Skocz do zawartości

Obracanie kamery wokół obiektu


szmalu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kolejne noobskie pytanie. Jak to zrobić, żeby kamera obracała się wokół obiektu po naciśnięciu klawisza (prawo/lewo), ale żeby ten obiekt pozostawał nieruchomy? Jak dałem

GML
view_angle[ 0 ]+=6
to obiekt obraca się tak jak kamera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to wiem już jak zrobić, żeby widok się obracał wokół postaci. Potrzebuję jeszcze drugiej metody - jak to zrobić, żeby reszta obiektów faktycznie, fizycznie obracała się wokół gracza (tzn. żeby reszta obiektów zmieniała współrzędne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postać nie stała na środku prawdopodobnie z 2 powodów.

1. Śledzony przez view bohater natrafił na krawędź rooma.

2.

GML
image_angle=direction

view_angle[ 0 ] = image_angle

to powodowało że kamera obracała się przeciwnie do postaci.

 

Całość poprawnie powinna wyglądać tak.

GML (step)
// to ci naprawia błąd z krawędziami

view_xview = x - view_wview/2;

view_yview = y - view_hview/2;

 

image_angle=direction

view_angle[ 0 ] = -image_angle; // tutaj odwracamy obracanie kamerki</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...