy, tylko że top-down i ze statkami. Wygrała ona pierwszą edycję OxGames Challenge.

 

JetMizzy (2008)

Temat na forum:

Download:

Remake starej gry JetMan z ZX Spectrum. Wyróżniona została jako Best of GMC.

 

Epic Game (2010)

Strona domowa:

Gra zrobiona w C++/Allegro. Prosty spaceshooter z czarnoskórym mężczyzną na latającym krześle biurowym. Została wyróżniona jako projekt miesiąca na Warsztacie.

A teraz dwa niedokończone projekty, które na zawsze zajęły miejsce w moim sercu:

Nogor Man: Screenshot Download

Miał to być taki megamanowy run & gun, ale straciłem wątek fabularny.

Cursor Disco Online: Screenshot 1 - Screenshot 2 - Screenshot 3

Jedna wielka dyskoteka, w którym każdy dołączający może tańczyć dzięki kursorom w rytm dowolnie wybranej muzyki z YouTube. Klient był tworzony w JavaScript/Canvas/WebSocket, a serwer w Ruby.

 

Jeszcze bym wymienił sporo takich gier (jak na przykład Mizzy i maszyna grawitacji), ale już to sobie podaruję.

 

Podsumowując:

  1. Nigdzie w żadnym moim poście nie kwestionowałem poziomu gier wrzucanych na GMCLAN.
  2. Starałem się unikać wycieczek osobistych, podając suche tezy bez podtekstów.
  3. Napisałem, że Game Maker jest dobrym narzędziem dla początkujących, natomiast może się okazać niewystarczający przy większych projektach. Nie zabraniam wam przecież tworzyć gier w GMie, Broń Boże!
  4. Jesteś rakiem tego forum, który dopuszcza tylko prawdę najmojszą, oraz zwyczajną dyskusję potrafi przekształcić w najgorsze gówno i ma w dupie osobę kontrargumentującą i nie potrafi zapanować nad własnym e-penisem.
Wiek: 24 lata

Jak na swój wiek, jesteś strasznie głupi.

 

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tu wychodzę na parę godzin, a wy tu robicie taki bajzel? Wstyd, panowie, wstyd! ;-;

 

Zastrzeżenia do GMa można mieć różne, wiem tylko, że na moje potrzeby działa naprawdę dobrze. Jeśli ktoś chce korzystać z czegoś innego - jego sprawa. Teoretycznie, skoro to GMClan, to i Community Awards powinny w miarę dotyczyć produkcji GMowych, ale widziałam jak to się czasami trzyma tego warunku GMowatości (znaczy się, praktycznie wcale, np. przy Lidze czy gdzieś :P), a skoro i wcześniej brały udział gry nieGMowe, to i teraz też nie ma chyba przeciwwskazań...

...prawda? ^^'

 

 

Tramur, proszę jeszcze tylko, wytłumacz mi, co miałeś na myśli pisząc o tym:

natomiast przekleństwem, jeśli gra nie działa tak, jak powinna, bo organizacja kodu (tutaj GML ma dość wąskie pole do popisu) idzie łeb na szyję.

Może właśnie jest jakiś problem, o którym ja nie wiem, i teraz popełniam błąd życiowy próbując siłować się z GMem, podczas, gdy później pojawiłyby się nieoczekiwane kłopoty! ;-;

(no, chyba, że to naprawili w GM:Sie? ^^')

 

---Edit---

A, i jeszcze jedno: "homara" pisze się przez samo "h". ;)

