Skocz do zawartości

Platformówka-IT


Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem, może w step platformy

GML
if nazwa_obiektu_gracza.y>=y // jeśli gracz jest niżej (czyli w przypadku GMa - jeśli jego Y ma większą wartość niż Y platformy)

{solid=false} // platforma nie jest solidem

else // a jeśli nie

{solid=true} // platforma jest solidem</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może tak, mimo, że to praktycznie to samo :

GML
if nazwa_obiektu_gracza.y>=y // jeśli gracz jest niżej (czyli w przypadku GMa - jeśli jego Y ma większą wartość niż Y platformy)

{solid=false} // platforma nie jest solidem

else if nazwa_obiektu_gracza.y<y // a jeśli Y gracza jest mniejsze od Y platformy (czyt. gracz jest wyżej niż platforma)

{solid=true} // platforma jest solidem</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
nie wiem, może w step platformy

GML
if nazwa_obiektu_gracza.y>=y // jeśli gracz jest niżej (czyli w przypadku GMa - jeśli jego Y ma większą wartość niż Y platformy)

{solid=false} // platforma nie jest solidem

else // a jeśli nie

{solid=true} // platforma jest solidem</span></span></span>

 

if nazwa_obiektu_gracza.y + wysokosc_gracza > y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam tego kodu we własnym projekcie:

GML
for( _n = 0; _n < ds_grid_height( objTerrain.bboxPlatforms ); _n += 1 )

{

_x = ds_grid_get( objTerrain.bboxPlatforms, 0, _n );

_y = ds_grid_get( objTerrain.bboxPlatforms, 1, _n );

_w = ds_grid_get( objTerrain.bboxPlatforms, 2, _n );

 

if( bbox_left <= _x + _w && bbox_right >= _x )

if( y >= _y && y <= _y + vspeed )

{

y = _y;

 

moveCanJump = true;

vspeed = 0;

}

}

Rozszyfruj i powinno w miarę działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...