Poo-ding Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Witam, kupiłem oryginalną, rozszerzoną wersje gma, i niestety jestem rozczarowany. Prawdopodobnie moja wersja nie działa w 100% poprawnie. Wszystko działa ok za wyjątkiem jednej rzeczy : Edytor graficzny wbudowany w gmie jest skopany. Chodzi mi o to że nie wykrywa on tła. Owszem, gdy wczytuje obrazek z pliku wszystko jest jak najbardziej ok : Program automatycznie wykrywa co jest tłem i proponuje mi jego usnięcie. Niestety, gdy wklejam jakiś obrazek ze schowka ( metodą ctrl-v) to program głupieje, i zapomina o tym by pozbyć się tła. W zakładce edit jest opcja : set transparency background, i zmieniałem tam kolor na taki sam jaki ma tło, lecz to nie zadziałało. Kilka lat temu gdy bawiłem się gmem 6 czy 7 sprawa była prosta i przejrzysta : Program uznawał za tło kolor, którym był zabarwiony piksel w lewym dolnym rogu. W kupionym przeze mnie egzemplarzu gamemakera 8 PRO, to nie funkcjonuje. Jestem troszkę podirytowany, gdyż za niemałe pieniądze dostałem produkt niekompletny. Hm jak myślicie, napisać do yoyo games ? Może ktoś z was spotkał się z tym problemem w najnowszej wersji gm'a ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Jest opcja "Erase color" w menu i raczej powinna działać :P Coś musisz źle robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 GM8 działa już całkowicie na plikach PNG, a ze schowka wklejasz bitmapę, która nie zawiera informacji o kanale alfa. Aby zmienić przezroczystość jakichś obszarów obrazka po prosu użyj gumki, albo, jak napisał Roki, opcji "Erase a Color..." . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Jak wkleisz do fotoszopa czy painta będzie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poo-ding Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Ooo funkcja Erase a color działa rewelacyjnie. Jednak Marc Overmars nie zbija bąków i wciąż ulepsza Gamemakera ! Brawo, tak trzymać ! Chłopaki dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 To już nie Mark Overmars (choć wciąż ma udziały). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się