(a co do kaszana: w istocie, ten lisek *jest* straaasznie czarujący ^-^)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ja bym dopuścił nieGMowe gry. W końcu to w jakiś sposób dla nas zaszczyt że ludzie robiący dobre gry udzielają się na forum. Robią je w inny sposób, ale pochodzą "od nas". Przecież to całkiem zdrowa konkurencja wobec prostego użytkownika wychodzącego np. z takim amatorskim TDSem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - stworzenie profesjonalnej, rozbudowanej gry w GMie to jakaś masakra, ba, rzecz o wiele trudniejsza od stworzeniu gry w nowoczesnym IDE (język nie ma znaczenia, no ale oczywiście OOP - czy to Java, C++, czy nawet C#). Programowanie obiektowe jest za sprawą tych fajniusich IDE niesamowicie przyjemne, podobnie jak ogarnięcie wszystkich zasobów. Gdy w grę wchodzi sporo klas o różnych metodach i polach, uwierzcie mi, nie może to polegać na jakimś klikaniu w event, klocuszka i edytowaniu kodu, gdzie przy modyfikacji jedyną pomocą jest PODPOWIADACZ SKRYPTÓW GML (profesjonalne określenie ;) , swoją drogą, teraz chyba nawet zasoby podpowiada, wow). Dodatkowo, te sztuczne programowanie obiektowie w GMie i ogólnie większość właściwości GMLa niczemu nie sprzyja. Nie mówię już o absurdach nad absurdami (znak "=" mogący zastąpić "==", omg, gdzie MO miał głowę). Wykres przedstawiony przez tramura jest prawie idealny. Mówię tu o stworzeniu gry od zera, bez żadnego frameworka, chociaż chyba to już coraz rzadziej spotykane. Sam z doświadczenia wiem, że napisanie gry na Javę posiadając gotowy silnik jest o wiele prostsze, a przede wszystkim przyjemniejsze, niż stworzenie jej od zera w GMie. Brakuje wielu narzędzi dostępnych nawet w zacofanych IDE, nie wspominam o refaktoringu i innych PODSTAWACH. Błądzić jest rzeczą ludzką, charakterystyczną dla każdego programisty, GML przez swoją idiotyczną tolerancję na błędy, a także dziwną i nieprzewidywalną składnię języka (Klasa.pole = wartosc albo Klasa.id, no co to ma znaczyć?) bywa wnerwiający. Tak, tworzyłem też gry w C++. O ile stworzenie prostej gry od zera w GMie jest prostsze niż w C++ (np. kółko i krzyżyk - jak na GMClan i tak wysoki poziom - tutaj liczy się tylko kilka algorytmów [nazwijmy to tak], reszta to tylko GUI, które w GMie o wiele łatwiej stworzyć), o tyle zaawansowane produkcje w GMie mogą dostarczyć niezłych wrażeń. Np. level editor, który nie pozwala praktycznie na nic. No kurde, tworzenie własnego na potrzeby gry w GMie było męką, a także wymusza korzystanie z plików zewnętrznych.

 

Kolejna teza: W GMie da się tworzyć gry indie. No dać się da, ale sam GM jako narzędzie do produkcji gier (przynajmniej do ósemki) także był strasznie okrojony ;/ . Problemy z ikonkami, jakieś nowatorskie, z dupy wzięte rozwiązania związane z loading-barem. No kurde. Człowiek czegoś wymaga jednak od takiego narzędzia. Kosztem wydajności i prymitywnego, choć ciekawego języka, mogliby udostępnić jakąś bardziej rozbudowaną platformę do etapu wykończenia gry. Wymaga się jednak jakiegoś profesjonalizmu od programu o praktycznie nieograniczonych możliwościach (ograniczonych przede wszystkim przez właśnie ten etap).

 

Omg, zjarałem się, więcej nawet nie piszę :P . W ogóle nie wiem po co tę dyskusję zaczeliście. Inne platformy niż GM powinny być dopuszczone, przynajmniej tak bym wynagrodził innym tutejszą obecność i chęć dzielenia się czymkolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Dobra, nie chce mi się wszystkiego czytać, Uzjel:

Jeśli wywalisz zasadę, że tylko gry z GMa mogą brać udział, ale możesz dodać, że tylko gry niekomercyjne mogą brać udział (to bardziej logiczne, żeby Cinders nie pozamiatało wszystkiego, i żeby nie było, że na RM mi zależy) to z waxxem sponsorujemy nagrody dla pierwszych miejsc z kategorii zapowiedzi i gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ΨΧΞ

