Skocz do zawartości

Co robi dany kod?


BATOREX

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas czytania waszego "podręcznika", napotkałem na takie coś:

 

{

var xx,yy;

xx = x+10;

yy = y+10;

instance_create(xx,yy,obj_pilka);

}

 

Jestem początkujący i to bardzo, wg mnie stawia to obiekt o nazwie "obj_pilka" na pozycji x=10 y=10.

Wstawiłem to w "scripts" i obiekt się nie pojawił.

 

Jeżeli źle myślę to proszę abyście mnie poprawili, powiedzieli co oznacza kod i gdzie go wstawić?

 

Jakbym miał jakieś wątpliwości z innymi kodami to napiszę w tym temacie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały przykład: Kliknij!

Mam nadzieję że już teraz zrozumiesz ;)

Zrobiłem tam że obiekt tworzy się po kliknięciu myszką ale event możesz sobie wybrać dowolny (create, collision, step, mouse, keyboard itd. ).

 

Hehe już rozumiem :D Ja to pisałem w tym folderze "scripts" po lewej stronie programu.

 

Do czego właśnie służy konkretnie ten folder "scripts" po lewej? Umieszcza się tam kod, ale dokładniej co tam można zrobić i w jakich sytuacjach się przydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrypty później możesz wywołać z dowolnego obiektu.

Tworzysz go a w jakimś obiekcie dajesz: script_execute(nazwa_skryptu) i kod w skrypcie się wykonuje.

Ja czasem skrypy wykorzystuje np. do zapisu gry. Piszę raz kod a potem z różnych obiektów (menu, na planszach itp.) wywołuję go.

Mam nadzieję że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale nie używaj funkcji script_execute() bo jest lepszy i efektywniejszy sposób uruchamiania takich skryptów.

Po prostu wpisz jego nazwę i dodaj ().

 

nazwa_skryptu();

 

Edit:

Jeżeli skrypt używa jakiś argumentów to w nawiasie możesz je podać np tak jak w tym skrypcie: http://www.gmlscripts.com/script/angle_difference

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie :)

 

A wiecie może jak zrobić aby pukty "score" nie pokazywały się w lewym górnym rogu przy ikonce gry, tylko jako hud, że jest napis punkty i koło niego ilość tych punktów? Próbowałem w drawie coś robić ale coś mi zawsze nie wychodziło :D

 

Sprostowanie:

 

Chcę aby w oknie gry pisała ilość punktów, oraz ta liczba nie zostawała gdzieś na mapie tylko za mną latała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, sory, ale mam z tym problem. Czy to tego muszę wykonać kolejne kroki:?

 

Stworzyć sprita na punkty

object na punkty

w object dać draw a potem wklepać kod?

 

Bo wy gadacie ze mną tak jakbym już się w GM bawił miesiącami, a to dopiero mój 4 dzień. Chciałem by zamiast tego score w lewym górnym, pokazywało się np w dolnym rogu ilość pkt. Przeszukałem całe forum i nie mogłem znaleźć rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem by zamiast tego score w lewym górnym, pokazywało się np w dolnym rogu ilość pkt. Przeszukałem całe forum i nie mogłem znaleźć rozwiązania.

 

GML
pozycjax = 10;

pozycjay = 10;

draw_text(view_xview + pozycjax, view_yview + view_hview - pozycjay, "Punkty: " + string(score));

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie dnia:

 

Chcę aby punkty po zmianie mapy nie zmieniały się. Wszędzie mam global.zmienna=0

a w obiekcie w którym mam drawa, mam także game start i w nim jest global.zmienna=0.

W pierwszym romie mam wstawiony ten obiekt i wszystko się wyświetla prawidłowo, tylko jak wejde do innego pokoju to punkty się resetują.

Persistent w tym obiekcie mam zaznaczony ptaszkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJAJAJ Słuchajcie :D

 

 

Wtedy moje zmienne zmieniały po przejściu do innego rooma wartość na "0", ponieważ umieściłem "global.zmienna=0" we wszystkich objectach które dodają punkty przy kolizji.

Odkryłem to przypadkowo robiąc kolejne 2 zmienne :D

 

 

Teraz moim kłopotem stało się co zrobić by przy zakupie przedmiotyu komputer sprawdzał czy mamy odpowiednią ilość punktów?

Bo mi kasa na minus schodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dzięki wam panowie! :thumbsup:

 

Takie pytanko na przyszłość jeszcze:

 

Czy da się tak zrobić, aby baza danych graczy tworzyła się w jakimś folderze, a potem można graczom zmienić ilość kasy itp?

Chodzi mi o grę multiplayer ;p

Taki folder który przechowuje jakby zmienne i można je na przykład potem edytować :D

 

Wszystko oczywiście w GM robione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...