m97 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Witam mam dwa roomy jeden to room ładowania gry a drugi to room, w którym toczy się gra. Mój problem polega na tym, że chcę tworzyć obiekty w roomie gry będąc cały czas w roomie ładowania. Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Zrezygnować z głupiego pomysłu "roomu ładowania". Zamiast tego wyświetlaj w roomie gry jakąś informację "Loading..." czy co tam chciałbyś mieć przy tym ładowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Rysujesz surface z napisem Loading lub co tam chcesz na całym ekranie z najniższym depthem i tym sposobem zasłaniasz wszystko co jest pod spodem i aktualnie się ładuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 I po co do tego surface? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Wystarczy czarny prostokąt na cały view a nad nim napisy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Zaciekawił mnie temat a jak zrobić ile procent room'a się załadowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Musisz sobie samemu obliczać, np. Chcesz stworzyć 50 000 obiektów. Masz jakąś zmienną, gdzie trzymasz ile obiektów stworzyłeś (co każde stworzenie obiektu doliczasz 1 do tej zmiennej). Dzielisz 50 000 przez 100, aby wiedzieć ile obiektów to 1%. 50 000 / 100 = 500 Teraz dzielisz liczbę wczytanych obiektów przez 500 (pamiętaj, użyj dzielenia całkowitego (div)) i masz wynik w procentach :P W kodzie: GML ilestworzyc = 50000 aktualne = 0; for(i = 0; i<ilestworzyc; i+=1) { instance_create(obj_test,10,20); aktualne += 1; } //Draw draw_text(10,10, aktualne div (ilestworzyc/100) + string("%")); (wiem, że nie trzeba było tworzyć tyle zmiennych, ale to lepiej rozjaśnia kod) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 ale przeciez to bez sensu, bo najpierw przeleci calego fora, a potem dopiero wyswietli. Trzeba zrobic multi threading(zapomnialem polskiej nazwy, lol) e: wątki! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Tworzyć w stepie? GML If ( liczba stworzonych < liczba chcianych ) { stwórz_nowy(); update_tekstu(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 @2up Dla roznych eventow (create, draw itd) robisz multi-threading? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 @karolo: Zawsze istnieje prosta funkcja screen_refresh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się