Skocz do zawartości

Innowacja?


Czołg Krymski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Witam!

 

Otóż zamierzam do mej giery pokroju RPG utworzyć ekwipunek, acz różniący się od wszelkich znanych wam "erpegów" (jeżeli gdzieś już jest to wykorzystane - dajcie mi znać). Chciałbym utworzyć tak jakby przekrój plecaka do którego będzie można wrzucać przedmioty. Całość dopełni, po części zrobiony przeze mnie, prosty silniczek generujący fizykę w 2D. Wiecie o co chodzi? Jeżeli tak to co o tym pomyśle myślicie? I czy to jakaś innowacja, czy jest to już stare jak świat?

 

PS. Nie gram za bardzo w RPG, więc się na tym nie znam ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ciekawy pomysł, nie widziałem jeszcze gry z takim inventory. Ale już widzę jeden problem jak znając życie, graczowi zacznie braknąć miejsca to będzie on niepotrzebnie tracił czas na układanie tego bajzlu i użerał się z fizyką. Co jak co ale mnie to by zaczęło po jakimś czasie denerwować.

I kolejny problem, wkurzające będzie wyciąganie przedmiotów z głębi plecaka i ponowne go wkładanie bo może się zdarzyć ( a nawet na pewno się zdarzy ) sytuacja w której wyciągnięty przedmiot nie będzie chciał powrócić bo zaburzyliśmy sobie nasz pięknie poukładany układ itemków. I znowu tutaj półgodziny użerania się z plecakiem by to upchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Otóż zamierzam do mej giery pokroju RPG utworzyć ekwipunek, acz różniący się od wszelkich znanych wam "erpegów" (jeżeli gdzieś już jest to wykorzystane - dajcie mi znać). Chciałbym utworzyć tak jakby przekrój plecaka do którego będzie można wrzucać przedmioty. Całość dopełni, po części zrobiony przeze mnie, prosty silniczek generujący fizykę w 2D. Wiecie o co chodzi? Jeżeli tak to co o tym pomyśle myślicie? I czy to jakaś innowacja, czy jest to już stare jak świat?

 

PS. Nie gram za bardzo w RPG, więc się na tym nie znam ;D

Zrób tak, że jak gracz chce wyciągnąć topór z samego spodu plecaka, to reszta rzeczy mu wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

naszła mnie taka myśl, żeby przy wyciąganiu jakiegoś przedmiotu inne nie będą na niego wpływać (jakby stały się niematerialne). Wtedy nie będzie żadnej udręki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, mi by nie przeszkadzało to, że trzeba się z plecakiem babrać. Była by jazda, jakbyś znalazł jakiś wartościowy przedmiot, a goni Cię stado potworków, które też chętnie się na to połakomią, więc chcesz wrzucić do plecaka a tam pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, mi by nie przeszkadzało to, że trzeba się z plecakiem babrać. Była by jazda, jakbyś znalazł jakiś wartościowy przedmiot, a goni Cię stado potworków, które też chętnie się na to połakomią, więc chcesz wrzucić do plecaka a tam pełno.

Wkurw na maxa i uninstall :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, mi by nie przeszkadzało to, że trzeba się z plecakiem babrać. Była by jazda, jakbyś znalazł jakiś wartościowy przedmiot, a goni Cię stado potworków, które też chętnie się na to połakomią, więc chcesz wrzucić do plecaka a tam pełno.

Nie grałeś nigdy w życiu w żadną grę MMO. Wybaczam Ci taki wniosek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ciekawy pomysł, nie widziałem jeszcze gry z takim inventory. Ale już widzę jeden problem jak znając życie, graczowi zacznie braknąć miejsca to będzie on niepotrzebnie tracił czas na układanie tego bajzlu i użerał się z fizyką. Co jak co ale mnie to by zaczęło po jakimś czasie denerwować.

I kolejny problem, wkurzające będzie wyciąganie przedmiotów z głębi plecaka i ponowne go wkładanie bo może się zdarzyć ( a nawet na pewno się zdarzy ) sytuacja w której wyciągnięty przedmiot nie będzie chciał powrócić bo zaburzyliśmy sobie nasz pięknie poukładany układ itemków. I znowu tutaj półgodziny użerania się z plecakiem by to upchać.

dlatego trzeba by było zrobić "sloty" np kieszenie na przedmioty podręczne typu miksturki, jakieś wytrychy czy alkohol :) jak dla mnie fajny pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

i5h6wd.png

Ma to mniej więcej tak wyglądać (sorry, painta miałem pod ręką, z resztą robione na szybko :D). Wyjmowany obiekt będzie można przenieść do wybranej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chujowe, kolejny ficzer który na pozór wydaje sie użyteczny, a nie jest

gracze będą wkurwieni niemożnością przewidzenia czy dany item sie do plecaka zmieści, czy tez nie - co pociąga za sobą irytacje i zmniejszenie grywalności gry

also, przeciąganie jest zbyt wkurwiającym sposobem na uzycie przedmiotu - łatwiej kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać akcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...