BATOREX Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Podczas czytania waszego "podręcznika", napotkałem na takie coś: { var xx,yy; xx = x+10; yy = y+10; instance_create(xx,yy,obj_pilka); } Jestem początkujący i to bardzo, wg mnie stawia to obiekt o nazwie "obj_pilka" na pozycji x=10 y=10. Wstawiłem to w "scripts" i obiekt się nie pojawił. Jeżeli źle myślę to proszę abyście mnie poprawili, powiedzieli co oznacza kod i gdzie go wstawić? Jakbym miał jakieś wątpliwości z innymi kodami to napiszę w tym temacie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 A wywołałaś ten skrypt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 ten skrypt wywolany(wywolujesz piszac nazwa_skryptu() ) w obiekcie który ma x=50, y=100 stworzy instancje obj_pilka na pozycji x=60, y=110 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 mam w "objects" obiekt o nazwie "object2". W scripts wpisuje: { var xx,yy; xx = x+60; yy = y+60; instance_create(xx,yy,object2); } Więc o co chodzi z tym wywołaniem skryptu? Może jakiś przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Mały przykład: Kliknij! Mam nadzieję że już teraz zrozumiesz ;) Zrobiłem tam że obiekt tworzy się po kliknięciu myszką ale event możesz sobie wybrać dowolny (create, collision, step, mouse, keyboard itd. ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Mały przykład: Kliknij! Mam nadzieję że już teraz zrozumiesz ;) Zrobiłem tam że obiekt tworzy się po kliknięciu myszką ale event możesz sobie wybrać dowolny (create, collision, step, mouse, keyboard itd. ). Hehe już rozumiem :D Ja to pisałem w tym folderze "scripts" po lewej stronie programu. Do czego właśnie służy konkretnie ten folder "scripts" po lewej? Umieszcza się tam kod, ale dokładniej co tam można zrobić i w jakich sytuacjach się przydaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Skrypty później możesz wywołać z dowolnego obiektu. Tworzysz go a w jakimś obiekcie dajesz: script_execute(nazwa_skryptu) i kod w skrypcie się wykonuje. Ja czasem skrypy wykorzystuje np. do zapisu gry. Piszę raz kod a potem z różnych obiektów (menu, na planszach itp.) wywołuję go. Mam nadzieję że pomogłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Czyli dam gdzieś powiedzmy przycisk który będzie zawierał kod "script_execute(nazwa_skryptu)", wywoła on akcję zapisaną w folderze "scripts" i to może być np pisanie na czacie albo coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Tak ale nie używaj funkcji script_execute() bo jest lepszy i efektywniejszy sposób uruchamiania takich skryptów. Po prostu wpisz jego nazwę i dodaj (). nazwa_skryptu(); Edit: Jeżeli skrypt używa jakiś argumentów to w nawiasie możesz je podać np tak jak w tym skrypcie: http://www.gmlscripts.com/script/angle_difference Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Te skrypty to są tj. funkcje. Jak potrzebujesz w 10 miejscach takiego samego, długiego kodu, to zamiast kopiować go i potem w każdym po kolei nanosić poprawki, to zmieniasz tylko w skrypcie i wywołujesz go w odpowiednich miejscach w kodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ok, dzięki wielkie :) A wiecie może jak zrobić aby pukty "score" nie pokazywały się w lewym górnym rogu przy ikonce gry, tylko jako hud, że jest napis punkty i koło niego ilość tych punktów? Próbowałem w drawie coś robić ale coś mi zawsze nie wychodziło :D Sprostowanie: Chcę aby w oknie gry pisała ilość punktów, oraz ta liczba nie zostawała gdzieś na mapie tylko za mną latała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Przeczytał byś chociaż faq z łaski swojej, a nie zadajesz głupie pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 GML pozycjax = 10; pozycjay = 10; draw_text(view_xview + pozycjax, view_yview + pozycjay, "Punkty: " + string(score)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Niema to jak robić nie potrzebne zmienne, miszczu optymalizacji :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 I warto by podawać, którego viewa to dotyczy, np. view_xview[0], bo to tablica - w kolejnych wersjach GM możecie się zdziwić, że to nie będzie już działać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Niema to jak robić nie potrzebne zmienne, miszczu optymalizacji :jezor: ediepl, wiem, że to było zbędne, ale nowemu łatwiej takie coś zrozumieć, niż żeby pytał za co odpowiada to "10". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Kurcze, sory, ale mam z tym problem. Czy to tego muszę wykonać kolejne kroki:? Stworzyć sprita na punkty object na punkty w object dać draw a potem wklepać kod? Bo wy gadacie ze mną tak jakbym już się w GM bawił miesiącami, a to dopiero mój 4 dzień. Chciałem by zamiast tego score w lewym górnym, pokazywało się np w dolnym rogu ilość pkt. Przeszukałem całe forum i nie mogłem znaleźć rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzin12 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Chciałem by zamiast tego score w lewym górnym, pokazywało się np w dolnym rogu ilość pkt. Przeszukałem całe forum i nie mogłem znaleźć rozwiązania. GML pozycjax = 10; pozycjay = 10; draw_text(view_xview + pozycjax, view_yview + view_hview - pozycjay, "Punkty: " + string(score)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 I nie musisz robić "sprejta" tylko ustaw obiekt w roomie będzie takie kółko ze znaczniem zapytania wtedy Ci się nie wyświetli, nawet jakby nie miało nic w draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ok dzięki, użyłem innego kodu i ktoś na gg mi to wytłumaczył :P Jeden z nich to THREEF ;P (thx) Drugi to karolo320 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 draw_set_font e: drugi to ja..? e2: jeszcze przed chwila bylo pytanie o fonta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Teraz pytanie dnia: Chcę aby punkty po zmianie mapy nie zmieniały się. Wszędzie mam global.zmienna=0 a w obiekcie w którym mam drawa, mam także game start i w nim jest global.zmienna=0. W pierwszym romie mam wstawiony ten obiekt i wszystko się wyświetla prawidłowo, tylko jak wejde do innego pokoju to punkty się resetują. Persistent w tym obiekcie mam zaznaczony ptaszkiem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 To daj inicjalizacje zmiennej do creation code piwerwszego roomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 I tylko jednego obiektu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 To daj inicjalizacje zmiennej do creation code piwerwszego roomu. Gdzie to znajdę? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Edycja rooma, zakładka settings, przycisk creation code, tam to wpisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 AJAJAJ Słuchajcie :D Wtedy moje zmienne zmieniały po przejściu do innego rooma wartość na "0", ponieważ umieściłem "global.zmienna=0" we wszystkich objectach które dodają punkty przy kolizji. Odkryłem to przypadkowo robiąc kolejne 2 zmienne :D Teraz moim kłopotem stało się co zrobić by przy zakupie przedmiotyu komputer sprawdzał czy mamy odpowiednią ilość punktów? Bo mi kasa na minus schodzi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 if ilosc_punktow >= potrzebne_punkty { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 4 Czerwca 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 if punkty>=wymagane { ... } edit: dobra, troche sie zaczytalem i nie odświeżałem tematu, tak czy inaczej sposób znasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BATOREX Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Hehe dzięki wam panowie! :thumbsup: Takie pytanko na przyszłość jeszcze: Czy da się tak zrobić, aby baza danych graczy tworzyła się w jakimś folderze, a potem można graczom zmienić ilość kasy itp? Chodzi mi o grę multiplayer ;p Taki folder który przechowuje jakby zmienne i można je na przykład potem edytować :D Wszystko oczywiście w GM robione ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się