PolskiFrancuz Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Jak w temacie,jak zrobić platforme ala ICE TOWER. W FAQ jest silnik do platformówek,ale nijak niemoge go przeobrazić w ic. Bo w ice niewalisz głową o platformy wyrrzej :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Przy kolizji sprawdzaj czy uderza w platforme od spodu, albo sprawdzaj hspeed albo sprawdzaj czy wykonuje skok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 nie wiem, może w step platformy GML if nazwa_obiektu_gracza.y>=y // jeśli gracz jest niżej (czyli w przypadku GMa - jeśli jego Y ma większą wartość niż Y platformy) {solid=false} // platforma nie jest solidem else // a jeśli nie {solid=true} // platforma jest solidem</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Z/W spróbuje Forum to nie chat! Admin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Tak tylko że,kiedy wskakuje w platfome,jest w końcu na tym samym "Y",bo zawala głową w platforme,i go wtedy wraca :/ a przy hspeed>0 to już cuda się dzieją :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 No to może tak, mimo, że to praktycznie to samo : GML if nazwa_obiektu_gracza.y>=y // jeśli gracz jest niżej (czyli w przypadku GMa - jeśli jego Y ma większą wartość niż Y platformy) {solid=false} // platforma nie jest solidem else if nazwa_obiektu_gracza.y<y // a jeśli Y gracza jest mniejsze od Y platformy (czyt. gracz jest wyżej niż platforma) {solid=true} // platforma jest solidem</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 tak,ale jego łeb,to też niestety on,więc jego y=platforma.y gdy jego łeb jest ponad nią :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 nie wiem, może w step platformy GML if nazwa_obiektu_gracza.y>=y // jeśli gracz jest niżej (czyli w przypadku GMa - jeśli jego Y ma większą wartość niż Y platformy) {solid=false} // platforma nie jest solidem else // a jeśli nie {solid=true} // platforma jest solidem</span></span></span> if nazwa_obiektu_gracza.y + wysokosc_gracza > y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Sam na tyle wpadłem gnysek(po pomocy bedzioma) :D Ale niedziała PS: +height-1 też :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 W evencie Step bohatera: GML a = instance_position(x,y,platforma) if(a) if(y-sprite_height <= a.y) y = a.y-sprite_height Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 muuczek i działa twój skrypt i niedział :/ niewiem jak to określić :D wejdź jak możesz na GG :)))) Bo platforma,niejest jednakowej wysokości,jagby,taka zaokrąglone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 To może użyj funkcji move_outside_all()? Przydaje się w tego typu przypadkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Używam tego kodu we własnym projekcie: GML for( _n = 0; _n < ds_grid_height( objTerrain.bboxPlatforms ); _n += 1 ) { _x = ds_grid_get( objTerrain.bboxPlatforms, 0, _n ); _y = ds_grid_get( objTerrain.bboxPlatforms, 1, _n ); _w = ds_grid_get( objTerrain.bboxPlatforms, 2, _n ); if( bbox_left <= _x + _w && bbox_right >= _x ) if( y >= _y && y <= _y + vspeed ) { y = _y; moveCanJump = true; vspeed = 0; } } Rozszyfruj i powinno w miarę działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się