trolu122 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 mam do was takie pytanie, nie jestem z gm na bieżąco, właściwie zatrzymałem sie na 6. widze że teraz powstają jakieś nowe wersje GMstudio itd. mam pytanie czy można przy ich pomocy tworzyć gry na inne platformy niż PC? chcialbym wydać gre na jeszcze jakieś platformy poza PC, czy jest możliwość przekonwertować je jakoś? jak to wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Po prostu kompilujesz w programie na tą platformę, na którą sobie wybierzesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Wszystko jest robione w taki sposób by bez żadnych zmian w kodzie gra mogła działać na Win, Win8 Modern UI ,Win8 Phone, Mac, iOS, Androidzie, HTML5 i Steam. O czymś zapomniałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Problemem jest cena GM:S, ale jak myślisz o innych platformach, to może zwróci ci się Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 a ile kosztuje GMS i na jakie platformy mozna tworzyc w nim gry? czyta pliki ze zwykłego gm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimikolaj Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 a ile kosztuje GMS i na jakie platformy mozna tworzyc w nim gry? czyta pliki ze zwykłego gm? Czyta z normalnego gm, a ceny masz tu i platformy: http://yoyogames.com/gamemaker/studio/professional Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 http://yoyogames.com/gamemaker/studio Tu lepsze ceny ;D W każdym razie 500 dolców, jakieś 1.5k złotego. Od siebie (reklama Open Source) polecałbym Game Editor, w zasadzie prosty, bo bardzo mało funkcji, ale multiplatformowy Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 szkoda tylko, że gm studio nie lubi się z gm8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Lubi, studio pozbył się tylko tego co czyniło jego poprzednika wolnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Odkryłem wczoraj Otwartą wersję Game Makera - Enigma (LateralGM), czyli graficznie LateralGM, a podstawka Enigma. Taki GM rozwijający się (choć życzę mu sukcesów) - ma kompilację między innymi na Linuksa czy Androida (w zasadzie nie wiem jak z Mac, ale to gejowska platforma :P) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Całkiem fajna sprawa, tylko zarzekają się, że jest kompatybilne z plikami z GMa, a z tego co widzę to obiekty i wartości w grze odpalanej przez Enigmę całkiem wariują (i spróbuj teraz doszukać się, co powoduje błąd...). Jak uda mi się jakoś poprawić kod, żeby pasował do Enigmy i uda się skompilować to na androida (za darmo!), to dopiero wtedy będę chwalić pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Za darmo kompiluje się chyba do Androida, na razie kompilator GCC wariuje i nie wiem czemu nie mogę skompilować i czekam :D Fervi PS. W pełni kompatybilny nie będzie, bo jest multiplatformowy, ale może mieć sporą kompatybilność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 pobralem GMS wersje za free, cos tam porobilem, ale nie moglem odpalić gry, nie wiem czy wynikalo to z ograniczeń tej wersji, czy cos bylo nie tak. jeszcze taka sprawa, jeśli bym kupił tą wersje za 500$, gry pisze sie w niej tak samo jak na tych starszych gm tak? i dodatkowo działałyby na innych platformach i moge je legalnie sprzedawac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 gry pisze sie w niej tak samo jak na tych starszych gm tak? Paruset funkcji brakuje, ale to nie ważne :P Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Drobna różnica: exit kończy akcję w całym evencie a nie pojedynczym klocku z kodem jak to było w starych GMach. Dla mnie to akurat nie jest zmiana na lepsze ale cóż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Paruset funkcji brakuje, ale to nie ważne tongue2.gif to miał być żart? bo nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Wkleję tu kopię spisu treści przedawnionych funkcji z dokumentacji ◦Triggers ◦Registry Functions ◦CD Functions ◦Display Functions ◦Splash Functions ◦Particle Functions ◦Sound Functions ◦mPlay Functions ◦Message Functions ◦Dynamic Functions ◦Transition Functions ◦File Functions ◦Miscellaneous Functions Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Grudnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Drobna różnica: exit kończy akcję w całym evencie a nie pojedynczym klocku z kodem jak to było w starych GMach. Dla mnie to akurat nie jest zmiana na lepsze ale cóż. exit kończy akcję w danym bloku kodu a wszystkie klocki są obecnie mergowane w jeden - przygotowanie pod LLVM w wersji 1.2 która będzie całkowicie binarnie kompilować GM i gry mają niby działać jeszcze szybciej Co do listy którą podał Uzjel, to w wielu kategoriach wyleciała tylko część funkcji, nie wszystkoie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 to miał być żart? bo nie rozumiem To co napisał Gnysek Po prostu część funkcji musiało spadać z powodu architektury (DLL'e), więc musisz ogarniać co się zmieniło i jak to zastąpić Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Grudnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Część funkcji wyleciała, bo na mobilkach i tak nie działa (np. sandboxowane w IOS pliki, które mozna tylko zapisac w obrebie aplikacji - na windowsie też teraz tak to działa, dla lepszej "emulacji"). Te od płyt CD wiadomo dla czego wyleciały. Particle - usunięto destroyery, attractory itp. bo żarły za dużo procka tam gdzie nie ma kart graficznych w telefonach, ale podstawowe particle zostały. Rejestr, bo wymaga UAC i jest tylko na windows. Mplay, bo jest przestarzały (IPX który tam był od Visty nie jest już obsługowany...). Transitions, bo mozna to sobie samemu zrobic (a tak naprawde bo wszystkie funkcje które mają długie pętle while poleciały, bo np. iOS potrafi to wykryc jako zawieszenie sie aplikacji jesli to nie jest w wątku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 a jeszcze takie pytanko, juz nie bede zakładał nowego tematu, bo chciałbym własnie wydac gre jeszcze na jakies platformy poza pc i cała frajda w sumie opierałaby się na wynikach online. co sądzicie o rozwiązaniu tego typu: http://www.gmhighscores.com/ moze sie ktos wypowiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Projekt wykorzystuje bibliotekę DLL, więc poza Windowsem nigdzie jej nie odpalisz Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 a da sie jakos zrobic wyniki online na inne platformy, tak by nie bylo to zbyt skomplikowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Tak, wykorzystując chociażby http_get albo http_post. Moja gra z ligi robiła tak. Zapisywałem w ten sposób najwyższy wynik. Ale wymagane jest do tego znanie jakiegoś języka pokroju PHP, by obsługiwał zapytania z przeglądarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się