karolek110199 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Witajcie! Nie dawno zacząłem programować.Chciałbym aby po wciśnięciu klawisza L zmieniało mi sprite'a na innego.Z sprite'a auto na swiatla. if keyboard_check_pressed(ord('L')) { sprite_assing(auto, swiatla) } Odpalam grę i gdy klikam L zacina się.Proszę o wytłumaczenie błędu i to co w nawiasach czyli ind i source.O co chodzi?? I jeszcze co zrobić jeśli chcę,aby po pewnej akcji,nastąpiła następna taki NEXT np.dźwiek odpalania silnika,a po nim praca silnika.;) Dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Witamy na forum! GML if keyboard_check_pressed(ord('L')) { if(sprite_index=auto) { sprite_index=swiatla break; } if(sprite_index=swiatla) { sprite_index=auto break; } } Tak będzie ci działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 break nie działa w if-ach. GML if keyboard_check_pressed(ord('L')) { if(sprite_index=auto) sprite_index=swiatla else sprite_index=auto } Funkcja sprite_assign nie służy do zmiany sprite'a w jednym obiekcie - to funkcja do raczej zaawansowanych zastosowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Działa GML draw_text(0, 0, "Czy break działa w if?"); if(1) break; draw_text(0, 24, "Nie"); Jeżeli na ekranie zobaczysz "Nie" to ty masz rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Rzeczywiście :o W dokumentacji nie ma słowa o tym. Czyli że przerywa klamrę, w której się znajduje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 "break" przerywa wykonywanie bloku. I dzięki baca bo już zaczynałem mieć wątpliwości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 dodam że GML continue też działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 I jeszcze co zrobić jeśli chcę,aby po pewnej akcji,nastąpiła następna taki NEXT np.dźwiek odpalania silnika,a po nim praca silnika. ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Poczytaj w dokumentacji o czymś takim jak "timeline" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Po wpisaniu kodu od Muuuuczek567 gdy klikam L zmienia sprite'a na swiatla,gdy klikam drugi raz znika całkiem ,gdy trzeci znów swiatla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Mógłby mi ktoś napisać przykładowo kod na odpalanie silnika(dżwięki).Po wciśnięciu E włacza się dźwięk 1,a po nim dźwięk 2(loop).Nie rozumiem dokumentacji.łatwiej na gotowym kodzie się nauczyć.Dzięki za pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 w create GML is_sound = 1 w step: GML if keyboard_check_pressed(ord('E')) sound_play(sound) if(is_sound) { if(!sound_exists(sound)) { sound_loop(sound2) is_sound = 0; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Kto wytłumaczy różnicę pomiędzy index a ind w nawiasach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 A kto wytłumaczy twoje pytanie bo nie rozumiem. Chodzi ci o to? GML if(sprite_index=auto) { sprite_index=swiatla Jeśli tak to (sprite_index=auto) jest to warunek a to sprite_index=swiatla wyrażenie. Czyli warunek sprawdza czy jest prawdziwy i jeśli jest to wykonuje kod w bloku sprite_index=swiatla Do spraita jest przypisywany nowy index "swiatla" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 ...(ind,spr),a czasami jest ...(index). Czy ''ind" i "index" to to samo? Proszę o wyjaśnienie w komentarzach poniższego kodu. if keyboard_check_pressed(ord('E')) sound_play(sound) if(is_sound) { if(!sound_exists(sound)) { sound_loop(sound2) is_sound = 0; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zawsze jest wyjaśnione przy funkcji, lub na górze danej strony czym jest ind/index w tym przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 tak to to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 To nie działa if keyboard_check_pressed(ord('E')) sound_play(starta) if(is_sound) { if(!sound_exists(starta)) { sound_loop(obroty_wol) is_sound = 0; } } A jak klikam L po tym kodzie sprite znika z ekranu.Dlaczego??? if keyboard_check_pressed(ord('L')) { if(sprite_index=auto) sprite_index=swiatla else sprite_index=auto } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Pomoże ktoś??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Kod na L ze spritami jest poprawny, może masz gdzieś duplikaty nazw? scripts>check resouce names Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Dzięki!Teraz działa.Miałem object i sprite'a o tej samej nazwie.Ale nie jestem pewien co do kodu z dźwiękami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 albo nie masz takiego sprita, sprawdz nazwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 kod pisałem z głowy a w gm nie siedziałem kilka miesięcy. Ale od strony logicznej powinien być prawidłowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Niech ktoś napisze dobry skrypt, bo ten moim zdaniem nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Proszę o skrypt z komentarzami na dźwięki(wyżej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Może od razu całą grę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Ostatnie pytanie i zamykam.Jak zrobić,żeby pewna akcja nastąpiła po innej akcji.Jedna się kończy i zaczyna druga.Jeśli chodzi o time lines to proszę o wytłumaczenie bo nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Ostatnie pytanie i zamykam.Jak zrobić,żeby pewna akcja nastąpiła po innej akcji.Jedna się kończy i zaczyna druga.Jeśli chodzi o time lines to proszę o wytłumaczenie bo nie rozumiem. Niech ktoś wytłumaczy ten jeden kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Niech ktoś wytłumaczy ten jeden kod. Ale jak po danej akcji działa się druga? Weź to trochę rozwiń... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek110199 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Chodzi o to,a by po jednym dźwięku zaczynał się drugi.Dźwięk1 kończy się i zaczyna grać Dźwięk2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się