Skocz do zawartości

Ind i source


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Nie dawno zacząłem programować.Chciałbym aby po wciśnięciu klawisza L zmieniało mi sprite'a na innego.Z sprite'a auto na swiatla.

if keyboard_check_pressed(ord('L'))
{
sprite_assing(auto, swiatla)
}

Odpalam grę i gdy klikam L zacina się.Proszę o wytłumaczenie błędu i to co w nawiasach czyli ind i source.O co chodzi??

I jeszcze co zrobić jeśli chcę,aby po pewnej akcji,nastąpiła następna taki NEXT np.dźwiek odpalania silnika,a po nim praca silnika.;)

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

break nie działa w if-ach.

GML
if keyboard_check_pressed(ord('L'))

{

if(sprite_index=auto)

sprite_index=swiatla

else

sprite_index=auto

}

 

Funkcja sprite_assign nie służy do zmiany sprite'a w jednym obiekcie - to funkcja do raczej zaawansowanych zastosowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto wytłumaczy twoje pytanie bo nie rozumiem.

Chodzi ci o to?

GML
if(sprite_index=auto)

{

sprite_index=swiatla

Jeśli tak to (sprite_index=auto) jest to warunek

a to sprite_index=swiatla wyrażenie.

 

Czyli warunek sprawdza czy jest prawdziwy i jeśli jest to wykonuje kod w bloku

sprite_index=swiatla

Do spraita jest przypisywany nowy index "swiatla"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie działa

if keyboard_check_pressed(ord('E'))
sound_play(starta)
if(is_sound)
{
if(!sound_exists(starta))
{
sound_loop(obroty_wol)
is_sound = 0;
}
}

A jak klikam L po tym kodzie sprite znika z ekranu.Dlaczego???

if keyboard_check_pressed(ord('L'))
{
if(sprite_index=auto)
sprite_index=swiatla
else
sprite_index=auto
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...