Skowron1993 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Witam. Chciałbym zaprezentować przykład jak zrobić GUI w Game Maker. Narazie dałem obsługę okien, buttonów i textboxów ale jeśli się wam spodoba mogę dodać więcej rzeczy :] Screen: Download: (Najnowsza wersja, narazie nowszych nie będzie)TUTAJ Proszę o komentarze :] Skowron1993 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Zaznaczanie tekstu needed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Dodałem 2 kontrolki: Checkbox i Progressbar :] DOWNLOAD: KLIK! @Explosivo: Prócz zaznaczania, jakieś uwagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raalsky Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Można wpisać tekst dłuższy niż pole tekstowe. Ogólnie to może małe zastosowanie w tym jest, ale jeśli to mocno rozwiniesz to przyda się w grach MMO chociażby przy tworzeniu konta itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Heh, zrobiłem nawet mały teścik :D Chyba nieźle wygląda :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 PRAWIE idealne pod względem technicznym. Brakuje do szczęścia tylko automatycznego generowania i zwracania ID danej kontrolki przez funkcje create. Nie może być tak, że ciągle podajesz wymyślone wcześniej ID. Ani to praktyczne, ani profesjonalne. Jeśli to poprawisz - będzie idealnie. P.S. Dodaj animacje =) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 @Sernat: Na początku tak było - była lista kontrolek, zwracało automatycznie ID jednak przy usuwaniu krzaczyło się i stwierdziłem że można by dać możliwość nadania ID :] Myślę nad powrotem do automatycznego zwracania ID + Automatycznego rysowania wszystkich elementów :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 @Sernat: Na początku tak było - była lista kontrolek, zwracało automatycznie ID jednak przy usuwaniu krzaczyło się i stwierdziłem że można by dać możliwość nadania ID :] Myślę nad powrotem do automatycznego zwracania ID + Automatycznego rysowania wszystkich elementów :] Oczywiście, że to lepsza opcja. Później dodajesz do kontrolek zmienne typu "hide" (true/false) i wszystko staje się logiczne, łatwe w użyciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Oczywiście, że to lepsza opcja. Później dodajesz do kontrolek zmienne typu "hide" (true/false) i wszystko staje się logiczne, łatwe w użyciu. Taka opcja istnieje GML WindowOpen( id ) i WindowClose( id ):) Przepisuje GUI na nowo, będzie o wiele prostsze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 No jak zmienisz to tak jak mówi Sernat to będzie to GUI działało tak samo jak GUI z GMOgra, wyjdzie na duży plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Dziś jeszcze może trochę popiszę, jutro zacznę od około 15-17 więc pewnie w poniedziałek będzie gotowe :) Teraz cała filozofia polega na dodaniu nowego elementu GUI( okno = WindowCreate( ... ); ) i tyle :] Wszystko wykonuje się automatycznie i nie potrzeba więcej pisania, ewentualnie jakieś modyfikacje typu zmiana textu :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jestem w trakcie przepisywania. Dodałem (jeszcze nie do końca działający)suwak, przepisałem wszystkie kontrolki( prócz checkboxa ) i jak narazie działa :) Checkboxa i kilka nowych kontrolek napisze jutro/po jutrze, lecz jeśli ktoś chciałby zaopatrzyć się w nową, odmienioną wersję to: DOWNLOAD: KLIK! Na razie kontrolki rysują się nawet poza oknem, ale... to się poprawi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Ciekawy jestem jak rozwiążesz problemy z depthem wyświetlanych elementów bo to co masz w skrypcie GuiDraw nie jest najlepsze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Chodzi ci o kolejność wyświetlanych okienek i kontrolek na niej? :P Myślę że globalna zmienna ( global.guiwindownow = ostatnio najechane okienko ), rysowanie wszystkiego po kolei, bez okienka o ID[ global.guiwindownow ] i elementów do niego podłączonych, następnie narysowanie samego okna od tym id i tylko jego elementów powinno załatwić sprawę :) EDIT: Miałem dziś być cały dzień poza domem, spóźniłem się na pociąg i nie wypaliło, nawet się nie zmartwiłem :D Zrobiłem taki pseudo depth, działa :) Przy odrobinie szczęścia skończę dziś te GUI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Tak teraz wygląda gui :] Niby nic się w wyglądzie nie zmieniło, ale w kodzie wiele :] W miarę szybko mi to idzie, mam problem w suwakiem( konkretnie jak by tu rozwiązać problem z elementami wysuwającymi się za okno... nie rysować ich całych... popracuję nad tym ) ale mam nadzieję że niebawem go skończę :] Tymczasem daję wam do sprawdzenia nową wersję. DOWNLOAD: KLIK! Paczka zawiera: -Plik *.exe dla testu -Plik *.gmk z przykładem użycia( efekt jak ze screena ) -Plik Gui.gml - Skrypty( 36kb ^.^ ) -Plik readme.txt w którym wszystko opisałem Proszę o komentarze, Skowron1993. Proszę o opinie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 mam problem w suwakiem( konkretnie jak by tu rozwiązać problem z elementami wysuwającymi się za okno... nie rysować ich całych... popracuję nad tym ) Może rysuj elementy na surface i go wyświetlaj. Dla każdego okna osobny surface. Edit: hah szybszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 mam problem w suwakiem( konkretnie jak by tu rozwiązać problem z elementami wysuwającymi się za okno... nie rysować ich całych... popracuję nad tym ) Rysuj te elementy na surface'u, a potem surface'a na ekranie. Elementy, które będą wystawać poza surface'a nie zostaną narysowane na ekranie. @up: :rolleyes: Pisałem jedną ręką : / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Dzięki za pomoc chłopaki :] Zaraz to "wtrybie" i będzie wszystko ładnie, pięknie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 No dobra... myślę że GUI nadaje się do użytku :) Teraz zajmę się MMORPG Engine :P Nowa( i narazie nowszych nie będzie ) wersja: TUTAJ Proszę o komentarze, Skowron1993 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Ktoś testował? ^.^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Może dodaj do jakiejś listy i sortuj pod względem depth? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Może dodaj do jakiejś listy i sortuj pod względem depth? ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 ds_list? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Nie rozwijam już tego GUI :) Dałem w miare wyglądającą wersję i chyba starczy :P Teraz pracuję nad dllką dla gm'a( wątki, dźwięki( większe możliwości ), konsola systemowa, lepsza obsługa ini itp ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Lepiej zrób antydecompiler dla gm 8.1 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Lepiej zrób antydecompiler dla gm 8.1 ;) To chyba zbyt wiele na me siły, zagadajcie do Snake :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Myślę że wątki są trudniejsze do napiania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Myślę że wątki są trudniejsze do napiania. Jak kto lubi :D Ja nie mam pojęcia jak napisać taki program :) Mam prośbę - mógłby ktoś sprawdzić czy to działa? ( https://gmclan.org/up8048_4_Debug.html ) HuderLord odpala i mówi że ma błąd, ja nic nie mam i chciałbym zobaczyć czy inni mają to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 najpierw show_message, a potem: GML ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object MegatronControl: Error defining an external function. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 A to? https://gmclan.org/up8048_4_Release.html Działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się