szmalu Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam, mam kolejne noobskie pytanie. Jak to zrobić, żeby kamera obracała się wokół obiektu po naciśnięciu klawisza (prawo/lewo), ale żeby ten obiekt pozostawał nieruchomy? Jak dałem GML view_angle[ 0 ]+=6 to obiekt obraca się tak jak kamera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 image_angle = view_angle[0] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Próbowałem, ale obracają się dziwnie nierówno (obiekt nieco szybciej), przez co nie są zsynchronizowane. Musiałem coś nieźle namieszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 A zmień klawisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Czemu miałoby to pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Bo wg. mnie te klawisze mają już jakąś rolę, i to się nakłada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Wolniej, czy w drugą stronę... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Ogólnie jest tak: Left: GML direction+=6 Step: GML image_angle=direction view_angle[ 0 ] = image_angle Podejrzewam, że moja logika poszła w złą stronę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 A spróbuj zmienić left na A i right na D. Zobaczysz co się będzie działo i powiesz, czy bez zmian, czy coś się zmieniło jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zmień z step na end step z tego co pamietam lub draw :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Dzięki, zaraz wszystkiego popróbuję ;) A mógłby ktoś napisać jakiś ogólny sposób na to, żeby koleś stał nieruchomo po środku, a "świat" się kręcił wokół niego? PS dzięki, poradziłem sobie jakoś :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Dobra, to wiem już jak zrobić, żeby widok się obracał wokół postaci. Potrzebuję jeszcze drugiej metody - jak to zrobić, żeby reszta obiektów faktycznie, fizycznie obracała się wokół gracza (tzn. żeby reszta obiektów zmieniała współrzędne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 w end step innych obiektów GML x = postac.x + lengthdir_x(odległość, dir); y = postac.y + lengthdir_y(odległość, dir); dir += 1; // szyblość obracania się</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Też tak robiłem, ale co podstawić za "odległość"? distance_to_object? (postać się porusza, więc odległość jest zmienna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Za odległość podstawiasz ja daleko ma być od postaci, point_distance powinno zadziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 A jakie argumenty do point_distance? (x1,x2,y1,y2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 point_distance(postac.x, postac.y, x, y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Teraz działa, ale z niewiadomych przyczyn przestał działać dźwięk 3d :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Postać nie stała na środku prawdopodobnie z 2 powodów. 1. Śledzony przez view bohater natrafił na krawędź rooma. 2. GML image_angle=direction view_angle[ 0 ] = image_angle to powodowało że kamera obracała się przeciwnie do postaci. Całość poprawnie powinna wyglądać tak. GML (step) // to ci naprawia błąd z krawędziami view_xview = x - view_wview/2; view_yview = y - view_hview/2; image_angle=direction view_angle[ 0 ] = -image_angle; // tutaj odwracamy obracanie kamerki</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 point_distance(postac.x, postac.y, x, y) Nie może to być point_distance, bo zamiast okręgów, obiekt zatacza spirale (kręcąc się, przybliża się do gracza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 https://rapidshare.com/files/3703550851/soundgame.gmk Mógłby ktoś pobrać i sprawdzić, co jest nie tak z kodem? Byłbym bardzo wdzięczny. Edit: proooszę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się