Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Tytuł: Lab Experiment Demo Gatunek: Platformówka Opis: Platformówka którą zrobiłem na Ludum Dare 24. Mały help jest jest w pliku txt. Cały temat jest po to żebyście obejrzeli timelapse z procesu tworzenia tej gry. Hint: Można zobaczyć jak dłubię w nosie! Download: Link Rozmiar pliku: 5MB Autorzy: Programowanie: Threef Fabuła: Threef Grafika: Threef Muzyka: Machinimasound.com, Threef Screeny: 1 2 3 4 Timelapse: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie chce mi się oglądać, powiedz mi tylko w którym momencie dłubiesz w nosie :D Coś mi nie działa skakanie w tej grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Mi tak samo, przyciskałem wszystkie możliwe klawisze na klawiaturze, no i skakać się nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 No właśnie, skakać się da ale jest to gra logiczna, w dodatku tematem compo była ewolucja dlatego musicie ewoluować aby skakać. :P A gdyby się ktoś czepiał że to nie ten dział to od razu się tłumaczę że "Lab Experiment Demo" to pełna nazwa gry, nie oznacza to że jest to demo! lol! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Download link przekonywuje na YT. 17h bez snu to ja bym nie wytrzymał, fajny filmik :D Chyba skończyłeś grę wcześniej niż się spodziewałeś co? Bo limit był 48h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Faktycznie, dopiero teraz na to wpadłem! Nie taka banalna ta gra ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Rzeczywiście pomyliłem linki. A co do czasu to tak, nie tego się spodziewałem. Pod koniec filmiku widać jak biegam po projekcie bez celu. Wypaliłem się. Zacząłem w ogóle bez pomysłu. Rysowałem nie wiedząc jeszcze co zrobię za grę. Dopiero podczas rysowania wpadłem na pomysł. 17 godzin? Wstałem w ten dzień o 10 rano a Compo zaczęło się o 3 w nocy = 17 do rozpoczęcia Compo + 22 godziny robienia. Przez ten czas wypiłem 9 herbat, 3 kawy, 1,5 litra Pepsi i jednego Lecha Shandy. :P Zjadłem 6 kanapek, 2 tosty, zupę botwinkę i podżerałem wędlinę z lodówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 No to 1 achievement odblokowany, tylko mam chyba jakiegoś buga bo nie mogę się przyklejać do ścianek po lewej, tylko prawe mi działają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Też to zauważyłem dziś. Zobaczę czy coś w kodzie skopałem. Wiecie że jeszcze mogę poprawiać swoją grę? Zaraz wrzucę update jak coś jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 No to popraw też buga z wchodzeniem w ściany jak sklejają się ze sobą te małe slimy. Wystarczy stać blisko ściany i się złączyć nimi wtedy jesteś wklejony w ścianę. Edit: Na prawą tez nieraz jest ciężko się przykleić bo jak jesteś odsunięty od niej o 1 pixel to nie da wtedy rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 No właśnie! W ostatniej chwili [myślałem że] poprawiałem ten błąd z łączeniem i zrobiłem to źle. W step non stop chodziło: GML if(place_free(x-4,y)){x-=4} if(place_free(x+4,y)){x+=4} Przez to wallump nie działał. Upam nową wersję. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 jako, że kocham platformówki, to ściągnę also, widze, że nie tylko ja muszę słuchać jakichśfajnych chiptunków do robienia grafik itp. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie ściąj puki nie wrzucę nowej wersji!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 No wrzuciła się. Dropbox jest bardzo wolny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Zagrałem chwilkę w grę i znalazłem bug-a, a mianowicie jak się zmienia w te dwie połówki, spada w dół, a potem przytrzymując lewy klawisz wpada w ścianę, to te dwa gluty zmienia się w normalnego gluta, a później ten glut przy okazji zaklinowuje się w ścianie. Screen zaistniałej sytuacji: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Wiem i to [mam nadzieję] poprawiłem w ostatnim szybkim bugfix-ie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nadal lipnie to działa. Jak postać jest odsunięta od ściany o 1 pixel to się nie przykleja a zwykle jest tak że nie da się dosunąć bardziej. To zepsuło przyklejanie do prawych ścianek. Wiem i to [mam nadzieję] poprawiłem w ostatnim szybkim bugfix-ie. Nie poprawiłeś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Życzę powodzenia brachu :) . Btw. jest jakaś nagroda dla zwycięzcy/ów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Ni ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Source też jest do pobrania więc pokażcie mi jak to zrobić. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie dzięki odechciało mi się przeglądać tego poplątańca po 10 minutach. Już ci to kiedyś mówiłem że masz koszmarny styl pisania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Damn... serio aż tak źle jest? Ja się w kodzie odnajduję zawsze z łatwością, no ale zależałoby mi żeby ktoś był wstanie odczytać mój kod. Więc... Co poprawić? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Faktycznie odbijanie od lewej ścianki nie działa, a szkoda, bo bym mógł ocenić :) . Pomysł w miarę, wykonanie w miarę, tylko gdyby wziąć pod uwagę bugi... Aj. Następnym razem prześlij mi źródełko, zawsze mogę pomóc ;) . [tak, wiem, że jest dostępne, ale późno już] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 To już jest ta poprawiona wersja, czy nie? Mam ściągać, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie, bo po dwóch ewolucjach nie będziesz mógł dalej grać (słupek którego nie da się pokonać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Grę oceniło już 18 osób, a staram się by ciągle była w pierwszej 10 polecanych. Poprawiłem błąd ze scalaniem i mam zamiar zaraz poprawić WJ. Jakieś pomysły? :D GML if(keyboard_check(ord("A")) and keyboard_check(ord("W")) and !place_free(x-2,y) and place_free(x,y+1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Jeśli robisz platformówkę, podstawową zasadą jest znajomość jakże prostej konstrukcji opartej o pętlę while: GML while( place_free( x + a, y ) ) { x += a; } Gdzie a to jedność lub jej przeciwność (1/-1). Gdy w grę wchodzą większę wartości, możesz zaimplementować jakiś algorytm usprawniający takie "przeszukiwanie" (jest nawet art o tym na gmclanie). Ale jak dla mnie to przesada, przy tym projekcie to nawet byłoby mniej wydajne. Przy spadaniu lub skakaniu to samo tyczy się osi y. Wówczas można mówić o ładnych kolizjach, gdzie gracz faktycznie "przylega" do ścian, a nie jest obok nich (i zawsze jest to wartość b, gdzie 0 <= b < prędkość obiektu, do czego można łatwo samemu dojść). Btw., GM oferuje funkcję move_towards_solid, jednak nie ufałbym mu za cholerę ;) . Edit: A no, contact :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Dzięki Sernat. Widocznie nie rozumiałem czym jest funkcja move_contact_solid() :) Kudos i to wielkie dla Ciebie za to! Wszystko działało już przed edycją przez Ciebie twojego posta. :) Biorąc pod uwagę że to jest moja pierwsza ever gra platformowa to jestem teraz wielce zadowolony! WJ działa już za każdym razem. Z bugów zostało mi wyeliminowanie wnerwiającego eventu który powstaje gdy gracz naciśnie klawisz skoku podczas lotu i jednej animacji która się popsuła przez moje ostatnie próby naprawienia WJ. Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do mojego 'level design' ale widzę w komentarzach że ludziom bardzo się to podoba! Już leci na dropbox update, ale aktualna prędkość to 4.4 kB/sec. Trochę to potrwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Znieś w ustawieniach DB limit uploadu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Już jest! Wszystkie bugi poprawione! Ale ######ście! Ściągać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się