 

bez jaj, kilka pomocnych odpowiedzi nie czyni mnie pretendentem do usera roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

le malpa: no kurwa, mam gdzies, ze trollujesz, ale umieszczanie falszywych informacji, ktore ktos moze brac za prawde, to przesada. blitowanie bitmap na cpu jest lepsze od renderowania vectorow na gpu? nie no, faktycznie masz pojecie o architekturze tejze jednostki, ale jakies bardzo chujowe :D

po to renderuje sie na gpu bo dziala to szybciej z racji wykonywania operacji wspolbierznie, gdzie kompleksowy program cieniujacy przetwarza w tym samym momencie wiele danych, a nawet jak bys zawolal wszystkie dostepne rdzenie cpu do kopiowania pikseli bitmapy na ekran, to i tak nie uzyskasz chocby zblizonej wydajnosci. mowi ci to ktos, kto od wielu lat sie zajmuje glownie tym.

 

dopusccie nie gmowe produkcje, wrzucilbym xenona na androida przed nowym rokiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

le malpa: no kurwa, mam gdzies, ze trollujesz, ale umieszczanie falszywych informacji, ktore ktos moze brac za prawde, to przesada. blitowanie bitmap na cpu jest lepsze od renderowania vectorow na gpu? nie no, faktycznie masz pojecie o architekturze tejze jednostki, ale jakies bardzo chujowe :D

po to renderuje sie na gpu bo dziala to szybciej z racji wykonywania operacji wspolbierznie, gdzie kompleksowy program cieniujacy przetwarza w tym samym momencie wiele danych, a nawet jak bys zawolal wszystkie dostepne rdzenie cpu do kopiowania pikseli bitmapy na ekran, to i tak nie uzyskasz chocby zblizonej wydajnosci. mowi ci to ktos, kto od wielu lat sie zajmuje glownie tym.

 

dopusccie nie gmowe produkcje, wrzucilbym xenona na androida przed nowym rokiem :D

Ogarnij się. Można bez przekleństw !? Jak komuś się wymsknie to ban na miesiąc a tu widać administracja korzysta z przywilejów i rzuca mięsem. I weź tu chłopie bądź przykładem jako administrator. Wstyd mi za ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

le malpa: no kurwa, mam gdzies, ze trollujesz, ale umieszczanie falszywych informacji, ktore ktos moze brac za prawde, to przesada. blitowanie bitmap na cpu jest lepsze od renderowania vectorow na gpu? nie no, faktycznie masz pojecie o architekturze tejze jednostki, ale jakies bardzo chujowe :D

po to renderuje sie na gpu bo dziala to szybciej z racji wykonywania operacji wspolbierznie, gdzie kompleksowy program cieniujacy przetwarza w tym samym momencie wiele danych, a nawet jak bys zawolal wszystkie dostepne rdzenie cpu do kopiowania pikseli bitmapy na ekran, to i tak nie uzyskasz chocby zblizonej wydajnosci. mowi ci to ktos, kto od wielu lat sie zajmuje glownie tym.

 

W realiach game makera to prawda. Możesz się oszukiwać xenonami i innymi irrlichtami ale game maker miał chujową wydajność zarówno 2d jak i 3d. Możesz ubrać murzyna w smoking i nauczyć go angielskiego ale to wciąż skończona małpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W realiach game makera to prawda. Możesz się oszukiwać xenonami i innymi irrlichtami ale game maker miał chujową wydajność zarówno 2d jak i 3d. Możesz ubrać murzyna w smoking i nauczyć go angielskiego ale to wciąż skończona małpa

Bo GM był głównie tworzony do prostych gierek, aby początkujący mogli coś tam wykrzesać.

Teraz się znacznie rozbudował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy warto używać zacofanego game makera w dobie gier takich jak battlefield 3 ? Game Maker nigdy nie zajdzie do tego poziomu. O Prostym Counter Strike nie powiem. Jak ktoś chce sobie w tym robić grę to niech robi ale musi liczyć się z faktem ,że stojąc w miejscu daleko nie zajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...